جام جهانی زیر ۱۷ سال؛ شگفتی تکرار نشد/ شکست لحظه‌آخری شاگردان عبدی مقابل انگلیس

  4020823099

تیم فوتبال نوجوانان ایران دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال را با شکست دو بر یک مقابل انگلیس به پایان رساند.

جام جهانی زیر ۱۷ سال؛ شگفتی تکرار نشد/ شکست لحظه‌آخری شاگردان عبدی مقابل انگلیس

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، دیدار تیم‌های نوجوانان فوتبال ایران و انگلیس از هفته دوم رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۳ اندونزی از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا با قضاوت گوستاوو تجرا برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک انگلیس به پایان رسید.

در گروه C این رقابت‌ها تیم‌های نوجوانان انگلیس، برزیل، ایران و کالدونیا حضور دارند. سه‌شیرها که یکی از ۹ قهرمانان این رقابت‌ها محسوب می‌شوند توانستند با اقتدار این مسابقات را آغاز کنند. شاگردان رایان گری موفق شدند با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر تیم کالدونیا را تحقیر کنند.

در مقابل یوزهای ایران موفق شدند یکی از خارق‌العاده‌ترین کامبک‌ها را در تاریخ جام جهانی زیر ۱۷ سال فیفا به ثبت رساند و در حالیکه در نیمه نخست مقابل برزیل مدافع عنوان قهرمانی ۲ بر صفر عقب بود، در یک شب دراماتیک در جاکارتا، این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

این اولین رویارویی تاریخ فوتبال ایران و انگلیس در این رده سنی است. شاگردان حسین عبدی در پنجمین دوره حضور در رقابت‌های جام‌جهانی به دنبال تکرار شگفتی سال ۲۰۱۷ بودند، جایی که تیم نوجوانان تحت هدایت عباس چمنیان موفق شد تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

بازی در حالی برگزار شد که بارش شدید باران کار را برای هر دو تیم سخت کرده بود وکیفیت چمن ورزشگاه بین المللی جاکارتا به دلیل برگزاری مسابقات پیاپی پایین آمده بود.

دقایق حساس:

دقیقه ۹: اولین موقعیت جدی این دیدار را بازیکنان ایران خلق کردند، جایی که ارسال صادقی در محوطه جریمه به قلی‌زاده رسید و ضربه سر این بازیکن را ستفورد مهار کرد.

دقیقه ۱۸: حرکت بازیکنان انگلیس از سمت راست خط دفاعی ایران با یک پاس در عرض تبدیل به موقعیت جدی برای سه‌شیرها شد که دفع ناقص ذلخیایی توپ را در محوطه ۶ قدم مقابل اتان انوانری رساند، اما ضربه این بازیکن را آرشا شکوری با واکنش زیبا و تماشایی دفع کرد.

 

دقیقه ۲۲: ارسال ذلیخایی از جناح چپ با ضربه سر موردی همراه شد که این ضربه را ستفورد مهار کرد.

دقیقه ۳۱: ارسال کرنر تند و تیز نیما اندرز، در شلوغی محوطه جریمه بعد از عبور از بازیکنان به پای کریستوفر ریگ برخورد کرد و در آستانه دروازه توسط ابوالفضل زمانی تبدیل به گل اول یوزهای ایرانی در این دیدار شد.

  
دقیقه ۲+۴۵: بازیکنان ایران روی یک ضدحمله سریع قصد داشتند قبل از پایان نیمه نخست اختلاف را به ۲ گل لفزایش دهند، پاس در عمق ماهان صادقی در بین مدافعین انگلیس به اسماعیل قلی‌زاده رسید و ضربه تماشایی این بازیکن با پا غیرتخصصی به شکل خطرناکی از کنار دروازه ستفورد به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: سرانجام فشار حملات انگلیس در نیمه دوم جواب داد. راسل‌دنی پس از چهار دقیقه حضور در میدان موفق شد روی پاس متیو وارهرست از پشت محوطه جریمه با یک ضربه فنی، دور از دستان آرشا شکوری گل تساوی را به ثمر برساند.  
دقیقه ۷۴:شوت زمینی اندالا را شکوری با واکنش به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۵: حرکت سریع اندالا در سمت چپ محوطه جریمه ایران با یک سرتوپ همراه شد و در نهایت ضربه این بازیکن با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: آمیاو نیز قصد داشت همانند راسل‌دنی بعد از ورود به میدان گلزنی کنند که ضربه پای چپ این بازیکن به تور کنار دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه ۸۴: اشتباه مقولا، قلی‌زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت محکم این بازیکن را ستفورد به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۹۰: جوئل اندالا سرانجام زهر خودش را به ایران ریخت، اشتباهات سریالی خط دفاعی و آرشا شکوری این بازیکن را در زاویه بسته در مقابل دروازه خالی ایران قرار داد اما ضربه تماشایی این بازیکن به زیبایی به تور دروازه ایران رسید.  
 

گروه داوری: گوستاوو تجرا (اروگوئه)، کارلوس باریرو و آندرس نیئواس؛ داور چهارم: یودی نورچایا (اندونزی)/ داور و کمک داور VAR : جان پردومو (کلمبیا) و رودریگو کارواخال (شیلی).

 

ترکیب ابتدایی تیم فوتبال نوجوانان ایران:

آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی

سرمربی: حسین عبدی

 

ترکیب ابتدایی تیم فوتبال نوجوانان انگلیس:

تامی ستفورد، جو جانسون، لاکیله ساموئل، جاش آچمپونگ، ایشه ساموئلز اسمیت، کریستوفر ریگ، مایکل گلدینگ، مایلز لوئیس‌اسکلی، جوئل اندالا، اتان انوانری، متیو وارهرست

سرمربی: رایان گری

 

در جمع نفرات اصلی انگلیس سه بازیکن از منچستر سیتی، سه بازیکن از چلسی، دو بازیکن از آرسنال و یک بازیکن از تیم‌های آژاکس، لوتون و ساندرلند دیده می‌شوند!

 
 
  
  
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین