مشارکت دهه نودی‌ها در دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی/ دریافت ۲ هزار اثر در پنج محور

  4020829108

دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: یکی از موضوعات جالب توجه در برگزاری این جشنواره، حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی است.

مشارکت دهه نودی‌ها در دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی/ دریافت ۲ هزار اثر در پنج محور

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در نشست خبری پیرامون این جشنواره با بیان این مطلب اظهار کرد: جای این جشنواره در سال‌های قبل خالی بود. این جشنواره می‌توانست سال‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کند. دوره اول این جشنواره در شهر یزد برگزار شد و دومین دوره آن در قزوین برگزار خواهد شد که خوشبختانه شاهد همکاری و مساعدت مدیریت استان از جمله استانداری در این باره هستیم.

او اظهار کرد: برای بهتر برگزار شدن این جشنواره، پیش‌برنامه‌هایی را تدارک دیدیم که از تابستان امسال در قزوین اجرا شد و خوشبختانه مردم و مسئولان قزوین از برگزاری این جشنواره استقبال کردند و در زمان برگزاری جشنواره نیز شاهد حضور گسترده مردم و مدیران شهر قزوین خواهیم بود.

دریافت ۴۰ اثر از دهه نودی‌ها

دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با بیان این که این جشنواره در پنج محور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: دوهزار اثر به این جشنواره ارسال شده است. نکته جالب گستردگی جغرافیایی مشارکت‌کنندگان در این جشنواره است. ضمن این که از نظر سنی نیز شرکت‌کنندگانی که متولد ۱۳۲۰ هستند داریم تا شرکت‌کنندگانی که دهه ۸۰ و ۹۰ هستند و از متولدین دهه ۹۰، بیش از ۴۰ اثر به این جشنواره رسیده است.

تابش افزود: با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از این جشنواره، پویش ملی میراث‌بانان کوچک را طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم که چندروزی است کارخود را آغاز کرده است.

او در ادامه گفت: در کنار پنج بخش اصلی جشنواره، جایزه ملی قزوین نیز تصویب شده که ۱۱۴ اثر مربوط به این جشنواره ارسال شده است.

تابش در ادامه صحبت‌های خود گفت: بیشترین مشارکت‌کنندگان در این جشنواره از استان‌های تهران، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان است. البته ما از سراسر ایران مشارکت‌کننده در این جشنواره داریم.

دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: بخشی از فیلم‌های جشنواره از طریق پلتفرم هاشور با رضایت صاحبان اثر به نمایش در خواهد آمد.

میراث در آئینه، شعار جشنواره دوم

تابش در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شعار این دوره از جشنواره "میراث در آئینه" انتخاب شده است. البته ما اعتقاد داریم رسانه‌ها و تولیدکنندگان آثار هنری، آئینه‌ای برای میراث‌فرهنگی هستند و می‌توانند بخشی از ظرفیت‌های این گنج نهان را منعکس کنند.

او اظهار کرد: جشنواره در حال حاضر ملی است اما درباره بین‌المللی شدن جشنواره نیز صحبت‌ها و رایزنی‌هایی انجام شده، اما فعلا در نظر داریم این جشنواره ابتدا در کشور خودمان پا بگیرد و بعد از رسیدن به نقطه ثبات و پایداری جشنواره درباره بین‌المللی شدن آن نیز برنامه‌ریزی خواهد شد. این ظرفیت وجود دارد و در دوره سوم جشنواره می‌توان این موضوع را پیگیری کرد چرا که یکی از اهداف ما معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران به مردم مختلف دنیا است.

تابش همچنین با اشاره به دریافت آثاری در قالب پژوهش علمی و مقاله افزود: با پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری رایزنی کردیم تا مقالات علمی برگزیده در این جشنواره به همت پژوهشگاه چاپ و منتشر شود.

او همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره استان میزبان بعدی این جشنواره، گفت: در حال حاضر چند استان برای میزبانی این جشنواره اظهار آمادگی کردند که از جمله می‌توان به آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان،  لرستان و ... اشاره کرد که میزبان نهایی سال بعد، ظرف یک ماه آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره ایرانی بودن را به ما می‌آموزد. این آموزش از زمان کودکی و نوجوانی به همه ما منتقل می‌شود از این رو پویش میراث‌بانان کوچک یک گام مهم و ارزشمند برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر کودکان با میراث‌فرهنگی و فرهنگ و تاریخ و هنر ایران‌زمین است. با تعاملی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم تا در صورت امکان داوری آثارمرتبط با کودکان و نوجوانان را به آن‌ها بسپاریم.

معرفی فرهنگ و تاریخ قزوین با برگزاری جشنواره‌ چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز در این نشست در سخنانی گفت: قزوین ۱۸۰۰ سال پیش شهر شد و آثار تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. خیلی خوشحال هستیم که این جشنواره در استان قزوین برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوانیم تاریخ، فرهنگ و هنر قزوین را به مردم معرفی کنیم.

او افزود: از چهارشنبه هشتم آذرماه میزبان این جشنواره هستیم. اجرای برنامه‌ها در اماکن تاریخی قزوین خواهد بود که به‌عنوان مثال کاروانسرای سعدالسلطنه به‌عنوان محلی برای نمایش آثار هنری و نمایشی انتخاب شده است.

خزائلی اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه جشنواره از تعدادی از مفاخر ایران که اهل قزوین هستند تجلیل می‌شوند و در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده و در زمان برگزاری جشنواره، میزبان تورهای گردشگری خواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین