رئیس سازمان برنامه و بودجه: یارانه سه دهک اول قطع می‌شود

  4020909032 ۱۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

داود منظور گفت: ۷۹ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که همه مستحق دریافت یارانه نیستند.

یارانه سه دهک اول قطع می‌شود

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه  ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده اظهار داشت: این میزان ایجاد اشتغال باعث شده‌ بیکاری درکشور به طور بی‌سابقه پایین آمده و به حدود هشت درصد برسد این درحالیست که در ابتدای دولت نرخ بیکاری حدود ۱۱ درصد بود.

وی ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری در بسیاری از استان‌ها بین ۶ تا ۷ درصد است؛ گرچه در برخی استان‌ها مانند ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری بالاتر است.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی اعتقاد دارد مشکلات مردم را در موضوع معیشت و اقتصاد خانواده‌ها هر چه زودتر ساماندهی کند و گلایه‌هایی که نسبت به قیمت‌ها و معیشت مردم وجود دارد دغدغه اصلی دولت است.

منظور افزود: در سالجاری طرح کالابرگ را شروع کردیم و که در این طرح، به گروه‌های کم‌درآمد کمک شده‌است تا ۱۱ قلم کالای اصلی از جمله لبنیات و پروتئینی را به صورت کالابرگ با همان قیمت‌های سال گذشته از محل یارانه‌ها خریداری کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا مردم خیلی در مورد طرح کالابرگ آگاه نبودند اما در دو سه ماه گدشته اقبال آنان نسبت به کالابرگ بیشتر شده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: در مرحله بعدی طرح کالابرگ در ارتباط با جهیزیه برای خانواده‌های کم‌در آمد از محل هدفمندی یارانه‌ها اقدام خواهد شد و بنابراین سه دهک اول که درآمدهای بالاتر دارند بتدریج یارانه آنها قطع شده و یارانه به تعداد کمتر و به نیازمندان واقعی داده شود.

وی افزود: ۷۹ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که همه مستحق دریافت یارانه نیستند و یکی از سیاست‌های کشور این است که یارانه به سمت افراد کم‌درآمدتر برود.

منظور با اشاره برنامه دولت برای کاهش تورم گفت:‌ از ابتدای امسال دولت تلاش کرده‌است که تورم را کاهش دهد و این امر نتیجه داده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در چهار ماه گذشته نرخ تورم ماهانه کشور کاهش یافته‌است و تلاش داریم نرخ تورم هر ماه تا پایان سال حدود یک و نیم درصد دیگر نیز کاهش یابد.

وی گفت: سیاست رئیس جمهور این است که نرخ ارز را تثبیت کنیم ، قیمت‌ها ثابت باشد و گروه‌های کم در آمد جامعه به روش‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۹۱۶۶۱۵:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۹
منظورش سه دهک آخره !
ناشناس۳۳۱۰۴۳۲۲۲:۳۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خبر از بازار دارید کدوم کنترل .
ناشناس۳۳۱۰۴۴۵۲۲:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
نه عزیزم منظورش همه مردمه
ناشناس۳۳۱۰۵۴۲۰۱:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
باسلام و احترام فرق نمی کند کم کم ودهک به دهک همه حذف می شوند فقط افزایش نیابد قیمت مایحتاج .
ناشناس۳۳۰۹۱۷۶۱۵:۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۹
دولت در قدم اول با دستکاری معیار دهک ها دهک اول را به سه دهک تبدیل کرد تا بتواند دو دهک را حذف کند الان در اقدامی فراتر سه دهک را حذف می کند البته تو این شرایط تحریم و گرانی و روند ادامه تورم بالای ۴۵ درصدی ...
ناشناس۳۳۰۹۸۹۶۱۱:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اولا یارانه نباید همه بگیرند بلکه افراد خیلی ضعیف دوم هم همین یارانه ها باعث تورم هم شده چون بار اضافی بر اقتصاد هست و بابت آن چاپ پول صورت می‌گیرد و دلال بازی کاذب هم آزاد می شود تورم
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۱۰۱۴۴۱۶:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اگر می توانید شرایط اقتصادی جامعه را به زمان قبل از پرداخت یارانه های نقدی برگردانید و دیناری هم یارانه ندهید اما چون بازگشت به قبل غیرقابل دسترسی است لطفا دیگر اینقدر از قطع یارانه ها برای این یا آن سخن نگویید و وضعیت را از آنچه هست بدتر نکنید!
ناشناس۳۳۰۹۱۸۰۱۵:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۹
به لطف دولت رئیسی کالاها رشد قیمت چند برابری داشتن ،ابر تورم که ادامه داره،رکود و بیکاری که مسلما رقمش خیلی بیشتر از این آمارهاست ..
ناشناس۳۳۰۹۹۸۳۱۲:۳۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
باسلام و احترام با دولتی جناب آقای ریسیی ۲سال است از گوشت قرمز ۱سال ازمرغ و میوه پاک پاکیم تلاش برای حذف حبوبات و سایر هم در خدمات آینده دولتمردان است هرچه هم فکرشان می رسد گران کنند یارانه ها هم اندک اندک حذف کنند.
خسرو۳۳۱۰۴۱۸۲۲:۲۱:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
رفتم که با کارت یارانه کالا بخرم فروشگاه فروشنده برگشته میگه باید 4میلیون خرید کنی تا 2 میلیون یارانه را برداشت کنی چه وضعیتی که برای مردم درست کردن
ناشناس۳۳۰۹۱۸۹۱۵:۱۹:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
با گوشت ۹۰۰هزار تومانی و مرغ ۱۲۰ هزار تومانی و لاستیک ناموجودو افزایش مالیات ها به ۶۰ درصد و افزایش حقوق ۱۸ درصدی و....حذف یارانه ها واقعا ظلم بزرگیه جناب رییس جز جیب مردم واسه اداره مملکت جایگزین دیگری ندارید؟؟
ناشناس۳۳۰۹۵۵۵۲۳:۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۹
گوشت ۵۵۰ گرفتم امثال شما باعث جولان دادن به گرانی بیشتر میشید. البته ۵۵۰ هم گرانه
ناشناس۳۳۰۹۶۱۳۰۰:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اون گوشت 550 تومانی، استخوان و چربی اش را جدا کنی میشه کیلویی یک میلیون تومان.
محمد۳۳۰۹۷۸۴۰۹:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چربی و استخوانش اگر برداریم بدیم شما بخوری ۹۰۰ هم بیشتره
ناشناس۳۳۰۹۷۹۳۰۹:۴۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
احتمالا سر کوچه شما گوشت ارزونه به ما هم بگو کجا گرفتی
رضا۳۳۰۹۷۹۴۰۹:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
تو شهر ما گوشت کیلویی380
ناشناس۳۳۱۰۹۳۰۱۵:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
والا ما خوزستانیا گوشت کیلویی ۵۰۰هزار تومن می خریم.
ناشناس۳۳۰۹۸۳۴۱۰:۳۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مرغ رو چی میگید که ھمینطور دارہ میری بالا .
ناشناس۳۳۰۹۸۳۹۱۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
استخوان و چربی و دیگر احشا گوشت نیست
شهاب۳۳۱۰۵۱۰۰۰:۲۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
کپسول گاز رو‌هم اضافه کنید
هرمز۳۳۱۰۵۳۴۰۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۱
گوشت خوب ۹۰۰تومانه برادر جان.
یکی۳۳۱۰۵۶۶۰۲:۵۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اصلا 550 که شما میگی،الان ارزونه؟1ماه حقوق حداقل بگیر چند کیلو گوشت میشه؟
ناشناس۳۳۰۹۸۹۷۱۱:۲۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
برو از دولت قبل سوال کن که چرا قیمت ها را ده برابر کرد و مابقی را افزایش نداد تا این دولت بابت آن افزایش ها تازه یارانه هم بدهد!!
ناشناس۳۳۰۹۱۹۰۱۵:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۹
یارانه را که می خواهید قطع کنید ، هزینه های کشور را هم از جیب مردم و مالیات تامین کنید ، پس سهم فروش نفت و گاز هر ایرانی چه می شود ؟!
ناشناس۳۳۰۹۹۰۰۱۱:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
همین فروش نفت و آوردن در بودجه بوده که تورم درست کرد و باید برود به زیر ساخت سازی و قلک نگه داشتن و نه خرج روزمرگی کردن که همین الان هم انجام می شود
باهر۳۳۰۹۲۱۱۱۵:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۹
یارانه سه دهک اول یا سه دهک اخر؟!!!
ناشناس۳۳۱۰۵۴۴۰۱:۳۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام من که متوجه نشدم دهک سه چه قشری هست
ناشناس۳۳۰۹۲۴۸۱۶:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۹
احسنت دست شما درد نکند
ناشناس۳۳۱۰۳۵۹۲۱:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام کشوری که نفت وگاز داره اصلا مالیات به ملتش تعلق نمیگیره یعنی مردم از دادن مالیات معاف هستند
ناشناس۳۳۰۹۲۶۸۱۶:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۹
همه رو حذف کن اگر مشکلاتت حل میشه ..........
ناشناس۳۳۰۹۳۱۶۱۸:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۹
دارند همه را حذف میکنند. دوساله با افزایش حقوق کمتر از تورم، حقوق بگبران آنها را فقیرتر کرده و برای سال آینده هم همین خواب را دیده اند. این از کارگران، کارمندان و بازنشستگان، برای بقیه هم تدریجا.
شیوا۳۳۰۹۹۹۹۱۲:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مرگ تدریجی
طاها۳۳۰۹۳۰۰۱۷:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۹
روز اول گفتن که یارانه متعلق به تک تک مردمه، فقط قیمت ها واقعی میشه و هر کی بیشتر مصرف کنه، باید بیشتر هم پرداخت کنه.‌..
ناشناس۳۳۰۹۳۰۶۱۸:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۹
به نظر می آید امیرالمومنین بیت المال را به صورت یکسان بین همه تقسیم می کردند. شاید بهتر باشه، یارانه بنزین و نان را برداریم و در قالب یارانه بین همه یکسان تقسیم کنیم (همه دهک ها).
مهدی۳۳۰۹۸۸۴۱۱:۱۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
من موافق قطع کل یارانه ها(یارانه نان،بنزین و حتی یارانه پرداختی به مردم و ...) هستم،بشرطی که حقوق مردم واقعی شود و دولت دست از سر مردم برداره و کمتر دست تو جیب مردم کند.
محمد۳۳۱۰۴۵۹۲۳:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بیت المال ، مال همه است چرا از یکی را باید بگیرید و به یکی دیگه بدین . اگه کمه ، باید به همه بطور مساوی برسه اگه زیاده باز هم همینطور یه سامانه بزارین اگه کسی رایانه نمی خواست بره بگه قطع کنید یه سوال برام پیش اومده ، فیلترینگ وقت مردومو میگیره تا یه فیلتر شکن مناسب پیدا کنند آیا زمانی که در حال پیدا کردن فیلتر شکن هستند ، دارای شغل حساب میشوند و تعداد بیکار ها کم میشه ؟
مغز متفکر۳۳۱۰۵۳۹۰۱:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
هیچ میدونی اگه بنزین ازاد بشه قیمت همه کالاها چند برابر میشه مگه فراموش کردی بنزین هزار تومانی شد سه تومن همه کالاها رفت بالا
ناشناس۳۳۱۰۸۶۱۱۳:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۱
قیمت بنزین باید افزایش یابد آن هر ساله وقتی تورم بالا هست و تاثیر درصد افزایش آن هم در کالاها زیاد نیست ولی چاپ پول بابت پایین نگه داشتن آن تورم بالا درست می کند
ناشناس۳۳۰۹۳۳۳۱۸:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۹
به نظرم اصلاح توزیع یارانه ها کار ضروری هست که آقای روحانی در مورد اجراش ترس داشت بابت کاهش محبوبیتش با اینکه بار ها در مورد انتقاد کردند که چرا احمدی نژاد این کار رو نکرد
مجید۳۳۱۰۴۳۶۲۲:۴۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
این طرح از روز اول اشتباه بود
ناشناس۳۳۰۹۳۷۴۱۹:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۹
به جای پرداخت یارانه شغل برای جوان ها ایجاد کنید یارانه را فقط به نیازمندان بدهید قطعاً 70 میلیون نیازمند نداریم
ش.ه۳۳۰۹۸۶۰۱۱:۰۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
کدام جوان دادش کدام کار همش باند و پارتی و ... است . این ها هم همه عوام فریبی است چطور ما نیازمند نداریم چند درصد مردم بر اساس آمارهای بانک مرکزی زیز خط فقر هستند لطفا دقت کنید
حمید۳۳۰۹۹۶۹۱۲:۲۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هرچی خدا روی زمین فرستاده تو این مملکت یکجا جمع شده برای مملکت به این ثروتمندی زشت نیست مردمش با این فقر زندگی کنن بحث مملکت فقط شده نیازهای اولیه ما الان باید از زندگی لذت می‌بردیم نه که زجر بکشیم .
ناشناس۳۳۰۹۴۰۰۱۹:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۹
چقدر با این خبرها به مردم استرس وارد میکنید قطع کنید کلا .کمتر منت سر مردم بگذارید .به امید خدا که باید پاسخگوی خدا باشید
همه مارو کشتیم با این یارانه چند قاز۳۳۰۹۴۰۱۲۰:۰۱:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۹
همش از یارانه فقط بگید فقط بگین قعطع میشه واقعا این چندرقازرو هم می خوایم قعطع کنید واقعا که احسنت به شما با این همه راه حل
ناشناس۳۳۰۹۴۰۸۲۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۹
من هیچ ندارم ودهک بالا خوردم چکار کنم هیچ احترامی وارد نمی شود
حسن۳۳۰۹۴۶۳۲۱:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۹
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
ناشناس۳۳۰۹۴۸۴۲۱:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۹
جالبه ۷۹میلیون یارانه می گیرند مگر جمعیت ایران چند میلیونه ؟؟
رضا۳۳۰۹۷۹۷۰۹:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
جمعیت ایران الان85میلیونه
مرضیه۳۳۰۹۵۳۶۲۲:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۹
سلام ما همه خانواده مون به آقای رئیسی رای دادیم اما ۳ تا بچه‌هام بیکارن و یه حقوق بازنشستگی ' چرا یارانه مون قطع میشه؟؟ برن یارانه کسانی روقطع کنن، که چندتاخونه دارن و اجاره میگیرن و تو هرشهری ۳ تا خونه خریدن
امید۳۳۰۹۹۱۸۱۱:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
انشاالله ، که در دولت بعد همه ی مشکلات جامعه حل میشه و یارانه هم سر بقیه ی مشکلات حل خواهد شد...
ناشناس۳۳۰۹۶۰۵۰۰:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آقای رئیس بیا کمی زیر پوست شهر ببین چه خبر هس.....مگر قرار بر مهار تورم نبود یا اینکه مراد بهار تورم بود
ناشناس۳۳۰۹۹۷۴۱۲:۳۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
احسنت
ناشناس۳۳۱۰۸۶۲۱۳:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اول جلوی تورم بالا گرفته می شود و بعد برای تورم کم قدم برداشته شود
آزاد۳۳۰۹۶۰۸۰۰:۳۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خداشاهده ما نه ماشین داریم،نه خونه،نه زمین،حتی پول ودیعه نداریم یه خونه درست وحسابی بگیریم و با بدبختی ده میلیون جور کردیم برای ودیعه و چهار میلیون کرایه میدیم اونم توی یه خونه کوچیک... ما دهک هشت بودیم و اعتراض زدیم که چطور ما دوتا جوون بیکار،مادر مریض و پدر بازنشسته راننده با ماهی هفت میلیون درآمد که چهار تومنش میره برای اجاره جزو دهک ثروتمند هشتم هستیم...بعد دوماه جواب اعتراض اومد ما شدیم دهک نهم... یعنی ماهی یکبار شاید مرغ یا برنج بخوریم اونم با یارانه میخریم که اونم ازمون میخوام قط کنن.حتی سهام عدالت هم نداریم.نمیدونم چطوری ما که هیچی به اسممون نیست و دوتا پسر بیکار بدون بیمه و پدر بازنشسته هفت میلیون حقوق جزو دهک بالا وثروتمند هستیم؟ما نهایتش دهک دوم وسوم و چهارم باید باشیم.نمیدونم چیکار کنیم؟...........................................................دیگه کم آوردین.با سی وسه سال سن نمیتونم ازدواج کنم.برادرم هم سی سال سن داره و اونم هیچوقت نمیتونه ازدواج کنه،این یارانه هم قط کنن دیگه چیکار کنیم؟
ناشناس۳۳۰۹۷۳۹۰۸:۰۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خدا بزرگه ...ان شاءالله که دهک شما قطع نمیشه نگران نباش
ناشناس۳۳۰۹۷۵۲۰۸:۲۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مردم آزاری هم حدی داره
محمد۳۳۱۰۲۶۳۱۹:۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بهنظره من یک نوع برداری نوین بااین مالیات کردنی درست بچه ها نمتوانن ازدواج کنن ووووو
آیهان۳۳۱۰۳۱۵۲۰:۱۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خدا خودش به شما رحم کند.
ناشناس۳۳۱۰۵۷۹۰۴:۰۷:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
خب بریدپیگیری کنید مگه میشه همینحوری دهک بالاباشیداحتمالااشتباهی شده.
ناشناس۳۳۱۱۱۴۰۲۱:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
انشالله قطع نمیشه البته‌ منم بازنشسته هستم یارانه نمی گیرم جز دهک ده شدم اعتراض هم زدم
ناشناس۳۳۰۹۶۳۱۰۱:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مسولین محترم دولتی و مجلس لطفا موارد زیر رو برای اصلاح معیشت در اولویت قرار دهید: - گرفتن مالیات از خانه های خالی برای اصلاح وضعیت مستاجران -معرفی و برخورد شدید با مسولین فاسد درون حاکمیت - پیاده سازی روند های اخذ مالیات از دلالان و واسطه گران - معرفی و برخورد شدید با فرارکنندگان مالیاتی
ناشناس۳۳۰۹۶۵۲۰۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
نه خونه دارم نه ماشین،با حقوق ده تومن شدیم دهک ۷،سه نفر هستیم، این دوره یارانه را هم ۴۰۰ تومن کمتر ریختن.قضاوت با شما
ناشناس۳۳۰۹۶۶۹۰۲:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آمار ایجاد ۸۰۰ هزار شغل درست نیست. با این رفتارها دیگر هیچ اعتباری برای مسئولین نمانده که مردم به انها اعتماد کنند.
ناشناس۳۳۰۹۶۹۱۰۴:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
پس چه کسانی دیگه یارانه نمیگیره یعنی این همه مسئولین وسرمایه دارا چند نفرن .
ناشناس۳۳۰۹۶۹۴۰۴:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
پول دوتا پرس غذای ارزون قیمته دیگه مگه چقدره
داود۳۳۰۹۷۰۰۰۴:۵۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چندرغازیارانه از پول نفت به مردم بیچاره ای که حقشونه میدادیداونم بگیرید
مادر۳۳۰۹۷۰۶۰۶:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام چرا سبد کالا من سرپرست خانوار هستم واریز شد اول ماه بعدش سوم ماه رفتم برداشت کنم گفت صفر شده بعدش زنگ زدم ستاد یارانه گفتند چون عملیات ناموفق داشتین قطع شده دوباره بیستم ماه پول به حسابتون واریز میشه خوب سبد کالا این ماه مون به حساب کی میره هیچکس هم جوابگو نیست .
ناشناس۳۳۰۹۷۰۷۰۶:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
راست میگن اصلا دهک بندی هاتون انصاف نیست
ناشناس۳۳۰۹۷۱۱۰۶:۳۹:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
قطع نمیکنن برا بازارداغی این پیام رو گذاشتن.رییسی هرکاری میکن برا پیشرفت جامعه یارانه کسی قطع نمیشه مگردهک۱۰
ن۳۳۰۹۷۱۲۰۶:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
واقعا هیچ راهی نیست جز جیب مردم پس پول فروش نفت و گازو پتروشیمی معادن طلا و لیتیوم چی میشه .
عدالت۳۳۰۹۷۱۴۰۶:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
همه مردم ایران از این آب و خاک سهم دارند چه فقیر چه ثروتمند،یعنی چه که بخشی از افراد یارانه نگیرند یا حذف شوند اینها همه پول نفت و گاز منابع ملی هست که باید به هرایرانی پرداخت شود نه این مبلغ بلکه بسیار بیشتراز این که شما تصمیم بی ملاحظه میگیریید ،افغانی تو این کشور داره از یارانه نان و آب ما استفاده می کند ولی ما خودمان سهم نداشته باشیم .
ناشناس۳۳۱۱۱۴۱۲۱:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
دمت گرم
عدالت۳۳۰۹۷۱۶۰۶:۵۴:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
از لحاظ بیکاری هیچ اقدامی نشده من خودم از دولت رئیسی تا الان بیکار هستم و کسانی هم که شناختی داشتم بیکار هستند همه هنوز بیکارند ،مگه فلافل فروش و دستفروش و امثال این موارد جز رفع بیکاری هست نزدیک به چندمیلیون دستفروش و ساندویچ فروش سر خیابان داریم ،چه اشتغال راه انداخته شده که صحبتش میشه،بله مگه وام پرداخت کردن جز اشتغال حساب میشه.
علی۳۳۰۹۷۱۷۰۶:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چطور میشود از این یارانه ماهانه که پول یک کیلو گوشت هم نمی شود بتوان جهیزیه تهیه کرد آقای منظور ؟ درشرایطی که قیمت ارز تقریبا روبه کاهش گذاشته ولی در مقابل هرروز شاهد افزایش قیمتهای کالاهای اساسی مانند گوشت هستیم اقای نابغه لطف کنید این نامعادله را حل کنید بقیه پیش کش
ناشناس۳۳۰۹۷۲۴۰۷:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آقای منظور جلوی آیت الله رویاهاشو در قالب واقعیت تعریف کرده....
ناشناس۳۳۰۹۷۲۹۰۷:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بله به لطف دولت مردم سه شغله شدن تا بتونن زندگی کنن(زنده بمونن) باید آمار بیکاری بیاد پایین دیگه
محمدرضا۳۳۰۹۷۳۸۰۷:۵۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دست شمادردنکنه .تورم خیلی کاهش یافته.اما سفره مردم هرروز بدتر میشود.مثلا یک موردگوشت رامقایسه کنید اول دولت واکنون.
ناشناس۳۳۰۹۷۴۰۰۸:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت .چقدر زرنگ .یارانه رو قطع میکنین..البته بنزین رو .گرون نکردین..ولی بجاش مالیات ‌میگیرین ..اون بازنشسته .فقیر بدبخت.نمیتونه کار کنه .یارانه نگیره.چیکار کنه
سیاوش۳۳۰۹۷۴۴۰۸:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
نکنه فکرکردن که روزی رو اینا میدن؟ آنکه دندان میدهد نان میدهد
میران۳۳۰۹۷۴۵۰۸:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
واقعاً جای تأسف است که در کشوری زندگی میکنیم که دارای معادن طلا نقره و....... هستیم اما فقیرانه زندگی میکنیم . عدالتی وجود نداره.چرا باید برای بدست آوردن خرج زندگی دست به هر کاری بزنیم.وقتی به کشوری مثل عراق فکر میکنم دیونه میشم.پول با ارزش آزادی کامل و..؟........حق ما ایرانی ها بااین همه ثروت این نیست. بجای اینکه مثل کشورهای عربی به مردم خدمت کنید روز به روز به بدبخت کردن ملت را.
امین۳۳۰۹۷۴۶۰۸:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سه دهک اول که تا الان نتوانستیم از کالا برگ استفاده کنیم. اپلیکیشن شما تنها روز ۷ آذر کار کرد بعدش دیگه نه با کد نه با اپلیکیشن. خوب در یک سایت رسمی دیدم خیلی ها مثل من شکایت این موضوع کردند بعد ایشان می‌فرمایند ما ماهانه ۳۶ هزار میلیارد کمک معیشت می‌دیم . خوب اکثر یک تا سه این ماه ماندند برگشتی این پول به کجا می رود ؟
ناشناس۳۳۰۹۷۴۷۰۸:۲۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
باسلام واقعا ظلم بزرگیه قطع شدن همین چندرغاز یارانه افرادنیازمندی هستن که دلشون به همون خوش من که نه ۵ساله یارانه دارم نه سهام عدالت تعلق نگرفت .
ناشناس۳۳۰۹۷۵۴۰۸:۳۰:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
کالابرگ با یارانه نقدی هیچ فرقی نداره مگه نگفتین کالا برگ نصب قیمته به قیمت سال 1401 هست از الان دارن کالابرگ اول کم می کنند بد میگن برو خرید کن چهار قلم برداشتیم میگه تموم شد دومیلیون بابا این چه وضع مملکته برای چی گذاشتین کالابرگ چه تورمی با کالابرگ برداشته شده بدتر شدیم
سارا۳۳۰۹۷۷۵۰۹:۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
الان یارانه باید بدون هیچ چشم داشتی خیلی بیشتراز اینها باشد. چون مامعدن داریم گازونفت داریم...
ناشناس۳۳۰۹۷۷۸۰۹:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مگه نظر مردم هم مهمه قطع کنید .
ب غ۳۳۰۹۷۷۹۰۹:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
تاکنون کالابرگ نگرفتیم اما جهیزیه باشد میگیریم آخه به دومیلیون تومن جهیزیه میدند؟دختران دم بخت زیادند بجای مرغ وتخم مرغ فقط جهیزیه بدید
ناشناس۳۳۰۹۷۸۷۰۹:۳۲:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه حق مردم پول حلالی که به جیب مردم می‌رسد همین پول یارانه است چون پول نفت کشور هیچ گونه حق ندارند قطع کنند من که مستاجرم باید چکار کنم امروز ماهی ۵۰ ملیون هم کمه به خانوار سه نفرست از این نقشه های شوم نکشید
ناشناس۳۳۰۹۷۹۶۰۹:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت از جیبش می بخشد؟ یدمان نرفته با چه بهانه هایی قمیتها اصلاح شد و هر روز بیشتر اصلاح میشود!
ناشناس۳۳۰۹۷۹۸۰۹:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت یارانه حقوق و دستمزدها را نگیرد و مطابق معیارهای بین المللی دستمزد بدهد بعد یارانه را قطع کند.
صاحبی۳۳۰۹۸۰۱۰۹:۵۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت چطور دهک بندی ها رو دستکاری کرده تا کلی از مردم ازیارانه ها حذف بشن; مثال تو یه خانواده ۶ نفره پدر باز نشسته تامین اجتماعیه ماهی ۸ تومن می گیره و مستاجره دو تا پسرش هم مجرد هستن و کارگر هرکدوم ماهی ۸ می گیرن و یه بچه مدرسه رو دارن مجموع در امد سه نفرشون در سال میشه ۲۴۰ میلیون پس جزو دهک های بالای در امدی یعنی دهک نهم محسوب میشن و یارانشون قطع میشه .حالا هی بگو بابا این دو جوان کارگرن واسه خودشون کار می کنن آینده دارن ...
ناشناس۳۳۱۱۲۹۲۰۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام برید یارانه از پدر جدا کنید و مستقل بشید دیگه بهانه ندارن
خوشنام۳۳۰۹۸۰۲۰۹:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت رئیسی میگه به دنبال خوشنامی کاذب نیست بلکه میخواد رضایت قلبی ملت و بدست بیاره اونم با حذف یارانشون،با افزایش سن بازنشستگیشون،با کاهش افزایش حقوق سالیانه شون کمتر از تورم ۴۵ درصدی موجود،با افزایش ۵۰ درصدی مالیاتها،با گرانی مداوم گوشت قرمز و ماهی و مرغ و تخم مرغ،با سخت تر کردن شرایط زندگی ملت
امیر۳۳۰۹۸۰۴۱۰:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چراافاغنه را از کشوراخراج نمیکنید ،هزینه ۸میلیون افغانی رابه مردم ایران بده!؟ فقط بلدید یارانه قطع کنیدوفشاربرمردم بیاریید ؟ یارانه حق تمام مردم ایرانه .
صافی۳۳۰۹۸۰۵۱۰:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ثروت های کشور متعلق به ملته و باید سهم داشته باشن ازش از ملت می گیری کجا خرجش می کنی؟؟؟
ناشناس۳۳۰۹۸۰۹۱۰:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
معیار احتساب در آمدها باید خود شخص باشه واسه افراد بالغ چه مجرد باشن چه متاهل چون یارانه حق خود فرده نه سرپرست خانوار،درست روی حقوق سرپرست واریز میشه ولی سهم هر فردی جدا است و هر کسی واسه خودش کار می کنه والا ۹۰ درصد از یارانه حذف خواهند شد
ارزو۳۳۰۹۸۱۳۱۰:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خواهشا قطع نکنید انقدر مردم رو ازار ندید یارانه حق مردم هست ایا شما کاری دیگه ندارید که هر ریس جمهوری بعد از احمدی نژاد میاد گیر میده به یارانه
ناشناس۳۳۰۹۸۱۷۱۰:۱۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه اموال بیت المال است به همه یکسان تقسیم بشه چرا در کشور اسلامی فقر وجود داشته باشه ریشه فقر کجاست آیاریشه فقر در قطع یارانه ۳ دهک است
ناشناس۳۳۰۹۸۲۲۱۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام من هستم و سه خط ایرانسل. نه خونه نه ماشین بیست و پنچ ساله بی کارم با اجاره خانه وگرانی ارزاق چه کنم سهم بنزین. و سهام عدالت من را چه کسی میخورد
اسد۳۳۰۹۸۲۴۱۰:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه در کشورهای همسایه ۲۰۰میلیونه آنوقت توایران یارانه ۳۰۰هزار تومانی رو می‌خوان قطع کنند پس یه فکری بحال جوانان تحصیلکرده.بیکار واز همه جامونده بکنید
ابوالفضل۳۳۰۹۸۲۸۱۰:۳۱:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
این شغلها کجا هست که من در شیراز هر جا نگاه میکنم فقط کارگری برای افراد حقیقی با ماهی ۷ میلیون میبینم . همش شرکتهای شخصی هست که نه امنیت شغلی داری و نه حقوق درست درمان . اشتغال دولتی باید افزایش پیدا کنه تا نیروی کار شرکتهای شخصی کم بشه و به دنبالش کارفرما مجبور بشه حقوق بالاتر به نیروهاش بده
ناشناس۳۳۰۹۸۶۹۱۱:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام یارانه را باید همه بگیرند چه پولدار وچه فقیر چون قیمت ها را آزاد کردید اگر کسی پولدار است از طریق مالیات باید جبران کنید.
غ۳۳۰۹۸۹۸۱۱:۲۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
من یه بازنشسته فرهنگیم با ده تومان حقوق خرج پسرم مهندس منابع طبیعی بیکارمتاهل و یه بچه داره میدم آنم حقوقم فقط خرج شیر خشک و پوشاک ودیگر لوازم بچه اش میشه
محمد۳۳۰۹۹۰۴۱۱:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بنده که خودم وضع مالی خوبی ندارم کارگر هم هستنم واما به جای قطع سه دهک اول و یا سه دهک اخر مال همه راقطع کنید تا دیگه خیال همه راحت بشه
ناشناس۳۳۰۹۹۰۶۱۱:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یه بسته حبوبات بوده ۴۵ هزار تومان حالا شده ۱۱۰ هزار تومان.
ایرانی۳۳۰۹۹۱۰۱۱:۳۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت بجای حذف یارانه ناچیزی که حق همه افراد جامعه واقشار مختلف است تدبیری برای جلوگیری از فرار مغزها وسرمایه های ملی واختلاسهای کلان کند300هزار یارانه را قطع میکند اماهزارها میلیارد براحتی محو میشود
ناشناس۳۳۰۹۹۱۱۱۱:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آقایان مسول کجاتورم آمده پایین که قشرفقیراحساس نمیکند ودیگه کجا نرخ بیکاری امده پایین که مردم خبرشون ندارن اگریک ایرانی دیگه هست ماخبرنداریم پس ما این کشوررواسمشوتازه میشنویم ننگتون با بااین همه حقه بازی
ناشناس۳۳۰۹۹۱۳۱۱:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اول یارانه مسولین راقطع کنید اگر چه آنها نیازی هم ندارن ولی بازهم همه جا هستند
ناشناس۳۳۰۹۹۱۵۱۱:۳۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
کسانی که به سفر حج میروند یا رفته اند از متمولین هستند انها را قطع کنید
بتول۳۳۰۹۹۱۶۱۱:۳۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ماهم اقامون کارگر برجی۴میلیون قسط داریم.دهکمون را زدن۷ ک قطع کنن..چ دولت الکی شده
....۳۳۰۹۹۲۴۱۱:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولتی که این همه یارانه یارانه میکنه یارانه رو بردارین ی کار مفید به جامعه تحویل بدین از وقتی این یارانه اومده همه مردم فقیر تر شدن
ناشناس۳۳۰۹۹۳۰۱۱:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت دست در جیب مردم به نام دولت مردمی به اندازه یه تار مو ازش خدمت ندیدیم
حسین۳۳۰۹۹۳۶۱۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یکساله گوشت قرمز نخوردم ولی جز دهک هشتم
رضا۳۳۰۹۹۴۶۱۲:۰۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هر روز مردم را فقیرتر می‌کنند، قصد مسئولین نابودی مردم فقیر و طبقه کارگر است.
ناشناس۳۳۰۹۹۴۸۱۲:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دهک بندی‌ها عادلانه نیست ما ۱۲ ساله مستاجریم با یک حقوق باز نشستگی چرا مسئولین به فکر مستاجرها نیستن چرا یارانه مستاجرها اضافه نمیشه بااین وضع کرایه ها مسکن ملی نمیتونیم ثبت نام کنیم از کجا بیاریم سالی چهل پنجاه میلیون پول پرداخت کنیم
ناشناس۳۳۰۹۹۵۶۱۲:۱۱:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اخبار همش اعلام میکنن مسکن ملی داره ساخته میشه دیگه نمیگن مستاجر بیچاره پولشو از کجا بیاره به داد مستاجرها برسید
اسدالله اخلاقی۳۳۰۹۹۵۸۱۲:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مگه همه این ملت در هر دهکی که باشند ایرانی نیستند؟چطور برخی کشورهای همسایه چندین برابر یارانه مردم ایران رو میده ولی در کشور ما دهک بندی شده برای ۳۰۰هزار تومن که باهاش نمیشه یه مرغ خرید.
وطن پرست۳۳۱۰۰۰۰۱۲:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
این که میگن هفتاد میلیون یارانه میگیرن باورش سخته من تو یه محل کوچیک زندگی میکنم تازه حالا از محله های حاشیه تهران خدا شاهده اینجا من تقریبا خیلی هارو میشناسم که درامد میلیاردی دارن مشت نمونه خروارهست هیچ تحقیقی برای اینکه کی پول داره کی نداره نشده
Farhad۳۳۱۰۰۰۲۱۲:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هر ماه ماهیانه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۰۰ الی ۶۰۰ مستقیما از حقوق من مالیات کسر میکنن ۳ نفر هستیم ۹۰۰ تومن یارانه میدن بجز یه ماشین هم هیچی ندارم در دهک هفتم گذاشتن ما رو دوستانشون
ناشناس۳۳۱۰۰۲۲۱۳:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
باید با این گرانی وتورم بقول خودت آقای رییسی کمر مردم شکستید مالیات اضافه کردید یارانه میخواهید قطع کنید این بود وعده شما مگر نگفتید دولت قبلی خیلی بلا بسر مردم اورده تو که صد درجه بدتر کردی فقط نان خالی مانده نان خالی را از سفره مردم حذف کنید خیال مردم راحت بشه فقط حرف میزنید.
شهروند۳۳۱۰۰۲۷۱۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
با سلام .آقای محترم آمار که شما می دهید چرا نتیجه این آمارها در سطح جامعه دیده نمی‌شود ‌.من هم می گویم تورم ۲۰ درصد شده حساب و کتاب که نداره .لطفا در کارهایتان صداقت داشته باشید .این زمانها هم می گذرد فقط نام نیک بجا می ماند .
ناشناس۳۳۱۰۰۳۷۱۳:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
نرخ اجناس بالارفتن بیکاری زیادترکجاشغل ایجادشده من بیکار دربه درتر شدم که بهترم شده یارانه مردم که ازجیب خودشون هست اقاقبض آب گازوبرق 1ملیون شایدم بیشترمیاد شماپول قبوض رابه مردم برمیگردونیدمنتم میزارید
ناشناس۳۳۱۰۰۳۹۱۳:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه پول نفت هست وبه همه می‌رسد نه به اون کسانی که اون بالا هستن خواهشن شما که اون بالا هستید نظر ندهید به یارانه چه کاردارید که قطع میکنید .
ناشناس۳۳۱۰۰۵۵۱۴:۰۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هیچ گونه نظارت هدفمند و مستمر برای کنترل قیمتها وجود ندارد و فقط نوعی وجدان در برخی افراد مانع از اجحاف است نه اقتدار و برنامه ریزی دولت
ناشناس۳۳۱۰۰۷۲۱۴:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بسه دیگه همه چیتون شده قطع یارانه ی چیزی به مردم دادین اونم ی مبلغی که خرج ی بچه رو تامین نمیکنه هر روز مردم رو با قطع یارانه تهدید میکنید. مردم دارن زجر میکشن مردم دارن خون دل میخورن با این گرونی بعد کالابرگ هم به درد هیچ کس نخورد میریم فروشگاه به عنوان کالابرگ خرید کنیم میبینیم گونی برج که تو بازار ۴۰۰ تومنه تو فروشگاه با کالابرگ برامون ۶۰۰ میزنه بس این چه کمکیه که به مردم کردین تو این وسط فقط جیب این فروشگاهها پر میشه چرا کسی پیگیری نمیکنه چرا قیمت مصوب وحقیقی رو تو کالابرگ برامون نمیزنن چرا گرانتر بهمون میفروشن
محمدکریم۳۳۱۰۰۸۴۱۴:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هر روز قیمت‌ها سرسام آور بالا می‌رود دم از کنترل زدن واقعا مردم را هیچ حساب کردن است تورم ۴۸ درصد واضافه حقوق سالانه ۱۸ درصد آنهم مالیات برآن سوار می‌شود این کنترل تورم نیست .
نا شناس۳۳۱۰۱۰۴۱۵:۲۳:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
غیر از این از دولت رئیسی انتظار نمی رفت که قیمت ها نسبت به دولت روحانی ۱۰ برابر شده چندر غاز یارانه می دهند این قدر منت سر مردم می گذارند بابا جمع کن این یارانه ات را
خداشناس۳۳۱۰۱۰۵۱۵:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
حق مردم ایران این نیست خیلی متاسفیم .
سراج۳۳۱۰۱۵۹۱۷:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت‌یارانه‌رابه‌کسی‌بده‌که‌هیچ‌درآمدی‌نداره‌یامریضه‌یا‌بیکاره‌.درمرحل‌دوم‌به‌کسانی‌بده‌که‌زیر۱۰تومان‌درماه‌درآمد‌داره‌واجاره نشینه.
پیام۳۳۱۰۲۳۲۱۸:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سوال اینجاست این معادن طلا که 24ساعته برداشت میشه و توی بودجه مملکت نمیره و هیچ کمکی به افزایش قدرت پول ملی نداره کجا می‌ره .
محمد یار۳۳۱۰۲۳۵۱۸:۵۱:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خواهشا بفرمایید چه شغلی ایجاد کردید تا مردم هم بدونن
محمد۳۳۱۰۲۴۶۱۹:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
نظر مردم ارزش نداره رئیسی اومد گرانی وتورم را چند برابر کرد دیگه مردم خسته شدن.
علی۳۳۱۰۲۵۰۱۹:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
فقط باید صاحب زمان ظهور کند تا مملکت درست شود شما که مردم بیچاره کردید دیگر یارانه‌ها را قطع کنید ببینم مملکت درست می شود با این همه گرانی
محمد۳۳۱۰۲۵۹۱۹:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اگر یارانه کل ملت هم قطع بشه گرانی دست از سر ملت بر نمی دارد .
ک۳۳۱۰۲۷۱۱۹:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
به فکر معیشت مردم باشید به فکر جوانان مجرد باشید نه یارانه ۴۰۰تومنی
اکبر توفیق۳۳۱۰۲۸۷۱۹:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه معیشتی برای جبران قیمت بنزین است و به همه تعلق می‌گیرد مگر اینکه کسی خودش انصراف دهد .
ناشناس۳۳۱۰۳۰۲۱۹:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
شما فقط بلدید یارانه رو قطع کنید . مردم ایران حقشونه این یارانه هر روز قیمتا رو بالا می‌برید کلی ارزش افزوده و مالیات میگیرید دیگه چتونه...
مجید۳۳۱۰۳۰۵۲۰:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
روز به روز ما ملت داریم فقیرترمیشیم
ناشناس۳۳۱۰۳۱۶۲۰:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چرا همش میگید یارانه قطع میشه خیلی ها با این چندر غاز زندگی می کنن.
ناشناس۳۳۱۰۳۱۷۲۰:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
من که یک کارمندم چندین ساله یارانه نمیگیرم.نمیدونم آقای منظور این ۷۹ میلیون نفر رو ازکجا آوردین؟
ناشناس۳۳۱۰۳۲۹۲۰:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اینکه میفرمایند۸۰۰هزارشغل ایجادکردن صحیحه چون حدود۷۰۰هزارشغل ضایعاتی داریم ۵۰هزار انواع شغل کاذب دستفروشی و۵۰هزارصنعتی بدون استاندارد
علی شادمهر۳۳۱۰۳۴۰۲۱:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اقای رئیس برنامه بودجه خودتون حقوق بالا میگیرید هیچ غمی ندارید یکم به فکر باز نشسته ها باشید که حقوقشون به ۱۰ روز نمیرسه
N۳۳۱۰۳۴۵۲۱:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه حق همه هست سهم هر ایرانی از منابع. دولت اجازه نداره و این حق را نداره یارانه ها را قطع کند.
مهدی۳۳۱۰۳۵۲۲۱:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه را باید بر اساس مستاجر یا صاحبخانه بودن تعیین کنید
رضا۳۳۱۰۳۵۴۲۱:۱۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه‌بنزین‌وانت‌بارهاراقطع‌کردیدسهمیه‌بنزینشان‌رانصف‌کردیدکاسبان‌دوره‌گردرابیچاره‌کردیدماهی‌۶میلیون‌درامدمالیات‌هم‌میگیریدمقداری‌هم‌بانک‌برمیدارد.
ایرانی۳۳۱۰۳۷۳۲۱:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
قطع کنید بابا . دیگه هیچ امیدی برای طبقه کارگری نیست از سفره ما ماهی و گوشت که پر کشیدن مرغ هم که در شرف پر کشیدن ... کالاهای دیگه هم همینطور چراغ خاموش در حال گرفتن دکترای گرانی هستند .
علی۳۳۱۰۳۸۰۲۱:۴۶:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دهک بندی شما هم جوابگو نیست چون شما هیچ نظارتی ندارین.
فرامرزشاهی زاده۳۳۱۰۳۹۶۲۲:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یارانه برای بعضی خیلی خوب است ولی چون برق چند برابر آب و گاز وغیره به آب نیم لیتر ۵هزارتومان بنزین ۳هزار چراگوجه که کشت وبرداشت خودمان است ۴۰هزاروغیره عملا قدرت خرید مردم کاهش یافته است. چرااین همه مردم بیکار هستند جرا بازار کنترل ونظارت نمی شود
آمنه۳۳۱۰۴۱۶۲۲:۲۱:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دق کردیم همش استرس قطع یارانه روداریم..شب میخابیم صبح سه دهک به دهک مااضافه میشه...چطوریه پس چراخودمون نمی‌فهمیم..دولت دیگه به ریززندگی وداروندارمردم سرک می‌کشد..
حسین۳۳۱۰۴۲۵۲۲:۲۶:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
من یه مستمری بگیر کمیته امداد هستم نه خونه دارم نه مغازه تو خونه پسرم زندگی میکنم . چرا مستمری که حتی ماهی یک میلیون نمیشه قطع کردین به کمیته امداد مراجعه کردم میگن شما دهک هشتم هستین عمر من ۸۵ سال کلا ۷ میلیون پول دارم برای کفن و دفن با این ۷ تومان میشم دهک هشتم از بانک حساب گردش گرفتم بردم کمیته دادم میگن گردش مالی نداری اما تهران مشغول دهک شما را هشتم زده.
رادنژاد۳۳۱۰۴۳۰۲۲:۳۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام قطع سه دهک اول یا سه دهک آخر ؟؟؟ اگر نیاز به قطع یارانه سه دهک باشد باید سه دهک آخر یارانه.وحقوقهایشان قطع گردد
یه زن۳۳۱۰۴۳۵۲۲:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
با سلام و احترام.‌ ببخشید شما بزرگواران که برای آینده ی ایران نگران هستید که در سال ۱۴۳۰ مردم ایران نصف میشن چرا این کارها رو انجام میدن.. بخدا استرس چیز خوبی نیست حداقل سعی کنید یک لحظه خودتونو جای ما بزارید
ناشناس۳۳۱۰۴۴۰۲۲:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
خداوند به داد این مردم مظلوم برسه.
ناشناس۳۳۱۰۴۴۴۲۲:۵۳:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
من تعجبم چجوری ۷۹ میلیون یارانه میگیرن ای معما رو فقط مسئولین میتونن حل کنن .
ناشناس۳۳۱۰۴۶۵۲۳:۲۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
رییسی با تبلیغ حامی وسید مظلومان امد ولی کمر مظلومان را شکست با تورم صد درصدی الان هم که هر روز برای این اندک مبلغ یارانه هم نقشه میکشد.
ناشناس۳۳۱۰۴۶۸۲۳:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مگر یارانه حق همه مردم نیست که نر. وماده میکنند .اونی که وضعش خوبه خودش میبخشه.همین الان هم خیلی مردم به هم می‌رسند و ترحم میکنند اینقدر سر 4قران یارانه با ا عصاب مردم بازی نکنید هر روز یه قانون جدید برا حذف یه عده....
عاطی۳۳۱۰۴۷۱۲۳:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ماهم یک خونواده سه نفره هستیم که شوهرم نه بیمه داره نه ماشین نه خونه شغلشم ازاده ماهی ۳ میلیون اجاره میدیم و ماه به ماه گوشت نمیبینیم اینقدر گرون شده که وقتی اجاره ی خونه میدیم پولی نمیمونه که بخوایم گوشت بخریم . بعد این یارانه رو هم قطع کنن با کاری که یه روز هست و ده روز نیست باید چه کار بکنیم واقعا دیگه مردم دارن به تنگ میان از وضعیت. اقای رییسی ما بچه های مشهد به شما رای دادیم که گره ای از مشکلاتمون باز بشه نه اینکه دردی بشه روی دردهای دیگمون
ناشناس۳۳۱۰۴۸۰۲۳:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۰
چرا در کشورمان دهک بازی رآه انداختند قیمت کالا خوراکی چرا نمی تون نظارت کنند دخل و خرج با اکثریت مردم وجود ندارد اگر فروشگاهای زنجیره ای را مثل خرید نان اداره کنند و با قیمت توان خرید مردم زجر کشیده باشد به اندازه سبد خانوار وتامین نیاز انجام شود اساسا با هیچ معیاری با هیچ ابزاری واقعا با این قیمت ها با جیب هم وطن ها همخوانی ندارد و برای گذارن مثلا زندگی قرض و به هر دری زد
ضرغام شریفی منش۳۳۱۰۴۸۳۲۳:۴۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یه فکری به حال رشد بی‌سابقه و لحظه ای تورم کنید ، شب میخوابیم و فردا وقت خریدانگاری از کشور دیگه ای اومدیم ، توانایی مدیریت ندارید اونوقت کمبود و بدهکاری خزانه دولت رو از جیب مردم جبران میکنید .
مریم۳۳۱۰۴۹۵۲۳:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۰
به جای حذف یارانه چندغاز یارانه افزایش بدین .
مریم۳۳۱۰۴۹۸۰۰:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
به جای اینکه شب یلدا به همه مردم یارانه مبلغ زیاد بدین ابن چه حرفی میگین این ماه باید دولت به همه یارانه ی حداقل دومیلیونی بده .
سلیم۳۳۱۰۵۱۶۰۰:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
همینجوری هم زندگی ملت با هل دادن جلو میره دیگه از این سخترش نکنید.
سلیم۳۳۱۰۵۲۱۰۰:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۱
مملکت پر از نخبه اقتصاد دانه استفاده کنید از نخبه ها ایجوری مشکل حل نمیشه.
عباس۳۳۱۰۵۲۷۰۰:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۱
افغانی ها رو بیرون کنید که دارن ۱۰برابر یارانه پنهان میگیرن بیشتر بدبختی مان حل میشه
ناشناس۳۳۱۰۵۳۰۰۰:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
خدایااااا به کدامین گناه،چرا باید این اوضاع مردم باشد،مگه همین یارانه چه دردی دوا می‌کرد که اینم ازمون میگیرید
ناشناس۳۳۱۰۵۳۳۰۰:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام من کارگر هستم ومستاجر..اونوقت زدنم جزء دهک هشت..بعد چند وقت یکبار هی میگن میخوایم یارانه،قطع کنیم،یارانه قطع کنیم..بابا آخه به کی بگیم من درآمدم ماهی ۷ تومن است..
احمد۳۳۱۰۵۳۶۰۱:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
از مسئولین تمنا دارم کمی باحوصله سرشماری انجام بدهند تا به دهک های واقعی یارانه تعلق بگیره ولی این یادمه که احمدی نژاد گفت پول نفت میاره توی سفره های مردم برای همون سفره های ما همه سیاه شده چیزی توش نیست من سراغ دارم مردمی که فقط با یارانه زندگی میکنن خواهشن خجالت بکشید یارانه حق همه مردم ایرانه.
ایرانی۳۳۱۰۵۴۱۰۱:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
دلار پنجاه هزارتومان و تورم ۶۰ درصد هرسال حالا اقای رییس برنامه و بودجه از ایجاد ۸۰۰هزتر شغل در امثال و کم شدن تورم میگوید.
ناشناس۳۳۱۰۵۴۷۰۱:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
بنزین و سوخت قیمت واقعی بشود یارانه هم فقط به تحت پوشش بهزیستی و کمیته و حداقل بگیر و مستمری بگیر تامین اجتماعی . پول باید برود پرژوه های سود آور . نه اینکه بنزین دود کنیم .
حیدر۳۳۱۰۵۵۱۰۱:۵۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
مثل‌اینکه‌منظورهم‌تورم‌رانادیده‌گرفته‌است.
ناشناس۳۳۱۰۵۵۹۰۲:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
خوب بعدقطع یارانه ها چکارمیکنید آیا گزینه ای مونده که روی مردم اجرا کنید
محمد قاسمی۳۳۱۰۵۶۴۰۲:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام،بله برادر من مغازه مکانیکی داره ودرامد بسیار بالایی هم داره ایشون دهک دوم اول زدن که منزلش مثل قصره، ولی بنده مددجوی کمیته هستم ومریضی استخوان دارم که چهار مفصل بنده مصنوعی شده ونمیتونم کار کنم ودرامد هم ندارم بنده دهک هفتم هستم، نمی‌دانم دولت محترمه چطوری این دهک بندی رو انجام داده،.
شهروند بیچاره۳۳۱۰۵۷۰۰۳:۰۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
با این تورم خیلیها از خرید گوشت و مرغ و برنج ومیوه حتی سبزیجات تا حد زیادی محروم ماندند فکر اینکه درآینده سوتغذیه مهمان خانه ها میشود را هم بکنید چطور انتظار دارید با این تغذیه ناقص دختراها که رفتن خونه بخت بتونن اصلا بچه دار بشن،اونوقت هی بیانیه بدین جمعیت روبه پیری میره با این وضعیت خدارو خوش میاد یه موجود دیگه رو دنیا بیاریم و اسیر چه کنم چکنم کنیمش؟؟؟؟
میر۳۳۱۰۵۷۱۰۳:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اگه این کارو کنند بهترین فکر برای افراد مستحق یا رانه است.
محمد۳۳۱۰۵۷۳۰۳:۵۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اصلا کاری به دهک نداریم قرار بر این شده که همه مردم از منابع کشور باید بهرمند شوند غنی و فقیر نداریم ، مانند نفت معادن دریاها وغیره که زیر نظر دولت است
نامدار۳۳۱۰۵۷۸۰۴:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۱
تمام فکرتون اینه که ببینید راه درامد از کجاست اونو ببندید،شب و روز ندارید بسکه فکرتون درگیر این یارانه ای که به مردم میدید، چجوری قطعش کنید، دغدغه تونم معیشت مردمه مثلا،باید این مسئولینی که بابت این طرحها و راهکارها حقوق میگیرن، یه طرحی هم اجرا بشه تمام اموال و امکاناتی که استفاده میکنن به مدت ۳ ماه مسدود کنن،وبیان مثل مردم عادی و تو مناطق محروم زندگی کنن، تا از این نظرها و راهکارها ندن
ناشناس۳۳۱۰۵۸۰۰۴:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
باسلام ،بااینکه ایران یکی از کشورهای ثروتمند جهان،هستش،اما مردم این کشور در تنگنای مالی و بیکاری،وحشتناک قرار دارند،،،پس این،ثروت ایران،نفت،گاز،ومعادن ،طلا،نقره،مس،ذغال،سنگ،و،،، چه می شود.الان هی می‌گن یارانه همه ملت،یعنی 79میلون نفر میگیرند،انگار،چقد هستش،فقط پولدارها،پولدارتر،وفقیر،وبیچاره ها،بدبخت تر میشن،،خلاصه ایران کشوری ثروتمند،،امابامردمانی فقیر،،،که همه موندند،که قبض برق،اب،،تلفن،چطوری بدند،،خوراک پوشاک،ومسکن،جای خود،،،
ناشناس۳۳۱۰۵۹۳۰۷:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
هیچ نظری برای تورم کشور وجودندارد هیچ کاری برای گروونی ها نمیتونند بکنند هیچ برنامه خاصی ندارند فقط بدون هیچ سختی سراغ مردم و حقوق هاشون میروند و از جیب مردم به جیب دولت اضافه کنند.
.۳۳۱۰۶۶۸۰۹:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام من خودم سر پرست هستم ماهی سه ملیون از حقوق پدرم استفاده میکنم نه خونه و ماشین و نه مالی ودیعه مسکن هم به کمک اقوام و دوستان جور شده ماهی سه ملیون پانصد اجاره پرداخت می کنم بیمارم و نمی تونم کار کنم دهک شش بودم اعتراض کردم شد دهک 7 اگر سبد کالای و یاکمک خانواده و اقوام نباشه که.... میوه و تره بار نمی تونم بخرم چه برسه به گوشت و مرغ می ترسم اعتراض کنم الانم داره قطع میشه خدا به دادم برسه؟
مظلوم۳۳۱۰۷۱۲۱۰:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۱
نمی‌دونم کجا وپیش چه نهادی برم مادر ۳ فرزند محصل ابتدایی راهنمایی و دانشجو مستاجر بدون سرپرست بدون کار ودرامد با همین یارانه شدم دهک پنجم تلفن زدم سازمان هدفمندی یارانه گفتن این که نشد حرف ما خودمون هم مشکلات شما رو داریم اعتراض مورد قبول نیست
زینت صحرایی۳۳۱۰۸۷۳۱۴:۰۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
جطوری دهک بندی میکنید آقای منظور منی که نه بیمه دار م نه خونه دارم شوهرم با یه پیکان قراضه می‌ره دست فروشی شما این دهک بندی ها رو ازکجا تشخیص میدهید ثابت کنید بعداً یارانه را قطع کنید
ناشناس۳۳۱۰۹۷۰۱۶:۲۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام واقعا خسته شدم منم هی میگن قطع میکنن دهک اول منظورشون کدوم دهکه؟
رضا۳۳۱۱۰۱۸۱۷:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
یارانه پول اب و برق گاز بود که قرار شد مستقیم به مردم داده شود حالا فکر کنم دلیل اصلی ان به فراموشی سپرده شده دولت فکر میکند پول زور است حتما برای یارانه بنزین هم که به ملت میخواستید بدهید در اینده نزدیک اونم به همین سرنوشت دچار میکردید
ناشناس۳۳۱۱۰۳۷۱۸:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۱
مشکل اینست که :درمملکت ما در آمد مردم با ریال و هزینه خانوار با دلار است(برآن کدخدا زار باید گریست که دخلش بود نوزده خرج دویست) از طرف دیگر دولت ۸۰۰هزار شغل که ایجاد نکرده ،به کنار،بلکه ۸۰۰هزا ر هم نتوانسته حفظ اشتغال کند ،چون از یک طرف شغل ایجاد می‌شود وا ز طرف دیگر تعدادی بیکار میشوند.
ناشناس۳۳۱۱۰۴۲۱۸:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
بر چه اساسی این سه دهک باید یارانه شون قطع شه من یکی یه معلم 29سال خدمت تک حقوق هستم و خانمم هم خانه داره و یه آپارتمان و یه ماشین پژو مدل 84 تنها دارائی ماست که قبلا تو دهک چهارم بودیم و یه مدت پیش در سامانه دولت من دیدم که زده دهک هشتم آخه بر چه اساسی این تغییرات انجام شده
سلطان۳۳۱۱۰۶۹۱۹:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
باباچه کنترلی بیا بازار سربزن ببینم قیمتاروببین وحشت میکنی.‌شماها هیچ کنترلی رومعیشت مردم ندارید فقط حرف میزنید
سعیدپهلوان۳۳۱۱۱۲۹۲۱:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۱
چندرغازیارانه میدن اینم میخان قطع کن .همه چیز را گرون کردید،مگه بااین یارانه چی میشه خریدپول دوتاپفک
عصمت رفیعی۳۳۱۱۳۸۷۰۹:۱۸:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام باور کنید شرایط این قدر برام سخت شده با این که سرپرست ندارم یک بچه بی بابا رو‌تو‌این جامعه داغون بخواهم به ثمر برسونم داغونم می‌کنه نه درامدی نه پشتوانه ای همین مبلغ کم‌یارانه رو هم میخواهید قطع کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. فردا دیر است...

  5. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  6. درباره توبه تتلو

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  13. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  14. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  15. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. این نامه دلسوزانه است؟!

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

آخرین عناوین