آیت الله نوری همدانی: برخورد با بی‌حجابی از صدا و سیما و نظام اداری آغاز شود

  4020426089 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرجع تقلید شیعیان ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما گفت: برخورد با بی حجابی از صدا و سیما و نظام اداری کشور آغاز شود.

برخورد با بی‌حجابی از صدا و سیما و نظام اداری آغاز شود

به گزارش مهر، آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن اشاره به جایگاه ویژه این شورا در اعتلا و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و کشور، به بیان رهنمودهایی جهت تبیین و باز ترسیم اهداف این شورا پرداختند.

وی تصریح کردند: سلطه فرهنگی یکی از ابزارهای مهم استکبار جهانی برای استثمار ملت‌ها می‌باشد، از این رو باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی شاهد تلاش و فعالیت‌های مضاعف و تحول در محتوای فرهنگی باشیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: بسیاری از غرب زده‌ها تلاش می‌کردند اسلام را عامل عقب افتادگی جوامع اسلامی عنوان کنند، اما در سایه انقلاب و عمل به اسلام این همه پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های حاصل شده است، از این رو بیان الگوهای مناسب و ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان امر است.

وی ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانسته و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره داشت و گفت: بر طبق آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب، در قدم اول در برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و ادارت به شکل دیگری باشد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: حکم وجوب حجاب مشخص است و ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم، اما باید توجه داشت حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند و نباید این دو با یکدیگر خلط و اشتباه گرفته شود، چرا که خیلی‌ها شاید به جهت بی اطلاعی حجاب نداشته باشند، اما عفاف دارند. باید توجه داشت ترویج فرهنگ حجاب با آگاهی بخشی و بیان صحیح همراه باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فرازهایی از نامه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به مالک اشتر و تعبیر آن حضرت از مردم به عنوان عمود خیمه اسلام، به فشار اقتصادی حاکم بر جامعه خصوصاً اقشار ضعیف اشاره نمودند و بر لزوم اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم جهت رفع این گونه مسائل تأکید نمود.

انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید خدمت رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه، مسئولیت شغلی را امانتی مهم بیان دانسته و افزود: شغل شما مسئولیت آفرین است و به صورت امانتی از سوی خداوند بر عهده مسئولین امر است. باید توجه داشت این امانتی که بر عهده شما گذاشته شده وسیله‌ای برای امرار معاش شما نیست بلکه کسانی که به شما رأی داده‌اند و به شما با دید خاصی نگاه می‌کنند این را به امانت به شما سپرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۸۳۰۰۱۶:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مگه کسی در صداوسیما یا ادارات ،بدون حجاب کار می کنه ؟
ناشناس۳۱۴۸۴۷۶۱۸:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
لطفاً برخورد با مفاسد اقتصادى و رشوه و رانت و رفيق بازى و حيف و ميل ثروت و بودجه , ... هم از صدا و سيما شروع شود … الهم عجل لوليك الفرج
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین