راه مقابله با بدحجابی تسلط بر زبان فرهنگ عامه است

  4020405108 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: برای اینکه بتوانیم در برخورد با بد حجابی به خوبی عمل کنیم باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط کامل پیدا کنیم.

راه مقابله با بدحجابی تسلط بر زبان فرهنگ عامه است

به گزارش مهر، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست تخصصی مدیران و ارکان فرهنگی هنری سپاه‌های استانی و اقشار بسیج، گفت بسیج از اعضای فعال قرارگاه فرهنگ عمومی کشور است. همچنین احیای چرخه صنایع فرهنگی یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه‌های مهم است. بسیاری از این محورها در بسیج در حال پیگیری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مصرف کالای فرهنگی بومی یکی از مجاری حفظ استقلال فرهنگی است و فرهنگ بومی کشور در معرض خطر امواج فیلم‌های غربی قرار دارد. در عرضه صنایع فرهنگی با روش سرمایه‌گذاری برنامه‌های تحولی در دست اقدام داریم.

وی افزود: احیای چرخه صنایع فرهنگی یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه‌ها در ایجاد تحول در چرخه صنایع فرهنگی است. بسیاری از این محورها در بسیج در حال پیگیری است.

امامی بسیج را به عنوان بازوی توانمند شورای فرهنگ عمومی کشور دانست و گفت: پایگاه‌های بسیج فرصت و ظرفیت مهمی برای حذف شکاف فرهنگی بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی با فرهنگ نخبگانی و بالعکس است؛ بنابراین باید این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.

وی حوزه را به عنوان پایگاه مهم علوم دینی و فقاهت دانست و گفت: نقش حوزه بر حل مشکلات خانواده بسیار بوده و شایسته است این نقش پررنگ‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

امامی، هالوین و ولنتاین را عناصر جامعه بی‌نشاطی غرب برشمرد و گفت: رویداد نخستین کویر یکی از برنامه‌ها در ایجاد نشاط در جامعه است و برخی امور را در جهت تقویت شورای فرهنگی عمومی در راستای تحقق راهبردها انجام داده‌ایم.

وی موضوع کویر را یک معما برشمرد و گفت: کمپ‌های کویرگردی را داریم که چه جاذبه‌هایی به ویژه در راستای ایجاد نشاط در جامعه دارد. همچنین اردوهای نیروهای بسیجی در کوه‌ها یکی از نشانه‌های نشاط جامعه بوده و کوه نوردی ورزشی است که مورد توحه ویژه رهبر انقلاب قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه باید برای بیان جاذبه‌های گردشگری استان‌ها روزی را به یک استان در تقویم اختصاص دهیم، گفت: رونمایی از تقویم اصناف یکی از این موارد اجرایی است.

وی با اشاره به ضرورت ورود مرکز آفرینش بسیج در مسیر تولید آثاری با محتوایی پایداری، گفت: باید در مسیر تولید محتوای پایدار با تکیه بر «روایت» گام برداریم و در خلق کاراکترهای بومی نقش آفرینی کنیم. استان‌ها در اجرای برنامه‌های جمعی به ویژه در برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و مناسبتی باید تعامل ویژه داشته باشند.

امامی با اشاره به برگزاری جشن ملی خانواده، گفت: ابر رویدادهای مهم مانند مادر، سفره خانواده در بیان ابعاد تقدس خانواده را در راستای اجرای این برنامه‌ها در دستور کار داریم. همچنین برای اینکه بتوانیم در برخورد با بد حجابی به خوبی عمل کنیم باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط کامل پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند زیست بوم استان‌ها، از تصویب این سند در حدود ۱۲ استان خبر داد و گفت: این مسیر ادامه دارد و شورای امر به معروف و نهی از منکر در کنار شورای فرهنگ عمومی باید فعالیت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۴۱۷۶۱۸:۲۰:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۵
با اختلاط نامحرم برای کار که غیرت مرد کنار می رود و آموزش افراطی مادی گرایانه درست نمی شود.
ناشناس۳۱۱۴۸۶۴۱۰:۰۸:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۶
منظور شما اینه که مرد و زن جدا در جشن و رویدادهای اجتماعی شرکت کنند ؟ اونوقت مفهوم خانواده چی می شه ؟ اگه همه عادت کنن فقط با دوستان هم جنس تفریح کنند که نیاز به ازدواج و خانواده نیست ! ..
ناشناس۳۱۱۴۲۹۷۲۰:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۵
من که منظور ایشون را نفهمیدم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین