سفر زمستانی کجا برویم؟ معرفی مقاصد داخلی برای سفر زمستانی

گزارش بازرگانی، 233288،   4020907039

سفر زمستانی

مقاصد بسیار زیادی مانند جزایر جنوبی و مناطق کویری در ایران در فصل زمستان، از آب‌وهوای مطبوع برخوردار هستند. با آغاز فصل زمستان، گردشگری و سفر زمستانی به مناطق گرم‌تر ایران شروع می‌شود و بسیاری از گردشگران برای سفری به‌یادماندنی برنامه‌ریزی می‌کنند. جنوب ایران دارای آب‌وهوایی گرم است، به همین دلیل بیشتر اوقات به عنوان مقصد سفر‌های زمستانی انتخاب می‌شود اما بسیاری از افراد و گردشگرانی که قصد سفرهای زمستانی دارند، با جاذبه‌ها و دیدنی‌های جنوب کشور ایران خیلی آشنا نیستند. در این مطلب به تعدادی از مقاصد عالی برای سفر در زمستان اشاره شده است.

بهترین مقاصد زمستانی ایران

همان طور که گفتیم ایران مقاصد بسیاری برای سفر در فصل زمستان دارد که در این قسمت برخی از آن‌ها را برایتان ذکر می‌کنیم.

  • جزیره قشم

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جزیره‌های خلیج فارس جزیره قشم است که در فصل زمستان از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند. این جزیره جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فردی مانند جزیره ناز، دره ستارگان، جنگل حرا، غار خربس، تنگه چاه‌کوه، غار نمکدان و... را در خود جای داده و به عنوان اولین ژئوپارک خاورمیانه ثبت جهانی شده است. جزیره قشم به واسطه قدمت طولانی، مکان‌های تاریخی زیادی مانند مقبره بی‌بی مریم، کلات کشتار، مدرسه تاریخی کمالیه، گورستان‌های تاریخی قشم و... دارد. همچنین به دلیل داشتن مراکز خرید با قیمت‌های مناسب، گردشگران زیادی برای خرید به جزیره زیبای قشم راهی می‌شوند. اگر وسیله نقلیه مناسب ندارید، می‌توانید با تهیه بلیط قطار یا بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید.

  • جزیره کیش

جزیره زیبای کیش به دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب از جمله ویلا‌های فوق‌العاده، هتل‌ها، امکان اجاره خودرو، رستوران‌ها و... طرفداران زیادی بین گردشگران دارد. این جزیره زیبا دارای فضای آرامش‌بخشی است که امکان استراحت و دور شدن از دغدغه‌های روزمره را برای شما فراهم می‌کند. همچنین جزیره با تفریحات آبی جذاب، لحظه‌های هیجان‌انگیزی را برای شما مهیا می‌کند.

تفریحاتی همچون قایق‌سواری، جت‌اسکی، غواصی، پلاژ‌های مجهز، کشتی کف شیشه‌ای، شاتل و... در کنار قدم زدن در ساحل این جزیره زیبا خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما ایجاد می‌کند. پاساژگردی و خرید در مرکز خریدهای معروف جزیره، تفریح‌های پروازی، هیجان در شهربازی، دوچرخه‌سواری، کارتینگ، سافاری و جنگ‌های شادی را می‌توانید به برنامه سفر خود اضافه کنید. برای دیدن جاذبه‌های کیش گزینه‌های متعددی مانند کاریز کیش، کشتی یونانی، درخت سبز، شهر باستانی حریره، آب انبار کیش و... پیش روش شماست. می‌توانید به راحتی با تهیه بلیط هواپیما به کیش، این جزیره زیبا سفر کنید.

  • بوشهر

اگر قصد سفر به بوشهر را دارید، توصیه می‌شود با ورود به شهر، به بافت قدیم بروید که تماشای آن جذاب‌ترین بخش سفر شما خواهد بود. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی متعدد، کافه‌های متعدد با موسیقی زنده و غذاهای خاص بوشهری، کوچه‌های سفید نیز محبوبیت زیادی میان گردشگران دارند. مکان‌های دیدنی این شهر عبارتند از عمارت دهدشتی، عمارت گلشن، آب انبار قوام، مدرسه سعادت، اسکله جفره، بازار قدیم بوشهر، پارک جنگلی چاه کوتاه و ...

بوشهر

  • بندر عباس

این بندر زیبا یکی از شهرهای جنوب ایران است که آب‌وهوای گرمی دارد، به همین دلیل گردشگران در فصل زمستان این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. بندر عباس دارای ساحل بسیار زیبایی است و این ویژگی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر بندری باشد. این بندر زیبا دارای مکان‌های دیدنی فراوانی از جمله معبد هندوها، آبگرم گنو، قلعه فین، دره داماش، پل لاتیدان و... است. به راحتی می‌توانید در سایت‌های فروش آنلاین بلیط از قیمت بلیط هواپیما تهران بندرعباس یا بلیط هر مبدا و مقصد دیگری همچون قیمت بلیط هواپیما اصفهان مطلع شده و بلیط مناسب خود را خریداری کنید.

  • اهواز

شهر اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای این استان است. اهواز یکی از هشت کلان‌شهر ایران محسوب می‌شود که رودخانه کارون از وسط آن می‌گذرد. این شهر دارای آب‌وهوایی گرم و شرجی است، به همین دلیل در فصل زمستان سفر به این شهر زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما به این شهر دیدنی سفر کنید. شهر اهواز نام دیگری هم دارد که به آن شهر شب بیدار گفته می‌شود. علاوه بر آن برخی اهواز را شهر پل‌ها می‌نامند. دلیل این نامگذاری این است که دارای پل‌های زیادی مانند پل سفید، پل سیاه، پل نادری و پل صنایع فولاد است.

نکات مهم برای سفر‌های زمستانی

سفر در زمستان

سفر رفتن خصوصا در زمستان باید با رعایت نکات و موارد مهمی باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد برای برنامه‌ریزی سفرهای زمستانی اشاره شده است.

  • اگر سفر شما هوایی است، باید اطلاع داشته باشید که شرایط جوی در فصل زمستان ممکن است که نظم پرواز‌های یک فرودگاه را بر هم بزند. یخ‌زدایی پنجره‌های هواپیما، برف‌روبی در باند فرودگاه‌ها، آماده‌سازی تجهیزات یخ‌زده بر اثر سرما، برخی از مواردی هستند که می‌تواند باعث تاخیر روند پرواز‌ها در فرودگاه شوند.
  • اگر سفر شما زمینی است و قصد دارید با خودروی شخصی سفر کنید، حتما قبل از حرکت چراغ‌های اتومبیل خود را تمیز کرده و سعی کنید همیشه چراغ‌هایتان را روشن نگه دارید تا دید بیشتری داشته باشید. اگر پشت ماشین‌های برف روب گیر کردید، صبور باشید و به هیچ عنوان سبقت نگیرید. حتما زنجیر چرخ و یک تی و پارچه تمیز همراهتان باشد تا در صورت بارش برف از زنجیر چرخ استفاده کرده و در صورت جمع شدن برف بر شیشه‌های ماشین، آن‌ها را به راحتی تمیز کنید.
  • انتخاب لباس برای سفرهای زمستانی از مهم‌ترین چالش‌های سفر زمستانی است. بهترین راه‌حل برای حل این چالش، پوشیدن چند لایه لباس است تا در صورت تغییر دما، میزان لباسی که بر تن دارید را مدیریت کنید. اگر قصد دارید با اتوبوس سفر کنید، حتما چند روز قبل از خرید بلیط اتوبوس از شرایط جوی روز حرکت اطلاع کافی داشته باشید.
  • قبل از سفر چک لیستی از هر آنچه لازم دارید تهیه کنید تا موارد ضروری همچون به همراه بردن داروهایی که روزانه مصرف می‌کنید را از یاد نبرید.
  • در نهایت یادتان باشد از قبل، محل اقامت خود را رزرو نمایید تا موقع رسیدن به مقصد دچار مشکل نشوید.

سفر در فصل زمستان مخصوصا در کشور 4 فصل ما با آب‌وهوای بهاری برخی از شهرها در زمستان، جذابیت‌های زیادی دارد. اگر نکات ضروری را برای سفر زمستانی رعایت کنید، می‌توانید سفری لذت‌بخش و به یادماندنی داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین