علی داودی: خوشحالی باشد برای المپیک/ در یک‌ضرب باید بیشتر وزنه بزنم

  4020701032

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران گفت: از رکورد مجموع ۴۵۰ کیلوگرم رد شدم و یک مدال برنز گرفتم که اتفاق خوبی است اما خوشحالی بماند برای المپیک پاریس.

علی داودی: خوشحالی باشد برای المپیک/ در یک‌ضرب باید بیشتر وزنه بزنم

به گزارش ایسنا، علی داودی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، رکورد ۲۰۳ یک‌ضرب، ۲۴۹ دوضرب و مجموع ۲۵۲ کیلوگرم را ثبت کرد و به مدال برنز دوضرب رسید. داودی در حرکت اول یک ضرب برخلاف انتظار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم و سوم یک‌ضرب، وزنه های ۱۹۵ و ۲۰۳ کیلوگرم را زد . در دوضرب هم وزنه‌های ۲۴۰ و ۲۴۹ کیلوگرم را مهار کرد و وزنه ۲۵۵ کیلوگرم را انداخت.

علی داودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی علت انداختن وزنه ۱۹۵ کیلوگرم در حرکت اول یک‌ضرب، بیان کرد: حرکت اول یک‌ضرب را مقداری دست کم گرفتم اما در حرکات بعدی توانستم وزنه ۱۹۵ و ۲۰۳ کیلوگرم را مهار کنم. شاید اگر حرکت اول را محکم‌تر و مصمم‌تر می‌زدم، این حرکت ثبت می‌شد. البته اینطور نبود که کم کاری کنم، بالاخره گاهی در مسابقات، وزنه‌های سبک هم مشکل ساز می‌شوند. حرکت دوم و سوم را با توان بالاتر زدم. در تمرینات بیشتر از ۲۰۰ کیلوگرم نزده بودم و بعد از جایزه بزرگ کوبا در تمرین یک بار وزنه ۲۰۲ را زده بودم و بیشتر از آن نیامده بودم. وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را یک‌بار در جایزه بزرگ کوبا زدم و در قهرمانی جهان هم تکرار کردم.

 

کسی  به غیر از تالاخادزه پشت وزنه ۲۵۵ کیلوگرم نرفت

داودی در مورد اینکه در حرکت دوضرب، وزنه با ارزش ۲۵۵ کیلوگرم را انداخت، تصریح کرد: وزنه ۲۵۵ کیلوگرم، وزنه خیلی خوبی بود و  سال‌های زیادی بود کسی به جز تالاخادزه پشت این وزنه نرفته بود. در قهرمانی جهان من، لالایان و مارتیروسیان از ارمنستان پشت این وزنه رفتیم و شاید من به مهار این وزنه نزدیک‌تر بودم. همه تلاشم را کردم اما بخت با من یار نبود و لحظه آخر که خواستم پایم را جمع کنم، نشد کار را تمام کنم. با این حال نشان دادم توانایی زدن این وزنه را دارم. در تمرینات وزنه ۲۵۶ و ۲۵۷ کیلوگرم را تا روی سینه کشیده بودم اما این‌گونه قیچی نزده بودم.

خوشحالی بماند برای سال آینده

او در مورد اینکه پس از کسب مدال برنز دوضرب چندان روی سکو خوشحال نبود، گفت: خوشحال نبودم اما ناراحت هم نبودم. در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا بدون مدال ماندم اما امسال اجازه ندادم این اتفاق بیفتد و تک مدال برنز دوضرب را در قهرمانی جهان گرفتم. خیالم از این بابت راحت شد بعد از مدت‌ها در بزرگسالان جهان مدال گرفتم .خوشحالی نیز برای سال آینده و المپیک پاریس بماند. یک گام دیگر و افزایش رکورد می‌خواهم تا دومین مدال المپیک خودم را بگیرم.

 

در یک‌ضرب افزایش رکورد داشته باشم، حریفانم را شکست می‌دهم

ملی‌پوش فوق‌سنگین ایران در پاسخ به این پرسش  که به نظر می رسد تابوی شکست دادن دو وزنه‌بردار مطرح از ارمنستان و ارمنی الاصل بحرین برایش شکسته شده است؟ تاکید کرد: لالایان و گور میناسیان هر دو وزنه‌برداران خوبی هستند. اگر درست بگویم این رقابت در فوق‌سنگین بی‌سابقه بود و شاید در سال ۲۰۰۰  تا ۲۰۰۴ که آقای رضازاده وزنه می‌زد، چنین رقابتی وجود داشت و آقای رضازاده اول می‌شد و باعث افتخار همه بود. الان هم رقابت سنگین است. لالایان و میناسیان وزنه‌برداران خوبی هستند. در یک‌ضرب جلو می‌افتند و اینکه من در یک‌ضرب کم می‌زنم  شاید باعث می شود که آنها برنده شوند. قطعا اگر روی یک‌ضرب کار کنم و افزایش رکورد در حد چهار تا پنج کیلوگرم داشته باشم، قطعا در دوضرب و مجموع راحت‌تر می‌توانم آنها را شکست دهم و به پیروزی برسم. 

از رکورد مجموع ۴۵۰ کیلوگرم عبور کردم

او در مورد قطعی شدن سهمیه المپیک پاریس گفت: سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ چهارم شدم و سهمیه من تقریبا قطعی شد. امسال هم مجددا در قهرمانی جهان چهارم شدم و باز هم یک قدم دیگر برای حضور در المپیک پاریس جلوتر آمده‌ام. همین که به حد از آمادگی رسیدم که از رکورد مجموع ۴۵۰ کیلوگرم رد شدم، خوب است.  شش - هفت کیلوگرم تا مدال مجموع فاصله داشتم. فکر نمی‌کنم لالایان و میناسیان بیشتر از این وزنه بزنند. فکر می‌کنم در یک‌ضرب مقداری افزایش رکورد داشته باشم و در دوضرب رکورد ۲۵۵ کیلوگرم را تکرار کنم، در المپیک یکی از سکوها را برای خودم دارم. توانم را می‌گذارم تا بتوانم اتفاق خوبی را رقم بزنم.

 

*مدال بازی‌های آسیایی می‌خواهم

نایب قهرمان المپیک توکیو  با اشاره به حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: دفعه اول است در این بازی‌ها وزنه می‌زنم و مدال بازی‌های آسیایی ندارم. امیدوارم با تمام توان  وزنه بزنم و این رقابت را هم با موفقیت پشت سر بگذارم. سپس تمریناتم را برای المپیک پاریس شروع می‌کنم تا مجددا در المپیک مدال دیگری کسب کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین