نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای‌کاش رسانه‌های مستقل درباره آرمیتا گراوند تحقیق می‌کردند/ وقتی نماینده مجلس خود را کارگزار مردم نداند به مردم احترام نمی‌گذارد

  4020810101 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای‌کاش رسانه‌های مستقل درباره آرمیتا گراوند تحقیق می‌کردند/ وقتی نماینده مجلس خود را کارگزار مردم نداند به مردم احترام نمی‌گذارد

مطلبی با عنوان «طعنه ایلان ماسک به ادعای آمریکا درباره ایران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*این نشان دهنده قدرت منطق و حرف حساب بهمراه لحن خوش می باشد وقتی که ایلان ماسک گفت که میخواهد اینترنت ماهواره ای رو برای ایران راه بندازه وزیر ارتباطات نامه با لحن خوش و ادبیاتی عالی براش فرستاد ایلان وقتی داشت با نخست وزیر اسراییل صحبت می کرد گفت من نامه ای محترمانه از وزیر ارتباطات ایران دریافت کردم که اصلا با صحبتهای شما در مورد ایران همخوانی ندارد پس بمن اجازه بدهید که با شما مخالفت کنم .

*ماباهیچ کشوری سر جنگ نداریم مگر اینکه بخوان به ایران عزیز دست درازی کنند آنوقت هست که به دنیا ثابت میکنیم که چقدر قوی هستیم وهمیشه آماده دفاع از کشورمان هستیم

*واقعیت بزرگی را که ایلان ماسک به نفع ایران در جهان نشر داد .رسانه های داخلی خودمان در طول 44 سال یک میلیاردم آن را انجام ندادند و فقط دنبال احزاب و فوتبال و خط دادن به مافیای ارزاق و ملزومات مردم و خط دادن به براندازان و غرب و اسرائیل و سرک کشیدن در زندگی ملت و سلبریدیها بودند.

*اگراین موضوع حقیقت دارد که نیازی به توضیح نیست امریکا بیشترنقاط جهان راپایگاه نظامی دارد فقط کسی مثل من درفکرفرومیرود که اینهمه پایگاه راچگونه مدیریت میکنند ونظامی های امریکا به چه هدفی به این پایگاهها اعزام میشوند درحالی که نظامی های ما انتقال به استان هم جوار رانمیخواهند وبه زورانتقالی رامیپذیرند وناراضی

*از اون ور دنیا اومدی خلیج فارس چ غلطی میکنی بوی نفت ب مشامت خورده حالا هی بگو ایران جنگ طلبه

*جناب ایلان مردم آمریکا از نظر فکری وسیاسی از عقب افتاده ترین مردم دنیاست چون تا جهل ونادانی در بک کشور نباشد چنددهه دو حزب صهیونیستی وجنابکار برآنها حکومت نمیکردند .

*متاسفانه این تحلیل واقعی رو از یه بیگانه شنیدن خیلی درد آوره زمانی که دانشجوهای ما فرسنگها ازین نوع تفکر واقع بینانه دور هستند

*جالب است که منطقه نفت خیز خاورمیانه بوی جنگ می دهد و بهای نفت بالا نمی رود این سیطره امپریالیسم بر همه چیز دنیا را می دهد در چنین شرایطی انجام کاری که بهای نفت را بالا ببرد و امنیت انرژی را بالا ببرد از هر کار دیگری غرب را زیر فشار می گذارد

*آمریکایی که میگید سیاه پوستارو به جرم سیاه بودنشان میکشن ایلان ماسک آمریکا بهتر از ما درک کرده که سردمداراش ظلم جنایت آدم کشی کردن تجارت اونم تو منطقه ما باتجارت اسلحه خودشون کردن ابلیس پلیس خوب دنیا با هالیوود مغز مردم تسخیر کردن بعضی ها متاسفانه شدن سرباز آمریکا مردم آمریکا با ایرانیا مشکلی ندارن ولی با رسانه همه جهان کردن طرفدار خودشون ولی خدا بزرگ وعده اش هم حق دیر یا زود کشورشون با اراده الهی دچار فروپاشی میشه مثل کشتی تایتانیک که میگفتن هیچوقت غرق نمیشه ولی شد فرعونم می‌گفت ...

***

مخاطبین الف درباره مطلب «کاسبان، دوباره به‌صف شدند!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*این آدمهایی که روایت فعلی را مطرح میکنند از خدابترسید که این بلا سر خانوادتون بیاد. خودتون رو چند ثانیه به جای پدر اون خدابیامرز بگذار.

*جامعه ای که در آن آزادی بیان وو آزادی رسانه نباشد آخر و عاقبتش این می شود که هر حقیقتی هم که توسط حاکمیت بیان شود در حقیقی بودنش همه تردید کنند

*آیا هر کسی که در خیابان سرش گیج رفت و زمین خورد، این چنین مورد توجه و معالجه و مداوای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار می گیرد؟ این همه جیمز باند بازی برای چه بود؟ این همه مصاحبه با دوستان و خانواده برای چه بود؟

*(پاسخ به کامنت بالا)مشخصه برای اینکه جلوی یه توهم و شیطنت دیگه گرفته بشه

*اونایی که میگن مردمو قانع کنید اتفاقا جزو کسانی هستن که قرار نیست قاع بشن این حرفو هم میزنن تا بذر تردید بکارن والا دلیل کافی برای قانع شدن وجود داره. دوربین، شهادت دوستانش وکسانی که اون لحظه اونجا بودن

*باید با ارائه توضیحات مکفی جامعه را اقناع فکری نمود .البته انانکه بهانه جو هستند را باید از عموم مردم جدا دانست ولی سکوت مردم را هم نباید دلیل بر اقناع دانست. سرعت عمل در اطلاع رسانی همراه با ارائه مستندات در هر اتفاقی طرح خلاف واقع را از موج سواران خواهد گرفت .من همیشه معتقدم شفافیت برگ برنده هر حاکمیتی است .

*تا زمانی که فیلم دوربینهای داخل واگن منتشر نشود هیچ کس قانع نخواهد شد

*(پاسخ به کامنت بالا)شما معلومه که متوجه حرف حساب نمیشین. 2 ثانیه از ورود این دختر به مترو نگذشت که افتاد زمین. بعد هم اگر متوجه میشین داخل همه واگن ها دوربین نیست. بیایین داخل مترو تا ببینین هیچ کس به خانم های بی حجاب هیچ حرفی نمیزنه.

*باید یک دلیل قانع کننده بیاورید تا افکار عمومی جامعه قانع شود ، اشتباهات سال قبل را تکرار کنید و مجرم رو هر شخصی که هست مجازات کنید

*اصلا از روی فیلم هم میشد فهمید، این بچه هنوز داخل نشده بود، دوستش جلوش بود، وقتی هم افتاد چون کامل داخل قطار نبود سرش خورد به لبه سکو ولی حالا بگذار هرکس هرجور راحته فکر کنه

*تا وقتی رسانه های آزاد اجازه مصاحبه با دوستان آرمیتا رو نداشته باشن، تمام روایتها مخدوشه.همین روزنامه های داخلی هم قبوله.

*اتفاقا بنده هم بنا به تقسیم بندی جنابعالی جزو همان بخشی ام که حقیقتا از تعدد روایت ها سردرگم هستم. اما در رابطه با این اتفاق ناگوار رخ داده برای یک دختر خانم دانش آموز سوالاتی قابل طرح است که ربطی به آنسوی مرزها و یا بدخواهان و بدگمانان داخلی و خارجی ندارد.

*اعتماد سست شده چینی شکسته نیست که با چسپ و بند کشی ترمیم کرد.

*در این مساله مخفی کاری نبود از اول هم فیلمش رو منتشر کردن اما اینکه یک عده بسته بودن چشم و گوش خودشون رو هم گردن نظام میندازن نوبره به خدا. کمی انصاف هم بد نیست.

*یعنی هر حادثه معمولی اینقدر با مخفی کاری روبرو میشه که انتظار دارید همه چشم و گوش بسته حرف شما را قبول کنند

*(پاسخ به کامنت بالا)مخفی کاری دیگه چیه من خودم کارمند مترو سر این خدا بیامرزد فهمیدم همه حرفهای ماهواره دروغه ،شهدا راهبر عوض میشه ،حتی یک نفر هم روی گیت نبود ،تمام فیلم هاش از لحظه ورود تا لحظه غش کردن خدا بیامرزد فریم به فریم پخش شد هر دو راهبری هم که قطار رو به هم تحویل دادن تمام بچه های خط چهار میشناسند ،،بس کنید کاسبی از خون مردم رو

***

مطلب «خادم ملت یا ارباب مردم؟!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*بنده نه ایشون رو می شناسم و نه از حوزه انتخابیه منطقه ماهستند اما انصافا به نظرمی رسه ایشان آن طور که نشون میده داره رنج میکشه از خستگی و ناراحتی عصبی و احساس می کنه که داره قندش میوفته احتمالا کشمش از میزش در آورده تناول می کنه و قصد بی احترامی نداره .

*من به وضوح در ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته این مدل تغییر رفتار را در مدیران و مسئولان از زمانی حس کردم ک حقوق نجومی و نخبه بازی و سرمایه بودن بین‌شان باب شد .. کارمند جماعت طوری تغییر رفتار داده که انگار لطف می‌کند کارمند شده و مثلا خدمت می‌کند..

*اگر مردم می دانستند و می‌توانستند که نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند، هرگز اینچنین نمی شد

*این فرد با رفتار خود بزرگترین ضربه را به نمایندگان مجلس زد وارزش خود راپایین آورد .وحداقل کاری که ریاست مجلس باید انجام دهد .این است که از ایشان بخواهند که از طریق تریبون مجلس از معلمین بابت رفتارشان عذر خواهی نمایند. امیدواریم جناب دکتر قالیباف این نکته را در نظر بگیرند.

*همه ما با مدیران و حتی کارمندانی مواجه شدیم که متوجه رابطه خودشون با مردم نیستند. اگر همه این عزیزان متوجه باشند که از مردم پول میگیرند که کاری برای مردم انجام بدهند و رابطه خودشون با مردم رو دقیقا مثل رابطه مجری کار با کارفرما ببینند، دیگه کمتر احساس میکنند که در جایگاه بالاتری قرار دارند و مردم هم بهتر احساس میکنند که باید از این عزیزان مطالبه کار کرد، نه با سر کج پیش رئیس این اداره و اون اداره احساس کوچکی و حقارت کرد و با هزار خواهش کار رو پیگیری کرد.

*در تمام کشورهایی که دموکراسی حاکم است احزاب آزاد شناسنامه دار بر آمده از افکار عمومی و خواست بخشی از جامعه وجود دارد که مرامنامه مشخصی دارند . این احزاب در هنگام انتخابات برای هر بخشی از کشور کاندیدایی معرفی میکنند و طرفدارانشان در آن ناحیه نه به آنها ، بلکه به مرام و برنامه های آن حزب رای می دهند به امیدی که حزبشان با بدست آوردن کرسی های بیشتر در مجلس برنامه ها و وعده های خود را پیگیری کند . فقط در این صورت است که میتوان به نمایندگی یک فرد امید بست . حالا شما مقایسه کنید . دلیل رفتار این نماینده و سایرین را در می یابید .

*اين صحنه ها رو شوراي نگهبان بايد ببينه ماحصل و خروجي تاييدات اين نهاد شده امثال ايشون

*نویسنده طوری نوشته که انگار مشکل تنها همین یک نفر است با دو سه نفر دیگر!! شما بطور مشخص یک مسئول به مردم معرفی کنید که حائز کمتر از نصف خصوصیاتی باشد که خودتان در این مقاله آورده اید!

*دقیقا وقتی در جامعه بنا بهر دلیلی مشارکت کم شود عده ای با حداقل رای ممکن و از سطحی نازل به مراتب بالا دست پیدا خواهند نمود و ان وقت است که رفتار قیم مابانه و با نگاه متبکرانه به مردم نگاه خواهند نمود. تا وقتی که احزاب قوی نداشته باشیم و با کادر سازی افراد در مناصب و پستهای مختلف ارائه نشوند هر از گاهی چنین اتفاقات شرم اوری را جامعه شاهد خواهد بود. ان نماینده که در گمرک فحاشی کرد و عربده کشد را یادتان هست. ان نماینده دیگر که به گوش سرباز راهور سیلی زد را یادتان هست. این یکی را هم که اینگونه رفتار کرده یادتان باشد.

*تکلیف رانت خودرویی نمایندگان مجلس چی شد چیزی تا انتخاب مجلس جدید نمانده است مردم چون نمی دانند کدام نمایندگان فساد خودرویی داشته اند لذا شانس انتخاب نمایندکان مجلس فعلی برای مجلس بعدی کم است

*شورای نگهبان باید زمینه انتخابات رقابتی را فراهم کند تا هر فردی نتواند به مجلس راه یابد. اگر این فرد احساس کند که در انتخابات رقیب دارد در رفتار خود احتیاط می کند.

*متوجه منظورتان هستم و حرفتان درست است اما نمایندگان مجلس نه خادم ملت و نه ارباب ملت باید باشند. بکار بردنِ این ادبیات اتفاقا به مشکلات کنونی دامن میزند. در یک دموکراسی و حکمرانی صحیح و نرمال، نمایندگان مجلس صرفاً «نماینده» مردم هستند همین! اما مهمتر از آن به دلیل انتخاباتِ «آزاد و مداوم» به صورت طبیعی و ارگانیک خواست ملت را نمایندگی میکنند و اراده ی ملت را به حاکمیت بازتاب میدهند، چون اگر چنین نکنند به راحتی در انتخابات با رقیبشان تعویض میشوند. در کشور ما نه احزاب وجود دارند که رقابت معنی داشته باشد و نه روند دموکراتیک جا افتاده است. به همین دلیل این شخص اصلا نگران طرز رفتار و کردار خود نیست. چون رفتار و کردار و عملکردش در انتخابات هیچ تاثیری ندارد بلکه در ذهنِ او تعیین کننده یِ اصلی جای دیگریست.

*به نظر می رسد ایشان قدری بی توجه و بی ملاحظه بوده اند و قصد و نیت بی احترامی به جمع را نداشته اند. من اتفاقا رفتم و فیلمش را در اینترنت دیدم و هر چند میبایست با توجه بیشتر و رعایت ملاحظات رفتار می کردند اما معلمان عزیز هم نباید آن را به دل بگیرند. انسانها جایزالخطا هستند. با پوزش

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۲۸۲۳۶۶۱۶:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱۲
...... من در مورد مطلب تقریبا کاملا یکطرفه علیه یکی از نمایندگان مجلس به شدت با نظر نویسنده یک مطلب در این باره و همچنین با نظرات کاربرانی که حتی بعد از روشن شدن قضیه حاضر به اصلاح نظرات شان نشده اند و یا حتی باز هم ساز مخالف سر می دهند مخالف هستم تا جایی نزدیک بود به عنوان خواننده ای که در این نظرات برگزیده هم ۲ مورد از نظراتم درج گردیده است برای همیشه با الف و اهالی الف خداحافظی نمایم. انسان در مورد دشمن قسم خورده اش هم باید انصاف داشته باشد و اگر هم احساسی قضاوت ناعادلانه ای داشت آن را اصلاح نماید و نه آنکه سرسختی و عناد و لجاجت پیشه نماید. والله اعلم
امید یاوری دارانی۳۲۸۲۷۹۱۰۸:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۱۳
من معتقدم اولا نباید هیچ میدانی را خالی کرد چه برسد به اینکه الف محلی برای بیان بعضی نظرات است . دوما باید به اصل ازادی بیان احترام گذاشت و نظرات دیگران را شنید هرچند خوشایند ما نباشد . اینکه توضیحات و توجیهات چه اثری بر نظرات مردم می گذرد با گذر زمان روشن خواهد شد و نباید انتظار داشت که چون توضیحی ارائه شده است اجبارا افکار عمومی باید قانع شوند . ضمن اینکه رفتار سخیف و ناپسند و متکبرانه ان نماینده اصلا جای توجیه ندارد. ایا باید با کسی که مثلا 50 سال رفتار منطبق با قانون داشته ولی الان مرتکب قتل شده بدلیل سابقه خوبش با اغماض با او برخورد کرد؟ بمانید و نظرات خود را بیان کنید و نظرات مردم را هم بشنوید ولو خوشایند شما نباشد.
ناشناس۳۲۸۲۴۱۲۱۸:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۲
رسانه مستقل منظورش معاند ها و سعودی نشنال و ایناست
ناشناس۳۲۸۲۴۳۴۱۹:۰۳:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۱۲
جای مصدق و.مدرس کی نشسته خدا بدادمان برسد
ناشناس۳۲۸۲۴۶۵۱۹:۴۹:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۲
علی مطهری خوب بود ؟
ناشناس۳۲۸۲۴۴۸۱۹:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۱۲
کاسبان دوباره به صف شدند اما پروژه کشته سازی و اشوب افکنی شکست خورد.
ناشناس۳۲۸۲۴۵۰۱۹:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۲
ایلان ماسک فهمید که ایران جنگ طلب نیست و به طعنه گفت امریکایی که در سرتاسر جهان پایگاه نظامی دارد جنگ طلب است اما غربگرایان ایرانی هنوز نفهمیدند که ایران جنگ طلب نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین