داورزنی: ۵ سال است که می‌گویند بازنشسته هستم/ تمدید ماموریتم به وزیر ورزش برمی‌گردد

  4020801094

رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید بازنشسته نیست و می‌تواند تا ۶۵ سالگی فعالیت خود را در دستگاه ورزش کشور ادامه بدهد.

داورزنی: ۵ سال است که می‌گویند بازنشسته هستم/ تمدید ماموریتم به وزیر ورزش برمی‌گردد

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شب شنبه، ۲۹ مهر و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.

در بند الحاقی ۱- که حذف شد، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.

با حذف این بند و ممنوع بودن حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با توجه به شغل بودن پست ریاست فدراسیون در صورتی که بازنشسته باشد باید در پایان دوره چهارساله از ریاست کنار برود.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این مورد به ایسنا گفت: تبصره‌ای در برنامه هفتم دیده شده بود که ریاست کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌ها را شغل حساب نکنند و افراد با ظرفیت‌های مختلف چه شاغل باشند چه بازنشسته در این مناصب حضور داشته باشند، به این دلیل که در قوانین فدراسیون‌های بین‌المللی، IOC و کنفدراسیون‌ها برخی محدودیت سنی ندارند و برخی هم تا ۷۵ سالگی این اجازه را دارند که افراد به عنوان رئیس و سایر پست‌ها حضور داشته باشند.

ریاست کمیته شغل نیست اما نمی‌دانم چرا دوباره مطرح شده

او در ادامه بیان کرد: در اساسنامه مورد تایید فدراسیون جهانی والیبال این محدودیت سنی تا ۷۵ سال است اما در قوانین داخلی افراد می‌توانند بر حسب نیاز دستگاه اجرایی تا ۶۵ سالگی کار کنند. خیلی از دوستان، نماینده‌های مجلس، دولت و وزارت ورزش برای حل این موضوع بحثی را در مورد شغل نبودن روسای فدراسیون‌ها دنبال کردند. البته در اساسنامه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک این موضوع لحاظ و در مجلس در این مورد تصمیم‌گیری شده است. نمی‌دانم چرا دوباره مطرح شد.

 

به نظر نماینده‌های مجلس احترام می‌گذارم

 داورزنی با بیان اینکه با توجه به اینکه فدراسیون‌ها NGO و غیردولتی هستند و در قوانین داخلی هم در دولت ردیف حقوقی و استخدامی ندارد، برای حل این تعارضات مطرح شد که ریاست فدراسیون‌ها شغل محسوب نشود، تاکید کرد: این موضوع تبدیل به تبصره‌ای شد که در برنامه هفتم اصلاح شود اما اتفاق نیفتاد و نماینده‌ها به دنبال این بودند که کماکان شغل باشد. بنابراین تابع دستگاه‌های اجرایی می‌شود و افراد بیشتر از ۶۵ سالگی نمی‌توانند در خدمت دستگاه اجرایی باشند. ما هم به نظر نماینده‌ها احترام می‌گذاریم.  

۵ سال است که می‌گویند بازنشسته هستم

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه ۶۲ سال دارد و با نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌تواند تا ۶۵ سالگی به فعالیت خود در دستگاه اجرایی ادامه بدهد، اظهار کرد: بیش از پنج سال است که مطرح می‌کنند فلانی بازنشسته است و نمی‌تواند باشد اما یا اطلاع ندارند و یا اینکه سوءبرداشت دارند. موضوعی که سال گذشته اتفاق افتاد بحث مامویتم از وزارت ورزش به فدراسیون والیبال بود که با توجه به اینکه باید دو دوره پنج ساله‌ای این اتفاق بیفتد و این دو دوره گذشته بود، نیاز به مصوبه کمیسیون مربوطه در سازمان اداری و استخدامی داشت. بحث این نبود که بازنشسته هستم  و مجوز بگیرند که به کارم ادامه بدهم. این حرف غلط است.

او ادامه داد: سال گذشته دوره ماموریت من از دستگاه اجرایی به فدراسیون گذشته بود که نیاز به مصوبه کمیسیون داشت و مصوب هم کرد. از این به بعد هم اگر دستگاه اجرایی بخواهد این اجازه را دارد که تا ۶۵ سالگی به کارم به عنوان کارمند دستگاه اجرایی ادامه بدهم. اینکه در ادامه کارم در فدراسیون باشم یا وزارتخانه بحث دیگری است که به نظر وزارتخانه و مجمع فدراسیون برمی‌گردد.

به قوانین تمکین می‌کنم

داورزنی در واکنش به اینکه در دوره سلطانی‌فر و حمید سجادی دو نامه مبنی بر درخواست ادامه فعالیتش به دولت ارسال شده، بیان کرد: دولت برای برخی مشاغل مثل وزیر ورزش می‌تواند کسی را معرفی کند که بیش از ۶۵ سال سن داشته باشد اما به جز وزیر، سایر کارمندان یک وزارتخانه تا ۶۵ سالگی می‌توانند در خدمت دستگاه اجرایی باشند. آن نامه هم در این راستا بود که همچنان از وزرات ورزش به فدراسیون ماموریت داشته باشم. از این به بعد هم به نظر دستگاه اجرایی و قوانین مربوطه برمی‌گردد که احترام می‌گذارم و تمکین می‌کنم.

 

تعارض بین اساسنامه فدراسیون‌ ملی و جهانی مشکل‌ساز شده است

او با بیان اینکه وقتی پرونده فردی به سازمان بازنشستگی می‌رود و حکم بازنشستگی می‌گیرد، دیگر نمی‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون یا هر شغلی که شامل قوانین اجرایی کشور می‌شود، فعالیت کند، ادامه داد: بحثی که باید به آن توجه شود این است که در قوانین جهانی محدودیت سنی برای حضور در مناصب ریاست ۷۵ سال است اما وقتی ما تعریف می‌کنیم که فدراسیون شامل دستگاه اجرایی می‌شود و نهاد عمومی غیردولتی تلقی می‌شود، یعنی قوانین حاکم بر دستگاه اجرایی بر آن اعمال می‌شود. تعارض بین محدودیت سنی و اساسنامه فدراسیون‌های ملی و جهانی، مشکلاتی را برای برخی فدراسیون‌ها به وجود آورده است. امیدوارم با تدبیر پیش رود و تصمیمات درستی اتخاذ شود تا هم به قوانین داخلی احترام بگذاریم و هم در تقابل با فدراسیون‌های جهانی قرار نگیریم. بحث فدراسیون والیبال نیست بلکه ما شاهدیم که برخی مجامع باطل می‌شوند یا از منظر فدراسیون جهانی قابل قبول نیستند.

تمدید ماموریتم به وزیر ورزش برمی‌گردد

داورزنی در پاسخ به این سوال که برای ادامه فعالیت در دستگاه ورزش به تمدید ماموریتش نیاز است، تاکید کرد: طبیعی است. این به وزیر محترم و نقطه نظراتش در وزارتخانه برمی‌گردد. از نظر قانونی بازنشسته نیستم و تا سه سال دیگر می‌توانم کارمند دولت بمانم اما اینکه چه تصمیمی گرفته می شود، در زمان خودش بررسی می‌شود.

او در پاسخ به اینکه دوره ریاست فدراسیون چهار ساله است و شما سه سال دیگر بازنشسته هستید، به این ترتیب در صورت انتخاب شما توسط مجمع و تایید ماموریت‌تان توسط وزارت ورزش، یک سال باقی می‌ماند و چه تصمیمی در این مورد گرفته می‌شود، گفت: ماموریت‌ها معمولا سال به سال تمدید می‌شود. اگر قرار باشد به عنوان کارمند دولت ادامه بدهم، وزارتخانه با سازمان امور استخدامی تصمیمش را می‌گیرند.

داورزنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به بحث تمدید ماموریت‌تان، با آقای کیومرث هاشمی وزیر ورزش در مورد انتخابات صحبتی داشته‌اید، بیان کرد: نه، فرایند طبق مقرارت در حال طی شدن است و ثبت نام‌ها انجام شده اما وزارتخانه در حال تجدید نظر در مورد فرایند برگزاری مجامع است و هر تصمیمی بگیرد ما تمکین می‌کنیم چون سیاست کلی ما تعامل خوب با وزاتخانه است.

 

بازگشت سعید معروف به عنوان مربی یا بازیکن به کمیته فنی برمی‌گردد

داورزنی در بخش دیگر این گفت‌وگو به وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال اشاره و بیان کرد: از ۱۲، ۱۳ مربی به ۴، ۵ نفر رسیده‌ایم  که در حال بررسی آنها هستیم. باید ببینیم کدام‌شان برای تیم ملی اثرگذارتر هستند چون سال آینده سال سختی است.

او در واکنش به اینکه برخی معتقدند انتخاب سرمربی تیم ملی باید به بعد از انتخابات فدراسیون موکول شود، گفت: مگر می‌شود کار را متوقف کرد. والیبال بزرگتر از افراد است و کمیته فنی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند. معلوم نیست مجمع چه زمانی برگزار می‌شود و نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم. الان در وقت طلایی هستیم که باید مربی را انتخاب کنیم تا بر کار بازیکنان نظارت داشته باشد و بعد از لیگ کار خود را انجام بدهد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که سعید معروف به عنوان بازیکن به تیم ملی برمی‌گردد یا کادر فنی، گفت: این به تصمیم کمیته فنی برمی‌گردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین