مصاحبه با محمدرضا رامخو بنیان‌گذار برند رونیکس به بهانه نمایشگاه صنعت ساختمان ارتباط ابزار و صنعت ساختمان، قدرتمند است

گزارش بازرگانی، 198625،   4020514086

نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران به عنوان مهمترین رویداد سالانه صنایع ساختمانی در حال برگزاری است. رونیکس به عنوان متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران در غرفه‌ای واقع در سالن 40، حضوری فعال در این نمایشگاه دارد. این برند با نمایش جدیدترین محصولات خود در نمایشگاه صنعت ساختمان، میزبان بازدیدکنندگان است.

به این بهانه گفت‌وگویی داشتیم با محمدرضا رامخو بنیان‌گذار و مدیرعامل برند رونیکس. رامخو سابقه‌ای 27 ساله در بازار ابزار دارد و توانسته در این سال‌ها، از شاگردی در مغازه ابزار فروشی به مدیرعاملی یک برند بین‌المللی برسد.

هیچ تولیدی در جهان بدون وجود ابزار امکان پذیر نیست. صنعت ساختمان و ابزار دو گروه قدرتمند هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. رونیکس در سبد محصولات خود، توانسته بسیاری از نیازهای صنایع ساختمانی را رفع کند. حضور رونیکس در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه، فرصتی است که هم با نیازهای دیگر صنایع آشنا شویم و هم بتوانیم بدون واسطه با مصرف‌کنندگان ابزار، دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

از طرف دیگر ارتباطات همواره برای من به عنوان یک چالش مطرح بوده و هست. اینکه چطور می‌توانم با مغازه‌دارها، خرده‌فروش‌ها، عمده‌فروش‌ها، تجار و از همه مهم‌تر بزرگترهای صنعت ابزار ارتباط برقرار کنم. چطور به پیشکسوت‌های بازار ابزار که اساتید ما هستند، ادای احترام کنم. به آن‌هایی که زحمت کشیدند تا رونیکس و برندهای دیگر بتوانند به این جایگاه برسند و چطور رضا رامخوها بتوانند رشد کنند. همین‌طور چطور می‌توانم با مغازه‌داران تمام کشور ارتباط برقرار کنم.

این نمایشگاه فرصتی است تا با مصرف‌کنندگان و هم‌صنفی‌های خودم دیدار داشته باشم. این نشست و برخواست‌ها می‌تواند به رشد صنعت ابزار کمک کند.

  • غرفه رونیکس در نمایشگاه امسال جزء غرفه‌های شاخص است. بازدیدکنندگان هم از طراحی غرفه شما راضی بودند.

تمام آنچه در این نمایشگاه از طرف رونیکس اتفاق افتاده؛ یعنی طراحی منحصربه‌فرد غرفه و نمایش تنوع محصولات و حضور مدیران و کارشناسان شرکت، تنها و تنها برای ادای احترام به مصرف‌کنندگان و بازدیدکنندگان است.

کیفیت رونیکس اتفاقی نیست و ثمره تلاش صدها نفر است. این کیفیت در تمام ارکان برند جاری است. از حضور در این نمایشگاه، تا ساخت و تولید و عرضه ابزار به بازار.

ما تمام تلاش خود را کردیم که در این نمایشگاه بتوانیم گوشه‌ای از ابزارآلات باکیفیتِ رونیکس را به نمایش بگذاریم. ما معتقدیم تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، برای ساخت‌وساز باکیفیت و خوب، نیازمند ابزاری حرفه‌ای هستند.

به جرات می‌توانم بگویم بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، قبل از بازدید از غرفه رونیکس از تنوع بالای محصولات برند ما باخبر نبودند. هدف اصلی ما برای حضور پرقدرت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران، آگاهی بخشی از تنوع و کیفیت ابزارآلات رونیکس است.

همانطور که گفتم رونیکس در سبد محصولات خود، بسیاری از نیازهای صنایع ساختمانی را برطرف می‌کند. ابزارآلات برقی و شارژی ما نظیر بتن‌کن‌ها، چکش‌های تخریب، دریل‌ها، فرزها و ... می‌توانند همراه مطمئنی برای دست‌اندرکاران صنایع ساختمانی باشند.

  • به شعار رونیکس در رابطه با کیفیت اشاره کردید، این شعار چطور در برند شما نمود دارد؟

من و همه پرسنل رونیکس از بخش کنترل کیفیت، زنجیره تامین، تحقیق و توسعه تا دیگر بخش‌های برند بر اصل کیفیت تمرکز داریم. توجه به جزئیات در تولید یک ابزار خوب، راهگشای تولید است تا استادکاران و تکنسین‌های عزیزمان در سراسر ایران بتوانند چرخ تولید این کشور را هرچه بهتر بچرخانند.

این آرزوی قلبی من است تا بتوانم ابزار خوب را در اختیار صنایع مختلف از جمله ساختمان قرار دهم. تاکید همیشگی من به پرسنل شرکت رونیکس که همینجا از همه آن‌ها تشکر می‌کنم؛ بر حفظ و ارتقای کیفیت ‌است. کیفیت در تمام بخش‌های سازمان رونیکس، از جمله کیفیت در تولید ابزار، تحقیقات، خدمات، بسته‌بندی، رفتار سازمانی و برخورد با مصرف‌کنندگان.

جدا از کیفیت و تنوع ابزار، خدمات پس از فروش و قطعات معیاری مهم در موفقیت یک برند است. همه خدمات پس از فروش را هزینه می‌بینند، در صورتی که خدمات پس از فروش، تولد دوباره برای مشتری است و او را عاشق برند شما می‌کند. امروز در بانک قطعات رونیکس ۳۴۰۰۰ نوع قطعه ذخیره شده تا خیال مصرف‌کننده از بابت قطعات یدکی راحت باشد.

  • بسیاری از مدیران برند رونیکس از جمله شخص شما در این نمایشگاه حضور دارند و با مصرف‌کنندگان و کارآفرینان گفت‌وگو می‌کنند؛ این روحیه در سازمان شما همواره وجود داشته؟

من و هیچکدام از مدیران رونیکس پشت‌میز نشین نیستیم. ما همواره در حال چالش و بهبود مستمر خود و سازمان هستیم. ما هرگز از بازار ابزار و مصرف‌کنندگانمان جدا نمی‌شویم و نخواهیم شد. چون هرچه داریم از آن‌ها است و وظیفه و هدف نهایی برند ما خدمت به مصرف‌کنندگان عزیز و آگاهی بخشی به آن‌ها در رابطه با تنوع و کیفیت ابزار رونیکس است.

  • برنامه رونیکس برای آینده چیست؟

بي‌شك هدف بزرگ و اصلي رونيكس توسعه بازارهاي جديد بين‌المللي و در كنار آن افزايش سطح پوشش بازارهاي داخلي بوده و هست. در جهت رسیدن به اين اهداف، برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شده و واحدهاي مختلف در شركت رونيكس به‌صورت مداوم در حال اجراي فرآيندها و رسيدن شاخص‌هاي مرتبط به اين اهداف هستند. اما نكته مهم در اين مورد توجه ويژه به نيازهاي بازارهاي مختلف و ايجاد مزيت‌هاي رقابتي براي رونيكس در هر بازار است كه براساس اطلاعات جمع‌آوري‌شده، برنامه استراتژيك توليد، بازاريابي و فروش متناسب با هر بازار برای برند رونيكس اجرايي شده و مرتبا تحت پايش قرار می‌گیرد تا اقدامات اصلاحي مناسب اجرايي شود.

نگرش و هدف آتی من و تمام همکارانم ارتقای رونیکس به یکی از ۵ برند برتر ابزار در دنیا است. ما امروز به بسیاری از کشورهای جهان، ابزار صادر می‌کنیم. پس این پتانسیل در مجموعه وجود دارد. ما همه امکانات لازم را داریم. از نیروی انسانی متخصص، محصولات باکیفیت، تنوع بالا، انگیزه فوق‌العاده و همچنین همدلی و همراهی تمام ارکان برند. من به این راه باور دارم و مطمئن هستم این هدف دست یافتنی است.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین