چراغی‌پور: کارگردان‌های جوان شجاعت جریان‌سازی در سینما را دارند

  4020820032

بازیگر مجموعه «لیسانسه‌ها» گفت: همکاری با کارگردان‌های جوان، لذت‌بخش است چراکه مالامال از خلاقیت و شجاعت هستند و این توانایی را دارند که در سینمای ایران جریان‌سازی کنند.

چراغی‌پور: کارگردان‌های جوان شجاعت جریان‌سازی در سینما را دارند

سیاوش چراغی‌پور بازیگری است که اغلب مخاطبانش او را با سریال لیسانسه‌ها شناختند. سریالی که باعث ادامه همکاری او با سروش صحت شد و حضور او را در فیلم جهان با من برقص که به گفته خودش از ماندگارترین نقش‌هایش در ذهن مردم و مخاطبان سینما بوده را رقم زد.

چراغی‌پور متفاوت‌ترین حضورش در سینما با فیلم ملاقات خصوصی تجربه شده است. فیلمی که به صورت آنلاین در حال اکران است. فیلم سینمایی گیج گاه با بازی سیاوش چراغی‌پور این روزها بر پرده سینماست و این بازیگر در شمایلی متفاوت مدیریت یک مدرسه را در این فیلم به عهده دارد.

در ادامه از نظر شما نیز می‌گذرد آنچه با چراغی‌پور در گفت‌وگویی متفاوت گفتیم و شنیدیم.

بازیگران قربانی شرایط غیرقابل پیش‌بینی سینمای ایران هستند

چراغی‌پور درباره همکاری با عادل تبریزی به عنوان یک کارگردان کار اولی، گفت: آقای تبریزی پیش از ساخت اولین فیلم بلند، چند فیلم خوب کوتاه داشتند و دستیاری بسیاری از کارگردان‌های درجه یک سینما را نیز در کارنامه داشتند. وقتی به بنده برای گیج‌گاه پیشنهاد دادند جز به جز فیلمنامه را بازی کردند و دیالوگ‌ها را گفتند و من بسیار هیجان زده شدم و نقش را پذیرفتم.شرایط سینمای ایران قابل پیش بینی نیست و در اینجا تنها کسی که قربانی می‌شود، بازیگر است

این بازیگر به حذف شدن بخش‌هایی از حضورش در این فیلم اشاره کرد و افزود: این نقش من همان نیست که بر پرده سینما می‌بینید. نقش در قصه طولانی‌تر بود و به دلایلی کوتاه شد.

بازیگر فیلم ملاقات خصوصی درباره دلیل این حذف شدن گفت: شرایط سینمای ایران قابل پیش بینی نیست. گاهی بخشی از فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح می‌شود یا بخشی در تدوین و مونتاژ کوتاه می‌شود. در اینجا تنها کسی که قربانی می‌شود، بازیگر است. در فیلمنامه‌ای که ده سکانس بازی دارد روی پرده به دو یا سه سکانس تقلیل پیدا می‌کند.

 

چراغی‌پور ادامه داد: پس از تماشای کار در جشنواره فیلم فجر دیدم که سکانس بنده کوتاه شده و بخشی از آن حذف شده است. من نقش مدیر یک مدرسه را داشتم که بخشی از دیالوگ‌هایم در سکانس‌ها کوتاه شده بود. بنده نیز اعتراض کردم که چرا تا این اندازه در فیلم ناپیدا هستم؛ علیرغم آنکه در فیلمنامه نقش بیشتری داشتم.

کارگردانان کار اولی، جسارت خوبی دارند

بازیگر سریال لیسانسه‌ها اظهار کرد: ملاقات خصوصی یکی از بهترین همکاری‌های من با امید شمس بود. امید شمس هوش و ذکاوت دارد. من همیشه از همکاری با کارگردان‌های جوان، جسور و هوشمند لذت می‌برم چراکه مالامال از خلاقیت و شجاعت هستند و خوب می‌توانند اتفاقات جدیدی را در سینمای ایران تعریف کنند. کارگردان های قدیمی و پیشکسوت نیز همین وضعیت را دارند اما شجاعتی که در ذات کارگردانان جوان‌تر وجود دارد، باعث می‌شود فیلم متفاوت‌تر بشود.‌

بازیگر فیلم جنایت بی دقت درباره تمایل خود به دیگر ژانرها برای ایفای نقش گفت: خودم علاقه بیشتری به کمدی دارم و دلم می‌خواهد بتوانم سهم خودم را در دادن نشاط و شادی به مردم در این شرایط اجتماعی کشور ایفا کنم اما تمایل به تجربه نقش‌های متفاوت در ژانر پلیسی، وحشت و ژانرهای دیگر هم دارم.

 

ملاقات خصوصی فیلمی جسورانه بود

چراغی‌پور با اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم ملاقات خصوصی خاطر نشان کرد: گیج گاه و ملاقات خصوصی در زمان اکران جذابیت زیادی برای من داشتند. استقبال مردم از ملاقات خصوصی خوب بود چرا که فیلم درستی بود و هم اکنون نیز در اکران آنلاین پر استقبال است.اهالی فرهنگ و هنر و طیف روشن‌فکر گفتند شما چگونه توانستید به قلب زندان بروید و موضوعی را به تصویر بکشید که تا به حال به آن توجه نشده.

وی ادامه داد: گیج گاه به تازگی اکران شده و مردم نیز به سختی به سینما می‌روند. بازخوردها از این فیلم را بیشتر در فضای مجازی دیدم. ملاقات خصوصی بازخورد خیلی خوبی داشت و مردم مواجهه های زیادی درباره نقش ام با من داشتند چرا که موضوع فیلم جسورانه بود و استقبال خوبی از آن شد. اهالی فرهنگ و هنر و طیف روشن‌فکر گفتند شما چگونه توانستید به قلب زندان بروید و موضوعی را به تصویر بکشید که تا به حال به آن توجه نشده. این نقش نیز خیلی در کارنامه من متفاوت است و من نیز خودم را مدیون امید شمس می‌دانم.

 

مخاطبان همذات‌پنداری خیلی خوبی با کاراکتر حمید داشتند

بازیگر نقش حمید در فیلم جهان با من برقص افزود: جهان با من برقص بهترین اتفاق زندگی هنری من بوده و ماندگارترین نقش من است. پس از ۵ سال همچنان ویدیوهای مربوط به نقش من در فضای مجازی دیده می‌شود و این نشان از ساختار درست فیلم و ماندگاری آن برای مخاطب دارد.پس از ۵ سال همچنان ویدیوهای مربوط به نقش من در فضای مجازی دیده می‌شود و این نشان از ساختار درست فیلم و ماندگاری آن برای مخاطب دارد

وی تطابق کاراکتر حمید با واقعیت دنیای بیرون از فیلم را مهم دانست و گفت: سه مورد با کاراکترهای بیرونی و واقعی برخورد داشتم. آدم‌هایی که بی نهایت پول دار بودند و من آنها را نمی‌شناختم. آمدند و این شباهت را ابراز کردند.

چراغی‌پور در ادامه با اشاره به گفت‌وگویش با یکی از مخاطبان فیلم اظهار داشت: او به من گفت شما زندگی من را از کجا می‌دانید؟ این نقشی که شما بازی کردید، دقیقا زندگی من است. دو نفر در موقعیت‌های دیگری من را دیدند و گریه کردند و من متاثر شدم که چرا آدم‌ها نباید به خاطر خودشان وارد یک عشق، دوستی و رابطه عاطفی بشوند.

فیلم سینمایی گیج‌گاه با بازی سیاوش چراغی پور از ۱۲ مهرماه در سینماها اکران شده و تاکنون با ۱۵۸ هزار نفر مخاطب به فروش ۶ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومانی رسیده است. ملاقات خصوصی دیگر فیلمی که اخیرا با بازی چراغی‌پور راهی سینماها شده بود، با استقبال خوبی در اکران مواجه شده و چند هفته‌ای است به اکران آنلاین رسیده. فروش این فیلم از مرز ۳ میلیارد تومان عبور کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین