تاکید مجدد اژه‌ای بر برخورد با بی‌حجابی/ پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات معاون بایدن/ تحلیل طائب از فرجام جنگ در غزه

  4020808073 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید مجدد اژه‌ای بر برخورد با بی‌حجابی/ پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات معاون بایدن/ تحلیل طائب از فرجام جنگ در غزه

تاکید مجدد اژه‌ای بر برخورد با بی‌حجابی

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه با تاکید مجدد بر مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه در بحث عفاف و حجاب گفت: دادستان‌ها و مقامات ذی‌صلاح قضایی مقوله‌ی اجرای قانون در بحث مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را از فراجا مطالبه کنند و فراجا و وزارت کشور نیز در این عرصه به میدان بیایند؛ نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و حجاب ماند بلکه همانطور که بار‌ها تاکید کرده‌ایم باید در این زمینه از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره گرفت؛ بویژه در قبال افرادی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند؛ قطعاً باید مطابق قانون در مقابل این افراد ایستاد و با آنان برخورد کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به راهبرد دشمن برای اثرگذاری سوء بر اذهان جوانان ایران اسلامی، گفت: اگرچه قاطبه جوانان ما دل‌بسته و مقیّد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و ملی هستند، اما امروز دشمن امید زیادی به ترویج هنجارشکنی در میان جوانان ما بسته است؛ لذا وظیفه همه قوا و نهاد‌ها بویژه دستگاه‌های فرهنگی آن است که برای مقابله با ترفند‌ها و شگرد‌های دشمنان در این عرصه، اتخاذ تدبیر و عمل کنند و خدای‌ناکرده چنانچه در این زمینه غفلت شود، ممکن است دشمن موفق به اثرگذاری سوء بر اذهان برخی از جوانان ما شود.

***

کاهش تورم در بن‌بست 39درصد

دنیای اقتصاد نوشت: «بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه از ۵۵.۵درصد در فروردین ماه سال جاری تا ۳۹.۴درصد در تیرماه کاهش یافت که روند نزولی قابل توجهی بود. اما در چهارماه اخیر این متغیر در کانال ۳۹درصد حبس شده و به یک هسته سخت رسیده است.

در ابتدای سال هدف‌گذاری نرخ تورم نقطه به نقطه ۳۰درصد عنوان شده بود که برای تحقق این نرخ باید در ۵ماه پایانی سال به میزان ۹واحد درصد از سطح تورم نقطه به نقطه کاسته شود. آیا این هدف‌گذاری قابل تحقق است؟‌

نگرانی‌ها از نحوه تامین کسری بودجه تا پایان سال، روند متغیرهای پولی علی‌الخصوص رشد پایه پولی و همچنان نگرانی از تداوم ثبات ارزی در نیمه دوم سال، موضوعاتی است که می‌تواند بر مسیر تورم اثرگذار باشد. از سوی دیگر، باید شرایطی مهیا شود که تورم ماهانه نیز به زیر ۲درصد هدایت شود. این در حالی است که بر اساس آمارها، تورم ماهانه مهر ۲.۳درصد ثبت شده که ۰.۳واحد درصد بیشتر از شهریور بوده است.»

***

دو واکنش به رفتار یک نماینده با مردم

روزنامه ایران نوشت: «روز گذشته فیلم کوتاهی از رفتار عجیب و دور از ادب یکی از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی واکنش برانگیز شد. علیرضا منادی سفیدان نماینده برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی که مردمانش به اخلاق و آداب‌دانی شهره‌اند در یک جلسه دیدار مردمی در کمتر از دو دقیقه انواع و اقسام رفتارهای خلاف شأن حضور در جمع را از خود بروز داد.

او در حالی که موظف بود مطابق دستور کار جلسه (دیدار مردمی) به مشکلات مردم گوش بدهد با رفتارهایی همچون دست کردن در دهان و تمیز کردن دندان‌ها، خوردن تنقلات، باد زدن خود، لم دادن و بی‌توجهی به مخاطب، اینگونه نشان داد که گویا نه تنها قصدی برای گوش دادن به سخنان آن فرد ندارد که حتی احترام او و مردمی را که در اطراف میزش ایستاده بودند ضروری ندیده است. این رفتار و فیلم کوتاهی که از آن منتشر شد خیلی زود مستمسک فضاسازی رسانه‌های بیگانه  و هجمه علیه نهاد مردمی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.  

به نظر می‌رسد هم از جهت حفظ جایگاه نمایندگی و رابطه آن با مردم به عنوان والیان حقیقی امور و هم از حیث جلوگیری از بهانه قرار گرفتن چنین رفتارهایی برای هجمه دشمنان ضروری است هیأت رئیسه مجلس و همچنین هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع وارد شوند و تصمیم لازم برای صیانت از جایگاه مجلس بگیرند.

همچنان که بسیاری از ناظران و کاربران فضای مجازی فارغ از هرگونه نگاه جناحی یا سیاسی، خواستار عذرخواهی رسمی و فوری این نماینده از رفتار غیرقابل دفاعش شدند و بعضی نیز ابراز امیدواری کردند در احراز صلاحیت داوطلبان مجلس آتی چنین مواردی با قاطعیت از سوی شورای نگهبان مد نظر قرار گیرد.»

عصرایران نوشت: «نکته قابل توجه اما این است که اتفاقا او محصول نظارت استصوابی است و اگر در انتخابات رقابتی و دموکراتیک و غیر استصوابی نماینده‌ای برگزیده شود و در نشستی چنین رفتاری از او سر زند چه بسا قابل اغماض باشد...

در انتخابات رقابتی با مشارکت بالا و با نقش آفرینی احزاب و نخبگان امثال علیرضا منادی سفیدان بختی برای راه‌یابی ندارند ولی اگر هم راه یابند چنانچه چنین رفتاری از آنان سرزند خود حزب و تشکل متبوع او را وادار به عذرخواهی می‌کند. بنا بر این نشانی نادرست ندهیم و تضور نکنیم با تنگ‌تر کردن دایره انتخاب نمایندگان مودب‌تری راه پیدا می‌کنند.

اگر مردم در فضای بازتری امکان انتخاب داشته باشند طبعا میوه بهتر را برمی‌گزییند اما وقتی شورای نگهبان از بین همه میوه‌ها تنها چند گلابی می‌گذارد و می‌گوید از بین همین چند تا گلابی میوه دل‌خواه‌تان را انتخاب کنید محصول بهتری متصور نیست.»

***

تاکید سرلشگر باقری بر رفراندوم به عنوان تنها راه‌حل مسئله فلسطین

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری در همایش ملی پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که «فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است»، اظهار کرد: مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی کاملاً مهیای پاسخگویی زمینی به حمله نظامی زمینی صهیونیست‌ها هستند. شاهدیم به محض آنکه اینترنت در غزه وصل می‌شود چه تصاویری از سوختن تانک‌های صهیونیست‌ها منتشر می‌شود. حال آنچه صهیونیست‌ها در برابر تداوم این شکست نشان می‌دهند ادامه این نسل‌کشی جنایت‌بار است که متاسفانه با سکوت مجامع جهانی مواجه شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: البته در کشورهای جهان اسلام و نیز در اروپا و آمریکا شاهد حجم عظیمی از مردمی هستیم که با وجدان‌های بیدار شده به خیابان آمده‌اند و به جنایات صهیونیست‌ها اعتراض می‌کنند، اعتراضاتی که پیش از این هیچگاه در چنین سطحی تجربه نشده بود.

وی تاکید کرد: رزمندگان فلسطینی در همین تونل‌هایی که ساخته‌اند آمادگی نظامی خود را نشان می‌دهند. مگر راهی برای انتقال تسلیحات نظامی به نوار غزه وجود دارد؟ رزمندگان فلسطینی خود سلاح می‌سازند و خود عملیات طراحی می‌کنند و خود به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌روند.

باقری اظهار کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی یعنی برگزاری یک همه‌پرسی برای همه فلسطینیان که برای آینده خود تصمیم بگیرند تنها راه‌حل مسئله فلسطین است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: پیشنهاد جمهوری اسلامی تنها پیشنهاد عادلانه در جهان است و قطعا نتیجه‌ای که از این صندوق خارج شود مورد قبول همه خواهد بود.

***

بازداشت ۱۹ عامل گروهک منافقین در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه مشترک اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان آمده است: به استحضار مردم فهیم و بصیر استان سیستان و بلوچستان می‌رساند، هم راستا با طراحی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای بی ثبات سازی کشور در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱، گروهک جنایت پیشه منافقین نیز دست به اقدامات متعدد تروریستی و ایذایی زده است.

این گروهک که از گذشته در پی نفاق افکنی در جنوب شرق کشور بر بستر تنوع قومی و مذهبی بوده؛ طی ماه‌های اخیر پس از نشان، جذب و آموزش تعدادی از عناصر مستعد در فضای مجازی، آنها را به ترور چهره‌های شاخص قومی و مذهبی، ایجاد ناامنی از طریق دامن زدن به اغتشاشات، آسیب رساندن به اموال عمومی، تعرض به مراکز نظامی و انتظامی و سر دادن شعارهای ساختار شکن در مراسم نماز جمعه موظف کرده است.

با حصول اطلاعات اولیه، سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) طی سلسله اقدامات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی، ضمن رصد دقیق و شناسایی تحرکات منافقین، در اقدامی هماهنگ شبکه گسترده آن گروهک وابسته را شناسایی و۱۹ عضو آن در سطح استان را بازداشت کردند.

***

صداوسیما فرسنگ‌ها با تحول فاصله دارد

صبح نو نوشت: «حدود دو ماه پس از ریاست جبلی بر رسانه ملی، او طی حکمی، وحید جلیلی را به‌عنوان «قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی» منصوب کرد. 

نکته مهم این بود که وحید جلیلی همواره از منتقدان جدی و صریح صداوسیما در دوره‌های مدیریتی مختلف بود. هیچ‌کس نقدهای آتشین او علیه مدیران صداوسیما به بهانه سریال «بوی باران» را فراموش نمی‌کند. انتصاب وحید جلیلی بر این مسند، فرصتی بود تا او آرمان‌هایش را در عرصه عمل تجلی ببخشد.

خیلی سریع تأثیر حضور جلیلی بر صداوسیما بروز یافت؛ بسیاری از یاران و همکاران قبلی وحید جلیلی در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب و جشنواره عمار، به‌عنوان مدیر شبکه، برنامه‌ساز، مجری و... به رسانه ملی راه یافتند.

طی حدود دو سال از مدیریت جدید رسانه ملی بر مدار «تحول» آنچه قطعی و غیرقابل‌انکار به نظر می‌رسد این است که این رسانه هنوز فرسنگ‌ها با نقطه آرمانی مدیرانش فاصله دارد.

به بیان بهتر، هنوز تحول با رویکرد ترقی و جهش متعالی در صداوسیما عملی نشده است. این مجموعه مهم رسانه‌ای، هم‌اکنون در مسیر آزمون، خطا و تجربه برای رسیدن به تحول قرار دارد.

مسیر طی شده طی دو سال گذشته، فراز و نشیب‌هایی داشته است. به‌طور مثال نمی‌توان منکر شد که برنامه‌های خبری و ترکیبی صداوسیما به اقشار و گروه‌هایی که قبلا مظلوم و مغفول بودند بیشتر توجه می‌کنند...

اما در این راه، چالش‌هایی هم پیش روی رسانه ملی قرار دارد که نیازمند ترمیم است. بر همه آشکار است که اصلی‌ترین مدار تلویزیون برای همراهی با مردم، برنامه‌های نمایشی و مفرح است؛ به ویژه سریال‌ها و مجموعه‌های دراماتیک که معمولا با مخاطب عام سر و کار دارد، چون برنامه‌های سرگرم‌کننده برخلاف این لقب، جایگاهی حیاتی و راهبردی دارند و سریال‌ها، پیشانی تلویزیون محسوب می‌شوند.

اتفاقا مجرای اجرای سیاست‌های یک شبکه تلویزیونی، چنین برنامه‌هایی هستند؛ اما یک مرور ساده نشان می‌دهد که اغلب سریال‌های پخش شده طی دو سال اخیر، توان تأثیرگذاری فرهنگی و جذب مخاطب انبوه را نداشته‌اند، طوری که بعضا آثار بازپخشی در شبکه‌هایی چون تماشا و آی‌فیلم، بیش از محصولات جدید، تماشایی بوده‌اند.»

***

برآورد اولیه از ترکیب ثبت‌نام اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات مجلس

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از پایان زمان ثبت نام، آمار نهایی داوطلبان نمایندگی در انتخابات مجلس را 24829 نفر اعلام کرد. پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که طبق برآوردهای اولیه 8 درصد از ثبت نام کننده‌ها تمایلات سیاسی اصلاح‌طلبی دارند و 9 درصد از نامزدهایی که ثبت نام خود را نهایی کرده اند اصولگرا هستند. این برآورد بر اساس چهره‌های شناخته شده جریانات سیاسی است و تعداد دیگری از ثبت نام کننده ها نیز هستند که به جهت سابقه کمتر فعالیت سیاسی هنوز نمیتوان در مورد جناح سیاسی‌شان سخن گفت.

شیوه ثبت نام نامزدهای احزاب در انتخابات مجلس نیز حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان تمرکز اصلی خود را بر شهرستانها متمرکز کرده‌اند و اصولگرایان هم در مرکز و هم در شهرستان‌ها آرایش سیاسی خود را شکل داده اند.

***

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات معاون بایدن

به گزارش ایسنا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد ادامه ادعاهای مقامات غربی و آمریکا علیه ایران مبنی بر این که ایران در عملیات طوفان الاقصی جریان مقاومت فلسطین نقش داشته است و آنها به دستور ایران این کار را انجام داده‌اند در حالی که ایران بارها اعلام کرده است که این عملیات توسط جریان مقاومت فلسطین طراحی و اجرا شده است و تهران به جریان مقاومت و حماس دستوری نمی‌دهد و اظهارات اخیر بایدن و هریس خطاب به ایران که تاکید کرده‌اند که ایران بس کند، گفت: من نیز خطاب به آنها می‌گویم بس کنید.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در ارتباط با پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری رفراندوم در فلسطین در بین ساکنان اصلی فلسطین و پیگیری هر چه بیشتر این طرح و پیشنهاد در سازمان‌های بین‌المللی از سوی تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر احقاق کامل حقوق مردم فلسطین تاکید دارد. ما معتقدیم مقاومت برای رفع اشغالگری حق مشروع مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با نگاه یکجانبه و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی وصله‌های غیر قابل قبولی را به مقاومت مردم فلسطین می‌چسبانند و علیه مقاومت مردم فلسطین ادعاهای نادرستی را مطرح می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به راهکار سیاسی ایران در ارتباط با موضوع فلسطین، گفت: راهکار سیاسی ما برگزاری رفراندوم با مشارکت همه ساکنان حقیقی فلسطین اعم از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان است که آنها بتوانند از طریق رفراندوم با نظارت سازمان ملل سرنوشت خود را رقم بزنند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران این طرح سیاسی خود را در سازمان ملل مطرح و به ثبت رسانده است، گفت: این راهکار سیاسی، عادلانه، منصفانه و بر اساس اصول بین‌الملل است و می‌تواند پایان‌بخش اشغالگری فلسطین باشد.

***

تحلیل طائب از فرجام جنگ در غزه

به گزارش مشرق حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، درباره جنگ اخیر میان حماس و اسرائیل در اجلاسیه اساتید مجتمع آموزش عالی فقه گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها دنبال این هستند که بیایند یک جبهه جدید ایجاد کنند، ایران را درگیر کنند. برای اینکه از این شکست عبور کنند، یک آتش تبلیغاتی دیگر روشن کنند، این جنگ، جنگ مقاومت است، مقاومت هم نیروهای انسانی دارد، ‌ هم به فضل الهی تجهیزاتی که تولید کرده است در همان زیر زمین و هنوز هم دارد تولید می‌کند، با اینکه سخت است و در این زمان، در مظلومیت هم قرار دارند. آسیبی که دارند می بینند، ظلم های آمریکا و اسرائیل، دارد به مردم وارد می شود و تلفات مردمی می‌دهند.

نتیجه چه می شود؟ نمیشود قطعی گفت، یا این‌ها منجر به یک معادلاتی می‌شود که الان همه از آن بر حذر هستند، یعنی توسعه پیدا کردن این جنگ. هم اروپایی ها و آمریکا، اما این صحنه نمی‌تواند تضمین دهد که توسعه پیدا می‌کند جنگ یا نه. اسرائیل اگر ببیند دارد غرق می شود، برای اینکه آمریکایی‌ها را هم غرق کنند، ممکن است یک خریت بدتری انجام دهند.

الان به گونه ای شده است، اسرائیل اگر همین مسیر را برود و بعد بیاید پای میز مذاکره، مقاومت امتیازاتش را می‌گیرد، امروز مقاومت حدود ۶ هزار نفر اسیر دست اسرائیل دارد، ۱۷۰۰ نفر از اینها بین ۲۰ تا ۴۰ سال محکومیت دارند، حالا الان مقاومت اسیر دارد در دستش، می‌گویند اسرای من را تحویل دهید، ‌ تا اسرای شما را مبادله کنیم. یعنی اگر چه برود به سمت اینکه جمع کند، پیروزی با مقاومت است، امتیازاتش را می‌گیرد، دیگر اجازه نمی‌دهد به مسجد الاقصی اهانت شود.

کشورهای اسلامی جهتشان را از اسرائیل جدا کردند، نمی‌خواهیم بگوییم کاملا اما دیگر مثل سابق آن روند تفاهم شکل نمی‌گیرد، اسرائیل که می‌خواست منجی شود، خودش به مصیبت افتاده است، چرا اسرائیل می‌خواست پیوند امنیتی بنویسد؟ می‌خواست منجی باشد، اما خودش وضعیتش این است.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۸۴۰۹۲۱:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۸
برجام که بی فرجام بود امیدواریم فرجام جنگ غزه به نفع مردم مظلوم فلسطین باشد.
ناشناس۳۲۷۸۴۲۹۲۱:۳۱:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۸
شما بابت عدم اجرای آن باید بازخواست شوی
ناشناس۳۲۷۸۴۷۸۲۲:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۸
کدام کشور مسلمان برای حجاب زنها این همه هزینه و بگیر و ببند و جنگ اعصاب برای مردم ایجاد کرده ؟ مگر ادعا نمی کنید که حجاب از اصول دین اسلام است و خداوند الزام کرده در کدام آیه قرآن این اجبار آمده؟ در سوره نور و احزاب که صحبتی از اجبار یا مجازات برای بی حجابی نیست آیا ایت الله سیستانی و شیخ الازهر و مفتی های عربستان و علمای دیگر کشورهای مسلمان قرآن و اسلام نمی فهمند که خودشان را درگیر روسری زنان نکرده اند ؟
ناشناس۳۲۷۸۸۷۸۱۰:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۹
سلام اولا همه چیز در قرآن نیامده. قرآن بیشتر کلیات را بیان می کند. مثلا گفته نماز بخوانید اما اینکه نماز صبح دو رکعت است را بیان نکرده و این مطلب را باید از روایات بفهمیم. اگر قرآن می خواست تمام جزئیات را بیان کند صد جلد می شد. پس باید در خصوص این مسائل نظر مراجع تقلید که ده ها سال قرآن و راوایات را بررسی دقیق کرده اند جویا شد. دوما کشورهای مسلمانی که حجاب در آن ها اجباری نیست اصلا حکومت اسلامی ندارند یا حاکم فاسدی دارند. در مورد آیت الله سیستانی هم مگر ایشان حاکم عراق است؟
ناشناس۳۲۷۹۰۲۲۱۱:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
دوست عزیز در خصوص نماز پیامبر اسلام سالها و سالها آنرا به جماعت آموزش دادند تا در بین مسلمانان نهادینه شد ولی در خصوص حجاب اجباری چنین چیزی مطلقا وجود نداشته کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته امیر ترکاشوند را مطالعه بفرمایید در ضمن اسلام فقط حجاب زنهاست ؟ یه نگاه به شاخص فساد اقتصادی و اختلاس در ایران و دیگر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بکن ! آیت الله سیستانی حاکم اسلامی را موظف به دخالت در امور شخصی مسلمانان نمی دانند
ناشناس۳۲۷۹۳۰۵۱۴:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۹
اولا متخصصان و کارشناسان دینی به کتاب آقای ترکاشوند هزار نقد وارد کرده اند شما هم بهتر است کتاب انسان های عالم را بخوانید نه هر کسی را. دوما در مورد پوشش هم از پیامبر (ص) هم از حضرت علی (ع) دستوراتی به افراد عادی و حاکمان جامعه وجود دارد. سوما پوشش در جامعه امر شخصی نیست.
ناشناس۳۲۷۹۱۸۰۱۲:۵۴:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۹
در قران در خصوص حرام بودن دزدی و ربا خواری و زناکاری و ....بطور مفصل صحبت شده و مجازات هر یک تعیین شده ولی در خصوص حجاب اینطور نیست در سیره پیامبر و ائمه هم صحبتی از حجاب اجباری و مجازات بی حجاب نیست در دیگر کشورهای مسلمان هم چنین قوانین عجیبی برای تحمیل حجاب وجود ندارد
ناشناس۳۲۷۸۹۱۱۱۰:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۹
حجاب اجباری به نفع جامعه است. اگر اجبار نباشد وضع به تدریج بدتر می شود و هر چه بدتر شود معضلات اجتماعی مانند آزار و تجاوز، طلاق عاطفی، طلاق رسمی، فرزندان طلاق و ... زیادتر می شود.
ناشناس۳۲۷۹۰۲۴۱۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۹
یعنی با حجاب اجباری در مملکت ما کسی خیانت و تجاوز انجام نمی دهد طلاق رخ نمی دهد ؟؟ بهتر نیست واقع بین باشی؟
ناشناس۳۲۷۹۴۷۰۱۶:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۹
من نگفتم با حجاب اختیاری این معضلات تازه به وجود می آید و قبل آن هیچ معضلی نبوده گفتم با حجاب اختیاری بیشتر می شود
ناشناس۳۲۷۸۹۲۷۱۰:۳۱:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
حجاب مربوط به تمام ادیان الهی است نه فقط اسلام وقتی حکم دینی صادر و ثابت شد عمل نکردن به آن از ضعف اسلام نیست حجاب دستور خدا به تمامی ادیان الهی و رعایت نکردن آن نقص پیروان آن دین است حجاب متن دین اسلام و اجرای آن قدرت حاکمیت را میطلبد .
ناشناس۳۲۷۹۰۲۹۱۱:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۹
قدرت در چیست ؟ رفاه اقتصادی و آرامش و اسایش و خوشحالی و رضایت مردم نشان دهنده قدرت نیست ؟؟
ناشناس۳۲۷۸۴۸۸۲۲:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۸
جناب اژه ای اگه براتون امکان داره و باعث زحمت نیست،نسبت به جمع اوری مواد فروشان و زورگیران و خفتگیران و موبایل قاپ ها و ایجاد امنیت حداقلی هم تاکید بفرمایید.
ناشناس۳۲۷۸۵۳۰۲۳:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۸
وقتی تحولی در جامعه صورت میگیره با هیچ نیروی قهری نمیشه جلوی اون رو گرفت و روز به روز گسترده تر میشه
ناشناس۳۲۷۸۷۳۰۰۸:۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۹
بی بند و باری و هرزگی و برهنگی تحول است یا از بین رفتن شرف و غیرت و عفت
ناشناس۳۲۷۸۹۰۱۱۰:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
این شرف و غیرت با فقر و بیکاری و بیگاری و مجرد ماندن جوانان و کارتن خوابها و زباله گردها و ربا خواری بانکها و بخور بخور خودی ها و .... هجوم افغانهای بیکار به مملکت لکه دار نمی شه ؟
ناشناس۳۲۷۸۵۳۲۲۳:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۸
جناب اژه ای نیروی انتطامی کشور اقتدار و اعتماد به نفس خود را از دست داده و خنثی و بی تاثیر است لذا اجرا و نظارت بر قوانین عفاف و حجاب باید به سازمان بسیج سپرده شود.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۷۸۵۶۵۰۰:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۹
به نظر می رسد تعدد شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما طی دو تا سه دهه اخیر گرچه تنوع و حق انتخاب مخاطبانش را بالا برده باشد اما به واقع بیشتر از اینها سطح توقع مخاطبان را هم بالا برده است ضمن اینکه متاسفانه این افزایش کمی شبکه ها بعضا از کیفیت کار به نحو محسوسی کاسته است. ایکاش از تعدد شبکه ها کاسته می شد اما از کیفیت برنامه ها و به موازات آن از میزان اقبال مخاطبان به برنامه های مختلف اینقدر کاسته نمی شد. باید طی یک تحقیقات میدانی معلوم گردد با توجه به بودجه ای که صرف صدا و سیما می شود چقدر این رسانه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و چنانچه نتیجه این تحقیقات افت مخاطب و افت کیفیت برنامه ها و محصولات تولید شده و نمایش داده شده و پخش شده در شبکه های مختلف را نشان دهد بی بروبرگرد میبایست در سیاست گذاری ها و برنامه سازی ها جدا تجدید نظر نمود و گروه های تحول خواه به معنای واقعی کلمه جایگزین گروه. فعلی گردند که متاسفانه ثابت شده است که حتی رسانه ملی در دوران مدیریت جدید نیز به تحول آنچنانی و موثری دست نیافته است و ادامه چنین وضعیتی با توجه به کاهش معنادار میزان شنوندگان و بینندگان صدا و سیما قابل تامل و هشدار بخش است. والله اعلم/ شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۳۲۷۸۷۳۱۰۸:۱۹:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۹
مروجین زن زندگی آزادی که ماهیت آن هرزگی ولنگاری بی بند و باری و از دست رفتن غیرت و شرف و عفت در جامعه شد در زمان مناسب مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت .
بهروز۳۲۷۸۵۸۹۰۱:۳۰:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۹
مسئله حجاب حتی اگه به قانون هم تبدیل بشه قانونی که مقبولیت عام نداشته باشه قابل اجرا نیست. در مورد ماهواره قانون داریم نتیجش چی شده؟ در مورد سقط جنین و... قانون داریم نتیجش چی شده؟ در مورد فیلتر و فیلتر شکن و .... قانون داریم نتیجش چی شده؟ و ده ها قانون دیگه که چون اکثریت اونو پذیرا نیستن نتیجه ای ندادن و فقط پول و وقت و نیروی انسانی تلف شدن .
ناشناس۳۲۷۸۸۳۹۰۹:۳۶:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۹
مگر کسی الان در مغازه جرات دارد علنا تبلیغ ماهواره فروشی کند؟! آن خانه هست کسی کاری ندارد آن هم می گویند چون ملک شخص هست در ضمن مالیات هم 99 درصد دوست ندارند بدهند و مقبولیت ندارد ولی همه مجبور هستید رعایت کنید حجاب در ایران مقبولیت هم دارد
ناشناس۳۲۷۸۹۷۵۱۱:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۹
آقا یا خانم محترم حجاب با مالیات فرق داره.
ناشناس۳۲۷۹۰۴۳۱۱:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
قانون پرداخت مالیات در کل دنیا هست و بطور جدی دنبال می شود ولی حجاب در کل دنیا و کل کشورهای مسلمان اختیاری است ! چرا با کل دنیا فرق داریم ؟ اگر مردم ما بخواهند شبیه دیگر کشورهای مسلمان زندگی کنند راهکار چیست ؟؟
ناشناس۳۲۷۹۲۶۷۱۴:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۹
در کل دنیا حجاب هم اجباری هست
ناشناس۳۲۷۹۰۸۵۱۲:۰۰:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۹
اگر حجاب مقبولیت داره این همه بگیر و ببند و گشت ارشاد و هزینه و موسسات فرهنگی و .... برگزاری نوروز یا مراسم محرم در ایران مقبولیت دارد و تحت هیچ شرایطی هیچ کدام تعطیل نمی شود به این می گویند مقبولیت
ناشناس۳۲۷۹۰۹۳۱۲:۰۶:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۹
واقعا استدلال شما خنده داره قانون گذاشته اید که استفاده از ماهواره جرمه اونوقت همه دارن و از در و پیکر شهرها و روستاها دیش ماهواره آویزان شده یعنی قانونی داریم که اجرا نمی شه و همه می دونن که اجرا نمی شه ! این موضوع ابهت و ارزش قانون را از بین نبرده ؟
ناشناس۳۲۷۹۲۶۸۱۴:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۹
خرید و فروش جرمه!!
ناشناس۳۲۷۸۶۱۳۰۲:۴۷:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۹
با اشاعه فرهنگ بی حجابی و برهنگی جامعه را به لجن کشیدند
ناشناس۳۲۷۸۸۰۳۰۹:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۹
من که جامعه ایران را لجن زار نمی بینم اتفاقا مردم ما بسیار شریف و نجیب و با شخصیت هستند و علیرغم شرایط اقتصادی سخت بالای سر خانواده خود مانده اند و صبورانه مشکلات را مدیریت می کنند
ناشناس۳۲۷۹۰۰۱۱۱:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۹
همه زحمت می کشند ولی این بهانه ای بیش نیست برای توجیهات بی حیایی و خراب کردن خانواده
ناشناس۳۲۷۸۶۱۴۰۲:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۹
زن زندگی آزادی در عمل هرزگی ولنگاری بی بند و باری شد
ناشناس۳۲۷۸۸۱۶۰۹:۲۴:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۹
ولی جامعه ما هرزه و بی بند و بار و ولنگار نیست چرا سیاه نمایی می کنید ؟ خود تحقیری تا چه حد ؟ از مردم شریف و زحمتکش و صبور ما خجالت نمی کشید ؟؟
11111111۳۲۷۸۸۸۷۱۰:۰۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۹
نه عزیزم بی بند و باری فقط زمانی اتفاق میفته که تورم، فقر و بی عدالتی در جامعه موج بزند
ناشناس۳۲۷۸۹۷۹۱۱:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۹
یعنی در اروپا و آمریکا چون فقیر هستند بی بندو بار هستند؟!!!
ناشناس۳۲۷۸۶۷۸۰۷:۰۷:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۹
جناب اژه ای لطفا نیروی انتظامی را نسبت به وظایفش آگاه کنید و با کم کاری این نیرو بشدت برخورد نمایید.
ناشناس۳۲۷۸۸۱۱۰۹:۲۲:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۹
دقیقا در روز روشن موبایل قاپ ها و کیف دزد ها و ماشین دزد ها و معتادان و مواد فروشان جولان می دهند نیروی انتظامی کجاست ؟
ناشناس۳۲۷۸۶۹۵۰۷:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
همه ازمظلومیت فلسطین می گویند آنوقت دیروز وزیر خارجه ما از عدم دخالت ایران در فلسطین گفت .
ناشناس۳۲۷۸۷۶۲۰۸:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۹
واقعاً تحلیل آقای طائب خیلی عمیق و تاثیر گذار بود
ناشناس۳۲۷۸۷۷۸۰۸:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۹
در مهر ماه ١٤٠٢ شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ٢٠٦,٥ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٣ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٣٩.٢ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٥.٥ درصد افزایش داشته است.( منبع درگاه ملی آمار)
ناشناس۳۲۷۸۸۰۷۰۹:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۹
حجاب به وضع قبل بر نمی گردد. چرا با مردم مخالفت می کنید و زندگی را برای همه سخت؟
ناشناس۳۲۷۸۸۸۱۱۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
حجاب اجباری مورد قبول 90 درصد جامعه نیست.....چرا انقدر دنبال این موضوع هستید؟؟کوچکترین برخورد بین مردم میتونه منجر به بحران بشه ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین