وزیر فرهنگ: یکهزار میلیارد ریال یارانه کتاب در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار داده شد

  4020830047

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید ۸۰ هزار تن کاغذ ایرانی گفت: یکهزار میلیارد یارانه کتاب را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم که تحویل مجلس خواهد شد.

وزیر فرهنگ: یکهزار میلیارد ریال یارانه کتاب در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار داده شد

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در ضیافت صمیمانه جمعی از اصحاب نشر ضمن گرامیداشت هفته کتاب و عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهارداشت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار خوشبختیم که با اصحاب فرهیخته و نخبه‌ محشور هستیم. این نعمت بزرگی بر من و همکارانم است که این چنین توفیق خدمت‌گزاری بر جماعت خوش‌نام، خوش فکر، متعهد و فعال در عرصه پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان را داریم که خدای متعال را بر این توفیق شاکریم.

وی گفت: به واسطه اندوه بزرگ غزه روزهای دشواری را پشت سر می‌گذاریم و به درگاه مطهر شهدای غزه درود و سلام می‌فرستیم و نهایت خشم و انزجار خود را از این رژیم کودک کش و نژادپرست اعلام می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: از اصحاب نشر و فرهنگ تشکر می‌کنیم که در این زمینه و ابراز همدردی با مردم مسلمان فلسطین و انزجار از رژیم خون‌آشام صهیونیستی حضور داشتند البته امروز ذات پلید این رژیم برای همه مردم دنیا فاش شده و امیدواریم با نابودی این غده سرطانی نماز را در مسجد الاقصی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: از مجموع بیانات اصحاب نشر در این مراسم تشکر می‌کنم که نکاتشان بسیار خوب و راه گشا بود. همچنین عنوان هم اندیشی عنوان درستی بر نشست امشب ما بود. من حداقل تلاش کردم یک مستمع خوب برای بیانات آنان باشم که نکات خود را بیان کردند.

وی تاکید کرد: دولت خود را موظف می‌داند در حوزه فرهنگ کمی‌ها و کاستی‌ها را جبران‌ کند که این سیاست قطعی دولت است‌ و شخص رییس جمهور و همه همکارانم در دولت خود را متعهد به مسائل فرهنگی می‌دانند. در حضور شما اصحاب فرهنگ، کتاب، ناشران گرامی، نویسندگان ارجمند، صاحبان کتاب فروشی‌ها و همه بزرگوارانی که در این چرخه مشغول جهاد فرهنگی هستند عرض می‌کنم من به عنوان خدمتگزار شما در این دو سال هیج درخواستی از رئیس جمهور و همکارانم در دولت نداشته‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: اگر اشکالی و نقصی بر من بوده، بر من وارد بوده که نتوانستم بیانات و مطالبات و دغدغه‌های شما را پیگیری کنم و گرنه شخص رئیس جمهور با تمام مسائل تجاری و معیشتی‌ای که در کشور دارند با تمام وجود پای کار فرهنگ ایستاده اند و من با آغوش باز در خدمت دوستان از صنوف مختلف کتاب برای شنیدن حرف‌هایشان هستم.

اسماعیلی گفت: ما در دولت کارگروه نشر و کاغذ را تشکیل دادیم. آن روزی که دولت را تحویل گرفتیم تولید کاغذ ایرانی در کشور پنج تن و نهایتا ۱۰ هزار تن بود و ما امروز در آستانه تولید ۸۰ هزار تن کاغذ ایرانی هستیم. مسائل مختلف حل شده است و همه مسائل حوزه نشر در اینجا قابل پیگیری است و ما قطعا مسائل را حل خواهیم کرد. همچنین در بحث مالیات پیشنهاد ما در دولت بلا فاصله در حضور وزیر اقتصاد پذیرفته شد اما اشکالی در متن ارسالی هست که با آقایان مخبر و خاندوزی صحبت کردم و متن با اصلاح مجددا پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در حوزه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ یک گام مهمی را دولت برداشت که ما یکهزار میلیارد ریال یارانه کتاب را در لایحه سال آینده قرار داده‌ایم که در یکی دو روز آینده تحویل مجلس داده خواهد شد. به هر حال هیچ راهی در این حوزه مسدود نیست و من مجموع نکات دوستان را یادداشت کردم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در بحث کاغذ ما هیچگاه نگفتیم همه نیازهای کاغذ برطرف خواهد شد. یک کار مهمی را در خارج از کشور شروع کرده‌ایم که یک بار خودم و یک بار گروهی فرستادیم و در حال حاضر قرار است گروه جدیدی را همراه با یک گروه اشتراکی کارهای کاغذ را پیگیری کنیم.

اسماعیلی اظهارداشت: خدا را شاکر هستیم که جامعه‌ ما جامعه عمیقا فرهنگی‌ است و این عشق و علاقه‌ شماست که ما را در صحنه نگه داشته است. ما برای اعتلای فرهنگ تلاش می‌کنیم و قول می‌دهیم با تمام وجوه در خدمت شما باشیم و همکاران من پیگیر کارهای شما خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نشست را به مناسبت هفته کتاب برگزار کردیم‌. ما حتما موارد گفته شده را در حوزه های ارزی و مشکلات معیشتی و صنفی پیگیری خواهیم کرد. ما آماده هستیم و هرکاری از دستمان بر بیاید برایش اشتیاق و هیجان داریم که زودتر به نتیجه برسد و لبخند را در لبان شما اصحاب فرهنگ و هنر، ناشران و نویسندگان محترم مشاهده کنیم. ان‌شاءالله با قوت مسیر خدمتگزاری را در محضر شما خواهیم داشت.

ضیافت صمیمانه جمعی از اصحاب نشر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۲۹ آبان ماه به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب امشب در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی نورعلی شاهی مدیرکل حوزه وزارتی، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا آخوندی شاعر برجسته، راضیه تجار نویسنده، نغمه مستشار نظامی شاعر برجسته، عبدالکریم جربزه دار مدیر نشر اساتیر، محمد علی گودینی داستان نویس، محمدمهدی رسولی داستان نویس و نقاش، احمد شاکری شاعر، محمدعلی فروغی رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان و جمع دیگری از اصحاب نشر در این مراسم حضور داشتند.

 
 
  
  
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین