پیوند قرنیه از فرد زنده در کشور شایعه است/ ضرورت سنجش بینایی تا ۶ سالگی

  4020820044

- رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: پیوند قرنیه از طریق بانک چشم و مرگ مغزی در کشور انجام می‌شود و آگهی فروش قرنیه برای پیوند از فرد زنده شایعه است و چنین چیزی وجود ندارد

پیوند قرنیه از فرد زنده در کشور شایعه است/ ضرورت سنجش بینایی تا ۶ سالگی

به گزارش ایرنا، محمود جباروند روز شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: سالانه برای حدود یکهزار و ۵۰۰ بیمار در کشور پیوند قرنیه انجام می‌دهند و جراحی‌های چشم پزشکی به خاطر توجه و دانش چشم پزشکان و تجهیزات پزشکی از رتبه بالایی در دنیا برخوردار است و کمبودی در این زمینه نداریم. اکنون بانک‌های چشم فعال است و بافت مورد نیاز در دسترس جراحان قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیوند قرنیه انواع مختلف دارد و همه مراکز برای انجام جراحی به لیزر مجهز هستند، ادامه داد: در کشور اعمال پیوند با بهترین روش و قیمت نازل انجام می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر صف‌های انتظار برای انجام آن طولانی است.

دبیر بورد چشم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از کشورهای خارجی به خصوص عراق پذیرش بیمار داریم و با هزینه ۲۵۰۰ دلار پیوند انجام می‌شود.

ضرورت دسترسی مناطق محروم به تجهیزات جراحی چشم

جباروند با بیان اینکه دسترسی مناطق محروم به تجهیزات چشم پزشکی ضروری است، افزود: در مناطق محروم کمبود چشم پزشک نداریم اما باید تجهیزات کافی نیز برای انجام جراحی و پیوند در این مناطق از سوی وزارت بهداشت تامین شود.

دستگاه‌های چشم پزشکی نیاز به نوسازی و تجهیزات روز دارند و ضرورت دارد تعرفه‌های این خدمات از سوی وزارت بهداشت افزایش یابد و پوشش بیمه‌ای مناسب نیز داشته باشد

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه خدمات چشم پزشکی در ارتقای کیفیت تجهیزات موثر است، گفت: دستگاه‌های چشم پزشکی نیاز به نوسازی و تجهیزات روز دارند و ضرورت دارد تعرفه‌های این خدمات از سوی وزارت بهداشت افزایش یابد و پوشش بیمه‌ای مناسب نیز داشته باشد.

جباروند با بیان اینکه کودکان در سنین پایین در مهدهای کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تحت معاینات دید قرار می‌گیرند، اظهار داشت: عیوب انکساری کودکان نسبت به گذشته کاهش چشمگیری یافته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سونامی خشکی چشم در آینده‌ای نزدیک

دبیر ششمین همایش مشترک چشم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران نیز در این زمینه گفت: اکنون در دنیا برنامه منظم برای کودکان به منظور پیشگیری از تنبلی چشم، ۶ ماهگی، سه و پنج سالگی طراحی شده است و ضرورت دارد در کشور نیز عملیاتی شود.

خشکی چشم جزو شایعترین بیماری‌هایی است که به دلیل استفاده زیاد از موبایل و رایانه شیوع یافته است

حسین آقایی با اشاره به اینکه خشکی چشم جزو شایعترین بیماری‌هایی است که به دلیل استفاده زیاد از موبایل و رایانه شیوع یافته است، افزود: در آینده نه چندان دور در کودکان با سونامی خشکی چشم مواجه می‌شویم و ضرورت دارد خانواده‌ها نظارت بیشتری برای استفاده از موبایل و رایانه‌ها در ساعات محدود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در کودکان داشته باشند.

چشم پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست گفت: استفاده از هوش مصنوعی در چشم پزشکی از مسائل روز است و کاربردهای زیادی در چشم پزشکی دارد که در ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم که ۲۴ تا ۲۶ آبان برگزار می‌شود، بحث و تبادل و نظر می‌شود.

محمد مهدی صدوقی افزود: هوش مصنوعی در زمینه تصویربرداری از قرنیه، گلوکوم و موارد تشخیصی کاربرد دارد و در کشور نیز استفاده از آن آغاز شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین