افزایش ۴۴۷۰ واحد شاخص بورس تهران

  4020717063

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴ هزار و ۴۷۰ واحدی همراه شد.

افزایش ۴۴۷۰ واحد شاخص بورس تهران

به گزارش  فارس، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش قابل توجه روز گذشته، امروز با افزایش 4 هزار و 470 واحد همراه شد و به رقم 2 میلیون و 5 هزار و 737 واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 2 هزار و 175 واحد به رقم 681 هزار و 67 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 305 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 5.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 318 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 861 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 0.22 درصد  تقویت شدند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.32 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.31 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.32 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.12 درصد  افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، شستا و ذوب‌آهن بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 33 واحد کاهش به رقم 24 هزار و 991 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 388 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 433 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 185 هزار فقره معامله و به ارزش 212 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است امروز مطابق روال دوشنبه‌ها عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که طی آن 2.2 میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب 302 نوبت معامله و به ارزش 209 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

به گزارش فارس، امروز نمادهای مالی سپهرصادرات، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، ایران‌خودرو دیزل و پویا زرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و انتخاب الکترونیک بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس امروز 0.13 درصد کاهش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 0.2 درصد افت کردند، شاخص بازار اول فرابورس 0.51 درصد  رشد کرد اما شاخص بازار دوم فرابورس 0.36 درصد کاهش یافت.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه تقاضا برای خرید ارز به بهانه جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی قدری افزایش یافته، در عین حال کارشناسان می‌گویند بازار ارز بسیار ریسکی است و سرمایه‌گذاران به جای خرید دلار می‌توانند سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار سرمایه داشته باشند و سهام بنیادی که به گفته اکثر کارشناسان در کف قیمت قرار دارند، را با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت و مطمئن، خریداری کنند، چون بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب رشد مورد انتظار را نداشته و اکثر سهام بنیادی این بازار به گفته رئیس سازمان بورس در سطح ارزندگی قرار دارد.

سرمایه‌گذاری در بورس گرچه همراه با ریسک و نوسان است، اما می‌تواند به محلی برای تأمین مالی تولید تبدیل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین