از خواب ما تا بی‌خوابی رئیس جمهور! تمسخر ممنوع!

غلامرضا بنی اسدی، گروه سیاسی الف،   4020514039 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
تمسخر ممنوع!

 مسخره کردن از جمله رذالت هایی است که برخی بدان زبان می گشایند.

 در شمار گناهان کبیره است که آدمی را از نیمه راه بهشت هم به سوی جهنم می کشاند. 

تمسخر، یک "ت" پیامد هم دارد؛ تحقیر! کوچک انگاشتن مردم. سنگ زدن به پنجره های برج و باروهای بلند. تمسخر گناه است، بی ادبی است، کار بی هنران است چه در حق مردم روا داشته شود چه در حق مسئولان. 

مسخره کنندگان مورد توبیخ قرآن اند چه کودک زباله گرد را به تمسخر کشند چه فلان مسئول سابق یا لاحق را." وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ؛ واى بر هر عیب جوى طعنه زن" خطابی عام است به کسانی که با رفتار خاص، مردمان را به تیغِ عیب جویی و تیرِ طعنه آزار می دهند. 

من نحوه مواجهه با این گزاره که" رئیس جمهور به خاطر گرانی ها خواب ندارد" را در این شمار می بینم. البته فکر می کنم آنان که مسخره می کنند، حالِ رئیس جمهور را  به حال خود می سنجند. فکر می کنند همان طور که خود به خواب اند، کسی که چنین مسئولیتی دارد هم مثل آنان سر بر بالش می گذارد و راحت می خوابد حال آن که ما در مدیریت یک خانواده در می مانیم چه رسد به کشور. واقعا  بی خوابی هم دارد وضعی که خواب راحت را برای بخشی از مردم به آرزو تبدیل کرده است. ازدحام مشکلات و مسابقه بی پایان گرانی و تورم، مثل طوفان در خواب می پیچد و انسان را بی تاب می کند. 

این "بی خوابی" اگر چه یک ضرب المثل است اما شرح حالِ مسئولِ باورمند به تکلیف هم هست.و باید باشد. یک حس انسانی است. یک کنش منطقی و مومنانه است. تمسخرِ این حس،  نه اخلاقی است و نه انسانی. نمی گویم عیار انسانیت تمسخر کنندگان پایین است اما رفتاری چنین، تمسخر است ، نقد نیست. 

نمی شود به بهانه نقد شرایط، زبان و قلم به تمسخر گشود. صد در صد تخریب است. ویران کردن شخصیت افراد از انفجار در خانه آنان کمتر نیست. البته تمسخر به واقع انتحار هم به دنبال دارد. مسخره کننده، اول خود را ویران می کند تا با تکه، پاره های شخصیت خود، دیگران را از پا بیندازد. 

صریحا عرض می کنم که با نقد دولتمردان نه تنها مخالف نیستم که آن را واجبی اجتماعی، سیاسی و ذیل امر به معروف و نهی از منکر در شمار فرائض شرعی می دانم اما تمسخر و توهین را به عنوان گناهان کبیره از دایره نقد بیرون می شمارم. من خود قلم به نقد دارم.

 شاید گزنده هم باشد کلماتم اما با تمسخر حتما مخالفم چه تمسخر مردم چه مسئولان. قدیم و جدید هم ندارد. تمسخر رئیسی و روحانی را در یک اندازه خلاف اخلاق و شرع می دانم. اخلاق و شریعت هم نسبیت برنمی دارد که در حق یکی تمسخر را روا بداریم و در حق دیگری ناروا. با منطقِ به تمسخر گرفتنِ دیگران مشکل دارم. البته اگر بتوان این منش را منطق گذاشت! به هر روی با تمسخر و تخریب چیزی درست نمی شود که اگر می شد ما الان قله نشین بهشت بودیم. نقد بکنیم اما بر تمسخر به عنوان گناه کبیره و مشربی باطل، برای همیشه نقطه پایان بگذاریم....

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۴۴۹۸۱۳:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
ایشان چه بیدار باشد چه بخوابد نتیجه آن برای ملت یکی است و آن تورم شدید و گرانی سرسام آور است
ناشناس۳۱۷۴۵۹۴۱۳:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
هیچکسی از انتقاد خوشش نمیاد . فرهنگ ما جوریه که عاشق کسانی هستیم که ازمون تعریف میکنن .
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۱۷۵۵۰۹۱۹:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد و فرهنگ اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای شناسایی تمامی ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی و ثروت های بترتیب پایین تر برای تمامی آحاد جامعه برای ایجاد تعادل و توازن اقتصادی اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد می باشد
ناشناس۳۱۷۴۶۱۲۱۳:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
تورم کنونی نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است دولت دوازدهم برای 5 دولت بعدی بدهی بجای گذاشته است.
ناشناس۳۱۷۴۷۸۷۱۴:۵۳:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
آیا در مقابل تمسخر دولت قبلی هم مطلب مینوشتی
ناشناس۳۱۷۴۹۲۸۱۵:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
خود رییس دولت اول ریاست جمهوریش گفت ما هیچی رو به گذشته حواله نمی‌کنیم, شما گویا نخود داغ تز اش هستید
امید یاوری دارانی۳۱۷۴۹۶۳۱۵:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر نتیجه اقدامات دیروز را بخواهیم تنها بر گردن دولت روحانی بیندازیم حتما اشتباه است .اگر متن قانون اساسی را خوانده باشیم می دانیم که دولت نمی تواند هرکاری خواست بکند و یا نکند . باید الزامات قانونی را رعایت کند.چون نهادهای ناظر و بالادستی نمی توانند اجازه دهند که دولت هر کاری دلش خواست بکند.نباید از نقش نظارتی مجلس و البته قدرت ان در کنترل و عزل اعضای دولت غافل بود. نقش نهادهای امنیتی و نظارتی هم پررنگ است .پس اگر نقیصه ای وجود داشته که حتما بوده ناشی از تصمیم و اراده جمعی بوده که همه ارکان باید پاسخگوی ملت باشند. تنها دولت مقصر نیست نمایندگان مجلس نیز باید جوابگوی ملت باشند.
ناشناس۳۱۷۵۶۹۸۲۱:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
جهت اطلاع دولت به تنهایی خیلی کارها می تواند بکند هیچ قوانین را هم اجرا نکند آب هم تکان نخورد
صمصام۳۱۷۵۱۷۳۱۶:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
بدهی های انباشته دولت قبل و قبل از ان و قبل از ان و قبل از ان و قبل از ان و.....و........و......و........وحاصل چیست ؟؟؟؟
ناشناس۳۱۷۵۷۱۰۲۱:۵۳:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
هیچ دولتی به انداره دولت قبل در ویران کردن اقتصاد کار نکرد
ناشناس۳۱۷۶۶۰۸۱۴:۱۸:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
شما از كجا ميداني ؟ با امارهاي اين دولت اين را مي نويسي؟ اين تهمت نيست ؟ پس چيست ؟ واقعا تحقيق كردي ؟ تحقيق تان را بگذاريد ما هم ببينيم
ناشناس۳۱۷۶۶۰۰۱۴:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
شما از كجا مي داني تقصير دولت قبل است ؟ آيا تهمت گناه نيست ؟ ايا بررسي كردي تورم گردن دولت قبل است ؟ چرا انتقاد از سايت الف را چاپ نمي كني؟ تهمت زدن گناه بزرگتر از بي حجابي نيست ؟ مي نويسي تمسخر دولت قبل هم گناه هست ولي هرروز و هر شب آن را چاپ مي كني !!!!!
ناشناس۳۱۷۴۶۵۸۱۴:۰۴:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
6 سال پیاپی تورم داریم مشکل امروز و دیروز نیست.
ناشناس۳۱۷۵۴۲۵۱۸:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
شش سال ؟!!!!!
ناشناس۳۱۷۶۴۱۰۱۲:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
چه کسی وعده نصف کردن و یک رقمی کردن داد؟
ناشناس۳۱۷۴۷۵۲۱۴:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
آخه دولت قبل آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کرده که این دولت سالها نباید بخوابه تا اوضاع عادی بشه!
ناشناس۳۱۷۵۲۹۲۱۷:۳۰:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
این دولت اول کار همه چی رو میدونست. جناب رئیسی که از خارج کشور نیومدن خودشون مسئول ارشد بودند. وقتی میدیدن که نمیتونن وضع رو درست کنن خوب نمیومدن برادر جا رو باز میکردند برای افرادی که میتونستن. الان هم نباید بهانه بیارن نه خودشون نه وزیراشون که این مشکلات از قبل بوده و از این حرفها بنظرم.. بوده ک بوده باید حل بشود یا نه؟
ناشناس۳۱۷۵۷۰۴۲۱:۴۹:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
شما نگران نباش آخر دوره وضع بهتر از آن قبلی خواهد بود
ناشناس۳۱۷۶۶۰۵۱۴:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
شما از كجا ميداني بهتر از دولت قبل مي شود ؟ وضع موجود را نمي بيني؟ يا مردم را سرگرم مي كني ؟ تورم را نمي بيني؟
ناشناس۳۱۷۵۷۰۵۲۱:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مگه رئیسی گفته مشکلات رو نمی‌تونه حل کنه!؟
ناشناس۳۱۷۶۶۱۳۱۴:۲۰:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۵
نه نگفته ولي گفته شايد تورم را سال اينده به زير 40 درصد ببريم سالي كه نكوست از بهارش پيداست واقعا تورم را نمي بيني ؟ حس نمي كني ؟
ناشناس۳۱۷۴۷۵۸۱۴:۴۵:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
با شرایطی که دولت قبل ایجاد کرده فعلا فقط می‌تونی خواب شرایط ۱۰ سال قبل رو ببینی!
ناشناس۳۱۷۵۱۷۴۱۶:۴۸:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
در شرایط دولت قبل که فروش نفت به حداقل ممکن رسیده بود مرغ آخرای دولت بعد از ۸ سال کیلویی ۴۵ هزار تومان شد الان در عرض دوسال شده ۱۰۰ تومان اینم تقصیر دولت قبله ؟!گفتید بورس را درست می کنید الان ببینید بورس چه قدر ضرر می ده . گفتید ارز ۴۵۰۰ دولت قبل مشکل ساز بود وخیانت بود الان همان ارز شده ۲۸۵۰۰ اینم تقصیر روحانیه ؟! ...
ناشناس۳۱۷۵۷۰۶۲۱:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
در دولت قبل همه چی ده برابر شد فقط زورش به مرغ رسیده بود اونم با رانت دلار ۴۲۰۰ تومنی!! الان با دلار ۲۸۵۰۰ مرغ شده کیلویی ۱۰۰
ناشناس۳۱۷۵۸۶۸۲۳:۵۵:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اول یاد بگیر ارز 4200 چه بالایی سر اقتصاد آورد حتی همین مرغ که آن هم باید خود آن دولت حذف می کرد تا به ارز 28500 برسی که برای بخش کوچک اقتصاد اختصاص یافت آن هم بابت کمتر فشار آوردن به مردم بابت حذف آن ارز و ازاد کردن فنر ارزی که موقتی هست و برداشته می شود دوم یاد بگیر تورم وقتی بالا هست برای چندین سال چگونه قیمت بالا می رود سوم هم بورس از آن حرف هایی بود که تا سال قبل جواب میداد الان همه شاخص ها بالا هست
ناشناس۳۱۷۶۸۸۴۱۶:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
الان چي ارز 28000 توماني بلايي به سر مردم نمي آورد ؟ حرف زدن عمل مي خواهد به شعاردادن نيست برادر
ناشناس۳۱۷۶۳۶۱۱۱:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
عزیزم تحریف نکن. مرغ 19 تومان بود نه 45 .یادتون که نرفته اقای کاپیتان قالیباف میگفت باید 9 تومان باشه نه 19 تومان واین بی عرضگی دولته. البته دولت قبل والا دولت فعلی نه ولو اینکه بالای 100 تومان هم بره.
صمصام۳۱۷۵۱۸۵۱۶:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
البته با شراطی که از سال 84 تا امروز بر کشور حاکم شده است محال است بتوانیم خواب 76 تا 84 را ببینیم در سال 76 دلار 476 تومان بود و در سال 84 به 904 تومان رسید یعنی در 8 سال به دوبرابر هم نرسید !
ناشناس۳۱۷۵۶۴۳۲۱:۰۵:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۵۷ قیمت دلار افزایش نداشت بلکه از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ قیمت دلار ۷ تومان ثابت بود
ناشناس۳۱۷۵۸۶۲۲۳:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
سال 57 با کف حقوق 90 الان 106 دلار! دز ضمن سنگ بنای تورم بالا از سال 1349 گذاشته شد که می‌رود روی ارز هم می نشیند و آن را بالا می برد و هنوز هم عوض نشده
ناشناس۳۱۷۶۳۶۴۱۱:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
دولت خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت کاندیداهای این حزب یعنی معین و مهرعلیزاده و هاشمی و کروبی در انتخابات 84 شکست نمی خوردند.
ناشناس۳۱۷۶۳۶۷۱۱:۴۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
خاتمی دلار را با نرخ 300 تومان تحویل گرفت و 1000 تومان تحویل داد یعنی بیش از 3 برابر افزایش داد.
ناشناس۳۱۷۶۳۶۹۱۱:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به 9 درصد تقلیل یافت و خیلی متضرر شدیم.
ناشناس۳۱۷۵۷۱۸۲۱:۵۹:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
با کارهای زیر بنایی که دولت در دست دارد برای اصلاح اقتصادی که هیچ رفاه اقتصادی 100 سال اخیر را تکان خواهد داد در ضمن سال84 با کف حقوق می شد 135 دلار سال 92 با اوج تحریم و... 138 دلار!!؟
ناشناس۳۱۷۶۸۹۷۱۶:۳۹:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
كو اين كارهاي زير بنايي كه شما مي بيني و مردم در زندگي شان حس نمي كنن ؟ احتمالا شما در رفاه هستي برادر
ناشناس۳۱۷۴۵۰۹۱۳:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اهل تقوا در حکومت، کسانی هستند که به وسع و ظرفیت خود، تکلیف قبول می‌کنند.
ناشناس۳۱۷۴۶۳۶۱۳:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
وسعت مشکلات به جای مانده را در بیداری که هیچ در خواب هم به راحتی حل نمی شود!
ناشناس۳۱۷۴۸۰۳۱۵:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر نمی توانست حل کند چرا قولش را داد؟چرا آمد؟ایشان آمد که حلش کند اگر در توانش نبود نباید وارد گود می شد
ناشناس۳۱۷۵۱۲۱۱۶:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
این چیزی هست که می دانستند‌ پس دیگر به رخ کشیدن ندارد !
ناشناس۳۱۷۴۹۹۷۱۶:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
گفتی تقوا یاد دکتر ظریف افتادم، به نظر شما ایشون هنوز هم اعتقاد دارن که تحریم‌ها لغو شده و آمریکا امکان نداره از برجام خارج بشه!! البته باز هم خدا رو شکر چون ایشون می‌گفتن هدف برجام اقتصادی نبود!!
ناشناس۳۱۷۵۳۶۹۱۸:۰۴:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
ریاست جمهوری مسئولیت کمی نیست. ...
ناشناس۳۱۷۴۵۴۶۱۳:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
عجب موضوع جالبی و نمونه ی این رفتار سخیف را می توان در دولتمردان قبلی مشاهده کرد که همه ی منتقدانشان را بی سواد ، بی شناسنامه و... می خواندند و در آخر دیدیم که با همه ی ادعایشان ، کشور را مانند ویرانه ای تحویل دادند و رفتند .
ناشناس۳۱۷۵۲۴۰۱۷:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
بله الان آباده ..... ناب سفره مردم بهترین محک برای قضاوت در مورد دولتهاست .
ناشناس۳۱۷۴۵۶۱۱۳:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
بیش از دو سال از ریاست جمهوری آقای رییس جمهور میگذره و نه تنها اوضاع اقتصادی مردم بهتر نشده بلکه بدتر شده.
ناشناس۳۱۷۴۷۲۹۱۴:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
در آمد دلاری که خیلی دوست دارید سال 99 با حقوق کف 82 دلار الان 106 دلار!
ناشناس۳۱۷۵۰۲۵۱۶:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
یا این آمارها درست نیستند یا من نوعی کور شده ایم که وسعت سفره هایمان را هر روز کوچکتر میبینیم!
ناشناس۳۱۷۵۰۵۵۱۶:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مخارجش را هم مقایسه میکردی !!
ناشناس۳۱۷۵۷۳۹۲۲:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مثلا چی دوست داری؟ پراید 111 65 ماهه در سال 99 الان با 60 ماهه؟ بنزین؟.. یا فقط مرغ را می بینی که به خاطر حذف ارز رانتی بوده که رفته روی یارانه! آن هم با کمترین افزایش حقوق ها که تورم را پایین بیاورند؟!!!
ناشناس۳۱۷۶۹۰۸۱۶:۴۳:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
چرا سال 99 را مثال مي زني سال 97 دلار 3500 تومان بود و كف حقوق 980000 كه مي شود 280 دلار
ناشناس۳۱۷۴۷۷۴۱۴:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
چیزی که من متوجه شدم اینه که رئیسی از روز اولی که اومده مقصر وضع موجوده اما تمام اتفاقات دولت قبل تقصیر احمدی‌نژاد بود!
ناشناس۳۱۷۴۸۲۳۱۵:۰۸:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
شماها نگاه اصلاح طلب و اصولگرا دارید الان اصلاح طلبی نیست که بخواید با این جور حرفها نارضایتی ها رو منحرف کنید
ناشناس۳۱۷۵۷۱۱۲۱:۵۳:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
من فقط صحبت‌های مخالفان دولت رو جمع‌بندی کردم، کاری به اصلاح‌طلب اصولگرا ندارم!!
ناشناس۳۱۷۵۷۲۱۲۲:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اتفاقا هست و خوبش هم هست
ناشناس۳۱۷۴۵۶۲۱۳:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
عزیزم دولتمردان با آدم عادی فرق دارند! بنده اگه در زندگیم اشتباه کنم به خودم ضرر میرسانم و شاید نهایتا به تعداد معدودی از نزدیکانم که قطعا برای من عزیزترینند .. ولی ضرری به شخص شما نمیرسونم! اما یک مسئول باید بداند که زندگی 85 میلیون ایرانی به تصمیماتش وابسته است!!!!
ناشناس۳۱۷۴۶۲۴۱۳:۵۳:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
این مغرضان فضا را چنان تیر و رادیکالی می کنند که حتی نباید ابراز همدردی هم شود با مردم .
ناشناس۳۱۷۴۶۳۲۱۳:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
سلام و عرض ادب: بی خوابی می کشم و ناراحتم جواب نمیشه و وظیفه مسئول حل مشکله ابراز نگرانی و ناراحتم و.. اینها که جواب نمیشه! منم نگرانم فردی که رئیس جمهوره باید راه حل ها را بیان کند و بگوید که ظرف 3 ماه یا 6 ماه مشکل را حل می کنم چون خودش هم قبل انتخاب شدن گفته که رئیس جمهور اختیار کافی دارد. رئیس جمهور قبلی را هم که بهش می گفتن می گفت صبح جمعه خبردار شدم بخدا روحم خبر نداشت!
ناشناس۳۱۷۴۷۶۴۱۴:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
با توجه به شرایطی که این دولت وارد کار شده شما بنا رو بر ۸ سال بزار، یعنی بعد از ۸ سال انشاءالله اوضاع عادی می‌شه!
ناشناس۳۱۷۴۸۶۱۱۵:۲۲:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
وعده های رئیسی و نامزدهای پوششی همراه برای ۴ سال مشخص است با سند و فیلم، در ضمن ظاهرا تمسخر و توهین برای خودمانی ها به جهنم می برد ولی برای رقیب و کسانی که همفکر قدرت نیستند مباح است.
ناشناس۳۱۷۵۷۲۵۲۲:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
وعده اول کرونا بود بعد اصلاح ساختار اقتصادی، سوال بعدی!
ناشناس۳۱۷۶۹۱۸۱۶:۴۷:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
كرونا در كل جهان مشكلش حل شد مربوط به رئيسي و امثالهم نبودنتها بد شانسي روحاني و خوش شانسي رئيسي بود كه در زمان او اين اتفاق افتاد در ضمن تمام واكسن هايي كه در دولت رئيسي زده شد در دولت روحاني خريداري شده بود
ناشناس۳۱۷۴۶۹۸۱۴:۲۰:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مثلا چی خواست بگه کی تمسخر کرده ان مسولی که این فرمایش رو کرده؟ جناب رییس جمهور که به جای چاره اندیشی بی خواب شده اند ؟ شما بهتر است به زبانی سخن بگویی که مردم متوجه بشوند
ناشناس۳۱۷۵۰۰۲۱۶:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
طبیعتا چاره‌اندیشی در خواب انجام نمی‌شه، انشاءالله بی‌خوابی منجر به چاره اندیشی بشه!
ناشناس۳۱۷۴۷۳۲۱۴:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
در قرا ن آیات دیگری جز ویل لکل همزة لمزه هم وجود دارد مثل: لم تقولون ما لا تفعلون و..... اما نمی دانم چرا فکر می کنید اگر انسان نکته طنزی بشنود و بخندد مسخره کرده است؟ خیر طبع سلیم از مسائل خنده دار خنده اش می گیرد
ناشناس۳۱۷۵۰۱۳۱۶:۰۷:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
دوست عزیز این مطلب درباره کسی که طنز رو شنیده نیست، درباره کسی هست که طنز را گفته و تکرار می‌کنه!
ناشناس۳۱۷۴۸۱۴۱۵:۰۴:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
یک مقام مسول مورد نقد قرار می‌‌گیرد و خیلی مواقع این نقد با چاشنی طنز همراه می‌شود و این به معنای تمسخر نیست. ارائه یک چارچوب اخلاقی خیلی مواقع کار ساده‌‌ای نیست اما اگر یک معیار وجود داشته باشد به نظرم جمله‌ای است که از امیرالمومنین شنیده‌ایم: آن‌چه را برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند.. دولتمردان جناح غیرهمسو با شما مورد تمسخر(با معنایی که نویسنده محترم در نظر دارد) قرار نمی‌گرفتند؟ چرا آن موقع کسی واکنش نشان نمی‌داد.
ناشناس۳۱۷۴۸۱۷۱۵:۰۵:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
یک جنبه این تمسخرها به نارضایتی و عصبانیت مردم از کارگزاران امور برمی گردد زیرا درست یا نادرست آنها را مسئول اوضاع نابسامان می دانند. در این حالت هست که ممکن است یک منکر اخلاقی مانند تمسخر نیز بستری برای ابراز این نارضایتی ها واقع شود. برای قضاوت در مورد بروز و ظهور یک پدیده اخلاقی باید جنبه های مختلف آن، مخصوصا از منظر ظرف زمانی و مکانی آن دقت شود تا این قضاوت به عدالت نزدیکتر شود.
ناشناس۳۱۷۴۸۲۴۱۵:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
ایشان به عنوان تازه‌وارد وارد گود سیاست نشدند ، اگر دولت‌های قبلی کاهلی کردند ایشان هم جزئی از همین حاکمیت بود، چطور آنجائیکه موفقیتی حاصل می شود به پای حاکمیت می گذاریم ولی مواردی که موفق نبودند به پای دولت می نویسند، مگر حاکمیت غیر از این دولت باضافه بقیه هستند؟
ناشناس۳۱۷۴۸۳۹۱۵:۱۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
این ها تمسخر نیست، خنده ای تلخ است،تلخ تر از گریه.
ناشناس۳۱۷۴۸۴۹۱۵:۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
نویسنده گرامی شما از چه چیز دفاع می کنید؟
ناشناس۳۱۷۴۸۹۲۱۵:۳۰:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
درقران کریم ایات صریحی وجود دارد در مورد گفتار و رفتاری که گناه کبیره محسوب می شود .نویسنده محترم از ان ها هم بنویسید از انانی که مرتکب افعالی می شوند که شنیع است و در جامعه اسلامی ایران مجازاتی سنگین دارد.تا به حال چه کسی را به خاطر تمسخر اعدام کرده اند ؟در باره اعدام برای افرادی که به حیثیت عمومی لطمه می زنند قران چه می گوید؟
امید یاوری دارانی۳۱۷۴۹۸۴۱۶:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
نویسنده محترم حتما می داند که چه بسیار پدران ومادرانی که از فرط فشارهای روزافزون زندگی خواب به چشمانشان راه نمی یابد انها نیز مانند اقای رییس جمهور شبها خواب ندارند و روزها نیز تلاش مضاعف می کنند .البته یک تفاوت میان مردم و رییس جمهور هست و انهم اینکه مردم اختیاری ندارند ولی باید پاسخگوی زن و فرزند باشند.
ناشناس۳۱۷۵۰۰۰۱۶:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر رئیس جمهور براساس تخصص وزیر واستاندار ومعاون منصوب کند هم به کشوروهم به معیشت مردم کمک کرده است وهم وقت کافی برای استراحت شبانه دارد چه کنیم که شما نگران بیخوابی رئیسی هستید ولی نگران کشاورزان شمال که مشتری برای فروش برنج ندارند وبرنج پارسال هم هنوز نفروختند ویاکارگری که برده کارفرماست وان بازنشسته ارتش وکارمندان دولت ومعلمانی که درتامین هزینه خانوار مستاصل ماندند نیستید.
ناشناس۳۱۷۵۲۴۶۱۷:۱۲:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
دکمه سر آستین ظریف رو یادتونه ؟! مارک لباس روحانی که با ذره بین پیدا کرده بودن تا تاییدی بشه بر غربگرایی روحانی !!! مدتها مدرک تحصیلی روحانی زیر سوال بود !! به چند بار خنده ظریف طی مذاکرات چه ها که نبستند !! تازه اینا تمسخر بود تهدید به دفن‌کردن ظریف زیر بتن رآکتور !! حالا ....
ناشناس۳۱۷۵۹۴۲۰۱:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
اونا عیب نداشت و اتفاقا مسخره کنندگان و تهدیدکنندگان رو راهی بهشت میکرد. چون ظریف و روحانی همفکر اینها نبودن.
حامد حمدایی اصل۳۱۷۵۸۳۷۲۳:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
آخه مردم بی نوای ایران اگه همین جک و شوخی رو برای بیان نارضایتی هاشون نداشته باشند که یا باید مهاجرت کنند و یا .... بخاطر همون ..... بهتره از جک و شوخی های مردم استقبال کنید.
ناشناس۳۱۷۵۸۹۴۰۰:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
هیچ کس قصد تمسخر را نداشت اما واکنش هایی که ایجاد شد موید این مساله است که این حرف با واقعیت ملموس اقتصادی توسط مردم بسیار فاصله دارد و سخن سخنگوی دولت مورد پذیرش اذهان عمومی نیست. برداشت مردم ناتوانی دولت در انجام وعده های انتخاباتی است . 2 سال از تنفیذ حکم ریاست جمهوری ایشان گذشته و مردم انتظار عمل دارند. دوران حرف های زیبا تمام شده است
عمران۳۱۷۵۹۱۴۰۰:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
نتیجه ی مدیریت به شیوه ی هیاتی همین است که فکر میکنند پر کاری لزوما نتیجه میدهد. ایشان تدبیر به خرج بدهند و از نخبگان استفاده کنند، عوضش ۱۲ ساعت بخوابند ما راضی تر هستیم.
ناشناس۳۱۷۶۴۰۸۱۲:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
بله خب از نخبگانی مثل ظریف . زنگنه و آخوندی و نعمت زاده استفاده نمایند و در عرض 8 سال دلار را 10 برابر کنند و ایرانیان را با وجود برجام مایه تمسخر جهان..
ناشناس۳۱۷۶۱۰۸۰۸:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
بی خوابی رئیسی می ارزه به صدتا دولت بنفش فشل که حتی توانایی فراهم کردن واکسن واسه ملت رو نداشت و روزی 700 تا کشته میدادیم. گره زدن آب خوردن مردم به کدخدا هم دردی را دوا نکرد و فروش نفت با وجود برجام به روزی 200 هزار بشکه رسیده بود. الان بدون برجام تا 2 میلیون بشکه فروش می رود و چرخ زندگی ایرانیان با وجود تحریم می چرخد. اینهایی که در حمایت از بنفش کامنت میذارن ایادی بیکار شده دولت قبل هستند که دوباره میخوان بیان سرکار .
امید یاوری دارانی۳۱۷۶۶۰۹۱۴:۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
فراموش نکرده ایم که واردات واکسن ممنوع بود. یادمان باشد که سکوت مجلسیان در گستاخی و کج روی دولت اثر مستقیم داشت. بدانیم که نهادهای بالادستی باید یقه دولت وقت را می گرفتند که نگرفتند. انروز بازی سیاسی بود که یک جناح را حذف کنند وگرنه هم می توانستند سوال کنند و هم می توانستند استیضاح و عزل کنند تا کشور به درد امروز دچار نشود. انچه که اتفاق افتاد خواست جمعی بود .
ناشناس۳۱۷۶۹۲۸۱۶:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
دولت روحاني همه مشكلات را گردن هسته اي مي انداخت و اين دولت گردن روحاني و تيم قبلي فرقي نمي كند همه دولت ها خودشان را مبرا و بهترين مي دانند اما در عمل بايد ببينيم كداميك به فكر حل مشكلات مردم بودن تورم 15 درصدي روحاني در 5سال ابتدايي دولتش يا تورم 45 درصدي رئيسي در دو سال اول دولتش؟
ناشناس۳۱۷۶۹۴۷۱۶:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
پس با توجه به وضعیت تایید و عدم تایید ها - اعتراف میفرمایید که آمار بیکاری به شدت بالا رفته!
ناشناس۳۱۷۶۲۳۸۱۰:۰۲:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
هیچ کس در حد واندازه دکتر روحانی نیست
ناشناس۳۱۷۶۹۵۳۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
دولت روحاني با هيچ كشوري سر جنگ نداشت و با همه با عطوفت برخورد مي كرد حالا اگر امريكا سوء استفاده كرد گردن روحاني و تيم ظريف نيست اگر اين دولت هم سركار بود هيمن مشكل پيش مي آمد هر دولتي سر كار بيايد همين است دولت ها دنبال بهانه براي سركار گذاشتن مردم است كه خودشان را توجيه كنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  5. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  8. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  9. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  10. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  17. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  18. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  19. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  21. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  22. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  23. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین