وزیر ارشاد: با ما هم‌عقیده شدند پررونق‌ترین تاریخ فرهنگ و هنر است

  4020824089

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین به موزه هنرهای معاصر رفته بود، برای دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

وزیر ارشاد: با ما هم‌عقیده شدند پررونق‌ترین تاریخ فرهنگ و هنر است

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از حوزه های اصلی ارتباطات دیپلماسی ما منطقه آمریکای لاتین است. اشتراکات بالا در مواضع باعث شده که همراهی بیشتری با هنرمندان ما داشته باشند. در سفری که به آمریکای لاتین داشتم به شدت استقبال از موارد مقاومت و مبارزه با استعمار و آمریکا دیده می‌شد. استعمار در آن منطقه کارنامه سیاهی دارد؛ در قرون گذشته شاهد نسل‌کشی بودند و این کارنامه ننگین در دهه‌های اخیر تکرار شده است. به همین سبب جریان هنری مبارزه با استکبار در میانشان شکل گرفته است.

او ادامه داد: در کشور ما نیز هنرمندان در این راستا فعال هستند و هنرمندان در بخش های مختلف به ویژه هنر تجسمی کارنامه درخشانی در این زمینه دارند. پس از موضوعاتی مانند آتش زدن قرآن کریم به سرعت شاهد آماده شدن نمایشگاه و واکنش هنرمندان بودیم. 

وزیر ارشاد اسلامی اظهار کرد: دورخیز این نمایشگاه نیز مربوط به قبل از وقایع اخیر غزه بود اما با دعوت از هنرمندان برجسته آمریکای لاتین تولید آثار جدید در دستور کار گرفت.

او گفت: در آینده برنامه فرهنگی را در ونزوئلا داریم و بخشی از هنرمندان در نمایشگاه کتاب این کشور حاضر خواهند شد.

اسماعیلی اظهار کرد: دنبال برنامه‌ای منطقه‌ای در یکی از کشورهای منطقه برای دوستان فعال در حوزه هنرهای تجسمی نیز هستیم؛ می‌توانیم نمایشگاه خوبی از کشورهای اسلامی در موضوع مبارزه با صهیونیسم و حمایت از غزه داشته باشیم. 

او ادامه داد: همکاران ما در بخش‌های مختلف هنری مشغول فعالیت هستند. 

وزیر ارشاد درباره فعالیت سازمان سینمایی در حوزه ساخت آثار مرتبط با غزه نیز گفت: بر اساس آخرین گزارشی که سازمان سینمایی آماده کرد دورخیز خوبی شده و چند فیلم با عزیزانی که سابقه کار در حوزه غزه و مقاومت دارند در جریان است. قراردادها منعقد شده و امیدواریم چند فیلم به جشنواره برسد اما این بدان معنی نیست که کیفیت فیلم‌ها به منظور سرعت در آماده‌سازی در نظر گرفته نشود. در هزینه‌ها نیز مواردی وجود داشت اما رییس جمهوری نیز در این راستا حمایت کرده است و امیدوارم سریع‌تر چند کار مهم را به انجام برسانیم. 

او با اشاره به کارهایی که تاکنون صورت گرفته است، ادامه داد: کارهای شاخص در حوزه کتاب باید به تئاتر، فیلم و موسیقی تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر مدیرعامل خانه سینما نیز گفت:  در ابتدا باید از خانم برومند تشکر کنم؛ مبنای او بر تعامل بود که در همین مدت چند جلسه  داشتیم؛ اما اختلاف دیدگاهی به صورت مبنایی در بین خانه سینما و مدیریت سینمایی وجود دارد. البته این اختلافات به معنی قطع ارتباط نیست. امیدواریم این مورد مطالبه اصناف سینما باشد و آنچه که مورد مطالبه آن‌هاست صورت گیرد. به شدت نگران اختلافاتی هستیم که ممکن است افراد سینما از آن ها ضربه بخورند. 

وزیر ارشاد یادآور شد: چندی پیش تعبیر سینماداران قدیمی قزوین این بود که «ما از خاک بلند شدیم»؛ زمانی که شرایط این است و صندوق هنر بحث مسکن هنرمندان را پیگیری می‌کند امیدوارم دوستان در خانه سینما ترتیباتی را اتخاذ کنند که این مجموعه به فعالیت‌های صنفی خود بپردازد. 

او گفت: همکاران من آماده تعامل با همه اقشار هستند و ما خود را خادم خانواده سینما می‌دانیم. امیدواریم همه در کنار هم به سینما کمک کنیم و حال سینما خوب باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: اوایل فصل تابستان چند بار گفتم که حال حاضر پررونق‌ترین تاریخ فرهنگ و هنر است؛ دیدم در این رابطه موضع‌گیری‌هایی بود اما این اتفاق آنقدر تکرار شده که همه با ما هم‌عقیده شدند؛  با توجه به استقبال، اختلاف سر نوبت‌های اجراهای صحنه‌ای است؛ در حوزه تئاتر و سینما نیز همینطور است؛ فیلم اول ما به لحاظ فروش تقریبا دومین فیلم تاریخ سینما ایران است. 

او ادامه داد: در حوزه کتاب نیز خوشحالیم و سال ١۴٠١ نسبت به سال قبل ٢۴٧ درصد رشد فروش کتاب داشتیم. طی ماه آبان ۵٨ درصد نسبت به کل سال ١۴٠١ افزایش فروش کتاب داشتیم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: در سایر حوزه ها نیز بدین سان است و دولت بنای خود را بر این گذاشته که فضای فرهنگ و هنر در آرامش باشد. این بهترین دوره تاریخی است که شاهد نقش آفرینی های جدی در تاریخ فرهنگ و هنر باشیم.

اسماعیلی درباره ارتباط با حوزه هنری نیز اظهار کرد: بهترین ارتباط را با همکاران خود در حوزه هنری داریم.

او درباره افتتاح سینماهای جدید نیز گفت: در ماه های آینده به شهر شیراز ما ٢٢ سینما اضافه می شود؛ پنج سینما اضافه شده و مابقی اضافه خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

آخرین عناوین