پایگاه خبری "مدرن دیپلماسی" گزارش می دهد؛ آنچه اسرائیل در جنگ غزه مخفی می کند!

گروه جهان الف،   4020822054 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری-تحلیلی مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «بر اساس یافته های یک نظرسنجی که توسط اداره مرکزی آمار اسرائیل انجام گرفته، این نکته آشکار شده که از هر ۳ کسب و کار اسرائیلی، یکی تعطیل شده و بقیه نیز با ۲۰ درصد ظرفیت کار می کنند. نکته قابل تامل اینکه بیش از نیمی از کسب و کارهای اسرائیلی نیز اعلام کرده اند که ۵۰ درصد یا بیشتر در درآمدهای خود خسارت دیده اند.»

آنچه اسرائیل در جنگ غزه مخفی می کند!

به گزارش الف؛ پایگاه خبری-تحلیلی "مدرن دیپلماسی" در گزارشی، با ذکر شواهد و آمار و ارقام دقیق در مورد وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی پس از عملیات "طوفان الاقصی" و اوج گیری جنگ غزه،  به این نکته اشاره می کند که کسب و کارها و ساکنان اراضی اشغالی، روز به روز با وضعیت بحرانی تری در حوزه اقتصادی رو به رو می شوند و نکته قابل تامل اینکه برخلاف ادعاهای رژیم اشغالگر قدس، این رژیم از توانایی برای کمک به شهروندان صهیونیست نیز برخوردار نیست. به بیان ساده تر، دولت نتانیاهو در این رابطه صرفا شعار سر می دهد و ادعا می کند. موضوعی که در نوع خود پیش بینی کننده روزهای سیاهی برای اسرائیل در ادامه راه است. 

پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارش خود می نویسد:

«نشریه "فایننشیال تایمز" به تازگی در گزارشی در مورد وضعیت نامناسب اقتصادی اسرائیل می نویسد که "تقاضا در این اقتصا به شدت کاهش یافته و شرکت های مختلف و زیادی تعطیل شده اند و شمار قابل ملاحظه ای از مصرف کنندگان و کارگران نیز یا به میدان‌های جنگ فرستاده شده اند و یا در بحبوحه جنگ، پناه گرفته اند و فعالیتی ندارند". 

جالب است که مشتریان ثابت و وفادار مجموعه هتل های اسرائیلی موسوم به هتل های اطلس نیز به تازگی ایمیل‌های غیرمعمولی را از این شرکت دریافت کرده اند. ایمیلی هایی که در قالب آن ها به نحوی ناامیدانه از شهروندان اسرائیلی خواسته شده تا برای نجات شرکت مذکور از ورشکستگی و سقوط، به آن کمک مالی کنند. 

پس از عملیات هفتم اکتبر(طوفان الاقصی)، مجموعه هتل‌های اطلس در اسرائیل، میزبان هزار نفر از شهروندان اسرائیلی جنگ‌زده شد. با این حال، دولت نتانیاهو با چالش های جدی در پرداخت صورت حساب های هتل مذکور رو به رو است و این مساله به مجموعه هتل های اطلسِ اسرائیل، آسیب ها و خسارات جدی را وارد کرده است. 

"لیور لیپمن"، مدیر عملیات ها در مجموعه هتل های اطلس در موضع گیری گفته است که "ما از کارمندان، مشتریان وفادار و دیگر گروه ها و جریان هایی که با ما در ارتباط نزدیک هستند درخواست کمک کرده‌ایم تا شاید از ورشکستگی و سقوط نجات پیدا کنیم. تردیدی نیست که اگر نتوانیم خود را تامین مالی کنیم، کسب و کار و تجارت ما دچار فروپاشی خواهد شد". 

جنگ اسرائیل علیه حماس، شوک های قابل توجهی را به اقتصادِ 488 میلیارد دلاری این رژیم وارد کرده است. در وضعیت کنونی، هزاران کسب و کار با اختلالات جدی رو به رو شده اند و روند تامین مالی دولتی نیز با چالش‌های جدی مواجه شده و تقریبا اغلب بخش های اقتصادی اسرائیل وارد بحران شده اند. 

همه این اتفاقات در شرایطی رخ می دهند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مدام وعده می دهد که میلیاردها دلار را به اقتصاد اسرائیل و بخش های آسیب پذیر آن تزریق خواهد کرد. اقدام و رویکردی که هم سطحِ حمایت های مالی و اقتصادی دولت در شرایط پاندمی کرونا توصیف می شود. 

نتانیاهو می گوید: "موضع من روشن است: ما در حال باز کردن شیرها هستیم و مقادیر قابل توجهی پول را به هر کسی که به آن نیاز دارد تزریق می کنیم". وی در ادامه مدعی شده که "در طی یک دهه گذشته، اسرائیل توانسته اقتصادی قدرتمند را ایجاد کند و هرچقدر هم که جنگ غزه به اقتصاد اسرائیل هزینه تحمیل کند، این رژیم بدون هرگونه تردیدی هزینه های مذکور را پرداخت خواهد کرد". 

در این راستا، برخی فعالان اقتصادی در اسرائیل تاکید دارند که بسته کمک های مالی دولت نتانیاهو چندان هم کافی نیست. منتقدان می گویند که این دولت معیارهای تشخیص صلاحیت بسیار سخت گیرانه ای را برای آن طیف هایی که کمک های مالی دریافت می کنند، تعیین کرده است. در عین حال، برخی نیز به این نکته اشاره می کنند که کمک های دولت نتانیاهو چندان به کارِ شرکت های بزرگ نمی آیند. 

در این رابطه، "ران تامر"، رئیس مجمع تولیدکنندگان اسرائیل می گوید: "دولت نتانیاهو عملا مردم خود را رها کرده است. معادله ای که سبب می شود شهروندان و شرکت ها و فعالان اقتصادی اسرائیلی در ادامه راه با شوک‌های جدی در بحث درآمدها و وضعیت اقتصادی خود رو به رو شوند". 

در این زمینه به طور خاص به این نکته اشاره می شود که گروه اقتصادی هتل های اطلس در اسرائیل هنوز منتظر دریافت کمک های دولتی است. مقام های این گروه تجاری تاکید دارند که دولت نتانیاهو کمکی به آن ها در شرایط بحرانی نمی کند و اساسا این گروه از حیث اقتصادی، احساس امنیت نمی کند. 

اسرائیل از زمان اجرای موفقیت آمیز عملیات هفتم اکتبر توسط حماس، در شوک و بهتی عمیق روزگار سپری می‌کند. ارتش اسرائیل بیش از یک ماه است که حمله به نوار غزه را آغاز کرده و به نحو بی رحمانه ای اقدام به کشتار فلسطینی ها می کند. بر اساس آمارهای رسمی چیزی بیش از 11 هزار فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده اند. 

ارتش اسرائیل چیزی در حدود 350 هزار نیروی ذخیره خود که 18 درصد از نیروی کار این رژیم را تشکیل می‌دهند، به خدمت احضار کرده است. در عین حال، 126 هزار غیرنظامی از مناطق شمالی و جنوبی اسرائیل نیز مجبور شده اند تا خانه های خود را ترک کنند. موضعی که تا حد زیادی تحت تاثیر حملات راکتی و موشکی حماس و حزب الله لبنان بوده است. 

در این فضا، جنگ گسترده اسرائیل علیه نوار غزه نیز عملا آن را به ناکجاآباد رهنمون کرده است. اکنون جنگ غزه آسیب های و خسارت های جدی را بر فعالیت های تجاری در اسرائیل و به ویژه بخش ساخت و ساز آن تحمیل می‌کند. در شرایط کنونی، بسیاری از ساخت و سازها در اسرائیل تعطیل شده اند. جدای از این بخش، کلیت اقتصادِ اسرائیل نیز با آسیب های ویرانگر جنگ غزه دست و پنجه نرم می کند. بر اساس یافته های یک نظرسنجی که توسط اداره مرکزی آمار اسرائیل انجام گرفته، این نکته آشکار شده که از هر 3 کسب و کار اسرائیلی، یکی تعطیل شده و بقیه نیز با 20 درصد ظرفیت کار می کنند. نکته قابل تامل اینکه بیش از نیمی از کسب و کارهای اسرائیلی نیز گزارش داده اند که 50 درصد یا بیشتر در  بحث درآمدهای خود خسارت دیده اند.  

وضعیت در مورد مناطق جنوبی اسرائیل که نزدیک به نوار غزه هستند، بدتر هم است. جایی که دو سوم از کسب و کارها یا بسته و تعطیل شده اند و یا با کمترین ظرفیت و مقیاس ممکن فعالیت دارند. در این فضا، وزارت کار اسرائیل می گوید که 18 درصد از نیروی کار این رژیم، پس از آنکه جنگ غزه آغاز شده و فراخوان نیروهای ذخیره ارتش داده شده، کار نمی کنند. موضوعی که عملا آن ها را به اشکال مختلف از چرخه فعالیت های اقتصادی اسرائیل خارج می سازد. 

بر اساس چشم اندازهای جدید، رژیم اسرائیل از شرکت هایی حمایت می کند که درآمدهای ماهیانه آن ها تا بیش از 25 درصد به دلیل جنگ سقوط کرده است. مقداری که به نظر می رسد در ادامه راه با توجه به تعهد آن ها جهت پوشش دادن هزینه های ثابت و دیگر خسارت های خود، افزایش نیز پیدا کند. 

معادله ای که در کلیت خود به زعم کارشناسان و تحلیلگران مختلف می تواند حکایت از روزهای به مراتب سیاه‌تری برای اقتصاد اسرائیل در ادامه راه پاشته باشد.»

لینک: 

https://moderndiplomacy.eu/2023/11/11/israeli-businesses-buckle-as-war-hits-economy

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۲۰۶۵۰۴:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
این همه نگرانی در مورد وضعیت اقتصادی اسرائیل و مردم اسرائیل و نگرانی از کسب و کارهای اسرائیل برای چیست؟
ناشناس۳۲۹۲۱۱۹۰۷:۳۲:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
بچه های غزه را دارند مانند علی اصغر امام حسین پر پر میکنند
ناشناس۳۲۹۲۵۲۱۱۳:۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
فیلم های مربوط به بیمارستان کودکان سرطانی را دیدی؟! بیچاره کودکان که از همه طرف مورد جنایت بزرگسالان قرار گرفتند!
ناشناس۳۲۹۳۱۵۷۰۸:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مرگ بر اسراییل
ناشناس۳۲۹۲۱۴۹۰۸:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
حالا چرا فکر کردی ما نگران وضع اقتصادی اسرائیل هستیم!؟
ناشناس۳۲۹۲۲۲۶۰۹:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
برای این که گل و بلبل فکر نکنید
ناشناس۳۲۹۲۲۹۴۱۰:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
نگرانی وجود ندارد خوشحال هستیم که رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی در حال فروپاشی است.
ناشناس۳۲۹۲۲۹۸۱۰:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو بشود.
ناشناس۳۲۹۴۰۴۶۰۷:۴۵:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۵
نگرانی نیست. مثلا میخوان بگن که اسرائیل هم آسیب زیاد دیده. در حالی که اقتصاد اونها با حمایت آمریکا یک ماه نشده جبران میشه
ناشناس۳۲۹۲۰۶۶۰۴:۰۷:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
این مطلب چندمتون هست در مورد وضعیت اقتصادی اسرائیل؟؟؟ اصلا به ما چه ربطی دارد.
ناشناس۳۲۹۲۱۲۰۰۷:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
به آرمان فلسطین و مردم غزه چه توسط دوستان و چه سران اعراب جفا شد حمایت ها فقط شعار از کف خیابان ها
ناشناس۳۲۹۲۱۳۱۰۷:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
فکر کردی کاری غیر از این هم میشه انجام داد؟!
ناشناس۳۲۹۲۱۶۹۰۸:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
سران اعراب از اول هم تکلیفشون مشخص بود و شعار هم نمیدادن برادر عزیزم.
ناشناس۳۲۹۲۲۹۷۱۰:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
ظلم پایدار نمی ماند این وعده خداوند متعال است.
ناشناس۳۲۹۲۵۲۳۱۳:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
قطعا ظلم پایدار نمی ماند و تمامی ظالم ها به سزای عملش میرسند و این امر الهی محدود به یک کشور ویا منطقه نیست و بین ما و دیگرانی فرقی وجود ندارد.
ناشناس۳۲۹۲۱۵۱۰۸:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۳
بالاخره خاورمیانه بدون اسرائیل خیلی با الان فرق داره!
ناشناس۳۲۹۲۱۵۶۰۸:۰۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
مگه کسی گفت به شما ربط داره!؟ برای ما نوشته!
ناشناس۳۲۹۲۱۵۷۰۸:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۳
شاید فکر کردن اینم مثل اوکراین برای شما خیلی مهم باشه!
ناشناس۳۲۹۲۴۰۹۱۲:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
این به انسان هایی که نگران همنوعشون در غزه هستند ربط داره - شما میتونی نخونی و کامنت ندی
ناشناس۳۲۹۲۹۵۲۲۲:۱۵:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
باشد که شادمان گردیم!
ناشناس۳۲۹۲۱۲۲۰۷:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
آیا وقت آن نرسیده است که تلافی نو و کهنه را بر سر اسراییل در آورید .
ناشناس۳۲۹۲۲۰۲۰۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
بدیهی است که کشوری که وارد جنگ شده از نظر اقتصادی شرایط مناسبی نداشته باشد. مگر کشور دوست روسیه شرایط اقتصادیش خوب است. به جای نوشتن مطالب بیهوده، بهتر است راه کارهای اجرایی جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع غزه را بررسی کنید. باید کاری کرد که هزینه های بین المللی ادامه جنگ برای صهیونیست ها خیلی بیشتر شود.
امیر حسین۳۲۹۲۲۶۶۱۰:۱۷:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
چرا اینقدر نگران وضعیت اقتصادی اسراییل شدید؟
ناشناس۳۲۹۲۴۱۵۱۲:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
نگران نیستیم - خوشحالیم -
ناشناس۳۲۹۲۳۶۴۱۱:۳۵:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
هر کشوری وارد جنگ بشود بی تردید تبعات اقتصادی دارد .مهم این است که بعد از اتمام جنگ چه می کند؟؟؟
ناشناس۳۲۹۲۹۵۷۲۲:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
برای صهیونیستا بعدی وجود نداره اونا نابود میشن
ناشناس۳۲۹۳۴۲۹۱۲:۴۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
متاسفانه ، این رهبران حماس هستن که خودشان را در هتل های لوکس قطر مخفی کرده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین