داورزنی: بحث ایرانی و خارجی بودن سرمربی تیم ملی والیبال را نبستیم/ با ۱۴ مربی صحبت کردیم

  4020808093

رئیس فدراسیون والیبال در نشست کمیته فنی ویژگی‌های سرمربی آینده تیم ملی ایران را برشمرد و گفت که با ۱۴ مربی مذاکره کرده است.

داورزنی: بحث ایرانی و خارجی بودن سرمربی تیم ملی والیبال را نبستیم/ با ۱۴ مربی صحبت کردیم

به گزارش تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در ابتدای نشست سوم کمیته فنی برای بررسی عملکرد تیم ملی و انتخاب سرمربی جدید این تیم گفت: جلسات مفصلی داشتیم و با برخی مربیان خوب دنیا بیش از یک ساعت و نیم صحبت کردیم و براساس شاخص‌هایی که مدنظر شماست (کمیته فنی) امیدواریم به انتخاب درستی برسیم تا موجب بهبود وضعیت والیبال کشورمان در دنیا شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره انتخاب سرمربی همواره زیاد و همه نظرات برای فدراسیون محترم است، گفت: در نهایت باید تصمیم بگیریم. در زمان حاضر یک تیم با یک مربی صربستانی قهرمان المپیک می‌شود و این‌که سرمربی چه‌ملیتی داشته باشد، خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. بسیاری از مربیان والیبال ایران روی مربیان ایتالیایی نظر دارند و می‌گویند چرا میان گزینه‌ها نیست. یک فاکتور از عوامل موفقیت در ورزش، سرمربی است.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: برخی می‌گویند ایرانی و خارجی بودن سرمربی مهم نیست و عملکرد فرد موردنظر اهمیت دارد، پس ذهن خود را محدود نکنید به اینکه یک سرمربی سرشناس خارجی باید بیاید، مثلاً آلکنو در زمان کوتاهی که داشت نتوانست به نتیجه مدنظر فدراسیون دست یابد، در نتیجه بحث ایرانی یا خارجی بودن سرمربی را نبستیم.

وی با اشاره به اینکه باید مربی مناسبی که بتواند با تیم ملی خوب کار کند و رنکینگ را بالا ببرد، مدنظر اعضای کمیته فنی قرار گیرد، گفت: وقتی می‌گوییم مربی شایسته، باید ببینیم 14 شاخصه موردنظر برای سرمربی را در کدام مربی می‌توانیم پیدا کنیم و کدام یک از آنها امکان قرارداد با فدراسیون والیبال ایران در مدت زمان مناسب را دارند.

داورزنی ادامه داد: در چند روز گذشته به‌صورت مفصل با برخی گزینه‌های مطرح‌شده صحبت کردم و لیستی از این افراد در اختیار اعضای کمیته فنی قرار گرفته است و اگر معتقدیم تیم ملی ایران از لحاظ فنی و رفتاری نقاط ضعفی دارد، باید چه عواملی را در انتخاب سرمربی در نظر گرفت؟

رئیس فدراسیون والیبال یادآور شد: مربی و کادر باید ویژگی‌های شخصیتی‌ای داشته باشد که به بازیکنان منتقل شود و در انتخاب سرمربی جدید باید انگیزه‌های مربی را هم در نظر گرفت. سرمربی باید اقتدار داشته باشد که بخش عمده آن ذاتی است. قدرت رهبری که فرد براساس آن بتواند تیمش را به‌خوبی رهبری کند هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌روز بودن و توانایی فنی مربی دیگر مشخصه مهم برای انتخاب یک سرمربی است. خودباوری نیز مهم است که نباید ازپیش‌باخته سر تمرین و مسابقه برود.

داورزنی گفت: مقبولیت دیگر مشخصه مهم سرمربی است و نباید بازیکنان سرمربی را به‌زور قبول کنند. اگر این ویژگی‌ها نباشد در تیم هرج‌ومرج پیش می‌آید و نمی‌توان انتظاری از تیم ملی داشت. کادر فنی باید ظرفیت‌های والیبال ایران را بشناسد و حتی بازیکنان لیگ دسته یک والیبال هم مدنظرش باشد. آشنایی با رقبا نکته دیگر است و سرمربی از پیش حریفان مسابقات پیش‌ِرو را بشناسد و باید از این حریفان شناخت خوبی داشته باشد.

وی تجربه حضور سرمربی در رقابت‌های بزرگ را دیگر عامل در انتخاب سرمربی تیم ملی دانست و گفت: باید سرمربی انتخابی تجربه حضور در مسابقات مهم دنیا را داشته باشد، همچنین آشنایی به زبان انگلیسی فاکتور مهم دیگر است و برخی از مربیان شناخته‌شده این مهارت را ندارند و یک نقطه ضعف است. در خانواده والیبال دنیا سرمربیان ارتباطات نزدیک‌تری با هم دارند و باید سرمربی با دنیای والیبال ارتباط خوبی داشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال انعطاف سرمربی و اهل تعامل بودن او را مهم دانست و گفت: این موضوع اهمیت بالایی دارد و وقتی برنامه‌ای تعیین می‌کند با مشورت خوب بتواند آن را تغییر دهد. اعضای کادر فنی سرمربی هم باید این ویژگی‌ها را داشته باشند تا بتوانند آن را به تیم منتقل کنند. نظم و انضباط، شخصیت تیمی و… باید از کادر به بازیکنان انتقال یابد.

وی در جمع‌بندی این قسمت از صحبت‌هایش گفت: با 14 سرمربی صحبت شده است که برخی مشکلی برای آمدن به ایران ندارند و برخی قرارداد باشگاهی دارند و در آینده شاید بتوانند سکان تیم ملی را به‌عهده گیرند.

محسن ترابی، میلاد تقوی، جمشید حمیدی، ناصر میرفخرایی، علی پورعروجی، منوچهر پورحسن، علی مؤذن، مصطفی کارخانه، محمود افشاردوست، جهانگیر سیدعباسی، امیر حسینی، آرش صادقیانی، غلامرضا مؤمنی‌مقدم، فرهاد نظری‌افشار، علی شاکری، علیرضا نادی، عادل غلامی، عیسی سنگدوینی، پیمان اکبری، امیرحسین منظمی و امیر طلوع‌کیان از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بودند، همچنین محمدرضا تندروان و احسن‌الله شیرکوند نیز به‌صورت آن‌لاین در جلسه حضور داشتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین