واشنگتن پست: نظرسنجی پیروزی ترامپ بر بایدن، نامعتبر است

  4020703073

    نشریه واشنگتن پست اعلام کرد نظرسنجی که نشان می‌دهد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ بایدن را شکست می‌دهد، احتمالا یک داده آماری پرت است.

واشنگتن پست: نظرسنجی پیروزی ترامپ بر بایدن، نامعتبر است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه واشنگتن پست اعلام کرد نظرسنجی این نشریه به همراه شبکه ای بی سی که نشان می دهد ترامپ در انتخابات 2024 بایدن را شکست می دهد، احتمالا یک داده آماری پرت و دورافتاده است. زیرا نظرسنجی های دیگر حاکی از آن است که این دو نامزد انتخاباتی در رقابتی برابر هستند.

داده پرت یا داده دورافتاده در مبحث آمار به داده‌ای گفته می شود که با دیگر داده های هم گروه فاصله چشمگیری داشته باشد و به اصطلاح با آنها نمی خواند.

براساس نتایج این نظرسنجی مشترک که روز گذشته منتشر شد، بایدن با 42 درصد محبوبیت در مقایسه با 51 درصد محبوبیت ترامپ دنباله رو اوست.

حال واشنگتن پست با تحلیل نتایج این نظرسنجی اعلام کرد که پیشتازی بالای ترامپ به طور چشمگیری در تضاد با دیگر نظرسنجی های انجام شده است که نشان می دهد انتخابات کلی نتیجه برابر مجازی را زیر سوال می برد، تفاوتی که حاکی از آن است که نقطه آماری احتمالا پرت و دورافتاده است.

گری لانگر محقق نظرسنجی های عمومی در تحلیل نتایج این نظرسنجی گفت: ترتیب پرسیدن سوال می تواند یک فاکتور مهم باشد. در این نظرسنجی ابتدا درباره عملکرد بایدن و ترامپ، تمایلات اقتصادی و دیگر موضوعات مختلف همچون تعطیلی احتمالی دولت، کمک به اوکراین و موضوع سقط جنین پرسیده شد و سپس از شرکت کنندگان در نظرسنجی درباره اولویت های نامزدها سوال شد. وی تصریح کرد که این اقدامی متداول و معمول در نظرسنجی ها در این مرحله از چرخه انتخاباتی است زیرا این پرسش ها در این مرحله بسیار متداول تر از موضوع محبوبیت نامزدها است.     

وی افزود: از آنجایی که نتایج بسیاری در مورد بایدن منفی است، وی در بحث محبوبیت در میان رای دهندگان از ترامپ عقب افتاده است.

علاوه بر این، ارسال پیام به عنوان یک فاکتور ممکن، به معنای آن است که اولویت فرضی رای در این انتخابات ممکن است به راستی نشان ندهد که در نظر سنجی های سال آینده چه چیزی انتظار می رود.

این محقق تصریح کرد جو بایدن اکنون به شکلی وسیع نامحبوب است و تردیدهای بسیاری در مورد مناسب بودن او برای حضور مجدد او در انتخابات وجود دارد. امروز شمار قابل توجهی از مردم آمریکا به دنبال فرصتی برای بیان نارضایتی خود هستند.        

لانگر با اشاره به نرخ عملکرد ضعیف بایدن، نارضایتی های اقتصادی و نگرانی های موجود درباره سن او که همگی فاکتورهای مرتبطی هستند، خاطرنشان کرد اخبار اخیر به شکل گسترده بر بحث های عمومی منفی درباره رئیس جمهور متمرکز شده، در حالی که مطرح شدن اتهامات کیفری علیه ترامپ باعث تقویت جایگاه او شده در حالی که او اعلام کرده نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های دورن حزبی است.   

این در حالی است که نظرسنجی های هفته های اخیر همچنان حاکی از رقابت تنگاتنگ ترامپ و بایدن است و نظرسنجی روز گذشته ان بی سی نشان داد که این نامزدها در میان رای دهندگان ثبت نام شده با رقم 46 درصد در رقابتی برابر هستند. همچنین آخرین نظرسنجی یوگاو/ یاهو که هفته گذشته منتشر شد به طور مشابه حاکی از رقابت تنگاتنگ 44 درصدی این دو نامزد در میان رای دهندگان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین