این ادبیات شایسته کیست؟!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020509034 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
این ادبیات شایسته کیست؟!

1- آیا شان سیاست و سیاسیون به قدری تنزل کرده که یک نماینده مجلس به خود اجازه ‌دهد با ادبیاتی نادرست، مخاطبین خود را ذیل توییت‌هایش خطاب قرار دهد و هل‌من‌مبارز بطلبد؟!

2- جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون‌امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خطاب به برخی از کاربرانی که ذیل توییتش کامنت‌های انتقادی گذاشته بودند نوشته: «شما ارزشی‌ها رای تون را بدید آدمهایی مثل خود شما. افتخار من گرفتن رای از مردم با شرف و با ایمان و آگاه تربت جام و تایباد و باخزر و صالح آباد است که شما ارزشی‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند.» و سپس در پاسخی تندتر اظهار کرده: «ارزش پهن روستای ما از شماها بیشتره. حداقل به‌عنوان کود برای گیاهان مفیده. فایده شماها چیه جز تخریب و توهین و آسیب به منافع‌ملی.»

او پس از بازخوردهای منفی پاسخ فوق و در ادبیاتی تعدیل‌شده گفته: «مشکل از ماست که هر چه شما ارزشی‌‌نماها گفتید و هر چه بر سر مردم و کشورمان آوردید سکوت کردیم و حرمت قائل شدیم. من رسماً از شلغم عذرخواهی می‌کنم. چون شلغم خواص مفیدی دارد و شما ارزشی‌نماها بی‌خاصیت‌ترین موجودات عالمید و کارتان هتاکی و تخریب و افراط و فاتحه‌خواندن به منافع و امنیت‌ملی است.»

3- هر چند جهان‌آبادی سعی کرده در اظهارات بعدی خود تفکیکی بین «ارزشی‌ها» و «ارزشی‌نماها» قائل شود اما آن پاسخ‌های نخست، آیینه‌ای است از آنچه که به آن باور دارد؛ همان‌طور که در کامنت‌های دیگر خود، ادبیاتی مشابه جریان‌های سیاسی خارج از نظام را به‌کار برده و در پاسخ به کاربر دیگری نوشته: «برای ایجاد پروفایل جعلی و چرند نوشتن هفته‌ای چند ساندیس باهات حساب می‌کنند؟» 

4-  آنچه برای یک نماینده و برای مردمی که به او رای می دهند مهم است نه اظهاراتی از این‌دست بلکه کارنامه و عملکرد او در دوران نمایندگی مجلس است. افرادی برای فرار از پاسخگویی به این سوال که خود چه کرده‌ای؟ ممکن است به توصیه برخی به زشت‌گویی روی آورند .

5- اما ارزشی کیست و چرا آماج حملات قرار می‌گیرد؟ در واقعیت، ارزشی‌ها کسانی هستند که به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باورمندند؛ به حاکمیت دین در همه ابعاد معتقدند و مقوله وطن برایشان اهمیت والایی دارد اما قلب واقعیت‌ها، تصویری از آنان برساخته که موجوداتی دگم با عقایدی دگماتیک، عقب‌مانده، متحجر و ضد منافع عمومی نشان داده می‌شوند؛ تصویری وارونه از کسانی که سپر بلای همه تهدیدها بوده‌ و در خط مقدم دفاع از کشور قدم برداشته‌اند.

از نگاه براندازان، برخی اصلاح‌طلبان و وسط‌بازان دنیای سیاست، تمام مشکلات کشور زیر سر ارزشی‌هاست و آنانند که به کشور آسیب می‌زنند؛ نگاهی تقلیل‌گرا که نقش سیاسیون را تنزل می‌دهد و از آنان سلب مسئولیت می‌کند.

آقای جهان‌آبادی‌ و جهان‌آبادی‌ها که منتقدین و یا حتی مخالفین خود را پهن، شلغم و ساندیس‌خور خطاب می‌کنند، باید پاسخ دهد که در قامت مسئول مملکت چه اقدامی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور و مردم انجام داده‌‌اند و حضورشان چه کارکردی برای کشور داشته است؟

6- دوره حساب‌کشی و بازخواست از جهان‌آبادی و امثال او فرا رسیده و آنان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ هشت سال نمایندگی مجلس، نشستن برصندلی حساس‌ترین کمیسیون و بیلانی پر ابهام و حالا دشمن‌تراشی فرضی و انداختن توپ به زمین دیگران و مقصر جلوه‌دادن آن‌ها با ادبیاتی زشت؛ ادبیاتی که شایسته هر کس باشد شایسته نماینده بهارستان نیست!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۷۳۹۷۱۱:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
کشور دچار فقر شدید { فهم و درک } شده . از طرف تقریبا همه . دلالیلش را می توان برشمرد ولی قطعا مهمترینش اوضاع آشفتۀ اقتصادی است . اقتصاد مانند نخ تسبیح تمام ارکان یک کشور را کنار هم قرار می دهد . با نظم و ترتیب مشخص .
ناشناس۳۱۶۷۴۳۵۱۲:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
نمایندگان انقلابی چرا تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی را چندین بار کلید زدند ولی اجرایی نکردند آیا پای رانت و امتیاز و غیره در کار بوده است یا تهدید شده اند لطفا شفاف سازی کنند
ناشناس۳۱۶۷۹۱۷۱۶:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۹
با این نماینده شجاع مجلس موافقم .
ناشناس۳۱۶۸۴۹۴۰۰:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۰
اینجا چون بحث افرادی هست که جز غرب گداها نیستند موافقی!
ناشناس۳۱۶۸۱۰۷۱۸:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
تمام ضعف‌ها و کمبودها و خیانت‌هایی که منجر به فقر و افزایش محرومیت و تبعیض شده ناشی از عدم شناخت و دقت و رأی احساسی و ناآگاهانه به جماعتیست که کمترین وجدان کاری ندارن و برای تامین منافع خودشون یه ملت و مملکتو به باد میدن ____ مردم اینجماعت رو باید از اریکه‌ی قدرت و مدیریت به زیر بکشن
ناشناس۳۱۶۷۵۳۶۱۳:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
ارزشی واقعی شهدا و جانبازان هستند که برای رضای خدا از همه چیز گذشتند.
ناشناس۳۱۶۸۰۴۳۱۷:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
اقتصاد مدیر لایق می خواهد .... اقتصاد روابط سالم اقتصادی می خواهد نه اقتصاد دولتی رانتی و دستوری که فقط بنفع یک عده ایی می چرخد.
ناشناس۳۱۶۸۱۶۷۱۹:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی که توسط دولت هاشمی رفسنجانی در دانشگاه ازاد هیات علمی شود همین می شود
ناشناس۳۱۶۷۴۰۰۱۱:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۹
این نماینده خودش برای مردم جه کار مثبتی انجام داده است؟
ناشناس۳۱۶۷۴۳۸۱۲:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۹
باید قانونی وضع شود نمایندگان مجلس هم بیش از دو دوره نتوانند در مجلس حضور پیدا کنند
ناشناس۳۱۶۷۶۱۵۱۳:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
خب خودشون مخالف دو دوره ای شدن خواهند بود.
ناشناس۳۱۶۷۸۰۵۱۵:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۹
فشار مردمی نمیزاره
ناشناس۳۱۶۸۲۸۵۲۰:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
طرح آن را دادند خودشان که ذینفع بودن موافقت نکردن والا بهترین کار همین است و اصلا صلاح هم نیست و خودش رانت ایجاد می کند ،...
ناشناس۳۱۶۷۴۶۵۱۲:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای موسوی لارگانی برای ملت ایران توضیح دهند نتیجه تفحص از بورس پس از دو سال از شروع این تفحص چی شد چرا گزارش آن منتشر نشده
ناشناس۳۱۶۸۷۵۹۰۸:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۰
پای رانت و امتیاز و غیره در کار است مجلس این را در مواردی نشان داده است
ناشناس۳۱۶۷۴۹۸۱۲:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
منطق منفی زن اینجا روشن می شود کلا هرکس علیه دین و ایران باشد... خطاب به آن دوستی که دنبال مثبت و منفی در فضای مجازی هست و به به می کند
ناشناس۳۱۶۷۸۳۷۱۵:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
با دو گزینه مثبت یا منفی نمی توان منطق را توضیح داد! صرفا می توان گفت ما هستیم هرچند نظرمان تریبون نداشته باشد و این نظر و مثبت هایش از ما نیست! چنین امکانی تنها یک تعریف آماری ارائه می دهد اما منطق همچنان تریبونی برای انتشار دست کم در این رسانه ها ندارد.
ناشناس۳۱۷۰۰۳۴۱۰:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۱
تاریخ ثابت کرده که خواست اکثریت مردم بخصوص وقتی اون اکثریت 80 درصد و بیشتر باشن حتما محقق میشه.
ناشناس۳۱۷۱۸۰۳۱۷:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۱۲
از همین نسبتی که بین نظرات مثبت و منفی وجود دارد ، می توان نظر کلی جامعه را در مورد مسائل مختلف دریافت کرد!
ناشناس۳۱۶۷۵۷۴۱۳:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۹
حقوق و هزینه های دفتر و دنا پلاس و غیره
ناشناس۳۱۶۷۴۰۳۱۱:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۹
مگر تو کشور ما قحط الرجال هست که این افراد دون فکر بخواهند پستهای کلیدی کشور را اشغال کنند .
ناشناس۳۱۶۷۴۰۵۱۲:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۹
ما این همه راهپیمائی روز قدس و راهپیمائی 22 بهمن رفتیم ساندیس ندیدیم ایشون کجا می رن که ساندیس بهشون میدن؟
ناشناس۳۱۶۷۵۰۰۱۲:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۹
ساندیس انقلاب می خوریم بهتر از ساندیس مزدوری هست!
ناشناس۳۱۶۷۸۰۱۱۵:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۹
یکی نیست به خود نویسنده بگه که اخلاق رسانه ای حکم می کند که متنی که این متن در پاسخ به آن بوده است را نیز نمایش دهد.
ناشناس۳۱۶۸۷۰۰۰۷:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۰
روز قدس که ماه رمضان است بقیه را شوخی میکنی؟
ناشناس۳۱۶۷۴۰۷۱۲:۰۵:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۹
دوره حساب کشی از همه رسیده من جمله همون ارزشی ها که با ارزش های خودشون چه بلایی سر مملکت اوردن که وضع الان اینه
ناشناس۳۱۶۷۵۱۱۱۲:۴۹:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۹
اطاعاتت را بیشتر کن عزیزم و یا در دام رسانه های مغرض نرو
ناشناس۳۱۶۷۷۸۵۱۵:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۹
رسانه مغرض چیه؟! مردم همه چیز را با گوشت و استخوانشان دارند لمس می کنند.
ناشناس۳۱۶۸۱۹۴۱۹:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
الان چه ربطی به این ارزشی و غیر ارزشی داشت؟
ناشناس۳۱۶۸۱۲۶۱۸:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
رسانه های مغرض هم شده وسیله پوششی بر واقعیتها
ناشناس۳۱۶۷۷۹۸۱۵:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
در شبکه های اجتماعی افراد برای مشخص کردن طیفهای فکری از اصطلاحاتی مانند همین «ارزشی» استفاده می کنند، این به این معنی نیست که این افراد اشخاص مشخصی هستند که دارنده این عنوان باشند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۷۴۱۱۱۲:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۹
ادبیات به کار رفته مذموم است اما آنچه باعث شده است که متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس یازدهم تا حد و اندازه ای عصبانی شود که نتواند با ادبیات به مراتب با ادب و نزاکت بیشتری لب به شکوه و شکایت و انتقاد از همقطارانش و سایرین بگشاید بسیار قابل تامل و دقت و توجه است. در اینکه نمره ادبیات ایشان نمره مطلوبی نیست شکی نیست اما جانمایه حرف و حدیث ایشان بهیچوجه قابل صرفنظر کردن و اغماض نیست. با تمسک به ارزشی بودن و ارزشی نبودن و دهها نام و واژه و عنوان و اصطلاح برای تقسیم بندی آحاد جامعه به کجا می خواستیم برسیم؟! آیا آنچه امروزه اکثریت یک ملت در حیطه های مشخصا اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی با آن مواجه هستند واقعا هدف و کعبه آمال آقایان انقلابی و ارزشی و با عناوین اینچنینی بوده است؟! اگر پاسخ شان منفی است پس چندان هم خرده گیری به ادبیات نامناسب این نماینده محترم هم وارد نیست! بهتر است اول سوزنی به خودمان بزنیم و سپس یک جوالدوز به دیگران!!! والله اعلم.
ناشناس۳۱۶۷۴۶۶۱۲:۳۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
کمیته های مجازات مردمی باید برای تمامی کسانی که میخواهند از پرتو بی دینی و بی حجابی به رای بیشتر برسند تشکیل شود و آنهایی را که می خواهند با طرفداری از فرهنگ برهنگی به رای بیشتر برسند مجازات سخت و اساسی بنمایند
ناشناس۳۱۶۷۵۰۳۱۲:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۹
این تعادل ندارد چی میگی برای خودت
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۷۷۱۳۱۴:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۹
شما چی میگی؟؟؟!!! اتفاقا خیلی هم خوب تعادل دارند و کاملا متوجه هم هستند که چه می گویند و فقط خواسته اند خیلی رک و پوست کننده حرف شان را بزنند. ایکاش همه تعادل نداشتند(البته به تعبیر شما) اما وضعیت ما امروز این نمی بود! (صراحت لهجه و صداقت را متاسفانه با بی تعادلی اشتباه گرفته اید هموطن من!) افسوس و هزاران افسوس!
ناشناس۳۱۶۸۱۹۵۱۹:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۹
کسانی که می‌گویند درست رفتار کن چی نمی گویند؟!!!
ناشناس۳۱۶۷۴۱۲۱۲:۰۸:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۹
رزومه اش را منتشر کنید.
ناشناس۳۱۶۸۵۰۸۰۰:۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۰
رزومه اش چپاول بیت المال ، دخترش همه چی را لو داد.
ناشناس۳۱۶۷۴۱۵۱۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
چرا کشور ما تحریم است؟ آیا این بواسطه عملکرد مردم ایران است یا مسئولان؟
ناشناس۳۱۶۷۴۱۶۱۲:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
نویسنده باید کامنتهای منتقدین ایشون رو هم می نوشت تا بفهمیم با چه ادبیاتی با ایشون صحبت کرده اند. برخی کامنتها، سراسر توهین و تهمت است. شاید هم این نماینده، نسبت به منتقدین، خویشتن داری کرده باشد چون برخی کامنتها، از فحش دادن هم ابایی ندارند.
ناشناس۳۱۶۷۵۵۹۱۳:۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۹
نماینده مجلس نماینده یک محله و منطقه نیست نماینده 85 میلیون ایرانی در مجلس و قانون گذار است که اگر ادب و نزاکت نداشته باشد باید رای دهندگان در ابتدا و قانون گذاران مملکت خانه نشینش کنند .
ناشناس۳۱۶۷۸۲۵۱۵:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
گاهی بعضی افراد وقتی مطلبی را می فهمند که با ادبیات خودشان با آنها حرف بزنن!! مثلا این روزها عده ای ارزشی خیلی راحت دهان باز می کنند و زنان مملکت را فقط به خاطر نداشتن یک روسری به عنوانین زشتی که از بیان آنها شرم دارم خطاب می کنند ؟!!
ناشناس۳۱۶۸۶۰۳۰۱:۳۵:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۰
ارزشی ها نه ، با غیرت ها ....
ناشناس۳۱۶۷۸۰۷۱۵:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۹
در کامنت های منتقدین هیچ حرف بدی زده نشده و صرفا ایشون رو نقد کردن همانطور که در خبر ارسالی این مورد لحاظ شده. این رو هم با دقت بخونید که حتی اگر حرف نامناسبی زده میشد ایشان اجازه نداشت با این ادبیات صحبت کند.
ناشناس۳۱۶۸۱۳۲۱۸:۴۸:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
سما همه کامنتها رو دیدی که می گی حرف بدی نزدن ؟ کاش خود این‌نماینده بعضی از آنها را منتشر می کرد .چرا حق پاسخ ندارد جواب سلام علیکه اتفاقا باید جواب یاوه‌گویی داده شود .
ناشناس۳۱۶۷۸۱۰۱۵:۱۲:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
شروع کننده این جدال لفظی یکی از همان به اصطلاح ارزشی نماهاست. شاید ایرادی که به این نماینده گرفته شود این است که چرا به توهین ها و گفته های این گروه توجه کرده است. اما واقعا صبر اشخاص نیز حدی دارد و نمی توان خیلی خرده گرفت.
ناشناس۳۱۶۷۴۱۷۱۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای نویسنده خیلی یکطرفه رفتی برادر، شان حرفه شما این نیست هر چند در واقعیت خیلی با شان جایگاه ها دیگه کار نداریم! نماینده مردم حقش صحبته و نقد و ...،
ناشناس۳۱۶۷۵۳۸۱۳:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی نگفت صحبت نکنه درست صحبت کنه
کور پیش بین در خشت خام و کج معوج۳۱۶۷۴۲۱۱۲:۱۲:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
هرچه سریعتر باید اسامی نمایندگانی که خودروی رانتی بنام خود و دیگران گرفته اند مشخص شود زیرا اگر مردم اسامی را ندانند مجبورند به کل اعضای این مجلس برای مجلس بعد رای ندهند پس شایسته است نمایندگانی که از خودروی رانتی بنام خود و دیگران استفاده نکرده اند اسامی نمایندگان رانتی را معلوم کنند تا دچار تحریم انتخاباتی نشوند
p t۳۱۶۷۴۲۷۱۲:۱۴:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفانه عده ای خود را در این مملکت عقل کل میدانند و هر کسی اندکی اختلاف عقیده با ایشان داشته باشد متهم به فساد و بی بصیرتی و غرب زدگی و ... میشود .
يامين۳۱۶۷۴۳۰۱۲:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۹
خب چرا ادبيات فاخر يامين پور را منتشر نميكني؟
ناشناس۳۱۶۷۴۳۴۱۲:۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۹
من که این نماینده را نمی‌شناسم ولی واقعیت است که ارزشی نما ها خیلی به کشور صدمه زده اند.
ناشناس۳۱۶۷۴۶۴۱۲:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۹
فکر نکن تو آدمی بقیه پهن و شلغم هستن .
ناشناس۳۱۶۷۴۷۱۱۲:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفانه بعضی از آدم ها فقط همین زبان را متوجه می‌شوند وقتی به ناموس مردم فحش های رکیک می‌دهند و در همین سایت آنها را اراذل و اوباش می‌نامید چه انتظاری دارید. از قدیم گفته اند*کلوخ انداز را پاداش سنگ است *
ناشناس۳۱۶۷۸۴۲۱۵:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
دقیقا!! چند روز پیش در فضای محازی فردی با الفاظ رکیک نعوذبالله بزرگان دین را خطاب می کرد و عده ای هم سعی می کردند با ادبیات ملایم او را متنبه کنند ! دیدم فایده نداره و داره ادامه میده برا همین با ادبیات مشابه خودش آنچنان او را شستم و رفتم که دیگه جرأت ارسال کامنت دیگه ای رو پیدا نکرد .
ناشناس۳۱۶۷۴۷۳۱۲:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۹
سامان مهراد دنیا ،دنیای دیجیتال هست و این روزها همه اطلاع همه چیز دارند
ناشناس۳۱۶۷۸۶۷۱۵:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۹
والا من توییتر ندارم نمیدونم اینها چجوری دارن و چقدر وقت دارن اونجا وقت بذارن! چون اطلاع ندارم قضاوت هم نمیکنم. ولی به هر حال توهین بده از طرف هرکس و پاسخ ملایم قویتر از پاسخ تنده.
ناشناس۳۱۶۷۴۹۴۱۲:۴۳:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۹
سلام. تنها هنر این نماینده این بوده است که از هتاک کنندگان به نظام خصوصا وهابیون حمایت می کند. این آقا بارها از اقدامات ضد امنیتی مسجد مکی حمایت کرده است. در حالی که خودش عضو کمیسیون امنیت ملی است. خود ایشان هم واقف هستند که در صورتی که وضعیت معمولی باشد، ایشان رای نمی آورد. ایشان حربه خوبی در شهرهای مرزی دارد، بطوریکه جو انتخابات را شیعه و سنی می کند. در آن زمان این فرد که یک نفر از یک قومیت است نسبت به تعدد کاندیدای دیگر رای آورده است.
ناشناس۳۱۶۷۵۱۰۱۲:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۹
این چرا اینطوری هست؟ یکبار به دیگران فحش می ده یکبار به خودش این مثلا نماینده هست؟ شورای نگهبان کیا را آوردی؟
ناشناس۳۱۶۷۵۱۵۱۲:۵۲:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۹
کمیسیون امنیت؟؟؟؟؟ این خودش عین نا امنیه
ناشناس۳۱۶۷۵۲۵۱۲:۵۷:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
اینا سرباز دشمن هستن .
ناشناس۳۱۶۷۵۲۹۱۲:۵۸:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۹
احسنت به شجاعت این نماینده
ناشناس۳۱۶۷۵۴۱۱۳:۰۶:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
همه‌‌مردم‌در‌مواقعی‌که‌خطری‌کشور‌را‌تهدید‌کرده‌با‌تمام‌وجود‌به‌دفاع‌برخواسته‌اند.
حمید۳۱۶۷۵۶۸۱۳:۲۰:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۹
هرکس یکطرفه به قاضی برود راضی بر می گردد مثل همین آقای نویسنده. کاش کامنت های افرادی که خود را ارزشی می دانند پای توییت های نماینده را هم منتشر می کردید .
ناشناس۳۱۶۷۵۷۰۱۳:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی که تحت تاتیر فضای مسموم مجازی هست و ادبیات آن را تکرار کند به درد آنجا می خورد و نه مجلس
حمید۳۱۶۷۶۲۱۱۳:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۹
هر کی یه کمی مخالفت بکنه بمباران رسانه ایی میشه
ناشناس۳۱۶۷۶۲۵۱۳:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۹
اگر یک اقدام مثبت داشته باشد همین کامنت ها بود.
ناشناس۳۱۶۷۶۴۸۱۴:۰۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۹
چی شد یه مرتبه یادتون به عملکرد چند ساله ایشون افتاد عملکرد همه نمایندگان و مدیران میاتی را هم بررسي کنید
ناشناس۳۱۶۷۶۷۳۱۴:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۹
نویسنده محترم در این مملکت از این بدتر هم گفته اند اما چون به مخالفانتان گفته می شد فکر کردید درست است خس و خاشاک بهترین القابی بود که به اکثر مردم داده شد ولی شما و دوستانتان برآشفته نشدید
ناشناس۳۱۶۸۰۲۱۱۷:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۹
الکی خودتون رو اکثریت مردم ندونین
ناشناس۳۱۶۷۶۹۵۱۴:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۹
جناب مهراد نظرات خوانندگان را ملاحظه بفرمایید .
صمصام۳۱۶۷۷۰۷۱۴:۳۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
این ادبیات قطعا شایسته ارزشی نماهاست نه ارزشی ها
ناشناس۳۱۶۷۷۴۶۱۴:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
اصولا ما در کشور عادت کردیم که هرکسی اگر در خط فکری ماهست هر حرفی که بزند عین ثواب است و هر حرف ندرستی که طرف مقابل ما زد نا ثواب
ناشناس۳۱۶۷۷۹۵۱۵:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
ادبیات این آقا قابل دفاع نیست.
ناشناس۳۱۶۷۸۰۶۱۵:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
این نماینده می خواهد با تاختن به ارزشی ها می خواهد برای خود رای جمع کند.
ناشناس۳۱۶۷۹۰۱۱۶:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۹
یک سوال؟ چرا مردم به کسانی رای می دهند که به ارزشی ها می تازند؟
مهدی اسماعیل زاده۳۱۶۷۹۳۱۱۶:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
ادب مرد به ز نمایندگی مجلس اوست...
ناشناس۳۱۶۷۹۴۲۱۶:۳۶:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۹
برخورد کنید تا حساب دستش بیاد..
ناشناس۳۱۶۸۰۱۵۱۷:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفانه این آقای که شرایط امروز محصول هشت سال قبل این آقایان هست فرار به جلو دیگران را مقصر می دانند، و عجیب اینه که جز فحاشی چیزی از او ساخته نیست
ناشناس۳۱۶۸۰۳۲۱۷:۴۲:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفم برای کمیسیون امنیت ملی...... ، حالا هی بگویید اطلاعات چگونه درز می کند.
کارمند ساده۳۱۶۸۱۵۰۱۸:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای عزیز فصل بگم بگم تمام شده، مردم دنبال واقعیت هستند نه حقیقت، اینها برای رای جمع کردن است و الا بگو آنچه که دیدی بگو، اطمینان مردم بازیچه نیست....
ایمان۳۱۶۸۴۳۳۲۳:۰۳:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۹
شورای نگهبان چنین انسان های که برای رای آوردن به ارزش ها توهین می کند نباید تایید صلاحیت کند خدا رو شکر که شورای نگهبان هست
امیر۳۱۶۸۷۶۵۰۸:۰۸:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۱۰
چرا مردم به کسانی که به ارزشی ها توهین میکنند رای می دهند؟
ناشناس۳۱۶۸۵۶۳۰۰:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۰
از شاسی بلند ها چه خبر؟!!!
ناشناس۳۱۶۸۶۷۰۰۶:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۰
اکنون جنگ قدرت هست.
علی۳۱۶۸۸۳۵۰۹:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۰
قابل توجه مراجع نظارتی بخصوص شورای محترم نگهبان که میبایست در دوره جدید دقت بیشتری نسبت به بررسی صلاحیت افرادی مانند این نماینده داشته باشند
ناشناس۳۱۶۹۰۶۴۱۲:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۱۰
درود بر رحیمی جهان آبادی
آرین آرام۳۱۷۱۱۸۹۰۳:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۱۲
خُب آقای رحیمی که روی صندلی قوه مقننه نظام جمهوری اسلامی نشسته ای بگو تا بدونیم موقع جانفشانی برای بقای نظام جمهوری اسلامی میشه کدوم طیف و افراد جانفشانی میکنند تا امثال تو همچنان پشت میزت بشینی ؟ بله همین جماعت ارزشی.
عدالت خواه۳۱۷۱۲۷۷۰۸:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۲
اوچگونه توانست ازصافی سازمان های نظارتی عبورنموده وبه نمایندگی مجلس برسد؟بایدقانونی تصویب شودکه چنین افرادی بلافاصله پس ازبروز دادن درون پلیدشان ازمقام شان خلع گردیده وسپس مجازات شوند.
حسن۳۱۷۱۶۷۹۱۵:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۲
آقایان شورای نگهبان لطفا کمی در خصوص تعیین صلاحیت دقت کنید
ناشناس۳۱۷۳۷۷۸۰۸:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
همه چی به اقتصاد گره خورده توان اداره کشور وقتی ندارید برید کنار یه نفر حالا غرب گرا شرق گرا هر چی باشه بیاد مردم راحت زندگی کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. من عجله ندارم!

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین