لاوروف:کسی در لندن یا واشنگتن نمی‌خواهد جنگ اوکراین پایان یابد

  4020702074

وزیر خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، آمریکا و متحدان اروپایی آن «امپراتوری دروغ‌» هستند چون مشتاق به انجام تعهداتی هستند که قرار نیست به آنها عمل کنند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که عادت کرده‌اند به دنیا نگاه کنند، مشتاق به قول و تعهد هستند از جمله تعهدات مکتوب و الزام‌آور قانونی، اما تمایلی به اجرای آن ندارند. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت، غرب به درستی امپراتور دروغ هاست.

لاوروف ادامه داد: بسیاری از کسانیکه قبل از من از تریبون سازمان ملل صحبت کردند، این ایده را مطرح کردند که سیاره زمین در حال گذر از تغییرات غیرقابل بازگشت است. نظم جهانی جدید درست در مقابل چشمان ما متولد می‌شود.

دیپلمات ارشد دولت مسکو خاطرنشان کرد: ‌آینده در فرآیند بن‌بست بین اکثریت جهانی که خواستار توزیع عادلانه‌تر ثروت‌های جهانی است و از تنوع در تمدن ما حمایت می‌کند و بین تعداد معدودی که از روش‌های نواستعماری برای حصول اطاعت با هدف حفظ سلطه خود استفاده می‌کنند، شکل می‌گیرد.

وی افزود، روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین است ، اما آتش‌بس را نمی‌پذیرد چون مسکو یکبار قبلا فریب خورده است. ما در شرایط واقعی کار می‌کنیم. در مارس و آوریل ۲۰۲۲ مذاکراتی انجام شد، همه چیز قبلا مشخص شده بود. اما دو روز بعد رویداد بوچا رخ داد، چون فکر می‌کنم کسی در لندن یا واشنگتن نمی‌خواهد این جنگ پایان یابد.

لاوروف همچنین یادآور شد: به همین دلیل است که وقتی درباره مذاکره صحبت می‌شود، پوتین شفاف و واضح می‌گوید که ما آماده گفت‌وگو هستیم اما پیشنهادهایی را که برای آتش بس مطرح شده، مدنظر قرار نمی‌دهیم چون ما قبلا یکبار این کار را انجام دادیم و شما ما را فریب دادید.

وزیر خارجه روسیه گفت:‌ غرب مذاکره کی‌یف را با مسکو ممنوع کرده است. ما نه تنها آماده بودیم، بلکه برای مذاکره به توافق رسیدیم، در آوریل ۲۰۲۲ به توافق رسیدیم.  پس از آن، همانطور که من متوجه شدم، به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته شد از آنجایی که آنها خیلی سریع توافق کردند، بیایید آنها را خسته کنیم.

لاوروف ادر ادامه این مساله را عنوان کرد که طرح پیشنهادی صلح اوکراین و سایر طرح‌ها برای احیای ابتکارعمل غلات، واقعی نیستند و ادامه داد: اگر کی‌یف و متحدان غربی آن به مواضع خود پایبند باشند، درگیری در میدان نبرد حل خواهد شد.

وی افزود، مسکو طرح غلات دریای سیاه را ترک کرد چون وعده‌های داده شده به روسیه از جمله لغو تحریم‌ها علیه یک بانک روسی و اتصال مجدد آن به سیستم پرداخت جهانی سوئیفت محقق نشد. جدیدترین پیشنهاد سازمان ملل برای احیای این کریدور صادرات برای محصولات کشاورزی اوکراینی اصلا واقعی نیست.

لاوروف در ادامه گفت در ماه آتی میلادی به پیونگ یانگ می‌رود تا درباره مذاکرات با همتای کره شمالی خود گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین غرب را به داشتن طرز فکری نو استعماری در پیشروی خود به جنوب جهانی برای جلب حمایت اوکراین در جنگ متهم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین