دفاعیه روزنامه اصلاح‌طلب برای شکنجه‌گران و قاتلین شهید عجمیان

  4020602069
دفاعیه روزنامه اصلاح‌طلب برای شکنجه‌گران و قاتلین شهید عجمیان

روزنامه جوان نوشت: با تأیید حکم حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو به دلیل مشارکت در شکنجه شهید روح‌الله عجمیان، روزنامه شرق دفاعیه‌ای از این مجرمان به قلم عمادالدین باقی منتشر کرد.

در این یادداشت که بی‌هیچ ابایی، تیتر آن صریحاً زده شده «دفاعیه‌ای برای دکتر قره‌حسنلو و همسرش در آستانه روز پزشک»، آمده است: «پخش مکرر ویدئوی کوتاهی از تلویزیون که حضور دکتر قره‌حسنلو و همسرش را در صحنه درگیری منجر به جان‌باختن مرحوم عجمیان نشان می‌داد، همین تصور را القا می‌کرد که او در درگیری نقش داشته، در حالی که وقتی فیلم را چندین بار با وکلا به صورت کند درآورده و بررسی کردیم، متوجه شدیم همان چند ثانیه‌ای که ایشان در فیلم دیده می‌شود، در دور کند ویدئو با دو دست خود در حال نگه‌داشتن دست دو نفر دیگر و بازداشتن آن‌ها از درگیری است که اسکرین‌شات آن از طرف وکلا تحویل دادگاه شد، اما به آن توجهی نشد. همچنین در این مدت با مشاهده ده‌ها سند و گواهی‌های نهاد‌های مختلف از نهاد‌های مدرسه‌ساز تا کمیته امداد امام متوجه شخصیت خیر و نیکوکار ایشان شدم. او به جز پذیرش رایگان بسیاری از بیماران در مطب خود (که اسناد آن را مشاهده کردم)، یکی از حامیان مالی نهاد‌های خیریه بوده است. قطعاً چنین شخصیتی نمی‌تواند متصف به اتهاماتی شود که به او نسبت داده‌اند.»

این اولین بار نیست که حامیان حمید قره‌حسنلو ادعا‌هایی را در مورد نحوه محاکمه او مطرح می‌کنند که معلوم نیست چقدر می‌تواند درست باشد. پیش از این ادعای شکسته‌شدن دنده‌های این فرد در ضرب‌و‌شتم مأموران، عدم‌دسترسی به وکیل، عدم‌امکان برای داشتن ملاقاتی و... از ادعا‌های افرادی بود که از حمید قره‌حسنلو دفاع می‌کردند یا تکذیب یا شواهدی دال بر دروغ بودن آن عیان شد، از جمله آنکه رسانه‌های فارسی‌زبان غربی ادعا کردند او در زندان مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته و با حال وخیم در بیمارستان بستری است و... حال آنکه یکی‌دو روز بعد، او در زندان با حال جسمی مناسب و بی‌هیچ نشانی از بیماری حضور یافت! لذا اکنون هم به این ادعا که به فیلم و اسکرین‌شات توجهی نشده، چندان نمی‌توان اعتنا کرد، خصوصاً که شواهد و قرائنی مخالف این ادعا وجود دارد، از جمله اینکه یکی از متهمان پرونده به نام آرین فرزام‌نیا که صراحتاً اقرار کرده است ضرباتی را با چاقو به کتف و گردن شهید وارد کرده، گفته که حمید قره‌حسنلو یقه زیرپیراهن شهید عجمیان را گرفته بود که ضربه چاقوی وی که قصد داشته به شهید عجمیان بزند، به دست حمید قره‌حسنلو برخورد می‌کند و بریدگی دست وی که در فیلم‌های صحنه شهادت مشخص است، به همین جهت بوده است، ضمن اینکه همسر قره‌حسنلو که در محل حاضر بوده و از محکومان پرونده است، در اظهارات خود گفته که شوهرش یک لگد به بسیجی شهید زده است.

از سویی حمید قره‌حسنلو به جای اقدام به رسیدگی به وضعیت فرد مجروح در مقام یک پزشک، شروع به فیلمبرداری از شکنجه شهید عجمیان کرده که فیلم آن نیز در گوشی تلفن همراهش موجود بوده است، لذا از حمید قره‌حسنلو به عنوان یک پزشک یا خیر نمی‌توان دفاع کرد، زیرا او قسم پزشکی را زیر پا گذاشته و خود در دادگاه اعتراف کرده که یکی از قصور‌های وی این بوده است که به عنوان یک پزشک به وظیفه خود در مورد شهید عجمیان به عنوان یک مجروع نیازمند درمان عمل نکرده است.

خبرگزاری تسنیم در بخشی از متنی با تیتر «روز پزشک برای تو مبارک نباشد، آقای دکتر!» نوشت: «آقای دکتر به همراه همسرش خود را به نقطه اصلی رساند. او قسم خورده بود جان آدم‌ها را نجات دهد، فارغ از هر موضع و جایگاهی، وقتی به محل درگیری رسید، جوانی را دید که بین بیست‌وچند آدم دیگر گیر افتاده و با دست خالی روی زمین افتاده است، یکی با لگد به پهلویش ضربه می‌زد و دیگری چاقوی تیزش را به سمت او می‌برد. حالا حتی کفش‌های کارگری هم دیگر از پای روح‌الله درآمده و تبدیل شده بود به یک سلاح آهنی در دست اغتشاشگران که با آن به صورت او می‌زدند، پیکر این کارگر گچ‌کار از زیر یک کامیون روی زمین کشیده می‌شود، لباسی بر تن او نمانده است، یکی پای روح‌الله را می‌گیرد و پیکر خونی‌اش را روی زمین می‌کشد، در حالی که زیرپیراهن او در بدنش تکه‌تکه شده است، هر کسی سعی می‌کند از بقیه جا نماند، جوان چاقوبه‌دست دیگری چند بار تیزی را بر بدن جوان بسیجی فرو می‌برد و آقای دکتر درست میان صحنه نظاره‌گر است، دکتر حمید قره‌حسنلو قسمی را که خورده بود، فراموش کرد و دوربین را روشن کرد تا فیلم بگیرد، نباید از این معرکه جا بماند، همسرش می‌گوید: «لگدی هم به بدن بی‌جان روح‌الله حواله کرد...».

«امروز روز پزشک است و ما این روز را به همه طبیب‌ها تبریک می‌گوییم، اما حمید قره‌حسنلو، امروز برای تو و امثال تو مبارک نیست و در طول تاریخ مبارک نخواهد بود.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین