رئیسی در نشست خبری با السودانی: آمریکا و تمام حامیان رژیم صهیونیستی در جنایت غزه شریک هستند

  4020815035 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت الله رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر عراق، گفت: جنایات اخیر در غزه را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم، معتقدیم تمامی حامیان رژیم صهیونیستی در این جنایت شریک هستند.

رئیسی در نشست خبری با السودانی: آمریکا و تمام حامیان رژیم صهیونیستی در جنایت غزه شریک هستند

به گزارش فارس،‌ آیت الله رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر عراق گفت: روابط ایران و عراق روز به روز در حال ارتقا است، در حوزه مسائل امنیتی از مهم‌ترین نکاتی که در این مدت با مدیریت آقای نخست‌وزیر انجام شده، اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور به ویژه در منطقه اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که قرارداد امنیتی بین ایران و عراق به صورت کامل اجرا شود و با همت ایشان که مورد تقدیر ما نیز هست در جهت خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب گام‌های خوبی برداشته شده است. از خلع سلاح منافقین و ضد انقلاب توسط کشور عراق تشکر می کنم. 

رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه روابط تجاری بین دو کشور به ویژه شهرک‌های صنعتی نزدیک مرز در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. از تلاش آقای سودانی و دولت عراق برای خط ریلی شلمچه به بصره که یکی از کریدورهای مهم برای دو کشور است تشکر می‌کنم.

رئیسی عنوان کرد: موضع دو کشور نسبت به مسئله و مظلومیت مردم فلسطین مشترک است، مواضع مشترک دو کشور را بررسی کردیم و معتقدیم هر چه سریع تر باید بمباران ، نسل کشی و کودک کشی در غزه متوقف شود و آتش بس اجرایی شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکایی به رژیم صهیونیستی، گفت: کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکایی به رژیم صهیونیستی آنان را برای کشتار مردم غزه جسورتر می‌کند.

وی افزود: آمریکا ادعا می‌کند که به دنبال کمک به غزه و برقراری آتش‌بس است اما آنچه در عمل می‌بینیم وتوی قطعنامه‌های سازمان ملل در جهت باز کردن دست رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار است.

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئول جنایات اخیر آمریکا است، گفت: جنایات اخیر در غزه را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم. معتقدیم تمامی حامیان رژیم صهیونیستی در این جنایت شریک هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی ها می خواهند آن را سر پا نگه دارند ، این شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت نمی تواند جبران کند.

وی تاکید کرد: لذا هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، در سطح کشورهای منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه آمریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود همکاری و حمایت می کنیم.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: سفر من به تهران برای تاکید بر تعمق روابط ایران و عراق است. مهم‌ترین مسئله گفتگوی ما با آقای رئیسی بحث فلسطین و کشتاری که علیه مردم فلسطین درحال انجام است، بود.

السودانی گفت: بر موضع ثابت و اصولی عراق درباره مساله فلسطین و حق این کشور برای دستیابی به آزادی و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شریف تاکید داریم

 وی افزود: همه ما می‌دانیم که بحران اخیر در فلسطین نتیجه سیاست های جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بوده است.

السودانی با اشاره به اینکه مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: طی سالیان سال مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند درحالی که کشورهای جهان هیچ اقدامی برای آن انجام نمی‌دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۴۸۵۸۱۲:۴۲:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۵
آیا نخست وزیر عراق حامل پیام مهمی از طرف آمریکا نبود ؟! دیدار با وزیر امورخارجه آمریکا و بلافاصله سفر به ایران چه معنی دارد ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین