خطیب جمعه تهران: اربعین حسینی به نمادی از عزت حسینی در برابر ظالمان تبدیل شده است

  4020603034

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد که اربعین حسینی به نمادی از عزت حسینی در برابر ظالمان تبدیل شده است و کابوس استکبار جهانی، راهپیمایی اربعین حسینی است.

خطیب جمعه تهران: اربعین حسینی به نمادی از عزت حسینی در برابر ظالمان تبدیل شده است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوا گفت: یکی از برجسته ترین جلوه های تقوا در روابط اجتماعی تعریف می‌شود. 

وی افزود: طبق اراده الهی روابط بین انسان ها براساس سلم و سلام است؛ یعنی افراد جامعه باید از یکدیگر احساس ایمنی کنند. حق عمومی به عنوان حق الناس فراگیر این است که از ناحیه دیگران احساس ایمنی کند و احساس خطر نداشته باشد. این موضوع  اولین جلوه مسوولیت اجتماعی است. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت:  از ناحیه ما حقی از کسی تضییع شد باید این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشیم. 

علی اکبری ادامه داد: ما باید به کیفیتی زندگی کنیم،  ظلم و آزار و اذیتی به کسی وارد نشود. انسان مسلمان آغاز زندگی مومنانه اش مبتنی بر این است که از ناحیه او و زبان و قدم و قلم و دارایی او به دیگران آسیبی وارد نشود. به عنوان مثال اگر بر اثر رانندگی‌ من آلودگی صوتی پیش بیاید و اگر  زمینه آزار و اذیت دیگران فراهم شود ضامن و مسوول هستم.

وی افزود: اگر بر اثر نوع لباس من و رعایت نکردن حریم عفاف و حجاب و کاهش پوشش و استفاده از زینت های غیرمجاز دلی بلرزد و کسی به گناه بیفتد، از مصادیق ضرر است و بی مسوولیتی اجتماعی است و چنین شخص بی حیا و بی عفت و بی حجاب در برابر همه ضررهای مادی و معنوی که به دیگران وارد می شود ضامن و مسوول است.  اگر کسی در مدیریت قرار میگیرد و براثر تصمیم غلط او آسیب به جامعه وارد می شود برای  تمام خسارت هایی که وارد شده مسوول است. اگر کسی حیوانی را همراه خود می‌کند و بعنوان دوست صمیمی زندگی وارد محیط اجتماعی می‌کند، اگر باعث نگرانی و ترس دیگران شود مسوول است. کسانی که به اسم آزادی، سلامت اجتماعی را به مخاطره می اندازند افرادی بی مسوولیت هستند.

علی اکبری ادامه داد: در جریان ویروس کرونا حساسیت و نقش و مسوولیت  روابط اجتماعی را بهتر درک کردیم، ولی زود فراموش کردیم. همه باید ماسک می زدند. کاش می دانستیم ویروس بی حیایی و بی عفتی به مراتب از ویروس کرونا خطرناک تر است.‌

وی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن  اربعین حسینی  گفت: حرکت عظیم میلیونی با این زیبایی و وسعت به نمادی از عزت حسینی در برابر ظالمان تبدیل شده است و کابوس استکبار جهانی، راهپیمایی اربعین حسینی است.

حاج علی اکبری ادامه داد: جنبه مردمی این حرکت عظیم باید صیانت شود. نیم میلیون نفر از جامعه ما در این سفر الهی حضور دارند. مساله نذر ماشین  کار خوبی است که انجام شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با  گرامی داشت یاد شهدای امنیت افزود: امسال تعداد زیادی از نیروهای انتظامی ما در دفاع از امنیت کشور و مردم به شهادت رسیدند  و  تعداد شهدا به ۵۰ شهید رسیده است‌.

وی همچنین با اشاره  فرارسیدن هفته دولت گفت: این هفته فرصت گرانبهایی برای دولتمردان ما برای تبیین دستاوردها و نقد مسیر طی شده و ... است‌.

حاج علی اکبری ادامه داد: دولت سیزدهم دو سال را طی کرده است. مواضع انقلابی و هماهنگ با ارزشها و آرمان ها در جهت گیری این دولت برجسته است.  طراوت و نشاط و امید و تحرک میدانی و ارتباط نزدیک مردمی و ... در این دولت مشاهده می شود. این دولت در شرایط بسیار دشوار و بعد از یک دهه رکود کار را تحویل گرفت و در همین مدت قدم های بلندی در جبران کاستی های قبل برداشته است. تحرک و رشد اقتصادی در اغلب شاخص ها از ویژگی های دولت است و ایجاد ثبات نسبی در ارز و طلا قابل ملاحظه است. ۸۰ هزار طرح و پروژه نیمه تمام  وجود داشته که  برای تکمیل آن  اهتمام کردند. در رابطه با بهسازی یارانه ها تا  کالابرگ و ترمیم حقوق بازنشستگان و ازادسازی سواحل و کاهش نرخ بیکاری قدم های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: تحرک در عرصه دیپلماسی حائز اهمیت است و گشایش هایی در این بخش بوجود آمده است. تقویت ارتباط با همسایگان و تقویت ارتقای راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن به شانگهای و پیوستن به گروه اقتصادهای نوظهور از اقدامات خوبی است که انجام شد. مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی موثر است و حضور ما در شانگهای جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.‌

وی افزود: تقویت حوزه رسانه‌ای نیاز است و در این جنگ ترکیبی باید تقویت شود. سرمایه گذاری همه جانبه در مساله هوشمندسازی مهم است و باید به آن بیشتر از قبل اهتمام شود. همچنین تدابیر ویژه برای کنترل بر بازار بویژه در اقلام ضروری خواسته جدی است و تقویت بیشتر به معیشت مردم و مبارزه بی امان با مفسدان اقتصادی و حل مساله خودرو از مطالبات جدی همه است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین