نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند + معرفی نرم افزار ثبت نام کارت ملی

  4020906043 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در گذشته، ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما این نوع ثبت نام مشکلات خاص خودش را داشت و موجب ایجاد ازدحام بسیار زیاد در دفاتر مربوط به ثبت نام کارت ملی هوشمند می‌شد. به همین خاطر، سازمان ثبت احوال کشور اقدام به راه اندازی بستری برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت غیر حضوری کرد.

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند + معرفی نرم افزار ثبت نام کارت ملی

کارت ملی چیست؟

عدم تهیه بدنه کارت در پی تحریم‌ها

کارت ملی هوشمند

ثبت نام کارت ملی هوشمند

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند 1402

نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند

کارت ملی چیست؟

کارت شناسایی ملی یا کارت ملی یا کارت ملی هوشمند در ایران یک کارت هویتی است.

عکس گنبد حرم علی بن موسی الرضا روی کارت تازه ملی است و عکس مقبره حافظ اثر معمار فرانسوی آندره گدار پشت کارت قرار دارد.

هر شهروند دائمی ساکن در ایران یا ساکن در خارج از ایران که دارای تابعیت ایرانی باشد و بالای ۱۵ سال سن داشته باشد باید کارت ملی داشته باشد یا شماره ملی مخصوص خود را از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با وزارت کشور بگیرد.

برای درخواست صدور کارت ملی، متقاضی دست کم باید ۱۵ سال سن و شناسنامه عکس‌دار داشته باشد.

عدم تهیه بدنه کارت در پی تحریم‌ها

در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از توافقنامه برجام و اعمال مجدد تحریم‌های آن کشور علیه ایران، عدم امکان تهیه تراشه و بدنه فیزیکی خام کارت‌های ملی هوشمند نیز یکی از تبعات بازگشت مجدد این تحریم‌ها بود که به دلیل عدم امکان پلی‌کربنات از ۴ کشور عمده تولیدکننده این محصول در دنیا، تأثیر خود را از اسفند ۱۳۹۶ نشان داد و سازمان ثبت احوال را در صدور کارت‌های متقاضیان با مشکل جدی رو برو کرد. از این رو از ابتدای سال ۱۳۹۷ با شرکت‌های ایرانی در خصوص طراحی بدنه کارت‌ها همکاری شد و در نهایت نمونه‌ای که توانست استانداردهای فنی لازم را کسب کند، جهت تولید به چاپخانه دولتی معرفی گردید و روند صدور کارت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ از سر گرفته شد.

کارت ملی هوشمند

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی هوشمند نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده ‌است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند. دسترسی به اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به یک کارت‌خوان نیاز دارد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

کارت‌های ملی غیر هوشمند تا پایان سال ۹۶ اعتبار داشتند، به جز افراد مقیم خارج از کشور که اعتبار کارت ملی آنها تا پایان سال ۹۷ تمدید شد.

ثبت نام کارت ملی هوشمند

با توجه به پیاده‌سازی سامانه درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور، امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت غیرحضوری فراهم شده است. تمامی افرادی که قصد دریافت کارت ملی هوشمند​ خود را دارند، می توانند به صورت اینترنتی به این سایت مراجعه کنند و مراحل پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

کارت‌های ملی هوشمند، یکی از طرح‌هایی بود که در سال‌های گذشته از سوی دولت پیاده‌سازی شد. تاکنون، افراد زیادی اقدام به ثبت نام کارت ملی هوشمند کرده‌اند. در گذشته، نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت حضوری بود؛ اما در حال حاضر و در سال ۱۴۰۲​، امکان ثبت نام اولیه به صورت غیر حضوری فراهم شده است.

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند ۱۴۰۲​

در گذشته، ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما این نوع ثبت نام مشکلات خاص خودش را داشت و موجب ایجاد ازدحام بسیار زیاد در دفاتر مربوط به ثبت نام کارت ملی هوشمند می‌شد. به همین خاطر، سازمان ثبت احوال کشور اقدام به راه اندازی بستری برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت غیر حضوری کرد.

سایت درگاه خدمات الکترونیک ثبت احوال کشور، سامانه ای برای ثبت نام کارت ملی هوشمند است که کلیه افرادی که قصد ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را دارند، می‌توانند به سایت مذکور مراجعه کنند و مراحل پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند​ را انجام دهند. نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند به شرح زیر است.

  1. برای ورود به سایت ثبت نام کارت ملی هوشمند​، ابتدا عبارت سایت درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال را در فیلد جستجوی گوگل جستجو کنید. حال بر روی اولین سایتی که گوگل برای شما جستجو می‌کند، کلیک کنید تا به این سایت وارد شوید.
  2. پس از ورود به سایت، بر روی گزینه سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند کلیک کنید.
  3. سپس، از طریق صفحه باز شده بر روی گزینه ورود کلیک کنید تا به سایت اصلی ثبت نام وارد شوید.
  4. در این قسمت می‌بایست که کد ملی و سریال شناسنامه خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و در نهایت پس از انجام محاسبات ریاضی بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. دقت داشته باشید که سریال شناسنامه شما یک عدد 6 رقمی است که در صفحه اول شناسنامه شما نوشته شده است.
  5. پس از ورود به سامانه می‌بایست که مراحل مختلفی برای انجام پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام دهید. در اولین مرحله اطلاعات فردی خود را وارد کنید.
  6. در مرحله بعدی شما می‌بایست که اطلاعات محل مراجعه مورد نظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که نیازی به وارد کردن شماره تلفن دفتر نیست. تنها با وارد کردن کد تلفن شهر خود، می‌توانید آدرس‌های مختلف دفاتر مجاز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را مشاهده کنید. برای این کار پس از وارد کردن اطلاعات لازم بر روی گزینه جستجو کلیک کنید و از میان گزینه‌های موجود یکی از دفاتر را انتخاب کنید.
  7. در مرحله بعدی کافیست که یکی از درگاه‌های پرداخت را انتخاب کنید و پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت اطلاعات و پرداخت با یکی از کارت‌های عضو شتاب خود مراحل پرداخت اینترنتی ثبت نام اینترنتی کارت ملی هوشمند را انجام دهید. پس از انجام تمامی این مراحل، رسید ثبت نام به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید آن را چاپ کنید و در روز تکمیل مراحل ثبت نام خود در دفتر مورد نظر به همراه داشته باشید.

به این صورت با انجام این مراحل پیش ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام خواهد شد.

برای انجام ادامه مراحل نیز باید به دفتر پیشخوان مراجعه کنید تا به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تکمیل کردن اطلاعات محل سکونت، کدپستی و تلفن ثابت و همراه متقاضی
  • چاپ رسید تکمیل ثبت نام
  • احراز اطلاعات درج کرده در مدارک با متقاضی
  • عکس برداری از چهره متقاضی
  • اسکن اثر انگشتان وی
  • اسکن مدارک
  • تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر

به این ترتیب تمامی کارهایی را که برای دریافت کارت ملی باید انجام می‌دادید، تمام می‌شود و باید به مدت حدودا 30 روز کاری منتظر بمانید تا تقاضای شما بررسی شده و کارت ملی صادر شود. با صدور کارت مجددا لازم است به دفتر پیشخوان مراجعه کنید تا اثر انگشت شما را اسکن کنند و احراز هویت شوید. سپس کارت ملی شما فعال خواهد شد و می‌توانید آن را دریافت کنید.

نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند

نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند، نرم افزاری است که می‌تواند بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شود. این نرم افزار به عنوان یک راهنمای کلی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط قابل دانلود و استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی است.

بسیاری از افراد برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و می‌خواهند که مراحل ثبت نام خود را از طریق مراجعه حضوری انجام دهند. بعضی از افراد نیز بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور، اقدام به ثبت نام در طرح کارت ملی هوشمند کرده‌اند.

نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند، نرم افزاری است که می‌تواند به عنوان یک دستیار کمکی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. نرم افزار کارت ملی هوشمند می‌تواند برای عموم مردم استفاده شود و نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند را به آنها آموزش دهد.

نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند در واقع، یک نرم افزار کمکی برای ثبت نام کارت‌های هوشمند ملی برای مردم است. در صورتی که مردم بخواهند مراحل ثبت نام در کارت ملی هوشمند را انجام دهند، می‌بایست بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت سازمان ثبت احوال، مراحل مربوط به ثبت نام اولیه خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

اما بسیاری از افراد اطلاعی از مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند ندارند و به همین خاطر لازم است که یک ابزار کمکی مانند نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند وجود داشته باشد تا بتواند به مردم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند کمک کند.

در حال حاضر برنامه ثبت نام کارت ملی هوشمند از طریق برنامه کافه بازار برای تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی قابل دریافت است.

در واقع، نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند می‌تواند به عنوان یک راهنما برای ثبت نام در طرح کارت ملی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد؛ اما لازم است که بدانید این نرم افزار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند قابل استفاده نیست و همچنان افرادی که قصد ثبت نام در طرح دریافت کارت ملی هوشمند را دارند، می‌بایست که به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور و بخش ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خودشان را انجام دهند.

ویژگی‌های نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند

ارائه اطلاعات مهم در رابطه با کارت ملی هوشمند

یکی از بخش‌های مهمی که در نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند قرار گرفته است، بخش اطلاعات اولیه در رابطه با کارت ملی هوشمند است. در این بخش، تمامی اطلاعات مربوط به کارت ملی هوشمند و لزوم دریافت آن برای افراد ذکر شده است. به همین خاطر افرادی که هنوز از قابلیت‌های مختلف کارت ملی هوشمند اطلاع ندارند، می‌توانند با ورود به بخش اولیه این برنامه از تمامی جزئیات مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند، مزایای دریافت کارت ملی هوشمند و قابلیت‌های کارت ملی هوشمند مطلع شوند.

نحوه انجام ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند

یکی از مراحل مهم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، ثبت نام اولیه است. افرادی که قصد دریافت کارت ملی هوشمند را دارند، می‌بایست که به صورت غیرحضوری و آنلاین و از طریق سایت سازمان ثبت احوال، مراحل ثبت نام خودشان را به صورت آنلاین انجام دهند. این مرحله، به مرحله ثبت نام اولیه معروف است که مراحل ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند از طریق نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند به طور دقیق توضیح داده شده است. بنابراین، افرادی که قصد ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند را دارند؛ اما نمی‌دانند که باید چه مراحلی را پشت سر بگذارند، می‌توانند از این بخش از نرم افزار استفاده کنند.

نحوه تکمیل ثبت نام کارت ملی و مدارک مورد نیاز

یکی از مراحل مهم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، تکمیل مراحل ثبت نام است. در این مرحله افراد، مراحل ثبت نام اولیه خودشان را برای دریافت کارت ملی هوشمند انجام داده‌اند و در حال حاضر می‌خواهند که اقدام به ثبت نام و انجام مراحل تکمیلی برای دریافت کارت ملی هوشمند کنند. در بخش مربوط به نحوه تکمیل ثبت نام و مدارک مورد نیاز نرم افزار کارت ملی هوشمند، تمامی مراحل مربوط به ثبت نام کارت ملی هوشمند و مراحل تکمیلی آن ذکر شده است. همچنین، مدارکی که برای تکمیل مراحل ثبت نام مورد نیاز است نیز به طور دقیق توضیح داده شده‌اند.

تلفن‌های پاسخگویی به هموطنان

بسیاری از افرادی که قصد ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را دارند، با مشکلاتی در حین ثبت نام مواجه می‌شوند. این افراد می‌توانند در صورت نیاز با تلفن‌های پاسخگویی به هموطنان سازمان ثبت احوال تماس بگیرند و مشکل خود را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارند. از جمله امکاناتی که در نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند ارائه می‌شود، ارائه تلفن‌های پاسخگویی به هموطنان است. در این بخش افراد می‌توانند تمامی تلفن‌های پاسخگویی که می‌توانند برای رفع ابهام در مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند مورد استفاده قرار گیرند، را دریافت کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۶۲۷۵۱۰:۱۵:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
آقا هنوز هم مشکل در تامین بدنه کارتها وجود دارد
ناشناس۳۳۰۶۶۲۱۱۵:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۷
من هنوز بعد از گذشت شش ماه از تعویض شناسنامه متاسفانه شناسنامم نیومده .میگن کاغذش موجود نیست .اول این مشکلو حل کنین لطفا تا برای کارت ملی اقذام کنیم
حمزه تقی نتاج۳۳۰۶۶۶۰۱۶:۰۴:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۷
کارتم مشکل تایپی داشت، بردم برای تعویض کارت اصلی ام را گرفته و الان حدود یکسالی است که منتظر دریافت کارت هوشمند ملی می‌باشم.
ناشناس۳۳۰۶۷۹۶۱۸:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۷
من یکساله درخواست دادم خبری نشده فایلش رو بدید خودمون پرینت میگیریم :)))
رازق۳۳۰۶۸۷۵۲۰:۰۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
سلام وقت بخیر ببخشید کارت هوشمند رو کی میخاد بدن
Mpm۳۳۰۷۰۴۹۲۲:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۷
من اردیبهشت 1400درخواست دادم هنوز صادر نشده
ناشناس۳۳۰۷۱۷۳۰۰:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۸
من کارت ملی قبلی رو گم کردم اون هفته رفتم برای ثبت نام کارت ملی جدید گفتم چند وقته به دستم میرسه گفت از یک تا سه سال الان چه مشکلی هست که باید سه سال منتظر یه کارت باشم چرا در زمینه کارت ملی خود کفا نمیشیم
ارسلانی۳۳۰۷۲۵۲۰۳:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
بنده یکسال بیشتره درخواست کردم هنوزکارت ملیم نیومده چیکاربایدبکنم.
ناشناس۳۳۰۸۷۳۷۰۹:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۹
ما سه سال پیش رفتم ثبت نام کل هزینه ازم بابت عکس وغیره ازم گرفتن حالا چند بار رفتم گفتن نیامده جدیدن میگن خطا خورده حالا بلاتکلیف ماندیم میخوام برم خط مبایل ایرانسلم بگیرم میگن باید کارت ملی جدید باید باشه ...
ناطقی۳۳۰۹۶۴۳۰۱:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام من سربازی نرفتم میگن کارت ملی تعلق نمیگیره چراه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  2. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  3. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  6. درخواست مجدد برای ذکر نام «مادر« در کارت ملی

  7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

  10. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

  14. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

آخرین عناوین