برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث تسویه عوارض آزادراهی ضروری است!

گزارش بازرگانی، 202469،   4020524068

عوارض آزادراهی و تسویه آن، موضوعی است که این روزها به‌دلیل صدور بیمه نامه شخص ثالث، از اهمیت زیادی برخوردار شده است. از طرف دیگر با تغییراتی که در مباحث جریمه خودرو به‌وجود آمده، صاحبین خودرو قصد پیداکردن روشی را دارند که بتوانند از طریق آن، در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به تسویه عوارض آزادراهی اقدام کنند.

با توجه به اینکه پرداخت عوارض آزادراهی دیگر مثل گذشته نیست و از طریق روش‌های حضوری انجام نمی‌شود، پلتفرم‌های مختلفی در بستر دیجیتال به‌وجود آمده‌اند تا به این نیاز افراد به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند.

ازاین‌رو اگر در دسته کسانی قرار دارید که برای پرداخت عوارض آزادراهی خود، نیاز دسترسی به پلتفرم‌های آنلاین را احساس می‌کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یک روش ساده، امن و سریع برای رسیدگی به این موضوع آشنا کنیم.

چرا تسویه عوارض آزادراهی یک امر ضروری است؟

آزادراه‌ها برای اهدافی مثل افزایش امنیت، کاهش مسافت و مصرف سوخت و کم‌کردن میزان تصادف‌های جاده‌ای به‌وجود می‌آیند. به همین علت جای تعجب ندارد اگر بگوییم که صاحبین خودرو، به‌واسطه بهره‌مندی از مزیت‌های گفته‌شده، موظف به پرداخت هزینه‌های احداث و مراقبت از جاده هستند.

کشور ایران چند آزادراه اصلی دارد؟

10 آزادراه اصلی در ایران وجود دارند که هزینه عوارضی آنها با توجه به مسافت و نوع خودرو با هم متفاوت است. این آزادراه‌ها عبارت‌اند از:

  • تهران پردیس
  • قزوین زنجان
  • همت کرج (گرمدره)
  • تهران ساوه
  • کاشان نطنز اصفهان
  • تهران قم
  • کرج قزوین
  • بندر عباس بندر شهید رجایی
  • ارومیه تبریز
  • شرق سپاهان

از نرخ جریمه‌های عدم پرداخت عوارض آزادراهی مطلع شوید

درصورتی‌که تسویه عوارض آزادراهی سر وقت انجام نشود، مبلغ 40 هزارتومان به‌عنوان شروع جریمه برای صاحب خودرو در نظر گرفته می‌شود. دقت کنید که اگر این هزینه را پرداخت نکنید، این مبلغ به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. همچنین امکان صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای شما غیرممکن می‌شود.

از چه راهی نسبت به پرداخت عوارضی اقدام کنیم؟

سوپر اپلیکیشن تاپ پلتفرمی ) علاوه بر پرداخت عوارضی مواردی مانند استعلام و پرداخت خلافی خودرو، خرید شارژ و بسته و ...) است که امکان استفاده از آن را، هم از طریق وب‌سایت دارید و هم به‌کمک نصب نرم‌افزار می‌توانید به‌دست بیاورید. تاپ سرویس پرداخت‌کردن عوارضی را در یک بستر امن، سریع و ساده برای کاربران فراهم می‌کند.

استفاده از تاپ مزیت‌های بی‌شماری مثل تسویه آنی، پرداخت تحت نظر بانک مرکزی و پلیس فتا و پشتیبانی 24 ساعته دارد که همه این‌ها در کنار استعلام رایگان بدهی عوارض آزادراهی و نمایش جزئیاتی مثل آزادراه، تاریخ و ساعت تردد تکمیل می‌شوند.

چگونه عوارض آزادراه را با تاپ پرداخت کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، امکان استفاده از خدمات تاپ هم از طریق سایت و هم به‌کمک اپلیکیشن ممکن است.

با این حال نحوه کار با تاپ جهت پرداخت عوارضی این است که به بخش خودرو در سوپراپلیکیشن مراجعه و سپس گزینه عوارض آزادراهی را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید با واردکردن شماره پلاک خودروی خود به درگاه پرداخت امن تاپ متصل شوید و در کمتر از چند دقیقه، بدهی خود را تسویه کنید.

معرفی سرویس‌های سوپراپلیکیشن تاپ

تسویه عوارض آزادراهی و هزینه‌های مربوط به آزادراه، تنها یکی از 100 سرویس موجود در تاپ هستند. به همین دلیل قصد داریم تا شما را با 5 دسته‌بندی مهم از خدمات این پلتفرم آشنا کنیم:

  • خودرو: در بخش خودرو تاپ خدماتی مثل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه تک نفر، پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک و کاهش آلودگی وجود دارد.
  • گردشگری و تفریحاتی: درصورتی‌که قصد خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار دارید، همچنین به‌دنبال تسهیلات سفر و عوارض خروج از کشور هستید، می‌توانید از سوپر اپلیکیشن تاپ استفاده کنید.
  • فین تک و پرداخت: در این بخش قادر به خرید شارژ از همه اپراتورها، همین‌طور پرداخت قبض تلفن، برق، گاز و تلفن خواهید بود.
  • مالی و اعتباری: خدماتی مثل کارت به کارت، افتتاح حساب غیرحضوری، سامانه صیاد و خدمات پذیرندگان از جمله سرویس‌هایی هستند که در این بخش با آنها روبه‌رو خواهید شد.
  • بازار سرمایه: اگر از فعالان بازار سرمایه هستید، خبر خوب این است که با استفاده از تاپ می‌توانید احراز هویت سجام، سهام دولت، توکن ققنوس و سود سهام را انجام دهید.

روش‌های دانلود سوپراپلیکیشن تاپ

اگر قصد دانلود و نصب این نرم‌افزار کاربردی و قدرتمند را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت تاپ اقدام کرده و نسخه موردنظرتان را به‌صورت مستقیم دانلود کنید.

همچنین امکان دسترسی به تاپ از طریق گوگل پلی، کافه بازار، مایکت و چارخونه نیز فراهم شده است. پس با مراجعه به هر یک از بسترهای گفته‌شده و جستجوی نام تاپ، می‌توانید به این سوپر اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و به نصب آن بپردازید.

جمع‌بندی

تسویه عوارض آزادراهی از جمله موضوعاتی است که نباید انجام آن را پشت گوش انداخت. زیرا جریمه‌های نقدی زیاد و همچنین عدم صدور بیمه‌نامه شخص ثالث را به‌دنبال خواهد داشت.

در این راستا یک روش ساده، سریع و امن برای پرداخت عوارضی وجود دارد و آن استفاده از سوپراپلیکیشن تاپ است. این پلتفرم علاوه‌بر امکان پرداخت عوارض‌های مربوط به آزادراه، 100 سرویس کاربردی دیگر نیز دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین