درخواست ایران از طالبان برای ترغیب بازگشت مهاجران افغان به کشورشان

  4020710035 ۱۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سفارت کشورمان در دیدار با معاون وزارت داخله حکومت سرپرستی افغانستان گفت: هدف نهایی و مطلوب جمهوری اسلامی ایران کمک به تامین امنیت در افغانستان و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نزاع داخلی، حرکت افغانستان به سمت پیشرفت و توسعه و شکوفائی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، در دیدار سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با مولوی محمد نبی عمری، معاون وزارت داخله(کشور) افغانستان در خصوص زمینه‌های مورد علاقه طرفین و همکاری‌های دوجانبه میان تهران و کابل گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد.  

مرتضوی در این دیدار با اشاره به جنجال‌آفرینی اخیر برخی رسانه ها و انتشار اخبار مبالغه آمیز در مورد تعداد مهاجرین افغانستانی و تهدید آمیز خواندن آنان برای امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: حدود پنج میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند و این موضوع قطعا از ابعاد مختلف برای تهران دارای اهمیت است و در سطح کلان این مسأله رصد و در مورد ابعاد مختلف آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: در طول دو سال گذشته دشمنان دو ملت ایران و افغانستان سعی بر این داشته‌اند با سناریوسازی‌های گوناگون‌، افکارعمومی مردم ایران و افغانستان را متاثر ساخته و با ترویج ایران‌ستیزی در افغانستان و افغان‌ستیزی در ایران زمینه تقابل طرفین را فراهم آورند و در نهایت مقامات تهران و کابل را به رویارویی با یکدیگر سوق داده و اهداف خود را تامین نمایند.

معاون سفارت کشورمان اظهار داشت: سال گذشته نیز رسانه‌های غربی با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از فضای مجازی روند مواجهه دو ملت ایران و افغانستان را در دستورکار خود قرار داده و توانستند برای مدتی روابط دوستانه فیمابین را در فضای مجازی ملتهب کنند اما رهبران دو کشور با هوشیاری توانستند این طرح تفرقه افکن را خنثی کنند.

مرتضوی در این دیداربه مقامات افغانستانی گفت: مطمئن باشید توطئه دشمنان مشترک ایران و افغانستان تمامی نخواهد داشت، یک روز به بهانه داعش و تروریسم، گاهی به بهانه درگیری‌های مرزی، گاهی به بهانه حضور مهاجرین در ایران و روز دیگر به بهانه‌هایی جدید به دنبال ایجاد تنش میان دو ملت‌ و کشاندن آن به نزاع میان حکومت ها هستند و این موضوع مهم این مسأله اساسی را به ذهن متبادر می‌سازد که تصمیم‌سازان در تهران و کابل باید با دقت گام‌های خود را برداشته و بهانه را از دشمن بگیرند و او را ناکام بگذارند.

وی در ادامه افزود: هدف نهایی و مطلوب جمهوری اسلامی ایران کمک به تامین امنیت در افغانستان و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نزاع داخلی، حرکت افغانستان به سمت پیشرفت و توسعه و شکوفائی اقتصادی است.

مرتضوی در این دیدار افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان بازگشت عزتمندانه مهاجرین افغانستانی به میهن‌شان است و از حکومت سرپرست افغانستان می خواهد سیاست‌هایی اتخاذ نماید که مهاجرین افغانستانی ترغیب به بازگشت به کشورشان شوند تا از این طریق هم روند مهاجرت معکوس شود و هم افغانستان از نیروی انسانی خود بهره‌مند گردد. 

مرتضوی با اشاره به حجم قابل‌توجه ترددهای غیرقانونی مرزی از افغانستان به سمت ایران از مقامات این کشور خواست تا نظارت و کنترل خود را بر مرزهای مشترک افزایش داده و مبارزه با جریان قاچاق انسان و ترددهای غیرقانونی را در خاک افغانستان به اجرا بگذارند.

مولوی محمد نبی عمری نیز در این دیدار به داشتن روابط حسنه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و دستاوردهای حکومت سرپرست طالبان خصوصا تامین امنیت و مقابله با تروریسم را برشمرد.

مولوی عمری افزود: ما به خوبی آگاه هستیم که آمریکا و برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از روابط حسنه بین ایران و افغانستان ناخرسند هستند و  خواهان ایجاد تنش در روابط دو جانبه می‌باشند و در این مسیر با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله رسانه و فضای مجازی در صدد ایجاد چالش و تقابل بین دو کشور هستند.

او گفت: ما داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را ارج می نهیم و در سطوح مختلف از جمله در شورای وزیران بر تحکیم و تقویت روابط با ایران تاکید داشته‌ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۴۳۲۲۱۱:۲۱:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
زودتر این مهاجران را برگردانید حداکثر 200 هزار افغان را ویزای کار دهید بقیه هم برگردن کشورشون یا مهاجرت کنند سمت اروپا
ناشناس۳۲۴۴۴۷۴۱۲:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چی میگی عزیزم. بهترینها و با سواد ترین ها و به نوعی نخبه هاشون میرن اروپا و کانادا و آمریکا. اونایی به سمت ما میان که هشتشون گرو نه شون و یارانه بگیر و بی سوادن. با تعداد فرزندان بالا.
ناشناس۳۲۴۴۸۹۸۱۹:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مرتضوی امار دستش نیست فقط ۵میلیون ما روزانه در خیابانهای تهران می بینیم
ناشناس۳۲۴۵۱۱۷۲۳:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ایران اگ افغانستانی هارو بیرون کنه همه کاراشون می‌خوابیه چون ایرانی ها نمیتونن از پس اون همه کار بربیان افغان ها اینجا زندگی میکنن پول میدن زندگی میکنن و اینک یارانه بگیرن یه دروغه
ناشناس۳۲۴۵۱۲۹۲۳:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افغانی ها بیگانه هستند وباز دردسر برای ایران عزیز چیزی به ارمغان نیاوردند
حمید۳۲۴۴۳۳۹۱۱:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اونها هم گفتند چشم هر چه نون خور کمتر داشته باشن راحت ترن
ناشناس۳۲۴۴۴۵۰۱۲:۴۱:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر بنا باشد خود ایران می فرستد عزیزم
ناشناس۳۲۴۴۵۲۶۱۳:۲۶:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
به این میگن کلاهی که دیگه پشم نداره!! اول با توپ پر میان بعد با خواهش و التماس بر میگردن!
ناشناس۳۲۴۴۸۲۳۱۷:۴۵:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
احسنت
ناشناس۳۲۴۴۳۴۴۱۱:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا به طالبان افغانستان باج میدید
ناشناس۳۲۴۴۳۵۲۱۱:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر یک ایرانی بخواهد به کانادا برود دولت کانادا اولا مالیات خیلی سنگین برای اتباع ایرانی در نطر گرفته است تازه بعد از پرداخت مالیات ایرانیها باز هم شهروند کانادایی حساب نمی‌شوند وحق ازدواج با کانادایی‌ها را ندارند وحتی شغل هم به آنها داده نمی‌شود حتی کارگری و نظافت سرویس‌های بهداشتی هم به ایرانیها نمی دهند بچه های آنها حق ندارند از مدارس دولتی استفاده کنند ولی الا افغانها در ایران از مدارس دولتی که معلمهای رسمی دارند واز دولت حقوق می‌گیرند استفاده می‌کنند مالیات نمی دهند و خیلی از آنها در شغل‌های نگهبانی از آب و برق و گاز و انرژی رایگان استفاده میکنن و باعث ناامنی در شهرها شده اند تعداد آنها خیلی زیاد شده است
مهدی۳۲۴۴۴۰۸۱۲:۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دقیقا درست میگی من الان پسرم مدرسه ثبت نام نمی‌کنند ولی افغان باخیال راحت نشسته سرکلاس
علی۳۲۴۴۵۹۴۱۴:۰۲:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
من فقط امنیت خانوادها ومخصوصا بچه ها ی ایران برام مهمه الان بچه ها میترسن پارک وجاهای تفریحی برن .
ناشناس۳۲۴۴۸۰۴۱۷:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
پناه برخدا این چه تصویریه از افغان ها مجسم می کنی من روزانه باده ها افغانی سروکار دارم مظلوم تر وسر به تو تر از این جماعت ندیدم این کار شما مصداق افغانی هراسی وبا رسم انسانی ومسلمانی هیچ سازگاری نداره
ناشناس۳۲۴۵۱۲۳۲۳:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا باید بترسن؟
علیرضا۳۲۴۵۱۵۷۲۳:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
عزیزانی که میگین افغانی بره کشورشون خب دوستان برادران عزیزان افغانی از چند قومیت هست هم شیعه داره هم سنی خب پشتون ها در حال حاضر حاکم هستن در افغانستان ولی هزاره ها وشیعه ها هیچ کاری نمیتونن حتی حق کار هم ندارن براشون سخته مجبورن به مملکتی پناه بیارن که هم نوع خودشونه و شیعه هست هزاره ها وشیعیان هیچوقت خلافکاری نمیکنن
ناشناس۳۲۴۴۴۵۲۱۲:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
درسته باید بیرونشون کنند
محمد۳۲۴۴۸۱۸۱۷:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هرچی دولت خواست همون میشه نه ن حرف‌های شما
ناشناس۳۲۴۴۵۱۷۱۳:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
والا افغانی ها تو کانادا خیلی راحت زندگی میکنند.
ناشناس۳۲۴۴۶۶۳۱۴:۴۸:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگه کانادا راحت هستند اینجا رو چرا ول نمی کنن؟!! ما راضی به زحمت نیستیم بروند لطفاً کانادا...
ناشناس۳۲۴۴۸۲۲۱۷:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دارن میرن اگر اجازه دهید
ناشناس۳۲۴۵۰۵۸۲۲:۲۵:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
کاندا فرش قرمز پهن کرده ؟ عزیران افغان اونجا تن به کارهایی میدن که هرکسی انجام نمیده . هیچ جای دنیا وطن خودت نمیشه چون هرجا تشریف ببرید به چشم آواره و بدبخت بهت نگاه میکنند
ناشناس۳۲۴۵۱۰۷۲۲:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خوب برو
ناشناس۳۲۴۴۵۲۸۱۳:۲۷:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چه کسی گفته کانادا چنین وضعیتی دارد.الان فرزند من در مدرسه دولتی کانادادرس می خواند.پسر عموی من با یک کانادایی ازدواج کرده.مالیات را همه می دهند.ایرانی و غیر ایرانی ندارد.شما مگه رفتی آنجا چنین چیزی می گویی..
ناشناس۳۲۴۴۹۸۹۲۰:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگه فرزند شما کانادا مدرسه میره تو اینجا چه میکنید دروغ کمتر بگو
ناشناس۳۲۴۴۶۳۱۱۴:۲۳:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
زود بیرونشون کنید
N .hussaini۳۲۴۴۹۹۲۲۱:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ینی الان فک میکنین رفتار شما ها با افغانستانی ها خیلی خوبه اینو بدونین اگه افغان ها برن تو اروپا بچه هاشون میتونن راحت تحصیل کنن و حتی میتونن تابیعت اون کشور رو بدست بیارن اما تو ایران اگه یه افغان دکترا هم داشته باشه باز هم بهش کار نمیدن .. اگه نمیخاین افغانستانی بیان تو کشورتون خب اجازه ندین ولی نمیتونین توهین و تحقیر کنین
ناشناس۳۲۴۴۳۶۵۱۱:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
برادر عزیز ودارای دید مثبت من با شش نفر خانوار ومصرف 60مترمکعب آب برای چهار جوان مبلغ 4056000ریال با حقوق باز نشستگی پول آب باید بدهم برای پنج ملیون چقدر میشه خواهشآ کنترل کنید و نگذارید عرصه بر خودمون تنگ شود
حسان۳۲۴۴۳۶۹۱۱:۵۱:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
آقای مسؤل و دولت مرد ایران ، تو برای اقتصاد و امنیت و وضعیت اسفبار مردم ایران ، قدمی بردار دلت به حال دیگران نسوزد(، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است)، گوشت ، مرغ ، شیر وخیلی از اقلام خوراکی از سفره ی ما برچیده شده
ناشناس۳۲۴۴۳۷۴۱۱:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
پنج میلیون بیشتر هستن افغانیها تو ی ایران همه جای این وطن از روستاها تا شهرها رخنه کردن
محمد۳۲۴۴۳۷۷۱۱:۵۵:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا فقط درخواست ، مثل ترکیه عمل کنن مرزها رو محکم و غیر قابل نفوذ کنید تا دیرتر نشده ،
ناشناس۳۲۴۴۳۸۰۱۱:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
باید افغان ها برن کشور خودشون دارن کشور ما رو با مظلوم نمای اشغال می کنن حتما مگر باید با جنگ وخونریزی کشوری رو اشغال کرد اینم یه نوع حیله گریه
ناشناس۳۲۴۴۳۸۴۱۲:۰۰:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر تصور میکنید افغانهایی که از تعصب کور مذهبی طالبان از میهنشان متواری شده اند با درخواست این خشکه مقدس های نادان به کشورشان برنمیگردند.
آراسته۳۲۴۴۳۸۹۱۲:۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
همه جا را افغانی ها گرفتن هم دارن . می‌بینیم شمال ایران پر از افغانی شده اینا را جمع کنید فکر میکنند خانه ی پدرشان است هر وقت دلشان میخواد میان هر وقت دلشان میخواد میرن.
ناشناس۳۲۴۴۹۹۶۲۱:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
پولشو دارن خوب کاری میکنن میرن از شما که پول نگرفتن
ناشناس۳۲۴۴۳۹۷۱۲:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
طالبان آخر چگونه افغانها را ترغیب کند.اصلا چرا این کار را بکند.وقتی ملت اش دو برابر نفت ایران از ایران ارز وارد افغانستان میکند.مثل این میماند که طالبان به ایران بگوید دیگر نفت نفروشند.افغانها سفره قشر کارگر ایران را خالی کرده است حالا با تبعات و تهیداتش در آینده کاری ندارم.ایا تا به حال به این فکر کرده آید که بیشترین قشر جامعه کارگران هستند یا بیشترین این قشر کارگران ساختمانی هستند.ایا به این فکر کردید که افغانها به کشور خودشان وفادار نیستند چه برسد به ایران که اگر وفا داشتند در کشورشان می‌ماندند و می‌جنگیدند تا بسازند مثل هشت سال دفاع مقدس ما.
ناشناس۳۲۴۴۳۹۹۱۲:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
در خواست؟حق ابه چی شد؟؟؟
ناشناس۳۲۴۴۴۰۳۱۲:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
این افغانها را برگردونین به کشور خودشون.
ناشناس۳۲۴۴۴۰۴۱۲:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
واقعا انسان متحیر می شود از این همه قاطعیت! ملت دادشان درآمده از این همه بی در و پیکری مرز و اشغال بی صدای ایران توسط افاغنه، حضرات تازه با احتیاط که مبادا طالبان ناراحت شود، خواهش کردند اتباعت را به افغانستان بازگردان! خب آنها هم اطلاعیه می دهند می گویند افاغنه برگردید! ایا برمی گردنند؟ چرا صحنه سازی می کنید؟ چرا اینقدر حقیرید؟
ناشناس۳۲۴۴۴۰۷۱۲:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
سلام آقایون مسول خدایش دارن ماروفلج میکنن بیکاری ازهمه نظر تحت فشاریم برن کشور خودشون کمک کنید.نگیدفلان بیسار اینجوری نمیشه که همه چیزمون بدیم دست اینا برن کشور خودشون برن اونجا کار کنن دفاع کنن
ناشناس۳۲۴۴۴۰۹۱۲:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خب طالبان هم پاسخ میدهند فعلا زیرساخت ترغیب آماده نیست! انوقت می خواهید چکار کنید؟ بگویید ما که وظیفه مان را انجام دادیم!
ناشناس۳۲۴۴۴۱۲۱۲:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
آقای مسئول نصف بیشتر شهرک های اصفهان راافغانی هاگرفتن وقتی پامیزاری داخل این شهرک هاواقعاباافغانستان دوم روبرومیشی .کارفرماهم بخاطربیمه ومسئله های دیگه ترجیح میده افغانی رابه کاربگیره مردم خودمون بیکار.جدای ازاون امنیت مامردم اصفهان واقعاداره به خطرمیفته .
ناشناس۳۲۴۴۴۱۳۱۲:۱۸:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اصلا از دیدن اینهمه افغانستانی احساس خوبی ندارم
سارا۳۲۴۴۴۱۴۱۲:۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افغانهای تروریست باید برن.پول نفت واسه اینا هزینه میکنید تا بگن کشور ایران خوب هست.لعنت به کسی که به افغانی ها جا و مکان و کار...میده
ناشناس۳۲۴۴۶۲۲۱۴:۱۹:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مطالبه عمومی بازگشت افغان ها به کشورشون و اینکه هموطن ها احساس خوبی از حضور این تعداد بیگانه در کشورمون ندارن مطلب درستی هست که باید پاسخ داده بشه و دولت هم برای حل اون برنامه ریزی کنه، اما به کار بردن عبارت تروریست کار قشنگ و به جایی نیست.
ناشناس۳۲۴۴۴۱۵۱۲:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
کاردولت به کجارسیده ازطالبان تقاضامیکننن افغانیابرگردن کشورخودشون..اوناهم گفتندچشم حتما...
ناشناس۳۲۴۴۴۱۶۱۲:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
سلام من به عنوان یک افغان از لطف که این همه وقت ایران برای مهاجرین داشته تشکر میکنم گرچه ما در پیشرفت کشور ایران نقش داشتیم اما کنارش تونستیم یه لقمه نون حلال در بیاریم وجا دارد که از شما ممنون باشیم. باید بگم کشور ما غریب نیست ومشکل ما این همه وقت امنیت بوده وافغانستان رو به توسعه اقتصادی هستش انشالله روزی میرسه که افغان ها خودشون برمیگردن به کشورشون واون وقت از شما کل تعريف خواهد کرد وامید است روزی برسه که لطف شمارو بتونیم جبران کنیم
ناشناس۳۲۴۴۶۷۵۱۴:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ای کاش همه ی افغانستانی ها مثل شما فکر می‌کردند ولی متاسفانه اینطور نیست.
مهدی۳۲۴۴۴۱۸۱۲:۲۰:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
الان من توی دیواردنبال کارمیگردم همه نوشتن اتباع این چه وضعشه اینارابریزیدبیرون .
مری۳۲۴۴۴۲۱۱۲:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
5میلیون خیلیه ها.چقدراب وبرق نان استفاده میکنن بعدباپرویی تمام حقابه مونونمیدن
محسن ،لالی۳۲۴۴۶۷۱۱۴:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دولت از هر لحاط ضعیف عمل میکنه و همین هم باعث این وضعیت شده، الان یارانه و سوبسیداز ما ایرانی‌ها مصرف بی رویه از افغانها،نان،گوشت،مرغ،شکر،روغن،و خیلی اقلام خوراکی دیگر که گاهی اوقات با کمبود روبرو می شویم و بعضآ با قیمت‌های بیشتر به دست مصرف کننده میرسه،یکی از عواملش افغانها هستند ،مثلا دولت برای ۸۰ میلیون اقلام خوراکی اولیه و اساسی رو وارد میکنه در صورتیکه جمعیت ما با ورود بی رویه مهاجرین افغان بیش از۹۰میلیون‌ هستش پس این کمبود مواد غذایی ناخواسته به مردم تحمیل میشود، از لحاظ مسکن و کار هم به همین منوال هست،پس هرچه زودتر باید جلوی ورود غیر قانونی و قانونی مهاجرت به کشور گرفته شود،چون کشور ما از نظر تحریم نابسامانی زیادی داره و این مهاجرین افغان‌ یک فاجعه شده و داره به مرز انفجار میرسه ، اما متاسفانه چون خانوداه های مسوولان از هرلحاظ تامین هستند لذا اصلا به فکر این مسئله نیستند،،، آسوده دلان را غم شوریده سران نیست،،،
زینب۳۲۴۴۴۲۳۱۲:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
زحمت میکشید رفتید التماس .... درخواست چیه!!! مهاجران که هیچ هویت و ثبت مکانی هم ندارن و هر جنایتی انجام بدن پلیس هم نتونه ردشون رو بزنه چون معلوم نیست کی هستن.
محمود۳۲۴۴۴۲۴۱۲:۲۴:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
یابیرون کردن افغانها مشکلات آب وبرق وانرژی و خیلی از مشکلات کشور حل میشه چون بدون اینکه مالیات بپردازن از یارانه استفاده میکنن
ناشناس۳۲۴۴۴۲۸۱۲:۲۶:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مجوز همه چیز بهشون دادید..گواهینامه خرید زمین زراعتی واجاره آنها وخلاصه خرید و اجاره همه چیز شرکت مغازه ها.
حسین۳۲۴۴۴۴۰۱۲:۳۴:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
از طالبان خواهش می کنید،افغانی هاروبرگردونه به کشورشان. عرضه بیرون کردن یا بستن مرز رو نداریدکه.
ناشناس۳۲۴۴۴۴۱۱۲:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
حضور بی رویه افغانها و نفوذشان در واحدهای تجاری تهران و شهرهای دیگر قطعا موجبات بی اعتمادی بیشتر به حکومت مرکزی را در پی داشته و خواهد داشت. لطفا برنامه ها و دلیل این اقدامات را توضیح دهید.
عاطفه۳۲۴۴۴۵۳۱۲:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مشهد شده کابل! بندازینشون بیرون فاتحه مملکت خوندن
ناشناس۳۲۴۴۴۵۹۱۲:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگه دولت خودش بخواد راحت می تونه اخراج کنه اول از مردم شروع کنه هرکی کار و جا داد باهاش برخورد و مالیات سنگین بگیره دوم بچه هاشون راه نده مدرسه میذارن میرن خودش نمیخواد اینم برای توجیه مردمه
ناشناس۳۲۴۴۴۶۳۱۲:۴۷:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ترغیب چیه خودتون راه دادید آمدن حالا هم باید بیرونشان کنید .
ناشناس۳۲۴۴۴۷۰۱۲:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
آقای دولت مرد تو برا کشور خود کاری انجام بده، مردم ایران از فقر و نداری سر چهار راهها نشستن کدایی تو می خوای برا افغانها امنیت برقرار کنی عجب.
امیرحسین رحیمی۳۲۴۴۴۸۰۱۲:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دوستان عزیز این بدبختا به ما پناه آوردن باور کنید 80 درصد کار های سخت افغانی انجام میدم خدا شاهده یک هفته کار گرای افغانی نباشن تهران بوی زباله میگیره این واقعیته چون ما مرد کار نیستیم منصفانه حرف بزنیم
ناشناس۳۲۴۴۵۵۴۱۳:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بزار بوی گند بگیره شهرداری یکم حقوق درست میده همون ایرانی با جون و دل تمیز میکنه شمام جوش غریبه هارو نزن
ناشناس۳۲۴۴۵۵۹۱۳:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
قبلا افغانی نبود این همه شاهکار معماری تو کشور بود چرا بی خود حرف می زنی.
ناشناس۳۲۴۴۶۵۹۱۴:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
شما حق داری در مورد خودت حرف بزنی چرا جمع می‌بندی پس همه دنیا افغانی کارش را جلو میبره
ناشناس۳۲۴۴۷۰۵۱۵:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
قبل از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق افغانستانی ها توی کشور خودشون با عزت و احترام زندگی میکردن. اون موقع شهر شما چطور اداره می‌شد؟!!
ناشناس۳۲۴۴۴۸۶۱۳:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ترغیب! یعنی چه؟ بریزید بیرون اینها را مگه یه مملکت چقدر مهاجر میتون بپذیره؟ کشورهای اروپایی که مثل ما به نون شب محتاج نیستند اینقدر مهاجر نمپذیرند.
مجی۳۲۴۴۴۹۳۱۳:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هیچ کشوری انقدر بی حساب نبست که هر کس وارد شود مسعولین ما متاسفانه فقط غریبه پرست هستند دیروز در جلسه معاون استاندار تهران گفته در غرب استان تهران ملارد و غیره دو میلیون و پانصد هزار افغانی است یک سرچ کنید ببینید جطور در کل کشور ۵ میلیون ؟؟ مطمئن بیشتر از ده میلیون است که نه مالیات نه اب و برق نمونه روستای حاجر اباد تهران پر شده و همه از تیر برق مجانی گرفتن و المنت ۵ هزار برای گرما روشن می کنند.
ناشناس۳۲۴۴۵۰۲۱۳:۱۱:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر افغانيها بجای ایرانی ها بودن چه برخوردی میکردن ؟.....
ناشناس۳۲۴۴۵۸۲۱۳:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
43 سال مهمانداری بس نیست که آب را روی ما و مردم بلوچستان بستند. تازه توی مصاحبه می گفتند اگر ایران اب می خوهد باید پولش را بدهد . بعد 10 میلیون گرسنه روانه ایران کرده .شما راضی می شوید یارانه خودتان را که حق زن و بچه تان است به دیگران بدهید. همان آب و نان و آب و برق و ...
ناشناس۳۲۴۴۵۰۸۱۳:۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
لطفا هر چن زودتر افغانها رو به کشور خودشون برگردونید و کاسه داغتر از آش نشوید اگه دلسوز هستید برای مردم ایران دلسوزی کنید
سینا۳۲۴۴۵۱۵۱۳:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افاغنه غیرمجاز وارد میشن هزار جنایت میکنن و از امکانات رایگان کشور ایران استفاده میکنن بنزین آب برق نان و.. ماشین و خونه دارن تموم کارها اشغال کردن زاد و ولد زیادی دارن بخدا اگر اخراج نشن از فلسطینی‌ها بدتر میشیم
ناشناس۳۲۴۴۵۱۶۱۳:۲۱:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
متاسفانه غفلت مسولانی باعث شده 10 میلیون سرباز طالبان در ایران اقامت داشته باشند واین رقم با زاد و ولد موشکی آنها در 10 سال آینده به 40 میلیون می رسد و به راحتی ایران را فتح می کنند.
ناشناس۳۲۴۴۵۲۲۱۳:۲۴:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
با سلام و احترام فراوان نمیخاد درخواست کنید فورا مرزا رو ببندید و همه رو بیرون کنید .
ناشناس۳۲۴۴۵۲۷۱۳:۲۷:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
باسلام خدمت دولت مردان کشور ما ..ضمن عرض ادب خدمت عزیزان می‌رسانم.. لطف کنید از مهاجرت افغانی ها جلو گیری کرده تادر آینده برای امنیت کشور مشکلی ایجاد نشود ...وسلام علی من تبع الهداء
عبدالله۳۲۴۴۵۳۶۱۳:۳۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
به نظربنده،به تعدادنیازدرامورمورد نظردرکشوربایدازافغانی هاپذیرفت آن هم طبق مقررات قانونی،که در سایرکشورهاهست.ومابقی باید به کشورخودشان برگردند،
ناشناس۳۲۴۴۵۳۷۱۳:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
از تهدید و اولتیماتوم شدید شخص آقای رئیسی به طالبان در باره حقابه کشورمان به التماس های آقای کاظمی قمی رسیدیم. راستی جواب آقای رئیسی را دادند؟
بنده خدا۳۲۴۴۵۳۹۱۳:۳۳:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بجز افغانیهای که شهید دادن مابقی را برگردانید از حق فرزندان ما ویارانه ایرانی میخورند درصف نان هر افغانی ۲۰ عدد نانبر بری میخرد هر زن افغان سالی یک بار بچه میاورد زنگ خطر بصدا درامده مثل زمان افشار پیشگیری کنید زبانمان یکی است ولی کشورمان فرق دارد
علی۳۲۴۴۵۴۰۱۳:۳۳:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افقانی بیرون
ناشناس۳۲۴۴۵۴۳۱۳:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دولت خودش باید کنترل بیشتری داشته باشد. مانند پاکستان یک ماه فرصت دهید خاک ایران را ترک کنند و گرنه 100 دلار جریمه و بعد اخراج می شوند. دوم کشیدن دیوار مرزی و نیمی از هزینه ای که برای آب و نان اشان از یارانه مردم ایران هزینه می کند صرف ساخت دیوار مرزی کند. با استفاده از خود اینها مانند ترکیه این کار را انجام دهد. سوم نیروی انتظامی در تمامی شهرها به مردم ، بنگاهها و کارگاهها اعلام کند هرکس بدون مجوز وزارت کشور به آنها خانه اجاره دهد . کار دهد و ... جریمه خواهد شد و عواقب امنیتی ان برعهده اوست. نگذارید ایران بدست افغانها ویران شود.
سعید۳۲۴۴۵۴۹۱۳:۳۶:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
یعنی مرز یه کشور اینقدر بی در و پیکر که اینهمه ادم یهو بریزن تو مملکت! الان چیمون درسته؟! جوونامون الان همه ازدواج کردن؟ شغل خوب دارن؟ بی نیازن؟ خودمونم زیادی هستیم با توجه به اقتصاد نون خورو پای کدوم سفره میخواین بنشونین؟؟!!
ناشناس۳۲۴۴۵۵۲۱۳:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
تعدادشون بیش از10ملیون نفر هست چرا آمار غلط میدید.سالی یک فرزند هم اضاف میکنند که اگر زوج آنها رو ۵ملیون نفر حساب کنیم سالی ۲/۵ملیون به تعدادشون اضاف میکنند مدرسه دولتی،مسکن،آب وبرق بصورت تعرفه ولی بدون پرداخت مالیات
ناشناس۳۲۴۴۵۵۵۱۳:۳۹:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ملت ایران خودش دچار مشکلات اقتصادی است .سفره های مردم کوچک ومعیشت مردم کم وکم شده بطور ی که اکثر مردم با درآمد اندک زندگی را میگذرانند.درچنین شرایطی موج مهاجرت افاغنه روز بروز بیشتر شده .از طرفی کار ها راز کارگران گرفته اند واز یارانه ای که حق ملت ا ست به افغان ها داده می‌شود. این افغان ها به جز فقر فساد وناامن کردن مملکت .سودی برای کشور ایران ندارد.بیاییم واقعیت ها بپذیریم.
ناشناس۳۲۴۴۵۵۸۱۳:۴۳:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
برای چی باید ایران از طالبان درخواست کنه ایران باید مرز رو ببنده دیگه نزاره کسی داخل کشور بشه وهمه اتباع غیر قانونی رو دستگیر کنه و بندازه داخل کشورشون مگه از طالبان می‌ترسید که درخواست میکنید اینها وبال کشور ما هستن برن کشور خودشون رو بسازن
هموطن۳۲۴۴۵۷۳۱۳:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
فعلا که مرزها بازه و روزانه کلی افغانی داره میاد تو مملکت.چی چیو می خوان برگردونن.مردم ایران دارن به بدبختی زندگی میکنن ومملکت کلی مشکل داره،حالا ورود اینهمه افغانی براچیه؟
ناشناس۳۲۴۴۵۷۵۱۳:۵۲:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خدایا یعنی اون روز میرسه دولت ایران دست از غریب پرستی برداره بابا بخدا خسته شدیم از دست افغانها چرا فکری برا اینا نمیکنن قم شده کابل گروه گروه دارن میان کارگر ایرانی بیکار نشسته خونه ولی اونا تا میرسن صاحب شغل میشن مسکن ملی شده برا اونا ما چه گناهی کردیم ایا کشورهای دیگه مثل ایران برخورد میکنن با مهاجر غیر قانونی والا خجالت اوره کار دولت ایران مرزهارو به روی اینا باز کردن
ناشناس۳۲۴۴۵۷۹۱۳:۵۵:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا خودتان را اینقدر خوار و حقیر کردید مجری برنامه تلویزیونی افغانستان در برنامه زنده تلویزیونی به مسئولین و مردم ایران فحش میده بعد شما درخواست می‌کنید اقتدارتون کجاست.
علی اکبرمحمدی۳۲۴۴۵۸۵۱۳:۵۷:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
فقط جالب اونجاست که میگه ۵میلیون مهاجر بله مشکل این اینجاست که شما حتی از تعداد اونا اطلاع ندارین مطمئن باشید تعداداونا بالای 10میلیون نفرهست افغانستان بجزایران ۵تادیگه همسایه داره ولی هیچ کشوری اینارو قبول نمیکنه چون برای امنیت مردم وکشورشون ارزش قائل هستن
سوده۳۲۴۴۵۹۲۱۴:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
تو را خدا مرزها را کنترل کنید و اینها را بیرون کنید هرجا میریم فقط افغانی میبینیم
ناشناس۳۲۴۴۵۹۵۱۴:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا باید به طالبان باج بدین ..مردم با این مهاجران امنیت ندارن .جوونهای ما بیکارن .انوقت ‌افغان باید بیان .بیرونشون کنین ..
ناشناس۳۲۴۴۵۹۹۱۴:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دوستان عزیز مقصر اصلی مسوولان کشور خودمان هستند مرزهای کشور بدون دروپیکر هستش قبلا اونجا جنگ بوده الان که کشورشان خوب آرامش داره مگر نه ارزش پولشون الان ۵برابر ایرانه برگردند به کشور خودشان.
امیر ایرانمنش۳۲۴۴۶۰۴۱۴:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
تحت لوای رهبر تا اخرین قطره خون برای دفاع ازایران اسلامی اماده ایم
ناشناس۳۲۴۴۶۰۹۱۴:۰۸:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
استاندار مازندران .. .افغانهارو بیرون کنین .کل غرب مازندران شده افغانی .خلاف دزدی اعتیاد .تجاووز ‌بسه دیگه .
ناشناس۳۲۴۴۶۱۱۱۴:۰۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
غرب مازندران .شده همه افعانی .استاندار ..چرا بیرونشون نمیکنین .مردم امنیت ندارن ..
رضا۳۲۴۴۶۱۴۱۴:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افغانی آنقدر زیاد شده است که ما خیال میکنیم اینجا افغانستان است
ناشناس۳۲۴۴۶۱۵۱۴:۱۵:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگه کاربه افغانی ندن میره مشکل از خودماست که کارگر افغانی به ایرانی ترجیح میدیم
ناشناس۳۲۴۴۶۲۴۱۴:۲۰:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
در جواب افغانی محترم باید بگم شما برا پیشرفت کشور خودتت تلاش کن کشور مثل ناموس آدم می مونه دو دستی تقدیم کردید. ما کشورمون آباد بود...
ناشناس۳۲۴۴۶۲۸۱۴:۲۱:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اینها دیگه شورش در آوردند هر جا که پا میزاری مدارس ۷۰درصد افغانی ۳۰ درصد ایرانی خیابان گارگاهها نانوایی خدا به دادمان برسد
نادر۳۲۴۴۶۲۹۱۴:۲۲:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر مرزها امنیت داشته باشه این همه افغانی چطور میتونن وارد ایران بشن؟ یا مرزها امنیت نداره یا اینکه با هماهنگی دارن وارد میشن ویا سیاست مسئولین اینه که این همه افغانی وارد ایران بشن اگر هر افغانی روزی فقط ۵عدد نان بخوره ۱۰ لیتر آب مصرف کنه ضرب ۸ ملیون نفر روزانه ۴۰ ملیون قرص نان ۸۰ ملیون لیتر آب فقط روزانه مصرف نان و آب
ایرانی۳۲۴۴۶۳۶۱۴:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بنا به اظهارات جناب آقای مرتضوی ۵ میلیون افغانی در ایران هست، و تعدادبسیار زیاد افغانهای غیر مجاز را هم که بی نام و نشان وارد شدن و از تمام امکانات ایران سو استفاده میکنن را هم اضافه بفرمایید، ان هم در شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی فعلی، اصلا حضور این تعداد مهاجر و خارجی بی حساب و کتاب کجای دنیا هست که اینجا هم باشه، اینها برای امنیت و فرهنگ و اقتصاد ما خطرناک هستن ، واقعا امیدوارم مسئولین مملکت برای مردم و کشور دلسوزی کنند و حق و حقوق ما ایرانی ها را به این راحتی به افغانها واگذار نکنن ، تاوان جبران ناپذیری برای ایران و ایرانی ها به دنبال خواهد داشت، همین الان افغانها خود را محق بر پیشرفت و ابادانی ایران میدانند اگر بیشتر پیش برود چه ادعاهایی خواهند داشت ؟؟!!!!!
ناشناس۳۲۴۴۶۴۵۱۴:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هرچه زودتر.این مهاجران رو بیرون کنین .شماها مگر دشمن مردم خودتون هستین .کل ایران جوونها بیکارن.
وحدت حسینی۳۲۴۴۶۵۲۱۴:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
کشوری که اینهمه قدرت داره که ۸سال با چندین کشور بجنگه رفته گردن کج می‌کنه جلوی گروه تروریستی طالبان!
ناشناس۳۲۴۴۶۶۸۱۴:۴۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
جالبه. شما خودتون دارین مردم خودتون رو فراری میدین از طالبان تروریست توقع دارین؟
ناشناس۳۲۴۴۶۷۲۱۴:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
الان مشکل مملکت شد افغانستانی های پناهنده؟؟ نمی گم مهاجران غیر قانونی در ایران بمانند، حرفم اینه که مردم ریشه مشکلات را پیدا کنند. دقیقا خود ریشه را.
ناشناس۳۲۴۴۶۷۷۱۴:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
شما ها فقط زورتون به مردم ایران می رسه؟؟
esi۳۲۴۴۶۸۴۱۴:۵۶:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
آخه این دشمن دشمن چیه افتاده سر زبونتون‌‌‌؛ میگه اینها مردم نیستن که تو فضای مجازی از حضور این همه افغان ناراضی اند!!! آخه چرا من فرزند جانباز25درصد باید بیکار باشم...
1۳۲۴۴۶۸۷۱۴:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
جالب و عجیبه مسئولین برای امریکا اروپا و دنیا شاخ شونه می‌کشند به طالبان که می‌رسند با خواهش و تمنا صحبت می‌کنند.
ناشناس۳۲۴۴۶۹۳۱۵:۰۰:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هر چی درخواست حقابه هیرمند نتیجه داد این مورد هم نتیجه میده ...
ناشناس۳۲۴۴۶۹۶۱۵:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا اینقدر از طالبان می ترسید؟ 5 میلیون نفر افغانی برای ایران با این اقتصاد یعنی فشار مضاعف.
ناشناس۳۲۴۴۶۹۸۱۵:۰۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
دولت بخواد درعرض یک ماه همه را بیرون میکنه ؛ به ایرانیهابه ازای مصرف روزانه نان لواش وبربری وغیره بدهداز طریق کارت نان و به افغانی‌ها بربری را۱۵۰۰۰ولواش را۵۰۰۰ ویزیت دکتروغیره راچند برابر کنه ویه اشاره کوچولو به جوانان متعصب بدهند ما همه رابیرون میکنیم همانطور که دشمن رادر۸سال دفاع مقدس بیرون کردیم اینها آمده اند سرمایه ایرانیها را به تاراج ببرند
تدبیر۳۲۴۴۶۹۹۱۵:۰۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افغانها باید به کشورشان برگردند
علی۳۲۴۴۷۱۶۱۵:۲۶:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
نمیدانم نمایندگان مجلس باحقوق میلیاردی چرا عرضه ندارند قانون منع بکارگیری اتباع بیگانه واشد مجازات برای کسانی که بکارگیری می کنند تصویب کنند این خواست عمومی ۹۰درصد مردمه با سلام وصلوات که نمیشه مملکت اداره کرد رسما کشور را دادیم به افغانیا.
ناشناس۳۲۴۴۷۲۶۱۵:۳۰:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
باید برا خروجشون التماس کنید
ناشناس۳۲۴۴۷۲۸۱۵:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خب شما مرز رو ببندید نیاز به درخواست نیست مگه اینجا مرز و سرحد نداره.اگه من ایرانی بخوام همون افغانستان برم وارد خاک افغانستان که شدم جلو من رو میگیرن که تو با کدام مجوز اومدی توی خاک ما ...ولی متأسفانه اینها فله ای ریختن توی ایران...چرا؟!!
ناشناس۳۲۴۴۷۳۴۱۵:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خوبه همه مردم ایران مخالف ماندن افغانها هستند ،کو گوش شنوا ،
ناشناس۳۲۴۴۷۳۶۱۵:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
راستی یه مدت پیش فرش قرمز برا طالبان پهن میشد دفترچه تامین اجتماعی برا افغانی‌ها مدرسه برا بچه هاشون. فک کنم یه مدت دیگه عراقی ها وسوریه ای ها هم ازپول مفت سیربشن
محمد۳۲۴۴۷۵۵۱۶:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
حرفاتون جوریه انگار بیشتر مارو میخواین ترغیب کنین بریم افغانستان
ناشناس۳۲۴۴۹۴۶۲۰:۰۷:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بروافغانستان هیچ کس بهت کاری نداره
احمد۳۲۴۴۷۷۷۱۶:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خواهش میکنم که یه فکر اساسی کنید..افغانی ها همه جا رخنه کردن...تمام نانوایی ها شده افغانی...تمام ویلاها و باغ ها دست افغانی هاست...تمام کارهای ساختمانی و پیمانکاری دست افغانی هاست.. تمام کارهای کشاورزی دست افغانی هاست.... به قشر ضعیف جامعه فشار میاد....
اشنا۳۲۴۴۷۹۹۱۷:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
درهمه دنیا هم خوب است هم بد حرف مردم ایران اینه که نباید مرزها آزاد باشه هرکسی بیاد بره باید مثل کشورهای دیگه اندازه ای که کشور لازم داره اتباع خارجی پناهنده بگیره که به کارو نان و امنیت مردم لطمه وارد نشه دولت باید سریعا تا دیر نشده دراین رابطه فکر اثاثی کنه مردم باغیرت ایران الان برای زندگی روزمره دارن واقعا اذیت میشن لطفاً اقدام گردد
ناشناس۳۲۴۴۸۲۹۱۷:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
این‌یعنی‌همشون‌‌که‌کارت‌وپاسپورت‌هم‌دارن‌باید‌برن‌یانه‌فقط‌غیر‌قانونی‌هارو‌میفرستن؟
ناشناس۳۲۴۴۸۳۵۱۷:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۰
طالبان داره کاری میکنه همه مردم افغانستان فرار کنه تا پاکستانیهارا بیاره افغانستان و دیگه افغانستانی وجود نداشته باشه
ناشناس۳۲۴۴۸۵۴۱۸:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چقدرباقدرت باهاشون صحبت کرد. اوناهم حساب بردن
داود۳۲۴۴۸۷۹۱۸:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بس دیگه مهمان نوازی اوناهم خدا دارن نگران افغانها نباشید نگران جونهای خودمون باشیم ایران و خدمون بسازیم
ناشناس۳۲۴۴۹۱۱۱۹:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مگی دولت مردان نمی گویند که جمعیت کمه مگه هروز تشویق به بچه آوردن نمیکنه بخاطر پنج میلیون به این حالت افتادید تا ۱۶۰ میلیون خیلی فاصله است بخدا
غریبه۳۲۴۴۹۱۵۱۹:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
به سوال فنی من که ایران به دنیا اومدم هیچی از کشور خودم نمی دونم اخلاق همچیم شده مثل این ور نمیدونم بحث شما راجب چیه با ایرانیا گشتم بزرگ شدم ما چی میشیم حتی من به کشور خودم برگردم نمیدونم کجا برم چیکا کنم
ناشناس۳۲۴۴۹۱۹۱۹:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
یک.خانواد.افقانی.در.همسایه.ماهست.شانزاده نفر.یک.نفرکارت.دار.پانزا ده.نفرسان.هیچ.گونع.مدرکی.ندارن
ناشناس۳۲۴۴۹۵۱۲۰:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خودملت هم بی تقصیرنیستن کلی خونه به افغانها اجاره میدن.بعدهم وطن خودمون بایددربدربگرده دنبال خونه اجاره ای.این یک نمونه بود.
ناشناس۳۲۴۴۹۷۴۲۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هرجور فکرشو میکنم میبینم هممون واقعا ساده هستیم نمیدونیم چ خبره ولی تا جایی ک من اطلاع دارم حجم زیادی از بودجه دولت توسط همین اتباع داره تامین میشه
ناشناس۳۲۴۵۰۳۰۲۱:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ایران مال ما هست ایرانها پرتوقع استن زمین مال خدا است هر جا بخواهیم مرویم
محمد...۳۲۴۵۰۵۶۲۲:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر یک شهروند اروپایی به همین شکل وارد کشور بشه در کسری از ثانیه دستگیر و به عنوان جاسوس محاکمه میشه شرایطی فراهم کنید تا مهاجرین ایرانی که اکثرا نخبه های این کشور هستن به کشور برگردن
مسلم۳۲۴۵۰۶۶۲۲:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هرسال کشورهای زیادی هستن که خواستار نیروی کار و مهاجر هست ،بزارید برن انجا ،شما هم راحت بشید ما هم ،بعد ببینیم چه قدر سیر میشید
ناشناس۳۲۴۵۰۷۴۲۲:۳۷:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
مگه میشه یک دولت خاسته بحق اکثریت مردم کشورش بخاطر اتباع اونم افغانها نادیده بگیره خیلی عجیب وجای سوال داره ؟!!!!!!!!!!
ح۳۲۴۵۱۶۸۲۳:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
درود بر اردوغان افغانی ها رو بیرون کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    2. تضادی عجیب و پر ابهام!

    3. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

    4. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

    5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

    6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

    7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

    8. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

    9. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

    10. مسعود اسکویی درگذشت

    11. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

    12. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

    13. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

    14. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

    15. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

    16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

    17. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

    18. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

    19. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

    20. زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

    21. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

    22. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

    23. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. من عجله ندارم!

    3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    11. دور باطلی که تمامی ندارد!

    12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. تضادی عجیب و پر ابهام!

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

      4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

      8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

      9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

      10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

      11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

      13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

      15. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

      16. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

      17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      18. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

      19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      21. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

      22. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

      23. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

      24. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

      25. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      آخرین عناوین