باخت بدون توجیه تیم امید نفرین شده!

  4020710004 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم فوتبال امید کشورمان در کمال ناباوری مقابل هنگ کنگ شکست خورد تا از رسیدن به چهار تیم برتر آسیا بازبماند که یکی از مهم ترین دلیل این ناکامی می‌تواند عملکرد مدیریتی تیم و کادرفنی باشد.

باخت بدون توجیه تیم امید نفرین شده!

به گزارش فارس، باخت به هنگ کنگ 2023 در مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی آنقدر تلخ و گزنده است که شاید تا مدت‌ها نتوان آن را فراموش و حتی توجیهی منطقی برایش جور کرد و به همین دلیل هم رضا عنایتی بعد از شکست به نشست خبری نیامد و دستیارش هم باخت را به مساله ژنتیک! ربط داد ولی یادمان نرفته که چقدر شاهد دعواهای مدیریتی بین مسؤولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بودیم. اینکه در زمان مقرر کادرمدیریتی تیم امید انتخاب نشد. قرار بود حبیب کاشانی مدیریت تیم امید را برعهده بگیرد و سرمربی هم فرد دیگری شود. شاید اگر آن زمان را راحت از دست نمی دادیم و به جای کش مکش های مدیریتی، هم افزایی انجام می شد امروز زانوی غم بغل نکرده بودیم.

هرچند با همه این اوصاف پیش از مسابقات، مسؤولان فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به مدال آوری تیم امید در بازی های آسیایی امیدوار بودند و به همین دلیل هم مهدی تاج رئیس فدراسیون سعی کرد از این تیم حمایت کند. از تعطیلی مسابقات لیگ برتر گرفته تا اجبار باشگاه ها برای دادن بازیکن به این تیم، امکانات تیم رضا عنایتی هم مثل تیم ملی بزرگسال فراهم شد تا با مدال طلای فوتبال بتوانیم دوباره فضای فوتبال ملی و باشگاهی را مثبت کنیم ولی باخت به تیم درجه سه هنگ کنگی همه چیز را بهم ریخت. به نظر می رسید رضا عنایتی از دقیقه یک مسابقه در کنار زمین عصبی و پر استرس است و این شرایط احساسی سرمربی به تیم و بازیکنان داخل زمین منتقل شد و آنها حتی از باز کردن دروازه خالی هم ناتوان ماندند.

موضوع وقتی تاسف بارتر می شود که بدانیم حدود سه ماه پیش رضا عنایتی با نفراتی چون حزباوی و الهیار صیادمنش سه بر صفر هنگ کنگ را شکست داده بودیم اما حالا همان سرمربی با انتخاب هایی که خودش انجام داده بود نتوانست از پس هنگ کنگ بربیاید. هنگ کنگی که بدون امتیاز از مرحله گروهی به این مرحله رسیده بود! انگار این تیم امید نفرین شده است. به جز طلسم نیم قرنی نرفتن به المپیک این تیم در رقابت های آسیایی هم همواره ناکام بوده است. در سال 2014 تیم امید با سرمربیگری نلو وینگادا پرتغالی 4 بر یک مقابل قرقیزستان شکست خورد و حتی از مرحله گروهی صعود نکرد! 

شاید باید برنامه ای بلند مدت برای فوتبال پایه داشته باشیم، شاید بهتر است برای فوتبال پایه در عرصه ملی برنامه ریزی اصولی داشته باشیم زیرا تیم امید کشورمان در دوره های مختلف و در زمان روسای فدراسیون های مختلف هم ناکام بوده است. از غلامحسین پیروانی گرفته تا رضا عنایتی و نلو وینگادا و.... همگی در این تیم امید ناکام بوده اند. چه زمانی که تیم امید زیر نظر کی روش قرار داشت چه حالا که امیر قلعه نویی سعی کرد با انتخاب سرمربی همسو با خود حداکثر کمک را برای نتیجه گیری به تیم امید انجام بدهد. مهم این است که نسلی دیگر از فوتبال زیر 23 سال ما سوخت ! چون فروردین سال آینده تیم‌های امید برتر قاره آسیا برای رسیدن به المپیک رقابت خواهند کرد اما ملی پوشان ما باید کناره سفره هفت سین از پای تلویزیون شاهد رقابت تیم هایی باشند که شاید یک دهم کشور ما استعداد ناب فوتبالی ندارند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۴۰۴۷۰۷:۰۳:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
چرا نفرین شده . مدیریت درخشان تاج را بیاد بیاوریم . ویلموس و .. .. تازه قرار بود نمایندگان محکم برخورکنند که ....
ناشناس۳۲۴۴۰۴۸۰۷:۰۵:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بیاد بیاوریم جریان تایید صلاحیت تاج و سلاح ورزی را . البته بخش خصوصی سلاح ورزی را قبول داشتند اما مردم تاج را قبول نداشتند
ناشناس۳۲۴۴۰۶۱۰۷:۱۸:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
متاسفانه این شعار،، ما میتوانیم ،،بسیار بد تعبیر شده ،به این ترتیب که ما درهای ورود علم روز دنیا را ببندیم و با همان دانسته های سنتی خودمان مرزهای موفقیت را درنوردیدیم ،!.هر کس جز تایید این شعار حرفی زد به انواع تهمت ها بنوازیم و همچنان آویزان شعار خودمان باشیم ،.این باخت برای همیشه در خاطره ملت باقی خواهد ماند و ورزشی که همه امکانات کشور ،به رغم ناموفق بودن در میادین بین المللی تمام امکانات ورزشهای مدال آور را به سوی خود جذب میکند به عوض تزریق نشاط و غرور به ملت ،حقارت و ناراحتی را نصیب مردم میکند ،از علم روز دنیا غافل نشویم تا این شعار مفهوم پیدا کند ،صد البته نه با افراد توخالی و کلاهبرداری مثل ویلموتس
ناشناس۳۲۴۴۱۴۶۰۸:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
واقعيت اينكه كه فدراسيون پول نداشت مربي خوب خارجي استخدام كند و با وضع و امكانات هم مربي خوب داخلي هم قبول نمي كرد بخاطر همين تيم ها به عنايتي و قلعه نويي رسيد!
ناشناس۳۲۴۴۱۸۲۰۹:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
پول هم که داشت رفت سراغ ویلموس
ناشناس۳۲۴۴۶۱۸۱۴:۱۷:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
واقعا دل مردم سوخت جائیکه با حدود یک لشکر هزار نفره در لیگ برتر و دسته یک و جوانان و غیره برابر تیمی که در برابر تیم دسته دو کشور هم بازنده میشد به بازیم خدا نگذره از سر این نامسولان ورزش کشور
ناشناس۳۲۴۴۷۶۶۱۶:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
شرایط تیم ملی هم بهتر از این نخواهد بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین