ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ آغاز شد!

گزارش بازرگانی، 223037،   4020803012

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ آغاز ‌شده‌است! با فرا رسیدن فصل آزمون‌ کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۳، فرصتی دیگر برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد فراهم ‌شده‌است. این فرآیند ثبت نام، مرحله اول و مهمی برای شرکت در این آزمون است. منابع آزمون ارشد نیز به عنوان راهنمایی برای آمادگی بهتر شرکت‌کنندگان در این آزمون، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد، تا انتها همراه ما باشید.

آغاز فرایند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ !

فرایند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۳ از 7 الی 13 آبان ماه آغاز می گردد. این آزمون که برای ورود به دوره کارشناسی ارشد الزامی است، مهمترین مرحله در مسیر تحصیلی افراد است. با آغاز این فرایند، داوطلبان می‌توانند نام خود را ثبت کنند و در این آزمون شرکت کنند.

لازم به ذکر است که به دلیل دلایل مختلف ممکن است متقاضیان کنکور ارشد ۱۴۰۳ از زمان ثبت نام عقب‌مانده باشند و مهلت ثبت نام ارشد به پایان رسیده باشد. در این صورت، سازمان سنجش برای این افراد زمان مهلت ثبت نام در آزمون ارشد را تمدید می‌کند و فرصت دوباره‌ای را برای این دسته از داوطلبان در نظر می‌گیرد.

نکاتی در خصوص آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ باید توجه ویژه‌ای به برخی نکات داشته باشند. این نکات شامل اطلاعات فردی و تحصیلی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌شده‌است.

در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ داوطلبان بدون در نظر گرفتن مدرک کارشناسی، می‌توانند در رشته‌های ارشد مورد علاقه خود ثبت نام کنند. هر داوطلب می‌تواند حداکثر دو کد رشته امتحانی (اصلی و شناور) را انتخاب کند و خود را برای شرکت در آزمون آماده کند.

علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، کارت اعتباری علاقه‌مندی را تهیه نمایند. داوطلبان در صورت فراموشی فعال سازی گزینه دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی، می‌توانند در زمان انتخاب رشته ارشد این اقدام را انجام دهند.

متقاضیان شرکت در دو کد رشته امتحانی باید ثبت نام خود را در یک نوبت انجام داده و در پایان ثبت نام یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی دریافت کنند.


در پایان به متقاضیان توصیه می‌کنیم در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرند و مشکل خود را حل کنند.

 

راهنمایی برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای ثبت نام در این آزمون، بهتر است راهنمایی‌های لازم را در نظر بگیرید. این راهنمایی‌ها می‌توانند به شما در فرآیند ثبت نام کمک کنند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورند.

مراحل ثبت نام ارشد به شرح زیر است:

  • در مرحله اول، متقاضیان می‌بایست دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ را از سایت سنجش دانلود کنند و سپس بخش‌های مختلف آن را به صورت کامل مطالعه کنند.
  • با مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد، داوطلبان باید از شرایط و ضوابط ثبت نام کارشناسی ارشد آگاه‌شده‌و در خصوص جمع‌‌آوری مدارک لازم برای ثبت نام اقدام کنند.
  • سپس داوطلبان باید هزینه ثبت نام ارشد را پرداخت کنند تا بتوانند سریال اعتباری را دریافت کرده و به سامانه ثبت نام آزمون ارشد مراجعه کنند.
  • در پایان، متقاضیان باید تمامی اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کنند و برای آگاهی از فرآیند موفقیت‌آمیز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد یک کد رهگیری ثبت نام دریافت کنند.

یک نکته مهم در ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد، انتخاب رشته است. برای انتخاب رشته مورد علاقه خود، بهتر است با دقت مشاوره بگیرید. مشاوران  ایران تحصیل می‌توانند به شما کمک کنند تا رشته‌ای را انتخاب کنید که به علاقه شما و استعدادتان متناسب باشد. برای دریافت مشاوره با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام برای آزمون ارشد 1403

برای ثبت نام در آزمون ارشد باید دارای شرایطی باشید که این شرایط به شرح زیر اسن"

  • شرایط عمومی

داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که توسط قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تایید‌شده‌باشد.

عدم داشتن فساد اخلاقی عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

عدم داشتن سابقه منفی در گروه‌های سیاسی غیرقانونی

  • شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد شامل داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و حتی دانشجویانی است که حداکثر تا تاریخ مشخص‌شده‌مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند.

فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می‌توانند در رشته دیگری شرکت کنند و در صورت تمایل به تحصیل مجدد، باید شهریه مربوطه را پرداخت کنند.

پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه می‌بایست به تعهد خدمت در محلی که دولت تعیین می‌کند، بپردازند.

داشتن کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم الزامی است.

دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی باید برگه آماده به خدمت بدون غیبت داشته باشند.

فارغ التحصیلان کارشناسی آقا باید از تاریخ فارغ التحصیلی تا پذیرش ارشد بیش از یک سال نگذشته باشند.

طلاب علوم دینی باید دارای مدرک کارشناسی و معافیت تحصیلی حوزه‌ها باشند.

سربازان حین خدمت که در مقطع کارشناسی غیبت نداشته باشند.

معرفی منابع مفید برای آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در این قسمت به معرفی منابع مفید برای آمادگی برای این آزمون می‌پردازیم.

  • منابع تستی

استفاده از منابع تستی نیز بسیار مهم است. منابع تستی به شما کمک می‌کنند تا با ساختار آزمون و نوع سوالات آشنا شوید و مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی صحیح به سوالات را به دست آورید. برای استفاده از منابع تستی، می‌توانید از کتاب‌های حاوی تست‌های آزمون کارشناسی ارشد استفاده کنید. همچنین، منابع آنلاینی نیز وجود دارند که تست‌های آزمون کارشناسی ارشد را در بر می‌گیرند.

  • منابع تخصصی

برای آزمون کارشناسی ارشد، استفاده از منابع تخصصی نیز بسیار حائز اهمیت است. منابع تخصصی به شما کمک می‌کنند تا به عمق موضوعات مورد نیاز برای آزمون بپردازید و دانش لازم را به دست آورید. برای استفاده از منابع تخصصی، می‌توانید از کتاب‌ها و مقالات علمی در زمینه‌های مورد نیاز استفاده کنید.

منابع افزایش دانش عمومی

در کنار منابع آموزشی، تستی و تخصصی، استفاده از منابعی برای افزایش دانش عمومی نیز بسیار مفید است. منابعی مانند کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و منابع آنلاین می‌توانند به شما کمک‌کننده باشند تا در زمینه‌های مختلفی مانند ادبیات، تاریخ، علوم انسانی و فرهنگ عمومی دانش بیشتری کسب کنید. استفاده از این منابع به شما کمک می‌کند تا در قسمت‌هایی از آزمون که به دانش عمومی نیاز دارند، موفق عمل کنید.

برای دریافت جدیدترین  و معتبرترین منابع آزمون ارشد ۱۴۰۳ با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

نکات مهم در ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد

در ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. اول اینکه داوطلبان باید دقت کنند که اطلاعاتی که در فرم ثبت نام وارد می‌کنند، صحیح و دقیق باشد.

 هر گونه اشتباه در وارد کردن اطلاعات می‌تواند منجر به عدم قبولی در آزمون شود. همچنین، داوطلبان باید از قوانین و مقررات مربوط به ثبت نام ارشد آگاه باشند تا در هنگام ویرایش اطلاعات، به درستی عمل کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، تاریخ‌های مهم در ویرایش اطلاعات ثبت نام است. داوطلبان باید اطلاعات خود را در زمان مقرر ویرایش کنند و از تاخیر در این امر خودداری کنند. در صورتی که داوطلبان اطلاعات خود را در زمان مقرر ویرایش نکنند، ممکن است امکان ویرایش برای آن‌ها وجود نداشته باشد و اطلاعات ثبت نام اولیه آن‌ها در نظر گرفته شود.

ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد در سه بازه زمانی می باشد:

  1. در بازه زمانی ثبت نام ارشد
  2. در زمان مهلت مجدد تعیین شده برای ثبت نام جاماندگان
  3. در زمان دریافت کارت برای ورود به جلسه آزمون ارشد

برای ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد شما باید ابتدا وارد سامانه سنجش شده و بخش کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید.

سپس بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و کد رهگیری در زمان ثبت نام را وارد نمایید.

در نهایت اطلاعات اشتباه خود را اصلاح نمایید.

سوالات پیرامون آزمون کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۳

  • نام نویسی برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می‌شود؟

فرآیند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سنجش آموزش کشور در آدرس sanjesh.org اجرا خواهد شد.

  • آیا دانشجویان سال آخر کارشناسی می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

شرط ثبت نام برای این دسته از داوطلبان، فارغ التحصیلی تا ۳۱ شهریور سال جاری است.

 

خلاصه مطلب

با اغاز فرایند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۳، فرصتی برای ارزیابی دانش و توانایی‌های افراد فراهم می‌شود و به آن‌ها امکان می‌دهد تا به مرحله بعدی تحصیل خود بروندبا رعایت نکاتی که در این مقاله آمده است، داوطلبان می‌توانند اطلاعات ثبت نام خود را صحیح و دقیق ویرایش کنند و در آزمون مورد نظرشان موفقیت‌آمیز باشند.

بنابراین، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را به همه داوطلبان توصیه می‌کنیم تا فرصتی مناسب برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود را به دست آورند.

برای ثبت نام و همچنین برنامه ریزی درسی با توجه به معتبریترین منابع و قبولی تضمینی خود، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)   تماس حاصل فرمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین