تصویب پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی در دولت

  4020531037

وزیر کار با بیان اینکه دولت تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت کرده است، از تصویب پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این کمیسیون، در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.

تصویب پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی در دولت

به گزارش  تسنیم از کرمان، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه گذشته در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با بیان اینکه برگزاری این جلسات می‌تواند در کنار بیان دیدگاه ها با ارائه راهکار، سیستم اجرایی کشور به سمت برون رفت از مشکلات هدایت کند، گفت: از بابت خدماتی که بر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه اخیر انجام شده باید خدا را شاکر بود اما این خدمات در طول زمان فراز و نشیب‌های خودش را داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از موانع پیشرفت کشور در این سال‌ها را ‌مدیریت دهه 90 عنوان کرد و افزود: اگر به اقتصاد کشور در دهه 90 نگاهی داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که دهه 90 در کشور، دهه رکود بود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در این دهه کمتر از 8 درصد بود و میزان رشد اقتصادی کشور به شدت با کاهش مواجه بود، تصریح کرد: در این دهه شرایط طوری رقم خورده بود که تلاش می‌کردند کشور را در یک بن‌بست خود ساخته قرار دهند که شواهد زیادی برای آن وجود دارد.

مرتضوی به کاهش صادرات نفت، عدم برگشت منابع و بلوکه کردن منابع ایران در برخی از کشورها اشاره کرد و گفت: سیاست خارجه غیر فعال ایران در این دهه باعث شد ما به مشکلات جدی گرفتار شویم.

وی با بیان اینکه این مشکلات بستر تورم لجام گسیخته را در کشور رقم زد و مازاد برداشت دستگاه‌های اجرایی از منابع عمومی و منابع مردم و استقراض از بانک مرکزی دشواری‌های مخصوص خودش را داشت، افزود: دولت سیزدهم بدون تکلف و بدون نگاه پوپولیستی به اقتصاد تلاش کرد اقتصاد کشور را در ریل واقعی خودش قرار دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و مطالبات این صندوق‌ها آزاردهنده بود به جایی رسیده بود که بالغ بر 600 همت (هزار میلیارد تومان) مطالبات معوق داشتند و و بزرگترین بدهکار بانکی کشور صندوق تأمین اجتماعی بود، افزود: دولت سیزدهم سخاوتمندانه به این موضوع ورود پیدا کرد و تاکنون بالغ بر 180 همت به این صندوق پرداخت کرده و امروز (دوشنبه 30 مرداد) در کمیسیون اقتصادی دولت هم مصوب شد که 70 همت دیگر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با مساعدت دولت و تلاش مدیران جهادی دولت سیزدهم امروز به نقطه سربه سر رسیدیم، گفت: میزان برداشت صندوق تامین اجتماعی در بهمن 1401 ماهانه از منابع عمومی و بانک‌ها حدود 7 هزار میلیارد تومان بود و از ابتدای امسال تاکنون حتی درهمی استقراض نکرده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجی سیاست عزت، حکمت و مصلحت در کشور جاری شده و تفکر ایران‌ستیزی در دنیا در حال رنگ باختن است، بیان کرد: ارتباطات ما با دیگر کشورها در حال شکل گرفتن است.

وی با اشاره به برخی از انتقاداتی که در ارتباط با برگشت منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوب مطرح شده بود، گفت: آزادسازی این منابع یقیناً آثار و تبعات اقتصادی قابل توجهی برای اقتصادی ایران داشته و کار بزرگی بود که در این دولت انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد اشتغال رسالت ملی، فردی و اجتماعی همه است و همه ما مسئول هستیم، ادامه داد: هم دولت و هم صاحبان سرمایه و اندیشه و هم تک تک آحاد جامعه در این حوزه مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای رفع مشکل اشتغال در کشور باید مانند دوران دفاع مقدس قرارگاه ایجاد کرد، اظهار داشت: اینکه در استان کرمان نرخ بیکاری به زیر 8 درصد برسد ‌و متوسط نرخ بیکاری استان حدود 4 درصد ‌کاهش پیدا کند کار بزرگی است که انجام شده است.

مرتضوی با بیان اینکه خوشبختانه در کلان کشور هم نرخ بیکاری کشور کاهش داشته و استان کرمان در این حوزه خوش درخشیده است، گفت: براساس رصدی که انجام دادیم اشتغال امسال استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه این آمار راستی‌آزمایی می‌شود و همه گزارشات حاکی از اتفاقات خوب است اما کافی نیست، افزود: وجود حتی یک نفر بیکار هم زیبنده این مرز و بوم نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان کرمان پایتخت مقاومت و پایتخت معادن کشور است و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد که می‌تواند بخشی از مسئله اشتغال کشور را حل کند، گفت: بالغ بر 130 هزار تن تولید لاستیک مجموعه شستا است و 110 هزار تن طرح توسعه دارد که عمده آن به استان کرمان برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه دولت با لجام گسیختگی در حوزه منابع و تسهیلات مخالف است، تصریح کرد: نقدینگی تورم‌زا است که در بازار سوداگری و سفته‌بازی هزینه شود اما نقدینگی که در بازار سرمایه‌گذاری هزینه شود به رونق اقتصادی، اشتغال و تولید می‌انجامد.

مرتضوی با بیان اینکه تبصره 16 را تا پایان شهریور تمدید کردیم و 20 همت از منابع تبصره 18 سهم دستگاه‌ها به حساب آنها واریز شده است، ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهم بانک‌های عامل را از محل تسهیلات تبصره 18 مشخص کرده است که عمده آن تکلیفی است و بانک‌ها مکلف به پرداخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی بانک‌ها تشکیل و هر بانکی که قصوری دارد تذکرات لازم به آنها داده شود، گفت: سیاست ریاضت در بانک‌های اقتصادی معنا ندارد منابع بانک‌ها سرمایه دولت و سرمایه خود بانک‌ها نیست؛ مگر می‌شود منابع وجود داشته باشد و تسهیلات پرداخت نشود؟ شاید تسهیلات بانک‌ها در جاهای دیگری پرداخت می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین