داورزنی: برای ثبت‌نام در انتخابات هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام/ والیبال حرف اول را در کشور می‌زند

  4020622050

رییس فدراسیون والیبال در مورد پایان دوره ریاست خود و احتمال شرکت در انتخابات پیش رو بیان کرد: هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ام.

داورزنی: برای ثبت‌نام در انتخابات هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام/ والیبال حرف اول را در کشور می‌زند

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه آخرین اردوی تیم ملی والیبال پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی در مورد احتمال حضور خود در انتخابات ریاست فدراسیون گفت: دغدغه جدی من  در حال حاضر بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک است. بیشتر به این دو رویداد فکر می‌کنم. تا یکشنبه فرصت ثبت نام است و در حال بررسی وضعیت هستم. هنوز برای ثبت نام به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ام.

او در ادامه افزود: موانع قانونی از منظر قوانین داخلی یک بحث و از منظر اساسنامه فدراسیون جهانی بحث دیگری است اما از آنجایی که تعامل ما با وزارت ورزش همیشه خوب و مثبت بوده است و سعی کرده‌ایم تصمیمات ما منجر به چالش بین قوانین داخلی و بین‌المللی نشود. 

واکنش به رفع محدودیت برای بازنشسته‌ها

داورزنی در مورد اینکه طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ریاست فدراسیون‌های ورزشی شغل محسوب نمی‌شوند و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آن‌ها را عهده‌دار شوند بیان کرد: این موضوع در راستای بهرمندی ورزش کشور از ظرفیت‌هاست. فکر می‌کنم تحول خوبی در ورزش کشور اتفاق می‌افتد که فدراسیون‌ها مطابق با تعریف فدراسیون در دنیا و کشورهای پیشرفته عمل کنند. در دنیا فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود و موقعیتی برای کسانی است که توانایی دارند. در کشورهای پیشرفته روسای فدراسیون‌ها از کسانی هستند که  با آمدنشان منابع مختلف می‌آوردند، توانمندی خود را در اختیار می‌گذارند و می‌توانند به فدراسیون ملی کمک کنند. اینکه ما فدراسیون‌ را ضعیف و کوچک کنیم که فقط باید از دولت کمک بگیرد این در مسیر درست نیست. در مورد خودم هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام و در حال مشورت با دوستان هستم اما رفع محدودیت برای مجموعه ورزش کشور اتفاق خوبی است.

انتقال انتخابات فدراسیون‌ها به بعد از المپیک

او در ادامه بیان کرد: بحث دیگری که بهتر است به آن توجه شود برگزاری انتخابات و انجام جابه‌جایی‌ها بعد از المپیک است. بحثم والیبال نیست بلکه منظورم تمام رشته‌های المپیکی است. اگر انتخابات بعد از هر المپیکی برگزار شود، رئیس منتخب چهار سال برای برنامه‌ریزی فرصت دارد. به عنوان کسی که چهار دهه در ورزش کشور فعالیت دارم، به نظرم بحثی که در مجلس مطرح شده اتفاق خوبی است و اگر به برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها بعد از المپیک هم توجه شود، خوب است.  به طور کلی بحث حضورم در انتخابات به تعامل فدراسیون و وزارت ورزش بستگی دارد و هر تصمیم که وزارت بگیرد گوش جان می‌سپاریم.

والیبال با فاصله حرف اول را در رشته‌های گروهی می‌زند

رییس فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه بازنشسته‌ها می‌توانند در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند و برخی انتظار دارند در مورد والیبال هم این موضوع اتفاق بیفتد، گفت: از آنجایی که مسئول فدراسیون هستم نمی‌خواهم در مورد خودم صحبت کنم. والیبال کشور با فاصله زیادی در رشته‌های گروهی حرف اول را در ایران می‌زند. نمونه‌اش را اگر دیده‌اید به من بگویید که چه رشته گروهی در کشور در این سطح از جهان حضور دارد و چنین موفقیت‌هایی کسب کرده‌ است. همه ما از اینکه در قهرمانی آسیا نایب قهرمان شدیم ناراحتیم و  این ارزش برای ورزش کشور است که والیبال ما به جایی رسیده که نایب قهرمانی در آسیا به معنی شکست است‌.

او در ادامه افزود: به ۱۵،۲۰ سال پیش برگردید که چه انتظاری وجود داشت و الان چه انتظاری دارند. این انتظار را فدراسیون به وجود آورده است. افتخاری  برای کشور است که والیبال ما الان در زمره خوب‌هاب دنیا قرار دارد. انتظارمان این است که بتوانیم با ظرفیتی که داریم جزو تیم‌های خوب المپیکی و چهار تیم برتر دنیا باشیم. این باور را دارم که ظرفیت جوانان کشور ایستادن بر قله افتخار و حضور در چهار تیم برتر کشور است اما باید برای آن بجنگیم و تلاش کنیم.

والیبال حرف اول را در کشور می‌زند

داورزنی ادامه داد: ظرفیت والیبال می‌تواند این کار را انجام بدهد، به شرطی که نگاه درستی به آن شود. گفتم ورزش فقط فوتبال نیست. والیبال از نظر حضورش در خانواده‌ها و گستردگی در دنیا حرف اول را در کشور می‌زند. میزان علاقه مردم در رویدادهای مختلف این رشته دیده می‌شود؛ ۶۰۰، ۷۰۰ میلیون بیننده در لیگ‌ملت‌ها عدد کمی نیست. با چه توانمندی با دنیا حرف می‌زنیم. نمی‌توانند که سانسورمان بکنند. اگر نگاه دولت و مجلس به والیبال نگاهی به اندازه خودش باشد، می‌تواند جزو چهار تیم برتر جهان بشود.

دولت به چشم یک رشته عادی به والیبال کمک می‌کند

او با بیان اینکه دولت و کمیته ملی المپیک به اندازه یک فدراسیون عادی به والیبال کمک می‌کنند، اظهار کرد: ظرفیت والیبال در این ۱۵ سال ثابت کرده که همواره می‌تواند المپیکی باشد و به چهار تیم برتر جهان برسد اما به این شرط که نگاهی که برخی رشته‌های خاص مثل کشتی و فوتبال داریم، به والیبال هم داشته باشیم.

داورزنی افزود: مردم از والیبال توقع برد دارند و مهم نیست جلوی ما کیست. نیاز به حمایت‌های جدی داریم. الان ۸۶ درصد منابع مالی را خودمان تعیین می‌کنیم و ۱۴ درصد را دولت می‌دهد. عین همین را به دولت به عنوان مالیات برمی‌گردانیم. در کشور نیاز به حمایت‌های جدی داریم. پریروز مسابقه قهرمانی کشور ساحلی را داشتیم که گفتیم پخش مستقیم کنیم اما نیاز به پرداختی مالی داشت. الان چانه می‌زنیم انتخابی المپیک را صداوسیما پخش کند! رسانه ملی کمک کرده ولی انتظار داریم در این موضوع و زیرساخت دغدغه نداشته باشیم. تنها زیرساخت سالنی ما همین ۱۲ هزار نفری است که ۶ هزار صندلی ظرفیت دارد. دنبال می‌کنیم میزبان قهرمانی جهان شویم و این ادعا واقعی است. باید زیرساخت را به روز کنیم و نباید اجاره‌ای برای سالن پرداخت کنیم. نیاز به کمک دولت در نیازهای بدیهی خود نداریم ولی در زیرساخت به کمک نیاز داریم.

او در واکنش به اینکه کمیته ملی المپیک برای والیبال پیش‌بینی طلای بازی‌های آسیایی را ندارد، بیان کرد: دوستان بر اساس نتیجه قهرمانی آسیا پیش‌بینی کرده‌اند ولی ما برای طلا به چین می‌رویم و مطمئن هستیم اگر مشکلی پیش نیاید روی سکوی اول می‌رویم، برای سومین بار قهرمان می‌شویم و با انگیز مضاعفی راهی برزیل می‌شویم.

بعد از آسیا بیشترین فشار به بازیکنان آمد

داورزنی در واکنش به اینکه احتمالا کمیته ملی المپیک خبر نداشته ژاپن با تیم دومش در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، گفت: آن موضوع اهمیت ندارد و بحث من در مورد ژاپن نیست بلکه شرایط تیم ما از نظر روحی و روانی و انگیزه خوب است. بعد از قهرمانی آسیا بیشترین فشار به بازیکنان آمد. همین بازیکنان در ۱۰، ۱۲ سال گذشته در رویدادهای مختلف شاهکار کرده‌اند. فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد که با حضور تیم ما در المیپک و طلای بازی‌های آسیایی نشان می‌دهند که والیبال بزرگسالان ما همان والیبالی است که مردم انتظار دارند.

دولت‌مردان هم از شکست به ژاپن ناراحت شدند

رییس فدراسیون والیبال در مورد تبعیضی که بین رشته‌ها وجود دارد، گفت: ما نتوانستیم برای ۲۵ نفر تیم‌مان بلیت بیزینس بگیرم و برای تعدادی گرفتیم. بحثم این نیست که هر چه دولت پول بدهد کار می‌کنیم. شاید ۱۰ برابر چیزی که دولت داده تعیین منابع کرده‌ایم تا برنامه‌هایمان را اجرا کنیم. مجموعه افکار عمومی را رسانه‌ها می‌سازند. از طرفی اگر نگاه دولت و مجلس به والیبال جدی باشد و درک مشترکی از جایگاه والیبال بین مردم داشته باشیم، راحت‌تر کارمان را انجام می‌دهیم. باز هم تکرار می‌کنم برای برنامه‌های اجرایی نیاز به کمک دولت نداریم بلکه انتظار داریم در بحث زیرساخت‌ها و کارهای توسعه‌ای والیبال در کشور نگاه بهتری صورت بگیرد. خود دولتمردان هم از شکست مقابل ژاپن در قهرمانی آسیا ناراحت شدند اما آیا نگاه دولت ژاپن به والیبال مثل نگاه ما به والیبال است؟ اگر اردوهای خوب، میزبانی‌ها و هزینه‌هایی را که ژاپن انجام می‌دهد ما هم داشته باشیم، چنین اتفاقی می‌افتد. والیبال ما شایسته این است و به حمایت جدی نیاز داریم.

جذب مربی خارجی برای والیبال پایه زنان

داورزنی در مورد نتیجه ضعیف تیم ملی والیبال زنان در قهرمانی آسیا گفت: سیاست کای ما حمایت و تقویت زنان است. سال گذشته درصد قابل توجهی از منابع زنان را تامین کردیم. امسال در قهرمانی آسیا بدشانسی هم آوردیم و تعدادی از بازیکنان خوبمان را به دلیل مصدومیت نداشتیم اما بهانه نمی‌آوریم. باید  روی زیرساخت والیبال زنان بیشتر تلاش کنیم تا از نسل آماده‌تر و بهتری بهره مند شویم. شرایط تقابل بین تیم‌های خوب دنیا و تیم ملی ما یکسان نیست و اگر شرایط را برابر کنند متوجه می‌شوید تفاوت زیادی با تیم‌های دنیا نداریم. با این حال دختران ما می‌جنگند تا با حفظ ارزش‌های خود رقابت کنند. در والیبال زنان بیشتر روی پایه کار می‌کنیم و برنامه جذب مربی خارجی هم داریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین