وقتی ایران معادلات را عوض می‌کند!

گروه سیاسی الف،   4020611030 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایران توانسته در عمل یکی از بزرگترین ادعاهای نظامی آمریکا را به چالش بکشد و این می‌تواند به معنای تغییر معادلات نظامی در منطقه باشد. 

وقتی ایران معادلات را عوض می‌کند!

به گزارش الف، جنگنده F-35 یکی از بزرگترین ابزارهای تبلیغی دولت آمریکا برای القای حس قدرت نظامی خود به دیگر کشورها محسوب می‌شد. این جنگنده را به‌عنوان یک رادارگریز و پنهان‌شونده مطلق معرفی می‌کردند که از سطح مقطع راداری بسیار پایینی برخوردار بود و به‌همین دلیل قدرتی نامتناهی را برای آن ترسیم می‌کردند. 

حتی چند سال قبل، رژیم‌صهیونیستی که تعدادی از این هواپیما را دارد با هدف ایجاد جنگ‌روانی، ادعا کرد که این جنگنده را به درون مرزهای ایران فرستاده و هیچ‌کدام از سامانه‌های راداری و پدافندی ایران نتوانسته‌اند آن را رهگیری کنند که توهمی پوچ و بی‌اساس بود.

اما عملکرد سامانه‌های پدافند ایران نشان داد که این جنگنده پر سر و صدا برای سامانه‌های پدافندی ایران هم قابل رهگیری و هم قابل انهدام است.

مدت‌هاست که مسئله F-35 حل شده است

امیر صمد آقامحمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش درباره قدرت رادارگریزی f35 و مقابله سامانه‌های پدافندی ایران اظهار داشت: «در روزهای اخیر بحث ارسال جنگنده‌های فوق پیشرفته مثلf35 به خاورمیانه مطرح شده که قابلت رادار گریزی دارند. البته مسأله f35  از چندین سال پیش رفع شده است.

امروز بحث ما هواپیماهایی هستند که آنها را نام نبردم. ما قابلیت کشف، رهگیری و رصدf35  را داریم و برای آن برنامه برخورد و انهدام پیش بینی شده است. این‌ها همه جنگ روانی است که دشمن به راه می‌اندازد. تا زمانی که دشمن به مرزهای بین‌المللی ما وارد نشوند و به قوانین ما و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.»

هواپیماهای رادار گریز F-35 آمریکا در رصد کامل پدافند ارتش

باید در نظر داشت که این اظهارات و اذعان به توانایی مقابله با این جنگنده، به پشتوانه عملیات‌های صورت گرفته است. همین چند روز پیش بود که امیر سرتیپ دوم رضا خواجه، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به حضور هواپیماهای F-۳۵ رادار گریز آمریکا در منطقه خلیج فارس،‌ گفت:‌ «در روزهای گذشته، چند فروند از این هواپیماها در حال پرواز در خلیج فارس بودند و از لحظه برخاستن به طور کامل توسط رادارهای ما رصد می‌شدند.کلیه رادارهای مستقر در جنوب کشور به‌صورت لحظه‌ای این هواپیماها را رصد می‌کردند.»

وی در تشریح توانمندی پدافند هوایی ارتش، گفت: همه پروازهای نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قطعاً توسط رادارهای ما به‌ویژه رادارهای مستقر در لبه جنوبی کشور بطور کامل رصد و پایش شده و در صورت لزوم به آن‌ها اخطار داده می‌شود.»

وی ادامه داد:‌ «هیچ پروازی را سراغ ندارم که توسط سامانه‌های شنود ما گزارش شده و توسط رادارهای ما کشف نشود.»

پایانی بر توهم قدرت بی‌پایان F-35

سامانه‌های راداری و پدافندی ایران نشان داد که ادعای ایالات متحده برای قدرت بی‌پایان این جنگنده و رادارگریزی مطلق آن، پوچ و صرفاً جنگی روانی برای اثرگذاری و القای حس ناتوانی به دیگر کشورهاست. هر چند که این گزاره به معنای ناکارآمدی تجهیزات نظامی این کشور نیست بلکه نافی ادعاهای گزاف و پوچی است که این رژیم دائماً در حال تکرار آن است. جمهوری اسلامی ایران توانسته در عمل یکی از بزرگترین ادعاهای نظامی آمریکا را به چالش بکشد و این می‌تواند به معنای تغییر معادلات نظامی در منطقه باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۱۴۴۳۰۰:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
دمتون گرم
ناشناس۳۲۱۱۶۶۹۱۰:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
عملا دوران یکه تازی هواپیماهای جنگده در آسمان به پایان رسیده و دوران استیلای پهپادها آغاز شده .
ناشناس۳۲۱۱۷۵۳۱۱:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اگر میخواهدی متوجه بشید یه کشور از نظر صنعت نظامی چقدر پیشرفت داره رجوع کنید به صنعت خودرو سازی
ناشناس۳۲۱۱۸۴۴۱۳:۰۷:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
پس با این حساب آلمان و ژاپن از آمریکا پیشرفته تر هستند . در آمریکا ، ثروتمندان بنز و بی او و و متوسط ها ، فورد و ... سوار می شوند .
ناشناس۳۲۱۱۸۹۹۱۴:۲۱:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بله. اگر این کشور ها هم بخواهند بر روی تجهیزات نظامی سرمایه گذاری کنن بسیار قدرتمند خواهند بود. اما روی نظامی گری سرمایه چندانی صرف نمی کنند و از آمریکا خریداری می کنند.
ناشناس۳۲۱۲۴۵۷۰۸:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اتفاقا بیشترین سرمایه گزاری روی تکنولوژی های کاربرد نظامی میزارن و پس از سالها استفاده نظامی سرریزش به بخشهای تجاری منتقل میشه
ناشناس۳۲۱۱۹۸۹۱۵:۵۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بهترین تانک دنیا ساخت آلمانه و در ساخت تسلیحات جزء کشورهای برتر هست
ناشناس۳۲۱۲۰۰۸۱۶:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
پس ماشین آمریکایی ندیدی
ناشناس۳۲۱۲۴۰۶۰۷:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خودروهای امریکایی ایمینی بالای دارن و راحتی سرنیشین براشون مهم ترین اصله دوست عزیز درسته با امریکا دشمنیم ولی نمیتونم تکنولوژی رو نادیده بگیریم
ناشناس۳۲۱۱۸۶۲۱۳:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
در همه دنیا صنایع نظامی پیشتاز نوآوری بوده و هستند اما چون معمولا دستاوردهاشون مخفی است پس از اینکه در صنایع عمومی برخی از آنها ظاهر می‌شود متوجه‌شان می‌شویم
ناشناس۳۲۱۱۹۰۱۱۴:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بله. صنعت نظامی پیشتاز است. اما باید یک صنعتی باکیفیت و توان مندی هم باشه که ازش حمایت کنه. مثلا طالبان هرگز نمی تونه تجهیزات نظامی بسازه. چون آهنگران کابل امکان ساخت قطعات رو ندارن
ناشناس۳۲۱۲۱۴۴۱۹:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
خودروسازی چه ربطی به موشک داره - خوبه به غنی سازی ربط ندادی
مهران۳۲۱۲۷۳۵۱۲:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
عجب جمله مسخره و کینه توزانه ای گفتید یعنی الان روسیه از نظر نظامی پیشرفته نیست؟ پس با منطق شما سوئد که ولوو رو تولید میکنه از امریکا از نظر نظامی پیشرفته تر هست؟ یا کره از نظر نظامی از فرانسه پیشرفته تر هست؟
ناشناس۳۲۱۲۰۳۱۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
در کره شمالی ، فیلم وسترن آمریکایی واسه مردمشون میزارن و میگن ، ببینید آمریکایی ها هنوز سوار بر اسب هستن و جاده هاشون خاکیه . حالا حکایت خود تحقیری نیست. حکایت اینه که احتمالا ممکنه یکی بیاد و بگه ، تمام سفینه های آمریکایی را ما میتونیم در عرض چند ثانیه نابود کنیم.
ناشناس۳۲۱۱۴۵۱۰۰:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
با تشکر از نیروهای مسلح کشور انچه که این روزها موجب نگرانی مردم کشور است از داخل است میلیونها اجنبی که دلبستگی حتی به سرزمین خود ندارند علاوه بر ضرباتی که به اشتغال و کار زده اند بیم ان میرود یکدستی کشور و بافت ملی و دینی و اتحاد مردم و میهن دوستی را به مرور دچار خدشه جدی کنند
ناشناس۳۲۱۱۸۴۱۱۳:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اقتدار نظامی و میدانی رو نباید دستکم گرفت اتفاقاً بانیان وضع موجود و ویرانگران اقتصاد و تولید و معیشت و اشتغال همیشه به اقتدار میدانی و مولفه‌های قدرت تاخته‌اند و به وابستگی بیشتر رانده‌اند
ناشناس۳۲۱۱۴۷۷۰۰:۵۹:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اینکه هواپیمایی در این سطح با این عیب به این بزرگی تا به حال سکوت شده است کمی جای تعجب دارد. از طرفی گفته شده که فقط در شرایط عملیاتی سیستم پنهان کاری فعال میشود...
ناشناس۳۲۱۱۶۵۰۰۹:۴۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
روز جنگ مشخص میشه که این هواپیما عیب داره یا نه!
ناشناس۳۲۱۱۷۰۶۱۰:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
ثابت شده هست که کدخدایتان هیچی نیست مقابل ایران
ناشناس۳۲۱۱۸۰۳۱۲:۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بله از وضع اقتصادی معلوم
ناشناس۳۲۱۱۸۰۷۱۲:۱۷:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
باید از دشمن برآورد صحیح داشت فقط محض اطلاع شما میگویم این هواپیما در روزی که رصد شد مسلح به موشکهایی روی بالش بود که در حالت پنهانکاری چنین موشکی ندارد. به نظر تحلیلگران هدف بررسی وضعیت راداری ایران بوده است. نکته دوم اینکه هیچ هواپیمای پنهانکاری نداریم که اصلا در رادار دیده نشود پنهانکاری فقط رصد شدن را مشکل میکند و موجب کشف دیرهنگام میشود.
ناشناس۳۲۱۱۸۳۶۱۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
همین هفته پیش بود که وزیر سابق آموزش و پرورش اعلام کرد در ایران 9 میلیون بی سواد مطلق وجود داره. این قدرت تحریم هاست
ناشناس۳۲۱۱۹۵۰۱۵:۲۰:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
عجب می روید یک چیزی بی ربط پیدا می کنید و می آورید
علی۳۲۱۲۰۳۴۱۷:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
ازs400 روسیه تو اکراین چه خبر؟؟
ناشناس۳۲۱۱۶۵۳۰۹:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
پنهانکاری یک سیستم نیست یک خصوصیت است. ممکن است در بخش انرژی خروجی از موتور قابلیت حالت عادی یا پنهانکاری وجود داشته باشد اما پنهانکاری بدنه قطعا جزء خصوصیت جنگنده خواهد بود.
ناشناس۳۲۱۱۷۰۴۱۰:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
استفاده از سامانه های جنگ الکترونیک یک قابلیت دائمی نیست و در زمان نیاز استفاده میشه. زمانی که پرنده در شرایط غیر جنگ باشه برای اینکه کنترل هوایی بتونه ببینتش از سامانه های ضد رادار استفاده نمی کنه
ناشناس۳۲۱۱۸۵۳۱۳:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
مانند آن هواپیمای بدون سرنشین و رادارگریز و گرانقیمت که 2 تا ساختند و یکی در دم انداختیم توی اب؟!!!!! حالا چرا شناسایی به راحتی می شد؟!!!
ناشناس۳۲۱۱۹۰۶۱۴:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
برو مقاله مجله Forbes رو بخون تا بدونی که چرا پهبادی که ارتفاع معمول پروازش 60 هزار پا هست اومده لب مرز ایران و در ارتفاع 10 هزار پایی! اون هم پهبادی که شش سال از عمرش گذشته و کاملا فرسوده شده. تا بدونی که همزمان دو تا هواپیمای جاسوسی آواکس تو هر کدوم 12 مهندس الکترونیک اونجا چیکار می کردن! تا بدونی یک تله بود تا کد های راداری های ایرانی رو پیدا کنن و پول یک پهباد صفر کیلومتر به ارزش 120 میلیون دلار رو از ایران بگیرن!
ناشناس۳۲۱۱۹۸۵۱۵:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بعله یادمان نرفته وقتی ار کیو زمین نشست اوباما چگونه التماس می کرد که پس داده شود!
ناشناس۳۲۱۱۴۸۶۰۱:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
دم شما گرم .... امیدوارم خودتحقیری تمام شود و با این تلاش همه جانبه در تمام زندگی ایرانیان بالاخره به آرامش برسند .. خدا لعنت کند وطن فروشان بی همه چیز را که فقط فارسی حرف میزنند
اصغر آقا !۳۲۱۱۴۹۳۰۱:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
انشا الله تعالي به آنجا برسيم كه « قدرت » را بيشتر در « اقتصاد » پيدا كنيم ! زماني بود كه پسر اخوي كلاس چهارم دبيرستان بود ، عنوان يكي از كتاب هاي درسي شان اين بود : « ًجفرافياي قدرت هاي بزرگ اقتصادي » ! ... در آن كتاب صحبت از قدرت هاي بزر گ بود ، اما قدرت هاي بزرگ اقتصادي !! بله ! زماني هم شوروي يكي از دو ابر قدرت بود ، ابر قدرت نظامي اما بيچاره با يك فوت فرو ريخت !!
محراب۳۲۱۱۵۲۷۰۶:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
این فقط یک ادعاست و شنونده مستندی برای باور کردن نداره .
ناشناس۳۲۱۱۶۷۳۱۰:۱۳:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
نه اونها برا ادعاشون سند ارائه کردند و شما هم قبول کردین نه به خود تحقیری
ناشناس۳۲۱۱۵۳۸۰۷:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اسم اون سامانه پدافندی رو بگید .
استاد دانشگاه۳۲۱۱۵۵۳۰۷:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
به نظرم رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی میگفت که f35 توانایی های خارق العاده داره و هواپیمای پیشرفته ای است، اما ما توانستیم با تکنولوژی و علم سطح بالاتری قدرت رادارگریزی آن را خنثی کنیم.
ناشناس۳۲۱۱۷۰۸۱۰:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
یک قانون هست که میگه سطح تکلنولوژی هر کشوری رو میشه از خودروهایی که تولید میکنه تشخیص داد. خودرو ویترین و چکیده علم و صنعت و توانایی کشور هاست
ناشناس۳۲۱۱۷۷۰۱۱:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آن بخش دست دوستان شما با تفکر شما هست ولی بخش های دیگر که تفکر شما در آن نیست زیاد داریم و قدرت جهانی هم هست!
ناشناس۳۲۱۱۸۳۹۱۳:۰۲:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
همین که تفکر مورد نظر شما نمیاد وارد صنعت خودرو سازی بشه گویای خیلی چیزهاست. چرا نمیان خودرو بسازن؟ هم پولش رو دارن و هم امکاناتش رو؟؟؟؟؟
حسین۳۲۱۱۸۷۱۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آفرین همیشه هر چی برشته و پخته در اومد دستپخت شماست سوخته ها و فطیرهاش دستپخت دوستان ما ه!!
محمد۳۲۱۱۸۹۵۱۴:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
این قانون رو تو کدوم کتاب نوشتن؟ تولید خودرو به مولفه‌های بسیاری از جمله شرایط اقتصادی وابستگی داره، لبه علم و تکنولوژی رو در صنایع نظامی میشه دید
مسعود۳۲۱۲۰۷۸۱۸:۰۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اونوقت قانون رو از کجا درآوردی ؟! خودت نوشتی ؟!
ناشناس۳۲۱۲۱۰۴۱۹:۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اتفاقا اینطور نیست هرکی گفته ادم نا اگاهی بوده چونکه در دنیا فقط ۱۴ خودروساز اصلی و بزرگ داریم که تقریبا بیشترشون حزو شکست خوردگان جنگ جهانی دوم بودند خودورسازی اگر خوب بود انگلیس الان سرامد تولید خودرو در جهان بود
ناشناس۳۲۱۱۵۵۴۰۷:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
ایران سالهاست قدرت پوشالی ایالات متحده ی جنایت کار را با اتکای به مردان عرصه ی دفاعی به چالش کشیده امید آنکه غرب پرستان داخلی به شعار ما می توانیم ایمان آورند
ناشناس۳۲۱۱۶۹۴۱۰:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
زماني هم كه ما جوان بوديم همين طور فكر مي كرديم
ناشناس۳۲۱۱۷۷۶۱۱:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
جوان که بودی آمریکا هرکاری در اینجا می خواست انجام می‌داد اما الان نه تنها در ایران بلکه منطقه و جهان عقب زدیم
ناشناس۳۲۱۱۸۵۰۱۳:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
البته طی این سالها هرگز ایران یک جنگ تمام عیار با ارتش آمریکا نداشته که قدرت واقعی دو طرف محک بخورد !
ناشناس۳۲۱۱۵۶۲۰۸:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
این هواپیماهاقطعه ای به نام لنز لونبرگ دارند که در پروازهای غیر نظامی آنها را قابل کشف بوسیله رادار می کند. ضمنا کشف این هواپیما با قفل راداری روی آن متفاوت است چه بسا هواپیمایی کشف شود ولی شلیک و هدایت موشک به آن دشوار باشد. در هر حال درود بر رزمندگان اسلام
ناشناس۳۲۱۱۵۷۰۰۸:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
چندین سال هست به همت دانشمندان ایران برتری هوایی از آن ایران شده
ناشناس۳۲۱۱۷۱۵۱۰:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
منظورت هواپیمای کوثر هست؟ خیلی مایل هستم نبرد هوایی کوثر و f22 رو ببینم
ناشناس۳۲۱۱۷۷۹۱۱:۳۵:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
عزیزم هم هواپیما هست هم رادار و هم پدافند و هم پهپاد
ناشناس۳۲۱۱۵۷۳۰۸:۱۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
نمی توانید روسری خانمها رو حل کنید که شده است مشکلی بزرگ برایتان آنوقت پز چنین چیزهایی را میدهید!
ناشناس۳۲۱۱۸۴۰۱۳:۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
روسری بانوان اول از همه مشکل خودشان است که قانون را رعایت نمیکنن و باید هزینه اش را هم با محرومیت های اجتماعی بدهند.
ناشناس۳۲۱۱۵۷۷۰۸:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
از کجا میدونید همه پروازهای آمریکا را در خلیج فارس شناسائی می کنید ؟ اون که نمیاد بگه مثلا ما روزی 120 سورتی پرواز داریم و شما هم چک لیست نشون بدید بگید ایناهاش ! ما هم 120 پرواز شناسائی کردیم ! ضمن اینکه در حالت جنگ قرار نداریم و شاید این هواپیماها مانند نفتکش های ما ، ناوبری خود را بعدا خاموش کنند !
ناشناس۳۲۱۱۶۹۶۱۰:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
۱۲۰ سورتی ؟! یه چی گفتن یه چی شنیدی . جنگنده بسیار گران قیمت اف ۳۵ اگر روزی بیش از سه چهار سورتی پرواز انجام بدهد ، پنناگون ورشکسته میشه .
ناشناس۳۲۱۱۵۸۷۰۸:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آقا شما قویترین در جهان هستید به وضع مردم و جوانهای بی گناهی که با سن بالا در خانه ها مانده اند برسید !!
ناشناس۳۲۱۱۷۸۰۱۱:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
چه ربطی داشت تا اسم چیزهای دیگر که مذاق شما خوش نمی آید سریعا به شکم می رسید
ناشناس۳۲۱۱۸۷۰۱۳:۳۶:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
به خدا که حق گفتی واقعا نمیدونم چی جواب پسر ۳۸ سالم رو بدم که با ماهی ۴ میلیون درامد تازه بدون بیمه در حسرت ازدواجه .
ناشناس۳۲۱۱۵۹۸۰۸:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اینها فقط حرف است یا مستنداتی هم دارد؟
ناشناس۳۲۱۱۶۱۷۰۹:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
بهتر است به جای در افتادن با شاخ گاو به فکر اوضاع کشور باشید.
ناشناس۳۲۱۱۸۹۸۱۴:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
گاو وحشی شده و از سرزمین غصبی سرخپوستان امده اینجا شاخ می زند
ناشناس۳۲۱۱۶۲۵۰۹:۰۸:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
احسنت به ارتش این مهارت را باید بقیه سامانه های ما از ارتش بیاموزند .
ناشناس۳۲۱۱۶۲۶۰۹:۰۸:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
کلا رادارگریزی مطلق وجود ندارد. همانطور که رادارگریزی پیشرفت می‌کند کشف و شناسایی هم پیشرفت می‌کند.
ناشناس۳۲۱۱۶۳۱۰۹:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
حالا چطور نوع هواپیما رو تشخیص دادن؟ مگر در زمان ماجرای هواپیمای اکراینی نمی گفتن روی رادار نوع پرنده قابل تشخیص نیست که موشک است یا هواپیما؟
ناشناس۳۲۱۱۶۳۶۰۹:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
ندانستن که دلیل نبودن نیست.
hwyv۳۲۱۱۶۴۰۰۹:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
طرف هواپیما رو ساخته میگه قابلیت اصلیش رادار گریز بودنشه، بعد شما میگین هیچ پروازی را سراغ ندارم که توسط سامانه‌های شنود ما گزارش شده و توسط رادارهای ما کشف نشود! خب عزیزم، معلومه که خبری از پرواز این هواپیما نداری، واسه همین بهش میگن رادار گریز!
ناشناس۳۲۱۱۶۵۶۰۹:۵۵:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
ما مردم عادی این گفته ها را با خوشحالی قبول میکنیم ولی مسئولین مراقب تهدیدات واقعی از طرف این هواپیماها باشند، بعید است آمریکا و اسرائیل هزینه سنگین این نوع هواپیما را بیخود تقبل کرده باشند. اخیرا اسرائیل در حال افزایش ناوگان اف۳۵ خود به ۷۵ فروند است
سعید۳۲۱۱۶۶۷۱۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
یادمه سنی نداشتم و اوایل حمله آمریکا به عراق بود. همین شما میومدین تلویزیون از قدرت نظامی عراق می گفتین و ادعا می کردین عراق ویتنام دوم آمریکا میشه ولی وقتی آمریکا یک هفته ای بغداد رو فتح کرد!
ناشناس۳۲۱۱۷۶۸۱۱:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
امریکا اگر می توانست تا حالا مانند عراق و افغانستان به ایران حمله کرده بود.
ناشناس۳۲۱۱۸۷۳۱۳:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
نیازی به حمله نداره وقتی تحریمها به مراتب برای ما خسارت بارتر و برای آمریکا بدون هزینه است !! در ضمن طالبان بازوی آمریکاست که در شرق ما قرار داده !!
ناشناس۳۲۱۱۹۰۲۱۴:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
عراق در توافق با همین آمریکا تجهیزات اصلی نظامی را باز کشتی کرد و فرستاد خارج از عراق و آمریکا به راحتی حمله کرد ولی کاری کردیم که در عراق زمین گیر شد و دیگر نتوانست به کشورهای دیگر حمله مستقیم کند که یکی از آن اهداف بعدی ایران بود
ناشناس۳۲۱۱۶۷۰۱۰:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
قطعا توانمندی کشور در هر حوزه ای باشد مورد تحسین است . آنچه مسلم است تجهیزات ماهواره را ما نمی توانیم بسازیم و وارداتی است. اینکه با تجهیزات امریکا بتوانیم هواپیمای غیرقابل رهگیری که امریکا ادعا کرده و تا کنون هیچ کشوری خلاف آن را نتوانسته ثابت کند با حرف قابل پذیرش نیست.
ناشناس۳۲۱۱۶۷۸۱۰:۲۲:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
به این دشمنی بی حاصل با امریکا پایان بدهید وبه منافع ملی کشور فکر کنید
ناشناس۳۲۱۱۷۷۱۱۱:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
کمتر رسانه دشمن خودت ببین تا وارونه نگاه نکنی
مهدی۳۲۱۱۷۲۹۱۰:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
1- در مقام حرف همه ابر قدرت هستند مثل ارتش روسیه قبل جنگ با اوکراین 2- در جنگ واقعی تسلیحات محک می خورند بازی کامپیوتری نیست دقیقا مثل تسلیحات روسی که محک خوردند 3- مردم ایران خیلی دوست دارن در وقت عمل رفتار نظامیان را ببینند.
ناشناس۳۲۱۱۷۷۲۱۱:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
جنگ روسیه و اوکراین اگر می خواستند که اوکراین کامل نابود می شد و فقط جنگ شهر به شهر و نامتقارن می بود
ناشناس۳۲۱۱۷۶۲۱۱:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
تا زمانی که در در مسیر خدا و استقرار دین خدا بر همه کره زمین تلاش می‌کنیم نباید از چیزی نگران باشیم خودش همه را مغلوب می‌کند.
ناشناس۳۲۱۴۶۹۸۰۹:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
خدا به انسان عقل داده و گفته از آن استفاده کن.
ناشناس۳۲۱۱۸۰۶۱۲:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
در عمل شرایط خیلی فرق داره وقتی به خاطر موشک ضد رادار نمی تونی رادارت را روشن بگزاری
ناشناس۳۲۱۱۸۱۱۱۲:۲۱:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
توانمندیهای دفاعی ضروری است اما رفع مشکلات معیشتی مردم ضروری تر است.
ناشناس۳۲۱۱۸۲۸۱۲:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
یه وضعیت بد دو قطبی درست کردید که دودش آخر تو چشم همه می رود یه وضعیتی است که آخرش معلوم نیست دو طرف هم سر آشتی ندارن و عقلانیت هم گم شده کسی توجهی به امور نمی کند
ناشناس۳۲۱۱۹۴۴۱۵:۱۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اميدوارم خودروسازان نيز مثل بقيه حوزه هاي صنعتي و نظامي كشور پيشرفت كنند تا اخبار خوب اينچنيني با متلك هاي خودرويي به حاشيه نرود
مهدی۳۲۱۲۰۱۲۱۶:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
تشخیص پرنده در زمان حمله اهمیت چندانی ندارد مهم آتش و قفل راداری است که بتواند پرنده را بزند که در مورد f35 با روشن شدن لنز لونبرگ قفل راداری تقریبا غیر ممکن است یعنی شما پرنده را می بینی که اهداف را بمباران می کند اما امکان انداختنش را نداری
ناشناس۳۲۱۲۱۲۷۱۹:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اگر کمی با معادلات جدید جهان آشنا باشید ، متوجه خواهید شد که آمریکا هرگز به ایران حمله نکرده و نمی کند و نخواهد کرد . از افغانستان هم خارج شد، چه رسد به ایران حمله کند. مشکلات ایران سو مدیریت ساختاری در کشور است
ناشناس۳۲۱۲۱۸۷۲۰:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
در چه ارتفاعی، چه فاصله ای، با چه حالتی این هواپیما را رصد کردید، این هواپیما از 200 کیلومتری هدف نابود میکنه، شما وقتی بالای سرت باشه و ببینیش که ارزشی نداره، در چه فاصله ای میتونی بزنیش، امریکا در منطقه چیزی نداره، هر چیزی هست برای اعراب بدبخته که نابود شدن انها برای امریکا اهمیتی نداره
ناشناس۳۲۱۲۶۰۸۱۱:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
کامنت ها را ببنید خود تحقیری در نهاد و ذات یک عده که حقارت خودشان را درمقابل دشمن به همه چیز تسری می دهند نفوذ کرده است بدون اینکه واقعا از لحاظ فنی و نظامی علمی داشته باشند اظهار نظرهای منفعلانه میکنند اینها همان کسانی هستند که ترس قبل از همه چیز آنها را خواهد کشت ولی واقعیت های میدانی آن چیزی است که دشمن بهتر میداند برای همین هم جرات حمله ندارد
ناشناس۳۲۱۲۶۷۱۱۱:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
کارشناسان فن هم معترفند که این هواپیما بر عکس F-22 قابلیت رادار گریزی کامل ندارد. بلکه سطح مقطع راداری خیلی کمی دارد که کار رهگیری آنرا سخت میکند.
ناشناس۳۲۱۲۹۵۲۱۵:۰۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
الان که اينجوري تو بوق کردين اين خبر رو قطعا آمريکا هم ميره دنيال نقاط ضعف اين هواپيما و اصلاحش ميکنه
ناشناس۳۲۱۵۹۳۵۲۲:۵۷:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
من در یک مقاله نظامی خواندم که اف ۳۵ در حالت معمولی رادار گریز نیست و خلبان باید با انجام یک سری کارها بر روی دستگاه ناوبری وقت پرواز جنگنده را بحالت رادار گریزی در می آورند. حتی تو آن مقاله خواندم که یکبار بخاطر اشتباه خلبان شناسایی شده بود در یک عملیات جنگی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین