پیش‌بینی یک سال پیش فرمانده نیروی قدس درباره قیمت خانه در سرزمین‌های اشغالی

  4020808098 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار قاآنی درباره تحولات جدید سرزمین‌های اشغالی پیش بینی کرد که در فاز جدید این تحولات فشار شدیدی به رژیم اشغالگر قدس وارد می‌شود.

پیش‌بینی یک سال پیش فرمانده نیروی قدس درباره قیمت خانه در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش فارس، عملیات طوفان الاقصی تحولات مختلفی در سرزمین‌های اشغالی بوجود آورد که تنها به موارد امنیتی و شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی منحصر نمی‌شود. این عملیات فاز دیگری از تحولات فلسطین اشغالی را کلید زد که در آن موجی از مهاجرت شهرک‌نشینان صهیونیست رقم خورده است. درواقع رژیم اشغالگر قدس که سعی داشت طی سیاستی هفتاد ساله صهیونیست‌ها را جایگزین ملت فلسطین کند این روزها با موج معکوس مهاجرت مواجه شده است.

در همین راستا، «سردار اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک پیش بینی درباره تحت فشار قرار گرفتن رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن دوباره مردم فلسطین عنوان کرده بود «هرچه آمریکا و اسرائیل به ما فشار بیاورند، در برابر فشار مضاعف به آن‌ها وارد خواهد شد. آن‌ها تمام توان رسانه‌ای خود را بسیج می‌کنند تا نگذارند مردم بفهمند چه‌خبر است. روزی که شهید سلیمانی را ترور کردند به آن‌ها گفتیم "خانه‌هایتان را بفروشید و از فلسطین بروید."، امروز می‌بینیم که در سرزمین‌های اشغالی، شخصیت‌های قدیمی یهود تشکیلاتی برای خروج از اسرائیل ایجاد کرده‌اند. دیر نیست آن روزی که مردم فلسطین با فضاحت اسرائیلی‌ها را از فلسطین بیرون کنند. امروز اسرائیلی‌ها به‌شدت زیر فشار هستند و از تبلیغات منفی خجالت هم نمی‌کشند.»[1]

پیش بینی جالبی که با توجه به پس لرزه‌های اقتصادی و اجتماعی پس از انجام عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است و این جنگ هزینه بسیاری به اقتصاد این رژیم تحمیل کرده و فشار مضاعفی با حمله به غزه به اسرائیل وارد شده است. درواقع این موضوع مانند یک فنر در سرزمین‌های اشغالی در حال کار کردن است و هر چه رژیم به مردم فلسطین فشار وارد می‌کند امکان اینکه این فنر آزاد شده و اسرائیل را به عقب براند بیشتر می‌شود.

کاهش ارزش پول اسرائیل به پایین‌ترین حد ممکن در ۸ سال گذشته

در همین راستا، راشاتودی خبر داد درپی درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، ازرش پول رژیم صهیونیستی در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به کمترین سطح خود در ۸ سال گذشته رسید.[2] طی این مدت ارزش مالی واحد پول «اسرائیل» (شکل) در برابر دلار ۴ پله کاهش ارزش داشته است. شاخص TA-۳۵ بازار بورس اسرائیل نیز با افت روبرو شد.

بانک مرکزی اسرائیل اعلام کرد که برای افزایش ارزش شِکِل قصد دارد تا ۳۰ میلیارد دلار ارز بفروشد و از طریق مکانیسم‌های مبادله تا ۱۵ میلیارد دلار دیگر نیز این فروش را افزایش دهد.

با وجود اینکه بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک واحد تجاری بلافاصله در بازار آزاد وارد عمل شد، ولی اوضاع شکل به‌سرعت رو به وخامت گذاشته است. این درحالی است که هزینه جنگ را نیز نباید از یاد برد.


نگرانی بانک اسرائیلی از کاهش رتبه اعتباری

با این روند بانک مرکزی این رژیم را با معضلی بزرگ مواجه کرده است، زیرا میان دو گزینه قرار دارد؛ نخست، کاهش نرخ بهره برای کمک به رونق اقتصادی در دوران جنگ و دیگری، بالا نگه داشتن نرخ بهره برای حمایت از ارز.

مهاجرت معکوس شهرک نشینان

مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی به پاشنه آشیل این رژیم بدل شده است. با توجه به اینکه موجودیت این رژیم با مهاجرت صهیونیست‌ها شکل گرفته است، مهاجرت معکوس این رژیم خطر بزرگی برای آن محسوب می‌شود و آینده اسرائیل نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این روست که برخی کارشناسان عملیات طوفان الاقصی را حمله به موجودیت این رژیم می‌دانند؛ چراکه جنگ را از غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین کشاند.

در همین رابطه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ۱۷ اکتبر طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حال حاضر حدود نیم میلیون اسرائیلی در داخل کشور آواره هستند».صف‌های شلوغ و طولانی شهرک نشینان که در فرودگاه بن گوریون برای خروج از اسرائیل تشکیل شد نمادی از مهاجرت معکوس پس از این تحولات است. [3]

بنا بر نظر کارشناسان، سیل موشک‌های پرتاب شده از غزه به سمت شهرهای اراضی اشغالی و همزمان تشدید درگیری‌ها با جنبش حزب الله در مرزهای شمالی به مهاجرت اجباری ساکنان شهرک‌های اشغالی در اطراف مرز با غزه و مرزهای لبنان انجامیده و نرخ هزینه‌های بدهی مؤسسات بیمه به شدت بر گردن کابینه سنگینی می‌کند.

صهیونیست ها به خانه‌هایشان باز نمی‌گردند

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، از زمان آغاز حملات حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم اشغالگر، دهها هزار صهیونیست از شهرک‌ها و کیبوتس‌های نزدیک به مرز لبنان آواره شده و شهرک‌ها نیز تخلیه شده‌اند.

مقامات اسرائیل یکشنبه هفته گذشته اعلام کردند که ۲۷هزار نفر از مناطق نزدیک به مرز لبنان تخلیه شده‌اند. همچنین از هفته گذشته کار تخلیه حدود ۲۳ هزار نفر از شهر «کریات شمونا» در سه کلومتری مرز لبنان آغاز شده است.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین اعلام کردند که ساکنان ۱۴ شهرک دیگر در مرز لبنان را که جمعیت آنها حدود هزار نفر تخمین زده می‌شود، تخلیه خواهند کرد.

اکنون ساکنان شهرک «مطولاه» (به عربی: المطله) به روزنامه اسرائیل هیوم گفته‌اند تا زمانی که نیروهای تیپ رضوان (رزمندگان زبده حزب‌الله) در نزدیکی مرزها هستند به خانه‌هایشان باز نخواهند گشت.

فرار گسترده شهرک‌نشینان از مرز لبنان و همچنین مرز غزه موجب شده است تا به گفته رئیس انجمن هتل‌داری رژیم اسرائیل، نیمی از اتاق‌های هتل‌ها به افرادی که از اطراف غزه و لبنان آواره شده‌اند اختصاص داده شود.

پنهان شدن صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان و فشار بر اقتصاد اسرائیل

در شرایطی جنگ هوایی در سرزمین‌های اشغالی با رد و بدل شدن بمب و راکت در جریان است که بسیاری از شهرک نشینان در خانه خود پنهان شده و به خیابان نمی‌روند. به‌دلیل وضعیت امنیتی شکل‌گرفته عده زیادی از فروشگاه‌ها و مراکز فروش در اسرائیل خالی شده‌اند، مردم نیز علاقه‌ای به خروج از خانه ندارند و این موضوع باعث کاهش مصرف خواهد شد.

 این عوامل در کنار هزینه‌های بالا برای تامین مالی جنگ و همچنین آسیب‌های مالی برای جبران خسارت‌های واردشده به شرکت‌ها و کارگران نشان می‌دهد تشدید و ادامه جنگ، اقتصاد اسرائیل را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.[4] ارتش اسرائیل ۳۶هزار نفر را برای خدمت در نیروهای نظامی فراخوانده است. عده زیادی از این افراد کارکنان شرکت‌های تکنولوژی اسرائیلی بوده‌اند که حالا سر کار خود حاضر نمی‌شوند.


فشار اقتصادی تحولات اخیر بر رژیم صهیونیستی

این درحالی است که دولت نتانیاهو با کسری شدید بودجه مواجه است و با حضور شهرک‌نشینانی که به جنگ فراخوانده شده‌اند در ارتش اسرائیل بسیاری از کسب و کارهای این رژیم بدون نیرو مانده و ضرر زیادی در این حوزه به اسرائیل وارد می‌شود. از این روست که کارشناسان مطرح می‌کنند اگر کشورهای غربی به داد این رژیم نرسند، اسرائیل از لحاظ اقتصادی برای ادامه جنگ به شدت با مشکل مواجه خواهد بود و با تداوم جنگ آسیب‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

کارشناسان امور اقتصادی در ارزیابی خود از وضعیت بازار مالی «اسرائیل» همزمان با نگرانی از جنگ طولانی مدت ضد مقاومت غزه هشدار دادند که انقباض شدید تورمی و همچنین کسری بودجه بزرگ با ادامه روند طولانی مدت جنگ، اقتصاد تل آویو را تهدید می‌کند.

در همین رابطه، موسسات اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز»، «مودی» و «فیچ» بعد از عملیات طوفان الاقصی، رتبه اعتباری اقتصاد رژیم صهیونیستی را «منفی» اعلام کردند.

به اذعان «جی بت اور» از تحلیلگران ارشد اقتصادی اسرائیل تبعات این جنگ ویرانگر می‌تواند سرانه تولید اقتصادی «اسرائیل» در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری میلادی ۲ تا ۳ درصد با کاهش و رکود مواجه کند.[5] از این روست که گفته می‌‎شود با توجه به اینکه اقتصاد اسرائیل دچار آسیب‌هایی بوده است و حمله حماس این موارد را تشدید کرده است، با ادامه روند جنگ و عدم مدیریت صحیح اقتصادی آن می‌تواند ضربه مهلکی به اقتصاد این رژیم وارد کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین