امام جمعه شیراز: رضایت نمی‌دهم پرونده نارنجستان قوام مشمول زمان شود

  4020513084 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن اشاره به ماجرای داخراش نارنجستان قوام شیراز با تاکید بر اینکه امروز در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی پاید، گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

امام جمعه شیراز: رضایت نمی‌دهم پرونده نارنجستان قوام مشمول زمان شود
 

به گزارش فارس، آیت الله لطف اله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به اینکه در جمعه گذشته که روز عاشورا بود جمله ای از حضرت امام ‌حسین(ع) درباره امامت و رهبری امت خدمت شما تقدیم‌ کردم، گفت: در باب معارف انقلاب اسلامی مسئله ولایت و رهبری امت از حساس ترین مباحثی است که باید مورد توجه متدینین قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه به صورت روزانه با مسائلی مواجه هستیم که باید موضع خود را به عنوان امت با امام خود تنظیم کنیم و اگر در مواضع و مقاطعی نتوانستیم این هماهنگی را ایجاد کنیم اسلام لطمه می‌خورد و مسئول این لطمه کسی است که این هماهنگی را ایجاد نکرده است، اظهار داشت: اما اگر این هماهنگی بین امام و امت ایجاد شد مطمئن باشید که پیروزی را حتما خواهیم داشت چون خدا قول داده است و در آیه 56 سوره مائده فرمود "وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ"، اگر این ولایت شکل گرفت، امت پشت سر امام ایستاد و محکم در موضع حق امام پافشاری کرد پیروزی حتمی است.

نشد و نمی شود نشانه ضعف ایمان است

وی ادامه داد: اینکه برخی ترسیدند و می ترسند که شاید نشد، در قرآن کریم آمده است که منافقین می گویند شاید نشد و امروز هم برخی با آمریکا سر و سری ایجاد می کنند و می گویند شاید نشد که این از ضعف ایمان آنهاست، محکم با ولی امر خود هماهنگ باش و به پیروزی مطمئن باش.

امام جمعه شیراز ادامه داد: پیروزی را خدا وعده است، روزی که امام راحل در نجف با برخی از علما صحبت می کرد که حرکت کنید پیروزی با شماست و برخی ترسیدند ولی امام خمینی(ره) با اطمینان به وعده الهی حرکت کرد و پیروز شد.

وی افزود: امت این امام در سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در جنگ، در عرصه مبارزه با تحریم و فشارهای مختلف استکبار و هر جا پای حکم ولی امر ایستادند پیروز از کار در آمده‌اند. امروز هم مسئله همین است و خواهران و برادران باید مبلغ این مسئله باشید. خدا فرموده اگر ولایت بپذیرید و پشت سر ولی امر بایستید حتما پیروز هستید و به این پیروزی اطمینان داشته باشید.

نگران اینکه چه می شود نباشیم

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: امروز در ابعادی از مسئله پیروزی ما و عظمت امت اسلامی خود را در دنیا نشان داده است بنابراین نگران اینکه چه می شود، نباشیم. نگرانی ما باید این باشد که آیا دقیقا به دستورات الهی در رابطه با امامت و ولایت عمل کرده ایم یا خیر؟

وی اظهار داشت: مطلبی که امام معصوم می فرماید نظر نیست در مقابل سایر نظرات بلکه بیان ‌نورانی است و همان که هست حق است، نظر نیست و حکم خداست و چهارچوب حکم الهی است که بیان شده است و سخن معصومین از باب اجتهاد نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: امروز به امام زمان (عج) که سلام می کنیم می گوییم "اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ"، سلام بر تو که شریک قرآن هستی، قرآن و عترت با هم شریک هستند و ما باید به قرآن کریم با تفسیر و بیان اهل بیتی در زمان غیبت حضرت عمل کنیم و این است که در سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر نگاه کنید کمتر آیه ای از آیات قرآن است که رهبری درباره آن صحبت نکرده است و ذیل آن احادیث اهل بیت را ذکر کرده اند یعنی این ولایت در پرتو قرآن و اهل بیت معنا می شود و ما باید افتخار کنیم که در زمان غیبت امام زمان(عج) ملت به نحوی برنامه ریزی کرده است که با دادن 300 هزار شهید حکم، حکم قرآن باشد و نائب امام زمان(عج) کسی که خود حضرت او را تعیین می کند برای شما بیان می‌کند که اگر قرآن و اهل بیت می خواهید اینگونه فرمودند و جز این راهی برای بشر نیست.

آیت الله دژکام تاکید کرد: این مسیر را باید واضح، روشن و با عزم پولادین ادامه دهیم تا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود و دعای ما این است که خدایا با ظهور امام زمان(عج) قرآن را در همه عالم زنده بکن.

خطبه دوم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز به موضوع نارنجستان قوام شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله اول قضیه ناراحت کننده و بسیار دلخراشی بود که متاسفانه در نارنجستان قوام پیش آمد و یک بانوی محترمه محجبه از دست یک نامحرم کتک خورد.

سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد

وی افزود: عمق این قضیه را که با دل ما چه می‌کند اگر بخواهم بگویم شما را یاد روضه‌ای می‌اندازد و ما این کتک خوردن برایمان خیلی سنگین است و گفت "سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد ... سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا"، شنیده ام همراه بانوی محترم دختر خانم ایشان هم بوده و مقابل بچه چرا مادرش را زده است؟

زیر سوال بردن حیثیت یک مجموعه جرم بزرگ تری است

امام جمعه شیراز ادامه داد: هر تحلیلی بر ابعاد قضیه ممکن است و چیزی پیش آمده و نیامده را کنار بگذارید آنچه که رنج آور است این است که همیشه می گوییم زورت به زن می رسد و این رنج است، رنج‌آورتر اینکه برای توجیه خود حیثیت یک مجموعه ارزشمند را زیر سوال می برد و این جرم دیگری است و جرم بزرگی است.

آیت الله دژکام افزود: برخی از مجموعه‌های ما مرتب شهید می‌دهند و از آن طرف دشمن هم مرتب لجن پراکنی می‌کند و یک نفر با یک رفتار ناشایست حیثیت یک مجموعه بزرگ را در جامعه زیر سوال ببرد، اینها هر کدام یک درد و رنج مفصل است که نه وقت است و نه مصلحت می‌دانم که ابعاد این قضیه را از حیث رنج آور بودنش برای جامعه دینی بیان کنم.

وی تاکید کرد: در رابطه با این اتفاق دیروز به تفصیل به شخص رئیس جمهور توضیح دادم که ایشان هم ناراحت شدند و فرمودند پیگیری کنید تا نتیجه مناسب برای آرامش قلب مومنین ایجاد شود.

وی اظهار داشت: حالا که این درد و رنج ایجاد شده چکار کنیم؟ یک بار دیگر مطلبی را که ۹ ماه هم پیش عرض کردم و برخی از مجموعه ها کم لطفی کردند بیان می کنم، برادران و خواهران در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی پاید.

شیطان با همه ابزار و قوایش به میدان آمده است

دژکام اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تصریحا فرمودند جنگ ترکیبی است یعنی شیطان همه ابزار و قوایش را به میدان آورده است و در این عرصه جنگ ترکیبی ما باید فرماندهی میدان جنگ فرهنگی و اجتماعی را خیلی دقیق انجام دهیم تا به نتیجه برسیم.

امام جمعه شیراز همچنین توضیح داد: بنده ۹ ماه پیش گفتم که یک قسمت این کار به عهده خود مردم است و غیر از حضور مردمی هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این منکرات را بگیرد، اگر می‌خواهیم جلوی منکر گرفته شود یک قسمت وظیفه مردم است و این موضوع را مطابق رساله امام و بیانات رهبر معظم انقلاب گفتم که رهبری فرمودند تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

او افزود: تمام دستگاه‌ها و مسئولین باید متوجه این جریان باشند و روی آن مانور دهند که هر اقدامی می کنیم مطابق خواسته مردم است. این را به حسب شرعی طبق قواعد امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم واجب عمومی است، رئیس جمهور هم فرمودند باید مردمی شود و این به این معنا نیست که دستگاه‌ها هیچ کاری نخواهند بکنند و برخی بد برداشت می‌کنند و نمی فهمند چه گفته می شود؛ خیر، این قسمت مردمی باید وجود داشته باشد تا کار بعدی را هم بتوان انجام داد.

آیت الله دژکام گفت: بنده از اولین لحظات پیگیر این قضیه بودم و اول از مردم تشکر کردم چون عده قابل توجهی از مردم وظیفه خود را درست انجام دادند یعنی امر به معروف و نهی از منکر لسانی.

تذکر لسانی واجب و وظیفه مردم است

اگر تمام قوای مجموعه‌های مختلف پای کار بیایند این از عهده مردم ساقط نمی‌شود و این شرعا واجب است و رهبر معظم هم فرمودند وظیفه عموم مردم است که لسانی تذکر دهند. قید کار را هم عرض می کنم که کسی وارد اقدام غیر از تذکر لسانی نشود و آنجا مسئول دارد.

وی با بیان نکته دوم که حضور شما مردم که بسیار حضور بصیرانه، قوی و به موقع بوده اضافه کرد: این حضور بصیرانه  باید استمرار پیدا کند نه اینکه یک لحظه حرفی زدیم و رفتیم بلکه استمرار حضور باید برنامه‌ریزی داشته باشد. مساجد، محافل و مراکز دینی بایستی روی حضور مردمی برنامه‌ریزی کنند. شورای هماهنگی تبلیغات، سازمان تبلیغات و... باید در این زمینه‌ها کار کنیم حالا ممکن است بگوییم در حیطه وظایفشان هست یا نیست ولی اصل کار این است که می‌خواهیم دینمان به صورت عملیاتی در جامعه اجرا شود پس همه باید کمک دهند و ضمن تقدیر و تشکر از همه مراکز باید روی تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر لسانی به صورت ویژه کار کنند.

رسانه اینترنشنال دوست شما نیست

او ادامه داد: بحث بعدی این است که ماجرایی که‌ واقع شده است ابعادی از نظر جرم و گناه دارد و این‌کار وظیفه مجموعه دادگستری و دستگاه‌های اجرایی است، اینکه دشمن می‌خواهد و تعمد دارد که در اینطور مواقع مردم را به رفتارهای غیرقانونی وادار کند و بنده پیام دادم که مسئولین در چهارچوب قانون به این مسائل رسیدگی کنند. رسانه دشمن ایران اینترنشنال دوست شما نیست و بر می گردد در چهار چوب قانونش را حذف می کند چون دلشان می خواهد در کشور ما هرج و مرج شود.

وی افزود: هر کس بخواهد هرج و مرج کند و از چهارچوب اقدام قانونی خارج شود به نظام خیانت می کند، در عرصه جنگ ترکیبی برخی ها نادانسته برای دشمن کار می‌کنند و آن کسی است که قانون شکنی می‌کند، خیر در چهارچوب قانون؛ همه چیز باید در چهارچوب قانون انجام شود.

ماجرای ضرب و شتم در نارنجستان بدون نوبت رسیدگی شود

دژکام گفت: از طرف دیگر استدعا داریم و جداً می‌خواهیم که ‌مسئولین قانونی این پرونده را مشمول زمان نکنند و امروز این موضوع در فضای رسانه ای کشور طرح شده است و برای بررسی چقدر وقت می خواهد؟ مدت معقول برای بررسی قضیه باشد اما اینکه بیفتد پشت دل نه؛ ظاهرا مسئولین در مصاحبه‌ها اعلام کردند که به صورت فوری و خارج از نوبت بررسی می شود و ما منتظر هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: مسئله دیگر این است که دستگاه محترمی که این فرد خطاکار خود را وابسته به آن می داند باید پیگیر باشند که چرا یک نفر از جایگاه خودش باید سوءاستفاده کند؟ فرماندهی محترم مجموعه گفته بازرسی مجموعه قضیه را بررسی می کند که هم متشکریم و هم می خواهیم که این کار زود نتیجه‌اش را نشان دهد و کاری نکنیم مردمی که اینقدر شهید داده اند احساس کنند نسبت به ارزش‌های دینی که بچه‌هایشان کشته شدند برخی ها بی‌تفاوت هستند و خیلی برایشان مهم نیست.

وی افزود: این قضیه باید پیگیری شود و ما هم دنبال این مسئله را خواهیم گرفت که هر چه بگذرد مشمول مرور زمان نخواهد شد و حواس همه جمع باشد، دیده‌اید بنده آرام هستم اما یک جرم علنی و حرمت شکنی اینگونه انجام شود و هیچ واکنشی نشان داده نشود و مشمول مرور زمان شود را بنده به هیچ وجه رضایت نخواهم داد.

او در بخش پایانی خطبه امروز گفت: نکته دوم تشکر از امت حزب الله برای حضور حماسی در عاشورا است و در دهه محرم غوغا کردید. من گفتم دستتان را می‌بوسم اما سر من خاک پای عزاداران امام حسین(ع) که غوغا کردند در حالی که دشمنان قرآن و اهل بیت از یک طرف قرآن آتش می‌زدند و اصرار داشتند مردم در سینه زنی، حسینیه ها و مراسم عزا نیایند اما حرکت عظیم مردم تو دهنی محکم به تمام استکبار و عمله استکبار و دشمنان امام حسین(ع) و اهل بیت بود که این ملت خاکش از خاک اهل بیت گرفته شده و خلق شده است و تا هر چه جان دارد پای ارزش‌های اسلامی و ایمانی خود محکم خواهد ایستاد.

دژکام تاکید کرد: آفرین به شما مردم، به عزیزان جوانی که دشمن طمع کرده بود که به میدان  نمی آیند ولی چنان به سینه می زدند و چنان زنجیر می زدند و وسط میدان عزا اشک می ریختند که همه دنیا بداند، امام صادق(ع) فرمود شیعه ما را از خاکی آفریدند که ما اهل بیت آفریده شدیم و هر وقت ما غمگینیم آنها هم غمگین هستند و شما با غم امام زمان(عج) همراهی کردید.تشکر می‌کنیم از همه کسانی که بانی خیر شدند و تشکر از رسانه‌هایی که تلاش کردند اوج این خروش امت حزب اللهی رابه چشم جهانیان برسانند.

عظمتی که شما آفریدید بنده مطمئن هستم امام زمان(عج) جاهایی که در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رنج می برید همراه شماست و دعای امام زمان(عج) پشت سرتان است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: سخن پایانی در هفته پیش رو هم سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی است و هم روز خبرنگار و هم روز بزرگداشت شهدای حرم است، آنهایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شدند و یاد این عزیزان شهید را گرامی می داریم و از خدا می‌خواهیم که از برکات بیشتر بهره‌مندشان کند و خانواده‌های معظم آنها عزیز هستند و بیش از پیش مورد اکرام و احترام امت اسلامی قرار بگیرند و همه ما بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب اسلامی راه شهدا به ویژه شهید سلیمانی را آنچه که وظیفه مان است به خوبی انجام بدهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۳۱۲۲۱۷:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۳
نکته اول:آیا سیلی زدن به ناموس خودی و غیرخودی در اسلام فرقی می کند؟! نکته دوم: باید برای آمرین به معروف تعریف و حد مشخصی تعیین بشه یا لباس فرم مشخصی داشته باشند تا سواستفاده نشود.برخی آقایان به بهانه امر به معروف نامحرم را لمس می کنند. ما قبلاً در خمین ماجرایی سر همین سواستفاده ها داشته ایم.
ناشناس۳۱۷۳۱۴۷۱۸:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۳
ایشان انسان متعادلی به نظر میرسه و حرفهاش به دل میشینه
ناشناس۳۱۷۳۵۸۴۰۳:۲۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
کاملا موافقم، از اینجور ذهنها در نظام عزیز اسلامی زیاد هستند با پست و مقام های بالا
ناشناس۳۱۷۳۸۳۵۰۹:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس۳۱۷۳۱۹۸۱۹:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۳
یه نفر دعوا کرده چرا مجموعه رو بستید؟
ناشناس۳۱۷۳۳۰۸۲۱:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۳
چرا موضوع را با حضرت فاطمه شبیه سازی می‌کنند؟
علی۳۱۷۳۳۳۶۲۱:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۳
تبلیغ با عشق و محبت اتفاق میافته ..... جامعه در شرایط حساس کنونی نیاز به پمپاژ امید و عشق داره
ناشناس۳۱۷۳۳۵۲۲۱:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۳
نباید مردم را به جان هم انداخت
ناشناس۳۱۷۳۴۳۰۲۳:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۳
ی فکری به حال اقتصاد کنید بهتر نتیجه می گیرید
ناشناس۳۱۷۳۸۵۶۰۹:۴۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
هیچ ربطی به هم ندارند. هر موضوعی باید در چهارچوب خودش بررسی شود
علی۳۱۷۳۴۸۱۰۰:۰۶:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
خدا لعنت کنه مجریان اینتر نشنال را
ایمان۳۱۷۳۵۹۲۰۳:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
به فکر آسایش جامعه باشید و رفاه اجتماعی رو به مردم برگردونید ، نصف بیشتر این مشکلات حل میشه
سعید۳۱۷۳۵۹۵۰۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
به فکرمعیشت مردم نبودید فقط همه زندگیتون شده حجاب
ناشناس۳۱۷۳۶۳۹۰۶:۲۳:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
یک نفر که نباید تصمیم بگیرد خداوند آن بالا ناظر بر اعمال ما هست
ناشناس۳۱۷۳۶۴۶۰۶:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
وقتی که مادر جلو بچه توسط نامحرم آنهم بخاطر امر بمعروف و نهی ازمنکر سیلی بخورد ، دقیقا همان ماجرای حضرت زهراست ، تاریخ تکرار می شود . البته کور خوانده اند ، این مردم ، با مردم آن زمان یکی نیستند ، بلکه طرفدار ولایت هستند و این حرامی ها سر جایش می نشانند
ناشناس۳۱۷۳۶۵۳۰۶:۵۵:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
تا کی میخواین مردم را مقابل مردم قرار بدید؟
ناشناس۳۱۷۳۷۴۷۰۸:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
علی رغم تاکید رییس قوه قضائیه پرونده شهید سبزوار از اردیبهشت هنوز به جایی نرسیده است ... اینکه ...... ق ق نیاز به شعبه ویژه اینگونه دعاوی دارد
اصغر۳۱۷۳۷۹۳۰۹:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
رضایت نمی‌دهم پرونده نارنجستان قوام مشمول زمان شود (درست دقت کنید پرونده امثال جزایری، زنجانی، خاوری و ... از اتفاق مشمول زمان شده اند) متاسفم!
ناشناس۳۱۷۳۸۴۲۰۹:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر اینقدر که برای بی حجابی گلو پاره کردند کمی در مورد اختلاسها و سو مدیریتها و وضعیت بد معیشتی مردم کشور نیز پیگیر بودند الان وضع ما بهتر بود.
امید یاوری دارانی۳۱۷۴۰۲۰۱۰:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
انچه که لازم است با فرهنگ سازی و البته قبل از ان با حل مشکلات اقتصادی باید ان افرادی را که با لجبازی حجاب را کنار گذاشته اند از لجبازی منصرف نمود. امروز عده کثیری از بی حجابها صراحتا بیان می کنند مگر حکومت برای ما چه کرده است؟ ایا معاش مارا تامین کرده است؟ ایا اشتغال ما را تامین کرده است؟ ایا شرایط ازدواج ما را مهیا نموده است؟ ایا مسکن ما را فراهم نموده است؟ بنظر می رسد پاسخ به این سوالات حلال بسیاری از مشکلات می باشد. امروز بی حجابی ریشه در مشکلات اقتصادی جامعه دارد.اقتصاد کشور را سامان دهید تا امور دینی و از جمله حجاب پررنگ تر شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین