سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: زمستان امسال قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت

  4020920124 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق گزارش وزیر نفت در کمیسیون انرژی زمستان سال جاری ۱۹۴ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در روز را خواهیم داشت، بنابراین محدودیت‌ها باید همچنان در ایام پیک مصرف ادامه پیدا کند اما قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: زمستان امسال قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت

به گزارش فارس، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نفت و معاونان وی جهت بررسی آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانی، گفت: در ابتدا این جلسه وزیر و معاونان وی گزارشی را از اقدامات وزارت متبوع‌شان در جهت تامین سوخت زمستانی و افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌های انتقال نفت و گاز در کشور ارائه کردند که حاوی نکاتی بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌عنوان مثال حدود 3 و یک دهم میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در میادین زیرزمینی ذخیره کردند که عدد بی‌سابقه‌ای در کشور است و نسبت به سال گذشته نیز 36 درصد افزایش داشته است، بنابراین باید این کار را یکی از اقدامات بسیار خوب وزارت نفت دانست، چراکه همین عدد به تنهایی می‌تواند روزانه حدود 22 میلیون مترمکعب به ظرفیت توزیع گاز کشور در ایام پیک مصرف اضافه کند.

وی به اقدامات انجام شده ازسوی وزارت نفت در حوزه بهینه‌سازی با توجه به گزارش ارائه شده توسط مسئولان این وزارتخانه در کمیسیون انرژی اشاره کرد و افزود: ما در بودجه سنوات سال گذشته و جاری، همچنین برنامه هفتم، احکام بسیاری در راستای بهینه‌سازی تصویب کردیم که وزارت نفت اقدامات خوبی همچون اصلاح تعرفه گاز در این زمینه انجام داده‌اند.

نخعی درباره موضوع اصلاح تعرفه گاز، توضیح داد: سال گذاشته تعرفه گاز به دنبال مصوبه هیات وزیران اعتراضاتی در سطح جامعه ایجاد کرد که با پیگیری‌های کمیسیون انرژی، این تعرفه‌ها در تابستان به نفع مردم اصلاح شد و سازوکاری برای تشویق مصرف‌کنندگان خوش‌مصرف و کم‌مصرف در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس همچنین نوسازی و بهسازی رایگان موتورخانه‌ها در مناطق مختلف کشور و هدف گذاری تعویض بیش از 4 میلیون بخاری پرمصرف با کم‌مصرف برای مدیریت مصرف را از دیگر برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد.  

به گفته وی با این اوصاف ما امسال 194 میلیون مترمکعب ناترازی گاز در روز را خواهیم داشت، بنابراین محدودیت‌ها باید همچنان در ایام پیک مصرف ادامه پیدا کند، لذا امیدواریم با همراهی مردم سال جاری را هم با وجود ناترازی گفته شده به سلامت پشت سر بگذاریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش 50 میلیون مترمکعبی تولید گاز از ابتدای دولت تاکنون با توجه به گزارش ارائه شده در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: اگرچه زمستان سال جاری قطع گاز خانگی نخواهیم داشت اما با توجه به ناترازی موجود باید محدودیت‌هایی برای صنایع و نیروگاه‌ها ایجاد کرد، البته اگر دولت برنامه‌ریزی درستی در محدودیت سوخت صنایع داشته باشد به تولید آسیب وارد نخواهد شد و در ادامه قیمت محصولات صنایع نیز بالا نمی‌رود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۱۵۹۴۱۵:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۱
یکی از معجزات این کار، مازوت سوزی نیروگاه شازند است البته با عرض معذرت!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین