سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

  4020828022 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند. این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی بند خ ماده ۲۹ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی بند خ ماده ۲۹ لایحه؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی و تقویت توان صندوقها در انجام تکالیف محوله:

۱. بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی گردد.

۲. بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می گردد.
۳‌. بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می گردد.
۴. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می گردد.
۵. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می گردد.

تبصره -۱ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره -۲ اصلاحات فوق در قوانین صندوقرهای بازنشستگی به استثنای صندوق هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می گردد.

تبصره -۳ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره -۴ اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاه های ذی ربط می توانند بدون نیاز زمان های مذکور در بندهای(۲) الی(۵) تا سقف سن موضوع تبصره(۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره-۵ چنانچه دستگاه ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد می توانند بدون لحاظ زمان های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره ۶_ افرادی که تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای(۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی بند خ ماده ۲۹ لایحه را بر خلاف اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داد و آن را قابل طرح ندانست. در بند خ ماده ۲۹ لایحه آمده بود که به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس اصول ذیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان و دستگاه های ذی ربط تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تعیین شرط سن ۶۵ سال برای مرد و ۶۰ سال برای زن و سابقه بازنشستگی ۳۵ سال برای مرد و ۳۰ سال برای زن؛ مستخدمین موجود با رضایت کتبی خود نیز می‌توانند مشمول حکم این جزء قرار گیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۶۶۷۹۱۱:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اين را هم مي نوشتيد كه ايثارگران و جانبازان و خانواده هاي ايشان كلا از ماليات معاف هستند و با 20 سال سابقه خيلي راحت با 30 روز حقوق بازنشسته مي شوند و از حقوق بازنشتگي هم چيزي كم و كسر نمي شود.
مهران۳۲۹۶۹۵۵۱۵:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
من از خانواده ایثارگر و ... نیستم و هیچ نفعی هم از این چیزی که میگی نمیبرم ولی اگر این چیزی که میگی درست باشد نوش جونشون تازه ایران ما نسبت به این افراد نسبت به کشورهای دیگر هیچ خدمات انچنانی نمیدهد
ناشناس۳۲۹۷۲۵۵۲۱:۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کسی میتونه بگه تا به حال مجلس قانونی به نفع مردم تصویب کرده ؟
ناشناس۳۲۹۶۶۸۸۱۱:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
تا آخر عمر کار کنید یک وقت صندوق های بازنشستگی ورشکسته نشن مجبور باشن پول بدن این چه عدالتی هست ؟
ناشناس۳۲۹۶۷۶۱۱۲:۴۴:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
وقتی خیلی افراد 50 سال نشده بازنشسته می‌شوند .
ناشناس۳۲۹۶۹۶۳۱۵:۳۶:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
و همین طور کاهش سن جوانی
فرناز۳۲۹۷۲۸۷۲۲:۲۵:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چه ربطی داره؟ چون‌ آقايون باعث ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی شده‌اند، مردم‌ باید جور آنان را بکشند؟!
امید یاوری دارانی۳۲۹۶۶۹۱۱۱:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دیواری کوتاه تر از دیوار حقوق بگیران وجود نداشته است. مجلسیان بجای افزایش سن بازنشستگی بدنبال کاهش هزینه ها و افزایش راندمان باشند . وقتی اقدامات نا پخته باشد نه تنها اثر مثبتی نخواهد گذاشت بلکه با چنین تصمیماتی نرخ بیکاری نیز افزایش پیدا خواهد نمود.
ناشناس۳۲۹۶۷۲۲۱۲:۱۶:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
فقط مصیبت و بدبختی برای مردم تصویب میکنید
ناشناس۳۲۹۶۷۲۴۱۲:۱۶:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بودجه دولت رو کم کنید جای این کار ها
ناشناس۳۲۹۶۷۵۱۱۲:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
وقتی مدیران صندوق ها برای خودشان و اعوان و انصارشان حقوق های نجومی تعریف می کنن باید کسری ها را از جیب ما ها بردارن
ناشناس۳۲۹۶۷۵۹۱۲:۴۳:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
هزینه ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی رو ملت باید بدن؟! سن بازنشستگی رو -200 سال هم بکنید با این حجم بی کفایتی، بازهم ورشکست میشن
نادر۳۲۹۶۷۶۶۱۲:۴۵:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در دستگاههای ای که دریافتی خوبی دارند برخی پرسنل تمام قوانین فوق را زیر پا گذاشته و کماکان به بهانه های مختلف مشغول می باشند و بازنشسته نمیگردند این قانون برای توجیه این خلاف آشکار است؟
ناشناس۳۲۹۶۷۶۸۱۲:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
متوسط سن بزانشستگان تامین اجتماعی 53 سال است. اتفاقا دلیل کاهش منابع صندوق تامین اجتماعی همین بازنشستگی های پیش از موعد است. عده ای در مجلس نشسته اند و قوانین بی سر و ته مصوب می کنند. مطمئنا شورای نگهبان این مصوبه را رد خواهد کرد اما باز در جامعه بیمه شدگان تشویش ایجاد شده است. مگر می شود کسی قراردادی ببندد و پولی در صندوقی بگذارد که اول قرار بود 30 سال پول بدهد و بعد بازنشسته شود حالا بگویند خیر باید 35 سال پول بدهی تا بتوانی بازنشسته شوی ؟ این نقض عهدنامه و قرارداد بسته شده است.
ناشناس۳۲۹۶۸۸۷۱۴:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
به شرطی که بعد هم با 35 روز بازنشسته شوند قابل قبول است! زیرا غیر از یک دو سال اول، بعد چون ترمیم حقوق بازنشسته با شاغل یکسان نیست، و دگر مواردی چون مرخصی استحقاقی و سنوات و عیدی دو برابری و غیره را ندارد به شدت ارزش حقوق دریافتی افت می کند. پدر من با حداکثر حقوق 7 سال پیش بازنشسته شد، الان دریافتی ماهانه اش نصف حداکثر شده! با همین سرعت سقوط کند تا 5 سال دگر معادل حداقل دستمزد حق بازنشستگی اش می شود، این در حالی است که بیش از 15 سال از 30 سالی که سهم تامین اجتماعی را پرداخته همواره بر اساس حداکثر پرداخت کرده!
ناشناس۳۲۹۶۸۰۶۱۳:۱۰:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
الان دست کم شش سال به سن بازنشستگی من اضافه شد. از کجا معلوم تا آن زمان باز هم اضافه تر نشه؟ این چه وضعی هست که درست کردید؟ مگر جسم انسان با این آلودگی و استرس و تغذیه چقدر کشش داره؟
ناشناس۳۲۹۶۸۲۸۱۳:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
یعنی کسی که 20 سال از سابقه اون مانده باید 50ماه معادل 6 سال بیشتر خدمت کنه در 36 سال خدمت
ناشناس۳۲۹۶۹۲۶۱۴:۴۶:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
=20*5=100 ماه معادل8.33 سال
ناشناس۳۲۹۷۳۴۹۲۳:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این شخص باید ۴ سال بیشتر خدمت کند، نه۶ سال.
ناشناس۳۲۹۶۸۶۲۱۳:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کسری وتامین هزینه های صندوق بازنشستگی از جیب مردم بیچاره
ناشناس۳۲۹۶۸۸۱۱۳:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کار درستی است. در انگلیس سن بازنشستگی ۶۸ سال است. با توجه به امید به زندگی ۸۱ سال در انگلیس و ۷۷ سال در ایران، سن بازنشستگی باید ۶۴ سال باشد. قبل خیلی مسخره بود. فرد ۵۰ سالگی بازنشست میشد و حدود ۳۰ سال حقوق بازنشستگی میگرفت.
ناشناس۳۲۹۶۹۰۱۱۴:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
زندگی شما در ایران مثل انگلستان است که قانونش هم مثل آن جا بشود
ناشناس۳۲۹۶۹۶۲۱۵:۳۵:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
خیلی چیز ها که تقلید شده!
ناشناس۳۲۹۶۸۸۳۱۳:۵۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اینها نمایندگان مردم نیستند . نفرین بر تدوین و تصویب کنندگان چنین طرحی. برای حفظ منافع گروهی ابرنجومی خوار ضعیفترین اقشار بایست تحت فشار قرار بگیرند.
مجتبی یارمحمدی۳۲۹۶۸۹۱۱۴:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بر اساس اعلام رسمی سازمان ثبت احوال کشور ، میانگین سن فوت شدگان شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، ۶۵ سال بوده . یعنی هدف گذاری مجلس ، ندادن حقوق بازنشستگی است !!! یعنی چی که من الان باید ۳ سال بیشتر کار کنم ؟ اگه ۵ سال دیگه باز سن رو بالا بردند چی ؟ یک سوم حقوق و مزایای بنده را به زور میگیرید و وعده بازنشستگی پی از مرگ را میدهید !؟!
ناشناس۳۲۹۶۸۹۸۱۴:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
قرارداد فیمابین بیمه شده و صندوق بازنشستگی براساس قانون زمان خود منعقد شده و هر طرف باید پایبند به تعهدات خود باشد(30 سال پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده و پرداخت مستمری توسط صندوق) که این موضوع هم از نظر قانونی و شرعی درست و تاکید بر اجرای آن است ..اما یک دفعه صندوق(مجلس) دبه کرده و سنوات پرداخت را زیاد کرده که هم غیر قانونی و غیر شرعی و خلاف قرارداد است... ضمنا نمایندگان باید بدانند که قوانین عطف به ماسبق نمی شود..........
امید یاوری دارانی۳۲۹۷۰۰۹۱۶:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
فسخ یکسویه قرارداد از نظر شرعی باطل است و موجب ضمان فسخ کننده می باشد . شورای نگهبان باید این مصوبه را بدلیل غیر شرعی بودن باطل کند و مجلس نیز ان را به گونه ای اصلاح کند که مستخدمین جدید من بعد مشمول ان شوند نه اینکه عطف بما سبق شود.
ناشناس۳۲۹۶۹۰۸۱۴:۳۶:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اگر اين قانون اجرا شود عملا اوضاع كسب و كار هاي صنعتي ورشكسته خواهد شداينكه كارخانجات مجبور باشند بجاي استفاده از نيروي جوان با يك سوم هزينه همچنان به استفاده از كارگران با سابقه كار بالا كه هم حقوقشان بالاست و هم بهره وريشان نسبت به جوانان كمتر است ادامه دهند فاجعه است از انطرف يك جوان به طور متوسط بايد 6 تا 10 سال بيشتر منتظر بماند تا با بازنشسته شدن يك فرد جايگزين آن شود و به اين ترتيب اضافه شدن متوسط 8 ساله سن بيكاري عملا تشكيل خانواده و فرزند آوري نابود خواهد شد ان هم در شرايطي كه متوسط سني كشور شديدا رو به افزايش است.
ناشناس۳۲۹۶۹۳۸۱۴:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این طور قانون نوشتن غش در معامله است معنی نداردکسی که 20 سال پیش قرارداد 30 ساله با صندوق بسته اکنون یکطرفه این قانون تغییرکند اگر هم قرار است قانون شود اولا اختیاری برای شاغلین فعلی و الزامی برای کسانی باشد که بعد از این شاغل می شود این به لحاظ شرعی هم مشکل دار است و شورای نگهبان باید با هر قانون این چنینی مخالفت کند
ناشناس۳۲۹۶۹۴۶۱۵:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
همین نمایندگان مجلس قبلی شتابزده قانونی را مصوب کردند که شاغلینی که به سن 60 سالگی برسند باید فورا بازنشسته شوند و پیرو این قانون کسانی را می شناسم به اجبار علیرغم نداشتن سابقه کار بخاطر سن 60 سالگی با حقوق کم کمتر از 30 روز بازنشسته شدند حالا مصوب می کنند سن بازنشستگی افزایش پیدا کند
ناصر۳۲۹۶۹۵۰۱۵:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
سن بازنشستگی رو با اروپا مقایسه میکنن در حالی حقوق ما یک‌دهم آنهاست
ناشناس۳۲۹۶۹۵۲۱۵:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این ظلم به مردم است، کشوری با این همه ثروت هر روز به بهانه ای دست در جیب ملت می کنند!! یعنی چه؟؟ پول ناکارآمدی مدیران دولتی را من بدهم؟؟!!
امید یاوری دارانی۳۲۹۷۰۱۳۱۶:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
نمایندگان بجای فرار از زیر بار مسئولیت خود در برابر ناکارامدی و راندمان پایین اجحاف در حق مردمی می کنند که همه جوره تحت فشار هستند .این مصوبه بدور از واقعیت جامعه تنظیم و تصویب شده است و جامعه ان را نمی پذیرد . مگر نه اینکه شما نماینده این مردم هستید و به ان افتخار می کنید چرا مصوبه شما مخل امنیت شغلی و روانی مردم شده است. این مصوبه خلاف عدالت اجتماعی است .بجای تصویب اینگونه قوانین با کاهش هزینه های زاید و حقوقهای نجومی و اخراج وابستگان ناکارامد و البته افزایش راندمان صندوق ها را کارامد کنید .
ناشناس۳۲۹۷۰۴۵۱۷:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
صندوق های باز نشستگی ورشکسته شدن بارشون رو دوش ملت انداختن چرا؟
کارگر مظلوم۳۲۹۷۰۴۷۱۷:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چندین ماه است برای ترمیم حقوق کارگران صحبت شده وزیر صمت پاس میده به شورا عالی کار و شوراعالی کار پاس میده به وزیر صمت ولی آخرش به نتیجه نرسیده اما برای افزایش سن بازنشستگی از سریعترین را ممکن به تصویب می رسونند
ناشناس۳۲۹۷۰۶۰۱۷:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این قانون بر خلاف قانون اساسی کشوره ما قانون بازنشستگی سی سال استخدام شدیم نه سی و هشت سال قرار داد کار و بدون توجه به رضایت ما تغییر دادن
ناشناس۳۲۹۷۰۶۶۱۷:۲۸:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
باید ساعت کار را کم و سن بازنشستگی را افزایش می دادند تا مردم در طول کار از فرصت آن استفاده کنند و سر جمع کل کار افزایش نیابد
شهابی۳۲۹۷۰۶۹۱۷:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حالا شما قضاوت کنین حاصل این قوانین تزریق امید به ملته یا نا امیدی
ناشناس۳۲۹۷۰۷۹۱۷:۳۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
مردم کجای این تصمیم بودن؟؟؟
ناشناس۳۲۹۷۰۸۰۱۷:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
نتیحه همگرایی دولت و مجلس شد این ....
ناشناس۳۲۹۷۰۸۲۱۷:۳۶:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
یادگاری خیلی خیلی بدی از خودشان به جای گذاشتن
ناشناس۳۲۹۷۰۸۴۱۷:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
به لطف این قانون ۹۰ درصد مردم زنده نمی مونن که حقوق بازنشستگی بگیرن
ناشناس۳۲۹۷۰۸۸۱۷:۳۹:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
تاسف خوردم
ناشناس۳۲۹۷۱۰۱۱۷:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
قوانین متناقض از مجلسو دولت آشفته از طرفی ساعات کاری و روز کاری رو می خوان کم کنن از طرف دیگه ۱۰ سال به سن بازنشستگی اضافه کردن!!!
ناشناس۳۲۹۷۱۰۲۱۷:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
گفتن که سن بازنشستگی هیچ تغییری نخواهد کرد
ناشناس۳۲۹۷۱۱۹۱۸:۱۵:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
واقعا چه آینده ای ساختن واسه ملت ....
ناشناس۳۲۹۷۱۴۴۱۸:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
واقعا عجب قوانین چالش برانگیزی در سال انتخابات چه معنی میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۲۹۷۱۴۹۱۸:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
با این گرانی مسکن و خودرو کالا ها و اجاره و سرکوب مزدی و چند شغله بودن و نا امیدی محض تعداد زیادی از کارمندان و کارگران تا قبل از سن بازنشستگی فوت میشن و دولت از بار پاداش و ،،خلاص میشه
ناشناس۳۲۹۷۱۵۰۱۸:۵۰:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
ما زنمایندگان چشم یاری داشتیم ،،،
ناشناس۳۲۹۷۱۵۶۱۸:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دستسون درد نکنه وصل مستقیم به مرگ کردن کارمندان و کارگران رو در واقع بازنشستگی رو حذف کردن
ناشناس۳۲۹۷۱۵۷۱۸:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
عجب فضای امیدوار کننده ای
سارا۳۲۹۷۱۵۸۱۸:۵۸:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چرا بار ورشکستگی صندوق هلی بازنشستگی رو رو دوش ملت میندازین
ناشناس۳۲۹۷۲۰۷۲۰:۰۶:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این همه سال دولتهای مختلف دست در جیب کارگران کردند و کسری بوپحه خود را از صندوق تامین اجتماعی تامین کرده اند.ابنهمه سال در شستا اختلاس روی داد.حالا که صندوقها به مرز ورشکستگی رسیده تقصیر ماها چیست؟؟این یک ظلم بسیار بزرگه
حمید۳۲۹۷۲۲۳۲۰:۲۲:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چیزی که رایگان شد عمر من و شما بود
کاظمیان۳۲۹۷۲۳۶۲۰:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
آقایون نمایندگان مجلس شورای اسلامی! این قانون تصویب کردن‌هاتون کجاش تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل(ه) هست که میاین بسیاری سوءمدیریت‌ها و کم‌کاری‌ها رو از جیب ما اقشار ضعیف جبران می‌کنید؟ یکدفعه صبح بلند می‌شیم و می‌بینیم برای خودتون نشستید تو ساختمان سبز مجلس و افزایش سن بازنشستگی تصویب می‌کنید؟ رو چه حسابی؟ شما هم مثل کارگر و کارمند، گرسنگی و حسرت رو اصلاً درک می‌کنید که نشستید اون بالا و از جیب و سلامت و آرامش جمعیت فعال کار برای دورۀ سختی و پیری‌شون، نقشه می‌کشید و لباس قانون تنش می‌کنید که از جیبشان بازم بردارید؟ اونم برای حقوق و مزایای حداقلی یک بازنشستۀ بدبخت که اندازۀ خوردن و نمردن هست؛ نه زندگی کردن!
ناشناس۳۲۹۷۲۳۷۲۱:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
گناه این مردم چیه که همه چیز را به دوش مردم می اندازید
ناشناس۳۲۹۷۲۶۶۲۱:۳۵:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
با این تفسیر زنده نمی مونیم که بازنشسته بشیم!!!
ناشناس۳۲۹۷۲۷۳۲۱:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اگر گفته بودند بازنشستگی با ۲۰ سال خدمت باز هم عده ای ایراد می گفتند.
حسینی۳۲۹۷۵۳۵۰۹:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۹
بجای اینکار یه تحقیق و تفحص از این صندوق ها بکنید ببنید چقدر محل رانت و حقوق نجومی بوده تا به اینجا رسیده
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین