واکنش بهادری جهرمی به بیانیه حزب اعتدال و توسعه/ روایت باهنر از ماجرای خالص‌سازی

  4020809110 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش بهادری جهرمی به بیانیه حزب اعتدال و توسعه/ روایت باهنر از ماجرای خالص‌سازی

واکنش بهادری جهرمی به بیانیه حزب اعتدال و توسعه

به گزارش ایسنا علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری  در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه حزب اعتدال و توسعه در زمینه وضعیت اقتصادی کشور و دفاع از عملکرد دولت قبلی، تصریح کرد: طبیعی است که جریان‌های سیاسی خصوصا منتقدان دولت در ماه های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات اینچنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به خوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده توسط این افراد است.
 
وی افزود: مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند. کسری بودجه، تورم 60 درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نخواهد رفت.

بهادری جهرمی یادآور شد: مردم بهانه‌گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده اند. این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

***

اقدام خلاف قانون درباره دستمزد کارگران

هم‌میهن نوشت: «مطابق قانون افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم و سبد هزینه انجام شود. تورم سال گذشته بیش از 46درصد بود که اگر براساس سبد هزینه خانوارهای کارگران حساب کنیم، این رقم به بالای 55درصد می‌رسد، ولی در عمل چه اتفاقی رخ داد. فقط 27درصد افزایش دستمزد را شاهد بودیم. یعنی 28درصد کمتر از سال1401 شده است.

به همین علت، قول‌هایی داده شد که در شش ماه دوم سال این حقوق ترمیم شود. البته این افزایش حقوق را به‌درستی برای کارمندان و نیروهای مسلح انجام دادند، ولی برای کارگران و بازنشستگان نپذیرفته‌اند. بعلاوه قول داده بودند که تورم را مهار خواهند کرد،‌ متاسفانه این کار را هم نتوانستند انجام دهند و از ابتدای سال تا همین لحظه حدود 20درصد تورم در کشور بوده است که تا پایان سال به احتمال قوی 35درصد و بیشتر خواهد شد و فشار بر مردم و کارگران و بازنشستگان بیشتر خواهد شد...

این رفتار دولت نه‌تنها خلاف قانون و خلاف وعده‌های داده‌شده است، بلکه نوعی تبعیض میان حقوق و دستمزدبگیران نیز محسوب می‌شود و تبعات اجتماعی و روانی و سیاسی خواهد داشت.»

***

وزارت صمت: اتاق بازرگانی ایران مکلف به برگزاری مجدد انتخابات شد

به گزارش فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه 7 آبان ماه جاری صادر شد صورتجلسه مصوبه شورای مذکور را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اجرا ابلاغ کرده است.

بر اساس این مصوبه که به امضاء اکثریت اعضاء شورا رسیده است، اتاق ایران مکلف شده است در راستای اجرای مصوبه مذکور، اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس کنند.

بدین ترتیب پس از چهارماه کش و قوس بالاخره ماجرای سلاح ورزی و ریاست اتاق بازرگانی پایان یافت. هرچند در این ماجرا عبرت های بسیاری وجود دارد که از تکرار این اتفاقات جلوگیری می کند.

***

روحانی در انتخابات خبرگان به دنبال چیست؟

مشرق نوشت: « اعتدالیون تحرکاتی را برای مجلس خبرگان رهبری آغاز کرده‌اند.

اعتدالی‌ها در این زمینه و در گام نخست با تأکید بر ۳ ضلع اثرگذار در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری یعنی «جامعه مدرسین حوزه علمیه»، «جامعه روحانیت مبارز» و «یاران اعتدال» (لیست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) به برجسته‌سازی لیست «یاران اعتدال» و موفقیت آن در شکل‌دهی به جریان سوم در خبرگان رهبری پرداخته و تلاش می‌کنند تا بر ضرورت ادامه مدل کنشگری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری تأکید کنند.

این طیف اما در گام دوم مسئله رد صلاحیت حسن خمینی در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری را برجسته ساخته و می‌کوشند تا این مسئله را به‌عنوان یک خبط و خطای غیرقابل موجه برجسته سازند.

اعتدالی‌ها اما در گام سوم با طرح این سؤال که «آیا مسیری که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان شکل داده بود در ادامه امکان تداوم را خواهد داشت یا نه؟»، می‌کوشند تا از حسن روحانی به‌عنوان جانشینان هاشمی رفسنجانی سخن به میان بیاورند.

اعتدالیون همچنین در رسانه‌های خود و طی مطالبی تصریح می‌کنند برخی اسامی مانند حسن روحانی در این میان مطرح می‌شود تا بتواند علمای معتدل را ذیل یک خیمه واحد شکل دهد. سید حسن خمینی نام مهم دیگری است که گروهی از تحلیلگران حضور او در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان را در صورت بلامانع اعلان شدن، اثرگذار ارزیابی می‌کنند.

این طیف اما در گام چهارم نیز بابیان اینکه در میان برخی تلاش‌ها برای شکل‌دهی به خیمه اعتدال‌گرایان در خبرگان، اخباری هم درباره تداوم پروژه خالص‌سازی در انتخابات مجلس خبرگان شنیده می‌شود، تأکید می‌کنند طیف‌های رادیکال اصولگرا که به دنبال ایده خالص‌سازی در انتخابات مجلس خبرگان هستند تاکنون نام آقایان کاظم صدیقی و احمد پناهیان به‌عنوان نامزدهای قطعی پایداری در تهران را مطرح کرده‌اند.

درمجموع باید گفت که روحانی و هسته اصلی تصمیم‌ساز وی برنامه و کنش‌های انتخاباتی خود را به حزب اعتدال و توسعه سپرده و مجموعه رایزنی‌هایی را برای انجام ائتلاف آنچه میانه‌روها خوانده می‌شود نیز صورت گرفته است اما در خصوص انتخابات خبرگان رهبری شنیده‌ها حکایت از کنش و مدیریت مستقیم شخص حسن روحانی دارد.

رئیس‌جمهور سابق در این زمینه می‌کوشد تا خود را جانشین مرحوم هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری تعریف و در جایگاه جریان سوم این انتخابات مدیریت نماید.»

***

روایت باهنر از ماجرای خالص‌سازی

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: «یک عده از عزیزان که تند و رادیکال هستند رقبای خود را به رسمیت نمی شناسند...رقبای اصلاح طلب که هیچ اگر مثلا باهنر هم با آنها رقیب شود می گویند او هم از خط خارج شده است. یعنی سعی می کنند رقبای خود را با انگ هایی بیرون میکنند (اول می گویند اختلاف سیاسی با طرف داریم بعد یواش یواش می گویند اختلاف فرهنگی است بعد عقیدتی بعد می گویند مرگ بر ضد ولایت فقیه تموم شد) و فکر می کنند خالص خالص فقط خودشان هستند.

این یکی از اشکالات جدی نظام سیاسی ماست که یک عده فکر می کنند اگر مثل من فکر کرد قبولش دارم باقی ضد ایران و ولایت فقیه هستند و مشکل دارند. این روحیه را که باید جناح های مختلف را به رسمیت شناخت و برای مصالح کشور هم رقیب بود و هم کار کرد...

متاسفانه یک سری از آدم های تند فکر می کنند همه چیز را باید جناحی و سیاسی کنند. حتی در همین هدف مندی یارانه ها که در مجلس نهم در دوره آقای احمدی نژاد بحث بود. یک کمیسیون ویژه در مجلس تشکیل دادیم و اکثریت تامه هم ما بودیم. این کمیسیون ویژه را مجلس برای ماموریت انتخاب می کند. بنده در همانجا دو پایم را در یک کفش کردم و گفتم در کمیسیون باید هم اصولگراها باشند و هم اصلاح طلبان باشند. چون کاری ملی است و باید دوتایی دست به دست هم بدهیم تا مشکل را حل کنیم. اگر می خواستیم تمام اعضای کمیسیون ویژه را از اصولگرایان انتخاب کنیم می توانستیم ولی من این نوع دیکتاتوری اکثریت را اصلا در هیچ زمانی قبول نداشتم حتی در برنامه های توسعه..

 آنها ممکن است همین فردا اعلام کنند که باهنر از دیدشان صلاحیت ندارد. این به همان دلیل است که رقیب خود را به رسمیت نمی شناسند...

 یک سری دوستانمان مثلا جبهه پایداری که۷یا ۸ سال قبل تاسیس شد ابتدا خیلی تند و تیز بودند. ما هم مقداری با آنها کار کردیم. یک جاهایی نرم شدند و مواضعمان با همدیگر نزدیک شده است. یک جاهایی هنوز نتوانستیم همدیگر را قانع کنیم.

آنها همان مواضع تند و رادیکالی را دارند. اینها باید در تعاملات حل شوند؛ وقتی می گویم بعضی ها نمی توانند رقیبشان را تحمل کنند به خودمان نباید این نقد وارد شود. آنها تو را قبول ندارند تو هم بگو آنها را قبول ندارم. این درست نیست من حتی به زور به جلسات آنهایی می روم که می گویند شما را قبول نداریم، حتی یکطرفه.

باید اهل تعامل باشیم و راه حل اساسی آن است که ۳ یا ۴ تا حزب قدر در کشور داشته باشیم. اشکالی هم ندارد که یک حزب اصولگرا باشد، حزبی اصلاح طلب. اما یک شرط اساسی دارد که این احزاب رقیب نظام نباید باشند باید رقیب احزاب باشند. در این صورت می شود کار کرد و ارتقا یافت.»

***

پیشنهاد محسن رضایی برای تشکیل ارتش اسلامی

به گزارش ایرنا، محسن رضایی در مصاحبه‌ با شبکه الجزیره با اشاره به اهداف شوم آمریکا گفت: مساله تنها غزه نیست بلکه آمریکا برای برگشت به غرب آسیا در حال بهانه جویی و سو استفاده از این مساله است؛ آن‌ها در عراق و سوریه تضعیف شده اند و احساس می‌کنند غرب آسیا را از دست خواهند داد و احتمالا از دو جبهه دیگر یعنی اوکراین و تایوان فاصله بگیرند و اولویت را به جبهه سوم یعنی غرب آسیا بدهند.

وی ادامه داد: حتی ممکن است در اردن و در صحرای سینا و عراق و خلیج فارس به دنبال استقرار پایگاه های جدیدی باشند. این آمریکایی ها هستند که مشغول گسترش جنگند و ما نمی‌توانیم ببینیم از موضوع غزه برای این مساله سو استفاده کنند و این بستگی به آمریکا و حرکاتش دارد و اینکه آیا آن‌ها می‌خواهند با کشورهای اسلامی که دیگر مانند گذشته نیستند وارد جنگ شوند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا پیام مستقیمی در مورد این جنگ به ایران داده است؟ ، گفت: آمریکایی‌ها غلط‌هایی کرده‌اند و آن‌ها اصلا حق ندارند پیام بدهند، حال آنکه دیشب مطلع شدیم پهپادها و ناوگان آمریکا در مدیترانه مشغول کمک‌رسانی به ارتش اسراییل است و انگار قصد آتش‌بس هم ندارند.

رضایی در پاسخ به این سوال که اگر دخالت آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند موجب ورود ایران می‌شود؟ ، توضیح داد: ما سعی می‌کنیم با کشورهای دوست و همسایه مانند عراق، سوریه، عربستان، قطر و مصر مشارکت کنیم و پیشنهاد من تشکیل ارتش اسلامی و به عهده گرفتن امنیت منطقه توسط این ارتش است.

***

منادی باید از مردم عذرخواهی کند

علی خضریان نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون کلیپ منتشر شده از یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی که در مواجهه با فرهنگیان پربازدید شده است، خاطرنشان کرد: ما مفتخر به نمایندگی و رسیدگی به مشکلات، دغدغه‌ها، حوائج مردمی هستیم که در کلام و احادیث نقل شده از ائمه معصومین علیهم‌السلام از حاجات مردم به عنوان نعمت الهی یاد شده است. لذا می‌بایست مراقبت کرد با اقشار مختلف مردم خصوصاً مردمانی که بعضاً از راه دور خود را به دفاتر نمایندگان رسانده‌اند، با نگاه نعمات الهی نگاه کرد و خدای ناکرده حتی در صورت عدم امکان رفع مشکل ایشان، رفتارهای زننده و دور از شأن یک نماینده مجلس از خود نشان ندهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه این دست از رفتارها به کلیت مجلس شورای اسلامی تعمیم می‌شود، ابتدا بنده به عنوان احدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همه فرهنگیان محترم و همچنین عموم مردم عزیز ایران اسلامی عذرخواهی می‌کنم و انتظار می‌رود هر نماینده‌ای از جمله آقای منادی که چنین رفتارهایی از ایشان سرزده نیز به صراحت از اشتباهی که کردند، به شکل رسمی عذرخواهی کنند که به فرموده امیرالمؤمنین(ع) عذرخواهی نشانه خردمندی انسان است.

***

انتقاد سلیمی نمین از حضور معاون رئیسی در همایش انتخاباتی

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش انتخاباتی مبنا به خبرآنلاین گفت: «علی القاعده نیروهای نظارت کننده و مجری انتخابات می بایست دقت و تلاش جدی داشته باشند که هیچ نوع گرایش سیاسی از رفتار آنها تلقی نشود و بی طرفی آنها مخدوش نگردد.قطعا شرکت معاون پارلمانی رئیسی در اجلاس یک جریان سیاسی که در رابطه با انتخابات برگزار شده ناپختگی تلقی می شود و کار نسنجیده ای است که هرگز نباید چنین کاری صورت می گرفت...

حالا شاید خلاف قانون تلقی نشود ولی قطعا خلاف عرف است چرا که نباید کسانی که مجری انتخابات هستند در مراسم ها ی جریانات سیاسی که در رابطه با انتخابات برگزار می شود شرکت کنند.می توانند در نشست سالانه یک حزب بعنوان میهمان شرکت کنند اما قطعا در مراسم انتخاباتی این خلاف عرف محسوب می شود و باید دقت کرد.

هماگونه که رئیس جمهور از شرکت در این جلسه پرهیز کردند و به نوعی در این زمینه عذرخواهی کردند باید معاون پارلمانی هم این مطلب را درک می کردند که حضور او مطابق با ارزیابی های جامعه نیست.طبیعتا جامعه طلب می کند که مجریان دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۹۷۶۴۲۱:۲۷:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
روحانی و به اصطلاح اعتدالیون باید بدانند مردم هرگز تورم 65 درصدی و افزایش بیش از 10 برابری نرخ دلار و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و بی برقی و صف های طویل واکسن و گوشت مرغ و روغن و روزانه 800 نفر فوتی کرونا را فراموش نخواهند کرد.
ناشناس۳۲۷۹۸۰۰۲۲:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۹
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این نتیجه دیپلماسی التماسی دولت قبل بود.
ناشناس۳۲۷۹۸۸۶۰۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
نتیجه درخواست محاکمه رییس دولت قبل از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به کجا انجامید
ناشناس۳۲۸۰۴۷۳۱۳:۵۰:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگر بناي محاكمه است كه اين دولت ظرف دو سال مرغ را 300 درصد تخم مرغ را 500 درصد عدس را 400 درصد و ...... بالا برده آن وقت تورم 65 درصد روحاني را به رخ مي كشيد شما چشما تون اين گراني ها را را نمي بينه ؟ !!!!
ناشناس۳۲۸۰۵۸۹۱۴:۵۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در این دولت ارز 4200 که منشاء رانت و فساد بود برچیده شد و یارانه ها 10 برابر شد.
ناشناس۳۲۸۰۶۶۸۱۶:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
ضمنا قیمت مسکن و اجاره مسکن فقط ظرف یکسال اخیر در تهران بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده تورم بسیار وحشتناک بوده است.60 درصد مردم زیر فقر هستند و کسانی که مالک مسکن نیستند عموما به زیر خط فقر مطلق سقوط کردند.
درسهایی که باید از عملکرد سالهای سپری شده بگیریم۳۲۷۹۹۱۰۰۰:۲۱:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مومن باید زرنگ باشد و از یک سوراخ چند بار گزیده نشود. در دو سال اخیر هم متاسفانه دیپلماسی درگیری بین المللی و تنش زایی داخلی همانند یا بیش از گذشته ادامه داشته است و این چیزی جز فقر بیشتر و تنزل کیفیت زندگی مردم و عقب رفتن غیر قابل جبران کشور و از دست دادن منافع عظیم اقتصادی و فرار متخصصین کشور و ... به ارمغان نیاورده است. ادامه این روند، جناح بازی و قبیله گرایی و ... باید بطور جهادی و فوریت جایش را به سعه صدر، تفکر به منافع کل مردم و کشور و برای حال و آینده بدهد.
ناشناس۳۲۸۰۱۱۸۰۹:۲۴:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
بعله عجب تنش زایی بوده در این دوسال ولی فقط نمی دانیم چرا ایران به عضویت جاهای مهم در امده!!!
ناشناس۳۲۸۰۱۹۸۱۰:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در دو سال گذشته با دیپلماسی فعال دولت 24 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور ازاد شد در حالیکه با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شده بود.
ناشناس۳۲۸۰۴۸۰۱۳:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اين پول هاي آزاد شده 1- كجا رفته چرا مردم احساس نمي كنند و هر روز فقير تر مي شن 2- اين پول هاي بلوكه شده مال چه موقع است ؟ فروش زمان روحاني كه الان دولت رئيسي آن را استفاده مي كند ؟
ناشناس۳۲۸۰۵۹۰۱۵:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
پولهای ازاد شده صرف اجرای پروژه های عمرانی و خرید کالاهای اساسی می شود اکنون دولت سیزدهم یک میلیارد دلار برای خرید واگن مترو از چین تخصیص داده کاری که با وجود برجام نکرد.
ناشناس۳۲۸۰۲۷۰۱۱:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در 2 سال گذشته صادرات نفت به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی به رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار افزایش یافته و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۲۸۰۷۶۲۱۷:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
پس چرا با اینهمه درآمد گفته شده حداقل حقوق کارگران و کارمندان را به اندازه ثلث تورم هم نمیتوانند افزایش بدهند و بازنشستگان زیر خط فقر رفته اند و از همه بدتر بنیان خانواده های طبقات متوسط و ضعیف بعلت فقر سرسام آور تجربه نشده سست و ناپایدار شده است؟
ناشناس۳۲۸۰۳۲۲۱۲:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
برجامیون چرا علیرغم بدعهدی دشمن در قراردادهای سعد اباد و ژنو دوباره از سوراخ برجام گزیده شدند ؟!
ناشناس۳۲۷۹۹۴۳۰۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
آقای روحانی فیش حقوقی دوران بازنشستگی خودش را در رسانه ها اعلام کند
ناشناس۳۲۸۰۱۷۳۱۰:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
و همچنین تمامی مدیران خرد و کلان ازسال 68 تا الان
ناشناس۳۲۸۰۳۰۱۱۱:۵۷:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی مملکت را به قهقرا برد حالا بجای پاسخگویی بیانیه می دهد !
ناشناس۳۲۸۰۳۷۳۱۲:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی اگر سکوت کند به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۳۲۸۰۴۸۷۱۳:۵۶:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
دولت رئيسي چي تورم چند درصد است ؟‌مرغ چند است ؟‌تخم مرغ چند است ؟ از كي دفاع مي كني ؟ در خونه شما همه اين ها را مفت مي دن ؟ يا شما به ..... وصلي ؟
ناشناس۳۲۷۹۸۲۷۲۲:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۹
حتی آواری که برجای گذاشتند هیچ دولتی برجای نگذاشته بود ولی با شگرد تبلیغاتی مظلوم نمایی می کنند
ناشناس۳۲۷۹۸۹۳۰۰:۰۶:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
هیچ یک از مسولان قبل و نمایندگان فعلی مجلس شانسی برای حضور در مجلس بعد را نخواهند داشت
ناشناس۳۲۷۹۸۹۴۰۰:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۲۷۹۸۹۲۰۰:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اول، از طرف مردم حرف نزن دوم، افزایش سی و چند هزار تومانی دلار و به طبع آن تورم بالای 70 درصدی این دولت، قابل فراموش شدن هست؟؟؟؟؟ سوم، قیمت مسکن در این دوساله چند صد درصد بالا رفته است؟؟؟؟ چهارم، قیمت خودرو چند صد درصد بالا رفته است؟ و چرا دولت در مسئله واردات خودرو دائما به مردم دروغ میگوید، تا قیمت بنجلهای داخلی دوستانش هر روز بالا و بالا و بالاتر برود؟؟؟؟ پنجم، اصولگرا و اصلاح طلب، دو روی یک سکه هستند و هر دو گروه و بقیه گروهها و از همه بدتر پایداریها، همه و همه فقط منافع خود و گروه و فرقه خود هستند و مردم و کشور و دین و ..... برایشان هیچ معنی خاصی ندارد.
ناشناس۳۲۸۰۱۲۲۰۹:۲۶:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
به روش همان قبلی ادامه دار می شد که این رقم ها و تورم ها برای شما فقط خاطره می بود!!
ناشناس۳۲۸۰۲۰۴۱۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
8 سال ساخت مسکن را متوقف کردند به همین دلیل قیمت خانه نجومی شد از سال 97 واردات خودرو را متوقف کردند به همین دلیل قیمت خودرو نجومی شد دولتی که حتی توان تامین برق مصرفی کشور را نداشت حتی توان خرید واکسن نداشت کارنامه اش قابل دفاع نیست.
ناشناس۳۲۸۰۲۰۸۱۰:۵۳:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار 10 برابر شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد در ضمن نرخ تورم 65 درصدی دولت قبل حالا حدود 40 درصد شد.
احمدی معلم بازنشسته۳۲۸۰۸۰۸۱۷:۵۴:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگر دقت فرموده باشید در تمام دولتها اوضاع بهمین منوال بوده و قطعا هم خواهد بود مگر عمل به این بیت نغز و پر معنای حافظ شیرازی علیه الرحمه که حافظ تمامی قرآن مجید بود: آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا عزت زیاد.
ناشناس۳۲۸۰۲۱۷۱۱:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در 2 سال گذشته نرخ دلار 2 برابر شد اما در دولت روحانی بیش از 10 برابر شد.
ناشناس۳۲۸۰۴۸۹۱۳:۵۸:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
دو برابري كه كمر مردم شكست 4 سال پي در پي قيمت ها به طور سرسام آور در حال افزايش است مردم نمي توانند نفس بكشن
ناشناس۳۲۸۰۰۳۲۰۷:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اینقدر روی واکسن مانور ندید. روز اول کرونا ماسک هم پیدا نمی شد سال اول واکسن ساخته نشده بود اما در این دولت به وفور وجود داشت
ناشناس۳۲۸۰۳۵۷۱۲:۴۲:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد ! اما با سرکار اومدن رئیسی واکسن مثل سوهان قم فراوان شد.
ناشناس۳۲۸۰۴۹۲۱۳:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
شما درست مي گين واكسن هايي كه زمان روحاني خريداري شد در زمان رئيسي وارد شد
ناشناس۳۲۸۰۶۴۳۱۵:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
طبق امار وزارت بهداشت در دوران روحانی فقط 26 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و 19 میلیون دوز واکسن وارد شده بود و در دولت رئیسی بیش از 150 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و وارد شد.
ناشناس۳۲۷۹۷۷۱۲۱:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۹
اختلاس بی سابقه 92 هزار میلیارد تومانی در دولت قبل صورت گرفت قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۲۷۹۹۴۹۰۱:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
فساد گروه ریخته گران و فساد گروه العقیلی هم باید رسیدگی شود .
ناشناس۳۲۷۹۹۹۹۰۶:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
فساد بسیار بزرگ‌تری هم در بورس دولت قبل صورت گرفت نماینده اصفهان آقای سید ناصر موسوی دارگانی تفحص از بورس را انجام داد ولی سرانجام آن را معلوم نکرد و مشمول مرور زمان نکرد تفحص از بانک مرکزی هم انجام نشد
ناشناس۳۲۷۹۷۷۵۲۱:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۹
روحانی بدلیل خسارات جبران ناپذیری که به مردم و کشور وارد کرد باید از مردم ایران عذرخواهی کند و در پیشگاه ملت پاسخگو باشد
ناشناس۳۲۷۹۹۰۱۰۰:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مجازات های شدید برای اخلالگران اقتصادی دولت قبل باید اجرایی میشده که اینکار تا خالا صورت نگرفته است
ناشناس۳۲۸۱۱۹۳۲۳:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
محاکمه و مجازات قانونی برای رانتخوارهای دانه درشت و اخلالگران و خائنین به اقتصاد کشور و ایجاد کنندگان فلاکت و بحران در همه دولتهای قبل و بعد و دیگر ارگانهای غیردولتی و عمومی باید اجرایی بشود....
ناشناس۳۲۷۹۹۲۲۰۰:۳۴:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد محاکمه دولت روحانی از قوه قضاییه درخواست داده ولی قوه قضاییه اجرا نکرده است
ناشناس۳۲۷۹۸۰۱۲۲:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۹
با توجه به اینکه محرز شده است که تخلفات و مفاسد گسترده ای در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان اون دولت مماشات می کند ؟!
ناشناس۳۲۷۹۹۰۴۰۰:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
بخاطر اینکه فساد سیستمی و بصورت مویرگی در مسولان گذشته و حال وجود دارد تنها از بیرون از سیستم می‌توان با فساد سیستمی مبارزه کرد.
ناشناس۳۲۸۰۲۶۳۱۱:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
فساد سیستمی نداریم اما فساد 92 هزار میلیارد تومانی برجامیون در فولاد مبارکه مشهود است.
ناشناس۳۲۸۱۲۱۹۰۰:۰۶:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۱
لطفا کمی عنایت و بررسی فرمایید: برجام (برنامه راهبردی جامع اقدام مشترک) بهترین و عزتمندانه ترین موافقتنامه در طول تاریخ بشریت بوده است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۷۹۸۱۲۲۲:۲۲:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۹
جناب بهادری جهرمی سخنگوی محترم دولت سیزدهم هنوز که هنوز است گویا نقش و اثرات خروج آقای ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا از برحام را نمی خواهند باور کنند! و حتی فوت روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا را به دولت قبلی منتسب می کنند در حالی که اگر آن شرایط در دولت کنونی حادث می شد فقط خدا می داند که آمار تلفات کرونا به چه شماری می رسید! تضعیف برحام و پیمان شکنی آشکارا و بی چون و چرای آقای ترامپ که این روزها در حال گذران دادگاه صلاحیت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند میبایست تاکنون حجت را بر همگان تمام می کرد که اینقدر رخدادهای برآمده از تغییر و تحولات برحام را بر سر دولت دوازدهم و دولتمردان آن آوار نکنند و قدری هم به واقعیات زمانه بپیوندند چرا که بروز و حدوث اینگونه مصائب در هر زمان و برای هر دولت یا زمامداری امکان پذیر است و لذا شماتت و ملامت دیگران بدون در نظر گرفتن ریشه و علت مصائب پیش آمده منصفانه و عادلانه نبوده، نیست و هیچوقت هم نخواهد بود. والله اعلم
ناشناس۳۲۷۹۸۷۹۲۳:۵۴:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
بسیاری از کسانی که به آقای رییسی رای دادند بخاطر این بود که فکر میکردند ایشان بسیاری از مسولان و مدیران دولت قبل را برای محاکمه به دادگاه ها دلالت میدهند
ناشناس۳۲۷۹۹۵۰۰۱:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
دولتی که از عمد مردم عصبانی می کرد مانند سال 98 با آن نحوه گران کردن بنزین که حتی خودشان رسما گفتند ما می دانستیم آشوب درست می شود.
ناشناس۳۲۸۰۰۵۷۰۸:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
شما خود به واقعیات زمانه بپیوندید و بفهمید کشورهایی که اینگونه از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند و به آن بمب می دهند به عهد و پیمان خود وفادار نیستند و قرارداد بستن با آن ها ساده لوحی است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۸۰۱۰۴۰۸:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
سلام، هیچ تا به حال از خودتان پرسیده است چه شد و چرا ناگزیر به بستن قرارداد با آنان شدیم؟! پیوستن به واقعیات زمانه شامل حال این سوال و جواب به آن نیز می گردد وگرنه بیرون گود نشستن و ... هنر نیست که منتقدان و مخالفان برجام داد سخن سر می دهند. همین دیشب در خبرها آمده بود که بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشته است که خروج آمریکا از برجام اشتباهی بزرگ بود و این یعنی حتی آنان نیز به ارزش و اهمیت وجودی قرارداد برجام پی برده اند افسوس که هنوز هم داخلی های خودمان در چند و چون برجام اندر خم یک کوچه اند! اگر برجام خوب بوده است که واقعا هم همینطوره اینقدر لجاجت و سرسختی کردن برای برجام برای چیست و اگر هم برجام بد بود(فرض محال محال نیست) چرا کاری کردیم که آخر و عاقبتش بستن قرارداد برجام با این قدرت های مغرور و مستکبر جهانی باشد! والله اعلم
ناشناس۳۲۸۰۲۶۷۱۱:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
برجام برای امریکا خوب بود زیرا به هدفش که تضعیف و بتن ریزی صنعت هسته ای ما بود رسید اما برای ایران خوب نبود زیرا هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و گشایش اقتصادی ایجاد نشد.
ناشناس۳۲۸۱۲۳۶۰۰:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱۱
فراموش نکنید مخالفان برجام نگذاشتند این قرارداد پا بگیرد و بعد از مدتی هم معلق شد.
ناشناس۳۲۸۰۲۹۶۱۱:۵۲:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
وقتی آقایان برای مذاکرات برجام رفتند طرف مقابل گفت تحریم ها اثر داشته که این ها آمده اند و گفت پس تحریم ها را بیشتر کنم تا در مذاکره امتیاز بیشتری بگیرم و این شد که برجام باعث شد که تحریم ها بیشتر هم بشود به اعتراف دولت خود روحانی که خودتان میدانید چه کسی اعتراف کرد
ناشناس۳۲۸۰۱۳۵۰۹:۳۶:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
برجامی که هم واگذاری منافع ملی ایران بود و هم تحریم بیشتر و هم پلی برای برجام بعدی را برای ما مثال می زنی؟
ناشناس۳۲۸۰۲۰۷۱۰:۵۱:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۲۸۰۲۱۴۱۰:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی زبان گفتگو با دنیا را بلد نبود رئیسی در اولین روز ورود به پاستور با رئیس جمهور برخی کشورها تلفنی تماس گرفت و سیل واکسن را به کشور روانه کرد اگر دولت روحانی تداوم داشت فوتی های کرونا به شدت افزایشی می شد.
ناشناس۳۲۸۰۲۱۶۱۰:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۳۲۸۰۲۱۹۱۱:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مسئولان دولت قبل میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!! بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران بدلیل تعلل دولت روحانی در خرید واکسن در اثر کرونا فوت کردند اینها باید محاکمه بشوند.
ناشناس۳۲۷۹۸۳۰۲۲:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۹
ارتش اسلامی به نام مقاومت درست شده شما رایزنی بفرمایید تا اقدام عملی واقعی انجام شود و دستور صادر شود
ناشناس۳۲۷۹۹۲۰۰۰:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگر با فقط با دیپلماسی و سیاستهای صحیح نمیگذاشتیم منافع ملی اقتصادی کشور از بین برود، علاوه بر اینکه کشور و مردم خودمان را از بحران فقر خارج میکردیم، میتوانستیم به مردم غزه و دیگر کشورهای آسیب پذیر و ضعیف کمک بسیار شایانی کنیم.
ناشناس۳۲۸۰۰۸۸۰۸:۳۶:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
نیروهای حزب الهی هرچه زودتر خودشان را به غزه برسانند تا درس اساسی به صهیونیست جنایتکار بدهند.
ناشناس۳۲۷۹۸۳۱۲۲:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۹
شما جناب باهنر دنبال انتخابات پرشور باشید ...
پند یک معلم ابتدایی۳۲۷۹۹۲۶۰۰:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
فعلا همه دنبال نجات مردم ضعیف مملکت باشید.
حمید۳۲۸۰۰۱۲۰۷:۱۲:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
افزایش و تعدیل حقوق فقط برای نیروهای مسلح انجام شده است و نه دیگر کارمندان دولت. وگرنه افزایش سالانه حقوق امسال کارمندان فقط 20 درصد بوده.
حسن۳۲۸۰۱۳۷۰۹:۴۷:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگر دولت مخفیانه حقوق کارکنان نیروهای مسلح را افزایش داده و برخلاف قانون این افزایش را بر حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح تعمیم نداده است و باید در مقابل این بی عدالتی پاسخگو باشد و حداقل حرف از مردم داری ندهد .
ناشناس۳۲۸۰۵۰۰۱۴:۰۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اينهایی كه از دولت رئيسي طرفداري مي كنند بخوانند چه بي عدالتي داره اجرا مي شه !!! بازنشسته ها واقعا نابود شدن زندگي شان فلج شده اين دولت واقعا زندگي آنهارا نابود كرد
ناشناس۳۲۸۰۴۴۶۱۳:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
همه سرکاریم این دولت وآن دولت نداردچندوقت دیگه این دولت هم درکناردولتهای قبل قرارمیگیرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین