رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: احتمالاً مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان رد شود

  4020912011 ۱۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر دولت این است که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع مالی ندارد و بر این اساس، احتمال دارد این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود.

احتمالاً مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان رد شود

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان طی سه سال با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلان مشابه و همتراز متناسب‌سازی شود.

وی بیان کرد: منبع درآمد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مواردی چون عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است. ما به دنبال آن بودیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه‌ای در مجلس تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد و مصوبه‌ای دقیق و محکم باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم متناسب‌سازی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قید کرد که این کار در سه سال انجام شود، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مقرر شد این افزایش حقوق و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از سال ۱۴۰۳ انجام شود، به این صورت که در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد تا ۹۰ درصد یاد شده متناسب‌سازی انجام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال هم مخالف بود و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را در صحن مجلس مطرح کرد. در این شرایط که دولت با این کار مخالف بود، ما نمی‌توانستیم دولت را مکلف کنیم که در یک سال حقوق بازنشستگان را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم تراز همسان‌سازی کند. دولت می‌گوید که منابع مالی برای این کار ندارد و به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌تواند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی منابع پایداری از جمله فروش اموال مازاد دولت، عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت، اما دولت می‌گوید این منابع هم کفاف نمی‌دهد. اگر مجلس در مصوبه خود مقرر می‌کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال انجام شود، قطعاً دولت قبول نمی‌کرد و زیر بار این کار نمی‌رفت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مخالفت دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این مصوبه در شورای نگهبان تأیید یا رد می‌شود، گفت: احتمال دارد که شورای نگهبان این مصوبه را قبول نکرده و رد کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۱۴۱۰۰۹:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت سیزدهم اخر فقرزایی و فقیرپرور است
ناشناس۳۳۱۱۶۵۵۱۳:۳۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چطور برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان میگویند پول ندارد .
ایرانی۳۳۱۱۸۳۱۱۶:۰۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بله بخشی از منابع کشور می رود به جیب شرکتهای دولتی با حقوق و مزایای خارج از قانون حقوق و مزایای کارکنان دولت، با بهانه اجرای قانون شرکتهای تجاری.
ناشناس۳۳۱۲۲۴۸۲۳:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دوباره انتخابات نزدیک است دارن بازار گرمی میکنن .
ناشناس۳۳۱۱۴۲۲۱۰:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت رئيسي از مخالفان سر سخت همسان سازي !!
ناشناس۳۳۱۱۶۶۱۱۳:۴۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
یه کاری کنید انتخابات نزدیکه با اجرای کامل طرح همسان سازی یک عمر دعای خیر بازنشستگان رو خریداری کنید
ناشناس۳۳۱۲۰۸۴۲۰:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دیگه چیزی به بازنشستگان نمیرسد
خدارحم۳۳۱۲۳۲۶۰۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
خدا کند شورای نگهبان طرف بازنشسته ها باشد.
ناشناس۳۳۱۱۴۴۳۱۰:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
شوراي نگهبان به در خواست دولت همسان سازي را رد مي كند !!!!
ناشناس۳۳۱۱۵۸۳۱۳:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
انتظار دارید با کدوم منابع اینکارو بکنه؟ وقتی صندوق ها پول ندارن حقوق عادی بازنشستگی رو بدن و بخاطرش همه شاغلان باید ۵ سال دیرتر بازنشسته بشن چجوری تعهد مالی جدید نزدیک انتخابات ایجاد میکنن؟ از عمر شاغل ۵ سال کم کردن همون لحظه خرج همسان سازی کردن
ناشناس۳۳۱۱۶۹۳۱۴:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
از منبع بی انتهای مالیات و عوارض اجرا کنید،صندوقها هم پول دارند،مگر صندوقها دست مردم بود که الان از مردم طلبکارند.
ناشناس۳۳۱۱۸۴۶۱۶:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
فعلا هزینه‌ای هایی که در سن 50 سالگی بازنشسته می شده پرداخته شود!!
ناشناس۳۳۱۱۸۲۰۱۵:۵۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اابنهمه پز ارز آوری و پیشرفت اقتصادی را میدن ولی در دقت مشخص میشود که ادعاهای موصوف توخالی هستند‌.
محمد۳۳۱۱۸۸۰۱۶:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
این آینده شاغل هست بایستی اجرا بشه تا شاغلین فعلی در آینده از آن استفاده کنند .
ناشناس۳۳۱۱۹۵۸۱۸:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دیگه بازنشست قبل۶۵ سال نداریم چون عمرمحدود شده تا۶۰یا۶۵ .
علا۳۳۱۲۸۶۸۱۵:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
رتبه بندی روهم ازبازنشستگان کم کردن به شاغلان دادن
ناشناس۳۳۱۱۷۲۳۱۴:۱۷:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
هردم از این باغ بری می رسد مگه شورای نگهبان نباید قوانین مصوب رو بر اساس قانون اساسی و شرع بر رسی کنه تا با قانون اساسی و شرع مغایرت نداشته باشه؟ حالا چه معنی میده به علت مخالفت دولت شورای نگهبان اونو رد کنه ؟ مگه شورای نگهبان از دولت دستور می گیره این چه چیزایی که بدعت می کنید؟
ناشناس۳۳۱۱۴۴۹۱۱:۰۵:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
از دولت‌و‌مجلس ضد مردمی انتظاری غیر از این نمی رود
ناشناس۳۳۱۱۴۵۶۱۱:۱۵:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر شورای نگهبان رد کند ما بازنشسته ها خواهان کم کردن حقوق وزرا دولت.رییس جمهور واعضای شورای نگهبان هستیم اینان باید بخشی از حقوق های نجومی خود را به بازنشستگان بپردازن.
کوروش۳۳۱۱۶۸۶۱۳:۵۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چرا دولتمردان نمیان ازحقوق خودشون کم کنن تا همسان سازی درست بشه راستی وزیر وزرا هم جز کارمند حساب میشن اگه اینطوری باشه که حقوق ما بازنشستگان هم نجومی میشه
جواد۳۳۱۱۴۷۱۱۱:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
یعنی چون دولت منابع ندارد قاون باید از شورای نگهبان رد بشه؟؟؟؟؟
بشیر۳۳۱۱۶۷۸۱۳:۵۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
وقتی با اعلام افزایش حقوق بازار را بهم ریختید و باعث افزایش قیمتها شدید حالا میگید احتمال داره شورای نگهبان تائید نکنه مگر اینها از وضع بازار خبر ندارن
ناشناس۳۳۱۱۴۸۲۱۱:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اینقدر با اعصاب و روان بازنشستگان بازی نکنید
بینام۳۳۱۱۴۸۸۱۱:۴۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
یه روز میگن پول نداریم رد میشه یه روز میگن دولت باید همسانسازی کنه دارین چه کار می کنین.
ناشناس۳۳۱۱۶۰۶۱۳:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
پول دارند، دائم صحبت از نفت فروختیم، گاز و فروختیم، مالیات رو گرفتیم و غیره است، پس پول دارند، فقط برای زندگی ملت ایران هزینه نمی کنند.
ناشناس۳۳۱۱۸۴۹۱۶:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
عزیزم همین الان دارند خرج روزانه شما اعم از حقوق یارانه ارز 28500 و بدهی‌های گذشته پرداخته می شود از این محل و حتی آیا میدانی بابت آن تورم هم درست می شود چون معادل ریالی آن چاپ پول می شود؟!!!
ناشناس۳۳۱۱۹۵۱۱۸:۳۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بنده در بخش خصوصی هستم، وقتی من در بخش خصوصی کار می کنم و حقوق می گیرم، این دولت نیست که برای من خرج می کند، این من هستم که مالیات می دهم تا خرج او و ایده ها و آرزوهایش درآید! بخش دیگر از خرجش را هم که دارد از بیت المال که باز به مردم تعلق دارد تامین می کند. از عوارض خودرو تا خانه و عوارض آتش نشانی را هم که خودمان می دهیم، می ماند بحث صندوق بازنشستگی، که آن را هم بازنشسته پیش پیش داده ولی سیستم مطبوعت به جای آنکه منافع 30 سال بعد شاغل را ببیند، همه را درآمد فرض کرد و خرج روز مره اش کرد، الان اگر به ورشکستگی رسیده بابت برداشت بی رویه از سپرده سپرده گذاران توسط امانت دار نه چندان قابل اطمینان بوده، سیستم شده مانند وام گیرنده ای که وام رو گرفته حالا نداره قسط وام رو بده!
ناشناس۳۳۱۲۳۰۳۰۰:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
انگار دولتهای گذشته حقوق نمیدادند؟!
ناشناس۳۳۱۲۵۶۵۱۰:۱۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
حرف از کجا خرج کردن بود و گفته شد حقوق کارمندان هم با آن می دهند
ناشناس۳۳۱۲۳۱۴۰۰:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
۱- حقوق را همه دولتها می پرداختند! ۲- یارانه را دولت قبل هم مبپرداخت. ۳- ابن دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز ۲۸۵۰۰ تومانی جایگزبن آن کرد و به ازای هر دلار ۲۴۳۰۰ تومان به جیب زد! ۴- دولت جدید در قبال افزایش دو برابری یاراته با ادعای گرانی فقط ۴ قلم کالا چنان گرانی پدید آورد که شامل هزاران کالا شد.
ناشناس۳۳۱۲۵۶۸۱۰:۱۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
شما فعلا بدان که در قبال حذف ارز4200 فقط برای کالاهای اساسی یارانه می گیرید و مابقی که حذف شد در چند سال گذشته یارانه نمی گیرید!
ناشناس۳۳۱۲۰۹۷۲۰:۳۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
فکر کردی دلار بازار آزاد از اول سال تا الان بالا نمی رود آن هم با وجود تورم 40 درصدی همینطوری هست یا ارز پاشی به شکل های متفاوت؟
ناشناس۳۳۱۱۴۹۱۱۱:۵۱:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
وکلای ملت چه کاره هستند پس این همه توبوق کرنا کردن آخرش هیچ
فرزانه گیوه چی۳۳۱۱۴۹۴۱۱:۵۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مسئولین حقوقشان بالاست ورنج مردم را درک نمی‌کنند باید هم مخالفت کنند رنج ودردی که مردم گرفتارشان هستند نمی‌توانند درک کنند
امیرعلی بیژن۳۳۱۱۵۱۲۱۲:۰۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مجلس و شورای نگهبان جایگاه قانونی خود را بصورت مستقل حفظ کنند.
ناشناس۳۳۱۱۵۱۶۱۲:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نه پس می خواهی همینطوری الکی مصوبه تصویب کنی ولی تامین هزینه آن و چگونه تامین آن فراهم نباشد؟
ناشناس۳۳۱۱۵۱۹۱۲:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت از بریز وبپاش های دیگه کم کنه .این همه جابجایی وزیر ووکیل داریم پول همون اب معدنی ها ومیوها وغیره بدن به بازنشسته ها.
علی۳۳۱۱۵۲۱۱۲:۱۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نفت ۱ دلاری و ۸۰ دلاری فرقی نمی کند در هرصورت دولت بودجه ندارد
ناشناس۳۳۱۱۵۳۱۱۲:۲۱:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
کلا بازنشسته ها را می خواهند بیش از پیش محروم کنند.
ناشناس۳۳۱۱۵۳۴۱۲:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اینها میخواهند بازنشسته سرش به تنش نباشد
ناشناس۳۳۱۲۲۲۵۲۲:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چون خودشون قرار نیست باز نشسته بشن
ناشناس۳۳۱۱۵۳۵۱۲:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
همه با هم دست دردست هم دادن برای فقیر کردن کارمند و بازنشستگان و کارگران .
محمدرضا۳۳۱۱۵۴۷۱۲:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام چطور شاغلان که ماهانه ۱۰۰ ساعت اضافه کاری می گیرند غیر از حقوق خودشان یه فیش غیر از حقوق می گیرند ماهانه همه ادارات می دهند هر ۲ماه ای سود فروش میدن خب یه کارمند حدودا ماهانه ۳۰میلیون از دولت می گیره حالا چرا نبایستی یکسان سازی بشه خدا ازشون نگذره هر کس می خواد مخالفت کنه
ناشناس۳۳۱۱۶۴۹۱۳:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
تو کجا شاغل بودی که ماهی سی میلیون گرفتی ما الان با ۲۵ سال سابقه و کارشناس مسئول 12 میلیون میگیریم
ناشناس۳۳۱۲۶۲۶۱۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
در کدام شرکت یا سازمان یا کارخانه یا سازمانی به پرسنلش ۱۰۰ساعت اضافه کار و سود ویژه میدهند؟ والله من بابیش از ۲۶سال سابقه، تاکنون چنین چیزی را نه دیده ام و نگرفته ام.
هموطن۳۳۱۱۵۵۰۱۲:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
لطفا قسمتی از پول های کشور را صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان کنید
ناشناس۳۳۱۱۵۵۴۱۲:۳۷:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
این دولت و مجلس به عین میبینند بازنشستگان با چه مصیبتی دست و پنجه نرم میکنند اصلا عین خیالشان نیست کجای این شد مردمی
اﻳﺮاﻥ۳۳۱۱۵۵۸۱۲:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اﻳﻦ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺎ ﺩاﺭﻳﻢ ﺑﺮاﻱ ﺭﻓﺎﻩ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻮ اﻳﺮاﻥ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﭼﻪ ﻧﻔﺖ ﺑﺸﻪ ﻳﻚ ﺩﻻﺭ ﭼﻪ ﺷﻮﺩ ﻫﺰاﺭ ﺩﻻﺭ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻴﭻ اﺛﺮﻱ ﻧﺪاﺭﻩ
ناشناس۳۳۱۱۵۶۷۱۲:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ﭼﺮا ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻧﺪاﺭﻩ ﭘﺲ ﻛﻲ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﻳﺎﺑﺪ ﻫﺮ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻗﺒﻞ اﺯ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺑﺎ ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ اﻣﻴﺪﻭاﺭ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﻗﺸﻨﮓ ﻣﻴﺎﺩ اﺧﺮﺵ ﻫﻢ ﻫﻴﭻ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻱ ﺑﺮاﻱ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﻤﻴﺎﻭﺭﺩ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﺨﻦ اﺯ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺣﺮﻑ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﭘﺲ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺳﺨﻦ اﺯ اﻣﻴﺪ اﻳﻨﺪﻩ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺮﻩ
زارعی پور۳۳۱۱۵۶۸۱۲:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت برای همه چی بودجه دارد.به جزبازنشستگان
تاشناس۳۳۱۱۵۸۸۱۳:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دست همه شون تو یک کاسه است دولت سید ضد محرومان
ناشناس۳۳۱۱۷۴۱۱۴:۳۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
احسنت
نامی۳۳۱۱۵۸۹۱۳:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با سلام .اگر دولت بودجه نداشت در این مدت شاغلان رو رتبه بندی نمی کرد.که الان حقوق شاغلان یک و نیم برابر بازنشستگان است.وتورم کمر شکن رو بیار به سال۱۳۹۹ اون وقت شورای نگهبان همسانسازی رو رد کند......
ناشناس۳۳۱۱۵۹۰۱۳:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
واقعا برای باز نشسته ها و کارگران و کارمندان جز متاسفم.
جابریان۳۳۱۱۵۹۷۱۳:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگرشورای نگهبان دست رد بر همسان سازی بزند،بزرگترین سرمایه نظام که اعتماد مردم میباشد،ازبین خواهد رفت...
ناشناس۳۳۱۱۷۴۳۱۴:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
عزیزم همسان سازی یعنی حقوق پایین ترین کارمندی که سنوات نداره و تحصیلات نداره و یا بازمانده داره ۶۰ سال استفاده می کنه کمی بالا بیاد مثلا اگر بالاترین حقوق ۱۴ و پایین ترین ۸ باشه سه تومان به هشت اضافه می کنند می گویند همسان سازی انجام دادیم فکر کردی همسان سازی یعنی حقوق وزرا و شرکت نفت و آموزش و پرورش و تامین اجتماعی شاغل و باز نشسته در یک ردیف قرار بگیره .
حسین فلاح باز نشسته تامین اجتماعی زیرحداقل بگیر۳۳۱۱۶۰۵۱۳:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
برای اختلاس عده ای پول هست ولی برای رفاه مردم و حقوق بازنشستگان پول نیست.
احمدکاکووند۳۳۱۱۶۱۰۱۳:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مگه خودقالیباف نگفت با رئیس جمهورسه ساعت برای همسان سازی جلسه داشتیم وباهماهنگی دولت وبرنامه بودجه این تصمیم گرفته شد پس اون حرفهای اقای قالیباف چی بود
ناشناس۳۳۱۲۳۲۱۰۰:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
احمد آقا! چنبن حرفها مالیات ندارد!!!
ناشناس۳۳۱۱۶۱۱۱۳:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت و مجلس برای همسان سازی توافق کرده‌اند دلیلی ندارد رد شود
امین۳۳۱۱۶۱۲۱۳:۱۳:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ثروتمندترین کشور دنیا منابع ندارد،این دردمون به کی بگیم به دادمان برسند .
بازنشسته آموزش و پرورش۳۳۱۱۶۱۴۱۳:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
الهی شکر شکم خودشون سیره حقوقهای کلان زندگی مرفه خبر از بازنشسته گرسنه ندارن
جعفری۳۳۱۱۶۱۵۱۳:۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نمایندگان اگر احساس می‌کردند این مصوبه رد می‌شود چرا هم وقت خود را گرفتند و هم اعصاب مردم را خرد کردند.
هادی۳۳۱۱۶۱۷۱۳:۱۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
از کجا میدونید همسان‌سازی انجام نشه !!! شاید رئیس جمهور و رفقایش احساس کنند عدالت وجود داره .
محمد۳۳۱۱۶۲۳۱۳:۱۹:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نمیگذارید یک آب خوش از گلوی مردم پایین بیاید .
جوادی۳۳۱۱۶۲۷۱۳:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ای نمایندگان مجلس شما که می دانستید منابع ندارید چرا دوماه سر بازنشستگان را گرم کردید، چرا برای منابع ان تلاش نکردید ،شما حتی ان ۹ همت را که منابع داشت اجرا نکردید شماها نماینده مردم نیستید بلکه نماینده دولت هستید .
بی نام بازنشسته۳۳۱۱۶۴۵۱۳:۳۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چرا اینقدر بازنشسته ها باید در فقر سرافکندگی جلوی بچه هاشون زندگی کنند. بازنشسته ها که قشر ضعیف مملکت هستند سی سال جوانیشان به پیری تبدیل کردن وزحمت کشیدن که الان‌ثمره کارشان را ببینند اینم از دولت مردمی .
ص ن۳۳۱۱۶۴۶۱۳:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
این است احترام به بازنشستگان پس از ۳۰سال ؟؟؟؟
ناشناس۳۳۱۱۶۵۲۱۳:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
همش سیاه بازی جنگ زرگری بین دولت ومجلسه برای منتطر نگهداشتن و دست بسر کردن بازنشسته ها!
ناشناس۳۳۱۱۷۹۹۱۵:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشستگان رو دارن بازی میدن دولت ومجلس .
مری۳۳۱۱۶۵۶۱۳:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
تا دلتون بخواد پول هست ولی می خواهند مردم تو فقر و بدبختی دست و پا بزنن.
بازنشسته درمونده۳۳۱۱۶۶۰۱۳:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
کشور به این ثروتمندی همش دم از نداری میزنه معلوم نیست این همه ثروت کجا میره که مردم باید با فقر و نداری و بدبختی زندگی کنن ، برا همه جا و همه چیز پول فراوونه به جز حقوق بازنشسته، کارمند و کارگر .
ناشناس۳۳۱۱۶۶۳۱۳:۴۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
تو رو خدا چرا هر وقت حقوق بازنشستگان اضافه کنین اینقدر به بازنشستگان استرس وارد نکنید، مگه بازنشستگان چه گناهی کردن ۳۰ سال زحمت کشیدن اینقر عذاب بکشند.
فرهنگی بازنشسته۳۳۱۱۶۶۸۱۳:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اعضای شورای نگهبان اگه همسان سازی را تائید نکنند مدیون زن و بچه ی بازنشستگان هستند.
علیرضا وادیان۳۳۱۱۶۷۹۱۳:۵۶:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
هیچکدام از اینها دلسوز واقعی مردم نیسند درآ مد کشور پس کجا خرج می شه ؟
ناشناس۳۳۱۱۶۹۰۱۴:۰۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
امروز مرغ خریدم کیلویی ۱۰۰هزارتومان بازنشسته تامین اجتماعی با۸ملیون حقوق ۷۰سال سن چگونه زندگی کند.
ناشناس۳۳۱۱۶۹۴۱۴:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشسته روش نمیشه به عروسش بگه امشب بیایید خونه ما چون برای شام خجالت است.
شریفی۳۳۱۲۹۴۲۱۶:۳۴:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
حقوقوهای نجومی برای خودشان هست پول هست برای بازنشستگان پول نیست .
ناشناس۳۳۱۱۶۹۶۱۴:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
واقعا چطوری یه بازنشسته با این حقوق کم زندگی کنه یه بازنشسته لباس و گردش و خدمات پزشکی مخصوصا دندانپزشکی برای خودش و خانوداه شده آرزو شده است.
علی۳۳۱۱۶۹۹۱۴:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
درصورت رد شدن این همسان سازی در شورای بیدرد نگهبان اگر این شورا قدرت قانونی دارد باید از دولت و صندوق های بازنشستگان سئوال کند بازنشسته ایی که در طول ۳۰ سال خدمت حق بازنشستگی خودرا قبل از دریافت حقوق ماهانه کسر وبه این صندوق داده پولش کجا رفته ؟از طرفی حدود ۱۸۰ شرکت هلدینگی این شرکتها را چه کسانی با حقوق های نجومی اداره میکنن؟و سود سالیانه این شرکتها از آن بازنشستگان بوده را چه کسانی صرف چه کرده کرده و میکنند؟
افضل۳۳۱۱۷۱۹۱۴:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چه هیزم تری ما بازنشستگان به دولت ومجلس رییسی فروختیم نوبت ما که میاد بودجه نیست .ما همان جوانان دیروز بودیم که دراوج محرومیت یار ویاور انقلاب بودیم....قشراصلی جامعه فرهنگیان وبازنشستگان راحمایت کنید
عباس۳۳۱۱۷۲۵۱۴:۱۷:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ما فقط داریم کاری می کنیم زنده بمانیم. زندگی نمی کنیم
عباس۳۳۱۱۷۲۶۱۴:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مسئولین عزیز چون خودشون هیچ وقت بازنشست نمیشن وتا آخر عمر با حقوق نجومی زندگی می کنند براشون ما بازنشستها مهم نیستیم
مرتضی گروسی۳۳۱۱۷۲۷۱۴:۲۰:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چطور نمایندگان مجلس ودولت سقف افزایش حقوق برای خودشون وکارمندان دولت وکشوری لشکری برداشتن اما برای کارگران وبازنشستگان تامین اجتمای حتی دولت یک ریال بودجه به سازملن نمی دهد بدهی خودش را دولت به تامین اجتماعی چرا پس نمی دهد؟ دولت ها دارن ازصندوق تامین اجتماعی برداشت میکنند حق زن وبچه های ماراضایع کردن . من باحقوق ۷الی ۸تومان با۳فرزند درخانه چطورزندگی کنم ؟
ناشناس۳۳۱۱۷۲۹۱۴:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشسته ها باید ازدست این خاله بازیهای پاس دادن تاییدیه حقوقشون به کی شکایت بکنن وقتی کسانی که تصمیم گیرنده هستند اصلا سن بازنشستگی رو رد کردن و حقوقی که میگیرن رو نمیشه حساب وکتاب کرد اونوقت برای دیگران تعیین تکلیف میکنن.
معلم بازنشسته۳۳۱۱۷۳۵۱۴:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
یه کمی جلوی ریخت و پاش های ارگان ها و نهاد های دولتی را که بگیرید، 10 برابر بودجه ی همسان سازی ، پول جمع میشه. منتها چند تا مدیر شل و ول ، اداره مملکت را به دست گرفته، و روز به روز دریغ از دیروز. فقط با چهار تا شعار دست و پا شکسته، روزگار را طی می‌کنند و عرصه ی اقتصادی را بر مردم، تنگ.
ت۳۳۱۱۷۳۷۱۴:۳۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشسته کشوری هستیم با هشت میلیون درآمد دارم پسرم دو ساله نامزد کرده نمیتونم براشون خونه اجاره کنیم
منصور۳۳۱۱۷۳۸۱۴:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر پول نیست این حقوق های نجومی چجور تامین میشود.
علی۳۳۱۱۷۳۹۱۴:۳۳:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
پس شما چرا چیزی را تصویب کردید که شورای نگهبان آن را رد کند.شورای نگهبان ودولت دستشون تو یه کاسه هست
م۳۳۱۱۷۴۹۱۴:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
پول هست ولی نه برای ما .
بازنشستگان۳۳۱۱۷۵۳۱۴:۴۶:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر در جریان هستید که شورای نگهبان لایحه همسان سازی را رد میکند چرا وقت خودتان را تلف میکنید.دولتمردان و نمایندگان خیلی دوست دارند که نارضایتی افزایش یابد.
ناشناس۳۳۱۱۷۵۸۱۴:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ابن آقای رئیس کمیسبون اجتماعی مجلس ،بنده خدا راستش روگفته مثل بقیه نماینده ها دو دوزه بازی نکرده ،اخه مردحسابی شماکه منابع پیش بینی نکردین ،مسلم شورای نگهبان باستناد قانون ردمیکنه چون طرح هایی مصوب مجلس درصورتیکه بارمالی داشته باشه وبارمالی ان مشخص نشود قابل تصویب نیست ،دوساله حاجی بابایی هم درپاسخ اینکه چرامجلس طرح نمیده همین دلیل روارائه میگرد الان برااینکه بگن ماکه تصویب کردیم شورای نگهبان مخالفت کرد.
ناشناس۳۳۱۱۷۶۰۱۴:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
حتما باید قانون همسان سازی رد شود ،اصلا باز نشسته ها برای چه زنده مانده اند؟
علیرضا اسماعیلی۳۳۱۱۷۶۶۱۴:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اقا جون دولتی که سر سال 20درصد حقوق کارمند وبازنشسته را اضافه میکنه اونوقت خودش مینویسه امسال 40درصد تورم داشتیم یعنی چی این یعنی کشتن تدریجی یک بارنشسته ویک کارمند این یعنی شکنجه دادن تدریجی یک باز نشسته که دارای دختر وپسر دم بخت هست وخودش نیز دایم در ییمارستان هزینه پرداخت میکنه .
ن۳۳۱۱۷۷۰۱۵:۰۷:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام در کل دوستان مسئولین میخوان سرملت رو با این حرفا گرم کنند اونی که مدعی هست نگرفته سرش کلاه رفته چون بازار انتخابات گرمه وعده و وعید زیاده در دولت قبلی زمانی که نوبخت رئیس برنامه وبودجه بود قرار بود حقوق بازنشستگان همسان سازی بشه که نشد سپردبه آقاي کاظمی او که اومد روی کار قلبش درد گرفت استعفا داد حالا رسید به اقای منظور که هیچ منظوری از این کار نداره چشمش به دهان مدیران بی لیاقته تا ببینه چکار کنه.
حسینی۳۳۱۱۷۷۲۱۵:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی؛ما قانون خوب و جامع و کامل داریم ماده۹۶ و۱۱۱ که اصلا بهش توجه نمیکنن ما احتیاج به قانون نداریم وقتی که حقوق با تورم و سبد معشیت افزایش داشته باشه نه مسئولین تامین اجتماعی که منصوب دولت و بله قربانگو هستن و نه وزیر و دولت مخصوصا معاون ریس جمهور شدیدا مخالف ما هستن ۲۵درصد متناسب سازی رو پیچوندن و صندق ما که بین النسلیه و دولت نه تنها کمک نمیکنه که کلی مفتخور اورده سر سفره ما و سهم خودشو نمیده تا الان۸۵۰همت بدهکاره و طبق برنامه هفتم نمیخواد بدهیشو بده.
ناشناس۳۳۱۱۷۷۷۱۵:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با سلام متاسفانه. هم در زمان کارکردن در دانشگاه ازاد در پرداخت حق وحقوق حداقلی به ما ظلم شد وهم پس از بازنشتگی با حقوق حداقلی دارد به ما ظلم می شود مثل اینکه در ایران یک عده اشتباهی در این زمان بدنیا امدند وهمه مشکلات وظلم ها را پذیرا هستند اگر امار در بیاورند اکثر اعضای جناب دولت و شورای نگهبان هم از قشر بازنشتگان هستند اگر واقعا دنبال شرع ومنابع و....هستند فیش حقوق خودرا اعلام کنند تا ما بازنشتگان قانع شویم
پازنشسته۳۳۱۱۷۸۴۱۵:۱۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
پول نیست!!!!ای بابا دو ماه همه بازنشسته ها رو سر کار گذاشتین هدف از این خیمه شب بازی‌ها چیه اخه اگه منابع ندارند پس چطور مجلس مصوب کرده در سه سال همسان‌سازی می‌کند.
فریدونی۳۳۱۱۸۰۳۱۵:۳۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
باسلام اگه این همسان سازی که به تصویب مجلس رسیده است شورای نگهبان آن را رد نماید همه اعتماد مردم سلب میشودانشاءالله که اینطور نمی شود وتائید می گردد
ناشناس۳۳۱۱۸۲۲۱۵:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چرا باید یا بازنشسته ای که عمر جوانی خود را برای خدمت یه مردم صرف کردالان هم با این گرانی وتورم این طور برخورد شود.
ناشناس۳۳۱۱۸۴۷۱۶:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
۳۰ سال از هر کارمندی به مبلغ ۲۲ درصدحقوقش رفت تو جیب همین دولتها،حالا موقع پرداخت ،پول خودمون به خودمون هم نمیدهند ،خرج ملت بیچاره هم از مالیات و پول خود ملت پرداخت میشه .
ناشناس۳۳۱۱۸۵۱۱۶:۱۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
آقایون محترم! ایرانیان عزیز، دوستان. همسان‌سازی حقوق حق همه بازنشستگان است. زمانی که شاغل بودن، آلان هم همینطوره، حق بیمه به حساب صندوقهای وابسته ریخته و ذخیره شده، یه حساب سر انگشتی بکنید دارایی‌های صندوقهای وابسته سر به فلک کشیده. حالا زورشان میاد با این گراتی افسارگسیخته حقوق ها را افزایش بدهند! یه روز گردن این دولت و آن دولت انداختن هنر نیست! مجددا می خواهند گردن شورای نگهبان بندازند. اولا موقعی که کم می کردن از شورای نگهبان سوال کردن. در ثانی شورای نگهبان قیمت های آن روز را حساب کرده. کسورات آن زمان ماهانه یه ریع سکه میشد.
سید۳۳۱۱۸۶۹۱۶:۳۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با سلام و ارادت ایشان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هستن که این پیش بینی رو کردن متأسفیم براش ، انصاف هم کمی داشته باشید بد نیست قربان فکر میکنید که شما کی هستید اکثر ما بازنشسته ها اگر در جایگاه شما قرار بگیریم و حقوق نجومی شما رو بگیریم از شما بهتر کار میکنیم ، این وظیفه شماست که از مصوبه مجلس که بالاترین سند قانونی است دفاع کنید ، خودتان را جای بازنشستگان شریف که اکثریت اهل جبهه و جنگ و جهاد بودند قرار بدید ، امروز بازنشستگان شرمنده زن فرزند ، داماد ، عروس و سایر وابستگان خویش بدلیل فقری که امثال شما و خدای نکرده شورای نگهبان و دولت برایمان رقم زدید هستیم البته اعزه شورای نگهبان قطعا این طرح رو تصویب میکنند جون اشراف دارند به مشکلات بازنشستگان و کارگران زحمت کش کسانیکه سی سال عمر شریف خودشان رو در خدمت نظام و ملت بودند. بازنشسته جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
بازنشسته۳۳۱۱۸۷۷۱۶:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بطور قطع این مثل قدیمی نیز در اینخصوص صادق هست . میفرمابد : سواره از پیاده خبر نداره و سیر از گرسنه . کدوم از دوستان گرسنه و کدوم پیاده هستند ؟!
نکویی۳۳۱۱۸۸۳۱۶:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر بودجه نیست باید برای شاغل ها هم نبایدباشد.کجای دنیا ،حقوق شاغل دو برابر بازنشسته است.مگر هزینه های زندگی بازنشسته و شاغل با هم فرق می کنند.
ناشناس۳۳۱۲۲۵۹۲۳:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مدیران مسولین خودروسازها۹ برابر بازنشستگان وکارگران خودروسازها ۴برابر بازنشستگان حقوق می گیرند
ناشناس۳۳۱۱۹۳۳۱۸:۰۹:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
به نظرم به انتخابات مجلس نزدیک هستیم و نمایندگان با اینکه میدونستن شدنی نیست ولی چنین کاری کردن که بگن ما خواستیم ولی نکردن و بتونن دوباره رای از مردم رای بگیرن . وسلام
معلم بازنشسته استان تهران۳۳۱۱۹۴۷۱۸:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر قرار باشد دولت لایحه بدهد اجناس دولتی و حامل های انرژی گران شود هم در مجلس وهم در شورای نگهبان بلافاصله تصویب میشود اما به اجرای قانونی که سالهاست برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰درصد شاغلان می‌رسد شروع به آه و ناله میکند منابع مالی نداریم . قابل توجه دولت آقای رئیسی مردم را بیچاره کردی این گونه پیش رود بازنشستگان فقط با این در آمد حقوقی و مخارج گران دارو و درمان خود فقط سر سفره هایشان آب و نان خالی دیده خواهد شد و آقای رئیسی روی آقای روحانی که دو روز بعد گرانی بنزین از خواب بیدار شد و فهمید بنزین گران شده رو سفید کردید.
ناشناس۳۳۱۱۹۵۳۱۸:۳۳:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چرا اینقدر ظلم و فشار نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری میکند وبا افزایش حقوق بازنشسته به میزان ۹۰درصد شاغلین و به اجرا در آمدن قانون همسان سازی مخالفت می‌کنند ؟
علی۳۳۱۱۹۷۶۱۸:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
وقتی مجلس همسان سازی را تصویب کرده و دولت با همسان سازی موافقت کرده هیچ وقت اجازه نخواهند داد که شورای نگهبان همسان سازی را رد کندانشاا۰۰۰که چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که اکثر بازنشستگان جز ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند .
صمد۳۳۱۲۰۱۴۱۹:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مسئولین کشور که بازنشستگی ندارن ، بازنشسته را درک کنن.
علی اکبر۳۳۱۲۰۱۸۱۹:۱۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
تامین اجتماعی که نیاز به کمک دولت نداره . آقای دولت دست از جیب این سازمان در بیاره و بدهی خودت رو پرداخت بکن .. آقای دولت ابن همه پولهای آزادشده رو چکار کرد ..
بازنشسته 2۳۳۱۲۰۳۰۱۹:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اینجا شبیه هیچ کجا دنیا نیست راه حل زیاد است ولی کجا است کاردان
ناشناس۳۳۱۲۰۳۶۱۹:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اختلاس ها کم بشه مشکل ما حل میشه
ناشناس۳۳۱۲۰۴۰۱۹:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نماینده ها ی مجلس فعلی و دولت رئیسی شطرنج باز های ماهری هستن .
مصطفی۳۳۱۲۰۷۹۲۰:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام اگر برای بازنشستگان نان نداشته باشد و حقوق آنها اضافه نشه برا مجلسیان آب داشت که فردا برای تبلیغات شان بیایند و بگویند ما تصویب کردیم دولت و شورای نگهبان مخالفت کردند البته که مجلس و دولت و شورای نگهبان سر وته یک کرباسند و هیچکدام بفکر ملت نیستید
ناشناس۳۳۱۲۱۵۵۲۱:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بازنشسته1400 تمام سخنان شما به حق می باشد ولی کدوم وزیر میشینه این درد دل ها رو بخونه ؟هیچکدوم یعنی اونقدرمشغول خدمت رسانی هستن که وقت ندارن
ناشناس۳۳۱۲۱۶۱۲۱:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
از این دولت انتظار نداشته باشید که ما بازنشستگان را از فقر نجات دهند بلکه فشار بیشتری برای بازنشستگان وارد می سازند.
متین۳۳۱۲۱۸۵۲۲:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اگر بودجه ندارید چرا رتبه بندی بازنشستگان برای بازنشستگان سال 1400بعد تصویب می کنید.که اختلاف حقوق بازنشستگان فرهنگی با یکدیگر بیشتر شود.قوانین نباید برای عده ای خاص تصویب شود.باد فراگیر و قابل اجرا در تمام زمان ها باشد.اگر شما به عهدتان ای بند نیستید بازنشستگان در مورد همسان سازی به فرزندانشان قول داده اند.
ممد۳۳۱۲۱۹۷۲۲:۲۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
بله ردمیشود چون هماهنگی تاافزایش را ندهید ولی باید بدهید چون پیش خانواده ها دیگر آبرویی نمانده با کارکردن دریک جای دیگر نمیشه گذران زندگی کرد.
محمد۳۳۱۲۲۰۸۲۲:۳۴:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
صندوق مال بازنشسته هست ولی کسانی باید برایشان تصمیم بگیرن که خودشان ده روزآیامیتوانند باحقوق اندک بازنشسته زندگی کنند.
رضا مرادی۳۳۱۲۲۴۱۲۲:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با سلام برادران درآمد یارانه ماهیانه به گفته چند نفر از نمایندگان ۱۲۶۰۰۰ ملیارد از انرژی هستش حالا ببینید ماهیانه چقدر به مردم داده میشه الباقیش کجا میره خوب یه مقدار از اون به بازنشستگان بدن من بیست و هفتم حقوق میگیرم ۳۰ تمام میشه از سر برج تا آخر برج با بدبختی قرض باید زندگی رو بگذرونم .
محمود۳۳۱۲۸۷۱۱۵:۰۴:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بله دقیقامنم خدایی ۲۱حقوق میگیرم ۲۵پول ندارم کلی الان قرض وبدهکاربالا آوردم نمیدانم چکارکنم .
بهروز۳۳۱۲۲۴۶۲۳:۰۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
شماکدام دفعه به وعده هاتون عمل کردید که الان عمل بکنید فقط برا کارمندوکارگرو بازنشسته منابع ندارید براخودتون و.... منابع هست بودجه هست
عباس۳۳۱۲۲۶۵۲۳:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
باید برای این مسئولین /نمایندگان ودولت /متاسف بود که اولا این کشور ۹ درصد منابع جهان راداره اونوقت دوماه هست این به اصطلاح نماینده گان بوق وکرنا کردن که قانون همسان سازی را تصویب کردیم با اون شرایط مزخرف خودشان..بازار را به هم ریختید. حقوق ثابت من بازنشسته ۷ تومان هست..مستاجر هستم.داماد و عروس که به کنار..دارای بیماری صعب العلاج هم هستم..حق ما مردم اینها نیست..
ناشناس۳۳۱۲۲۹۱۲۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
نظرات پیشنهادی بازنشستگان خیلی خوب است اگر فشار تورم اقتصادی بر روی همه اقشار باشد یک توازن است و تحملش میکنیم ولی وقتی وزیر و نمایندگان و شاغلین که مقصر حادثه یا از روی کم کاری و یا از روی کم تجربگی هستند و مشکلات تورم را مهار نکرده اند .انصاف است بازنشسته که وظیفه اش را خوب انجام داده تاوان بدهد.
محمد۳۳۱۲۲۹۴۰۰:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام این همه بوق وکرنا مجلس و دولت جهت همسانسازی مستمری بازنشستگان فقط بخاطر انتخابات پیش رو هست ماها را تشویق کنند بریم سر صندوق رای بدیم .
ناشناس۳۳۱۲۲۹۹۰۰:۰۴:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
آقا چرا متوجه نیستید!! بازنشسته ها شدن بازیچه دولت مردان چون عده‌ای از دولت مردان فکر می‌کنندحقوق بازنشسته ها از جیب خودشان پرداخت می‌شود. باز نشسته اگر پول بیمه وصندوق بازنشستگی را در بانک تجميع کرده بود سود آن بیشتر از این بود .
دادور۳۳۱۲۳۱۷۰۰:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام خدمت همه عزیزان،چرا نماینده مجلس که در زمان رای گرفتن از مردم دفاع می کنه،به صراحت به مردم وقشر زحمت کش بازنشسته پشته پا می زنه چطور به خودش اجازه می ده شورای نگهبان رو نزد مردم بدنام کنه،مطمئن باش شورای نگهبان حامی مردم بویژه بازنشسته ها می باشد وبسلامتی رهبری واعضای محترم شورای نگهبان ،رئیس جمهور ورئیس مجلس همسان سازی تایید میشه واین سند افتخار در کارنامه نظام ثبت خواهد شد
بازنشسته۳۳۱۲۳۲۰۰۰:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
چطور برای بازنشسته که پول خودش است دولت برداشته و میگه بودجه ندارم.
شهرام۳۳۱۲۳۲۸۰۰:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اینها همش دعوا ی زرگریه یکروز دولت دنبال همسان سازیه مجلس مخالفه یک روز مجلس موافقه دولت مختلفه یکروز هم دولت و مجلس موافق هستند شورای نگهبان مخالفه
شرمنده۳۳۱۲۳۲۹۰۰:۳۷:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
با سلام.کشور ما ثروتمند است، منابع زیاد داریم،پولهای بلوکه شده هم آزاد شد،حالا بهانه چیست.
عباس۳۳۱۲۳۴۷۰۱:۰۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
حقوق بازنشستگان طی ۳سال اگر ۹۰درصدافزایش پیدامیکنه وتورم وگرانی طی ۳سال ۹۰۰درصدافزایش پیدامیکنه!! پس قیمت خونه که داریدالان بپرسیدو۳سال پیش راهم بپرسیدمتوجه تورم ۵۰۰درصدی میشوید!! این دولت ضدبازنشستگان کارگری وکلاکارگران مظلومه وتمام توان خودشوبکارگرفته تانابودکندکارگران را!!
ناشناس۳۳۱۲۳۴۹۰۱:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
حقوق بازنشستگان خیلی کم است، حتی به سختی زندگی میکنند اما شاغلین خوب حقوق میگیرن ماشین میگیرن زمین میگیرن اضافه حقوق میگیرن وام های درست حسابی بهشون میدن‌امابه بازنشسته هاچه میدن‌من اصلن کاری به مستمربگیران ندارم اما حقوق خودبازنشستگان تازمانی که زنده هستند باید اضافه بشه .
علی۳۳۱۲۳۵۰۰۱:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام خدا خیر نده به کسانی که مشکلات مردم را درک نمی‌کنند چون خودشون در رفاه هستن،چگونه با ۸ میلیون زندگی کنیم.
ناشناس۳۳۱۲۳۵۴۰۱:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این همه منابع داریم همیشه لنگ پول هستید.
ناشناس۳۳۱۲۸۶۹۱۵:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
خرج ها هم زیاد داریم
محمد۳۳۱۲۳۵۹۰۱:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
درست سطح امنیتی کشور واجتر از نون شب است اما خوشبختانه کشور به سطحی از پیشرفت رسیده از بودجه نظامی کمی کسر کنید و اکنون نیز فروش نفت که به حد مطلوبی رسیده تا به بازنشستگان که زمان جنگ امنیت کشور رو دوش ما بود نباید فراموش شویم از حقوقهای نجومی نمایندگان وزرا کم کنید تا بازنشسته نیز نفس راحتی بکشند.
بازنشسته کشوری۳۳۱۲۴۱۲۰۶:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
باسلام شورای محترم نگهبان هم که خود از جهت واقف بودن تورم سرسام آور و کاهش قدرت خرید مردم دستی بر آتش داشته و خود هم ملموس می نماید اون هم برای بازنشستگان که به غیر از مستمری درآمد دیگری نداشته و همیشه شرمنده خانواده و اعضای فامیل اعم از داماد ها و عروسان و نداشتن توان یک مهمونی ساده و خرید میوه و پذیرایی نداشته اند حالا در این شرایط دولت‌ها باید چاره اندیشی نمایند تا گروه هدف مانند کشورهای دیگر دغدغه معیشت و معاش زندگی نداشته باشند بازنشسته کشوری
بهزاد۳۳۱۲۷۷۴۱۳:۲۳:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
شروع بازنشستگی مصادف است با ازدواج فرزندان یا ادامه تحصیل انان .جایی که باید در حفظ شان کارمند بازنشسته سنگ تمام گذاشته شود.پشت او را خالی می‌کند.در صورتی که کارمندان جزء در به وجود آمدن شرایط اقتصادی کنونی نقشی ندارند
ناشناس۳۳۱۲۷۸۶۱۳:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
چراازصندوق تامین اجتماعی برداشت کردین که حالازورم میگین به بازنشستگان .
ناشناس۳۳۱۲۸۵۰۱۴:۴۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام انتطاری بیش از این از مجلسی ها و دولتی ها نمیشه داشت.کسانی که سیرند چه غمی از گرسنه دارند.10 میلیون به اینا باید بعنوان حقوق داد دید می توانند هم اجاره خانه پرداخت کنند هم هزینه عادی زندگی را همراه با قبوض برق اب و گاز را پرداخت کنند
محمود۳۳۱۲۸۶۲۱۴:۵۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
ایناهمش بازیه مجلس تصویب میکنه شورای نگهبان ردمیکنه فقط سرکاریه اینامیخواهن بازنشستگان روبیچاره کنن .
امیر۳۳۱۲۸۹۱۱۵:۲۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
به نظر من نداشتن منابع دولت همش دروغ است زمان ترامپ که تحریم های سنگینی بودیم مرحله اول همسان‌سازی بخوبی انجام شد
ناشناس۳۳۱۲۹۰۱۱۵:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
یه بخش ناچیزی از پولهایی که بی حساب و کتاب اختلاس و رانت خواری میشه رو برای همسان‌سازی هزینه کنن. نمیشه؟؟؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین