واکنش مخبر به حمله نیروهای خودسر به کنسرت موسیقی/ روایت زیدآبادی از آزادی بیان در ایران/ دستور اژه‌ای درباره مسمومیت با الکل تقلبی در استان البرز

  4020329074 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش مخبر به حمله نیروهای خودسر به کنسرت موسیقی/ روایت زیدآبادی از آزادی بیان در ایران/ دستور اژه‌ای درباره مسمومیت با الکل تقلبی در استان البرز

روایت زیدآبادی از آزادی بیان در جمهوری اسلامی

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به طیف ملی مذهبی گفتگویی با انصاف نیوز داشته که بخشهایی از آن را می‌خوانید: 

«-از سال 84 که احمدی‌نژاد آمد من یک مدتی روزنامه‌ی شرق بودم و برای روزآنلاین هم یادداشت می‌نوشتم. برای BBC هم یادداشت می‌نوشتم و با همه‌ی رسانه‌های آن طرف مرز مصاحبه داشتم. با این حال برای شخص من تا 23 خرداد 88 هیچ‌وقت احضاری یا مسئله‎‌ای پیش نیامد...

آنچه که به طور جدی سیستم را تکان داد سال ۹۸ بود. برخی بعد از برخوردهای سال ۸۸ خیالشان از جانب مردم آسوده شده بود ولی به یکباره اعتراضات مردم در سال ۹۸ از جایی جوشید که اصلا آنجا را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند داستان از چه قرار است. در این مقطع یک قدری به خود آمدند که چه باید کنند و یک مقداری سطح آزادی بیان از این مقطع بهتر شد.

منظورم از آزادی بیان امکان نقد سیاست‌های جاری است که تا به حال با آمدن آقای رئیسی هم مختل نشده است. ما خودمان هم روزنامه‌ی هم‌میهن را راه انداخته‌ایم و از نزدیک این را لمس کرده‌ایم؛ البته مسائل و مشکلات معمول و شکایت‌ها وجود دارند اما دیگر تهدیداتی به شکل سال ۷۸ و ۷۹ نیست که شما در تحریریه نشسته باشی هر آن ممکن بود یک فکس بیاید که شما تعطیل شده‌اید!...

-جناح اصولگرا که الان سرکار آمده ... باید به این سمت بروند و شروع کنند و با نیروهای دیگر صحبت کنند؛ اصرار هم دارند که با نیروهای اصلاح‌طلب در اینجا و آنجا حرف هم بزنند. اگر این بحث‌ها باز شود و بتوانند با هم حرف بزنند به بهبود شرایط کمک خواهد کرد. همین که من را به تلویزیون دعوت کردند نشانه‌ای از همین موضوع است. صحبت‌هایی که در آن برنامه درباره‌ی «استقلال» کردم نقد بسیار بنیادینی بود نسبت به این مقوله در جمهوری اسلامی. اینکه این را تحمل می‌کند نشان می‌دهد که می‌خواهند تحولاتی اتفاق بیفتد.

همین حرف‌ها را من دهه‌ی هفتاد بسیار غیرمستقیم و در پرده گفته بودم اما همینها اتهامم شده بود... الان من همان حرف‌ها را در صداوسیما زده‌ام. مثلا گفته بودم رادیو و تلویزیون ایران به عنوان یک دستگاه عریض و طویل باید صدر تا ذیل آن عوض شود. این یکی از اتهامات من بود که «چرا به صداوسیما گفتی رادیو و تلویزیون و بعد هم یعنی چه که رئیس آن عوض شود!» حالا من می‌روم در همین صداوسیما و می‌گویم که این دستگاه، دستگاه توزیع جهل است در کشور و سیاست‌هایش فاجعه‌آمیز است و این پخش می‌شود. خب اینها نمونه‌ی ایجاد تحول است.

بنابراین من که می‌خواهم دید منصفانه‌ای داشته باشم اینها را می‌بینم زیرا که در این پروسه آرام آرام پیش آمدم و همه‌ی این تغییرات را بهتر لمس می‌کنم و می‌بینم ولی خیلی‌های نمی‌بینند یا نمی‌خواهند که ببینند یا می‌گویند کافی نیست اگر شما اینها را ببینید می‌بینید که تغییر غیرممکن هم نبوده است و یک جاهایی هم اتفاق افتاده است.

خود جامعه باید اولا گفتگو در بین خودش را پرورش دهد. همه‌ی ما دچار این بحران عدم گفت‌وگو هستیم. من الان با دوستانی که سال‌ها ندیدم روبرو می‌شوم از دست همدیگر عصبی می‌شویم. اول ما باید خودمان با هم بتوانیم حرف بزنیم.»

***

واکنش مخبر به حمله نیروهای خودسر به کنسرت موسیقی

به گزارش ایسنا محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر لزوم احترام همه دستگاهها به مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم های فرهنگی، تصریح کرد: همه باید به این مجوزها احترام بگذارند و در صورت وجود برخی اشکالات احتمالی، این مسائل را از طریق مرجع صادرکننده مجوز پیگیری کنند.

وی در این جلسه وزرا، روسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دولت را به همکاری حداکثری با مجلس شورای اسلامی فراخواند و گفت: دولت و مجلس هم باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های کشور حداکثر همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اظهار کرد: دولت در فرایند تدوین این لایحه تلاش کرد به ماموریت های دستگاه ها توجه کند و از ویژگی‌های بارز این لایحه رویکرد تحولی بوده و توجه ویژه‌ای نیز به اسناد بالادستی نظام، جهت گیری های انقلابی، رفع مشکلات اساسی کشور، اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی ها معطوف شده است.

روایت روزنامه اصولگرا از یک نیروی خودسر

بر اساس اخباری که از سوی منابع مختلف به دست خبرنگار «جوان» رسیده بر هم زننده کنسرت گروه لیان شخصی است که ابتدا خود را از اعضای شورای امنیت، عضو یکی از نهاد‌های امنیتی و عناوین دروغین دیگری معرفی می‌کند. وی فردی است به اسم «م. خ» که باز هم طبق مدعای جدیدی خودش را مشاور وزیر کشور خوانده است! برخی منابع مطلع به خبرنگار «جوان» اعلام کردند که این شخص همان کسی است که اخیراً کنسرت رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ را که قرار بود در تالار وزارت کشور برپا شود بر هم زده است!

برملا شدن این نکته نشان می‌دهد که شخص مذکور بنابر دلایلی نسبت به انجام کار‌های خلاف قانون برای خود مسئولیتی قائل نیست که بعد از انجام چندین مورد تخلف و قانون‌شکنی همچنان احساس امنیت خدشه‌ناپذیری کرده و خودش را با عناوین دروغین امنیتی، انتظامی و قانونی معرفی می‌کند؛ اقدامی که حتماً باید علل و ریشه‌های آن از سوی دستگاه‌های مسئول قضایی و نهاد‌های امنیتی که وی خودش را از اعضای آن‌ها معرفی کرده پیگیری شود تا از این پس کسی به مخیله‌اش هم اجازه خطور چنین افکاری را ندهد و یا گمان نکند که با چنین انتساب‌های دروغینی می‌تواند اقدامات خلاف عقل و شرع و قانونش را رفع و رجوع کند.

***

مجلس به وزیر ورزش کارت زرد داد

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، سوال ملی روح‌الله نجابت از وزیر ورزش و جوانان پیرامون علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور با وعده‌های وزیر را بررسی کردند.

در ادامه نماینده شیراز از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای گذاشت.

نمایندگان در ادامه از توضیحات سجادی در پاسخ به سوال روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز در مجلس قانع نشدند و با ۱۴۶ رای مخالف به او کارت زرد دادند.

این سومین کارت زردی است که نمایندگان به وزیر ورزش داده‌اند. کابینۀ دولت در مجموع ۸ کارت زرد از مجلس دریافت کرده است.

***

باز هم سد هیئت عالی نظارت در برابر قانونگذاری مجلس

فرهیختگان نوشت: «بعد از آنکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در مجلس به تصویب رسید، خبرهای متعددی نیز از موافقت شورای نگهبان با تغییرات اعمال‌شده در رسانه‌ها منتشر شد. یکی از مهم‌ترین بندهای این طرح ماده 53 آن، یعنی تغییر مدل انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران از اکثریتی به تناسبی بود. یکباره اما روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مطابق آن ماده ۵۳ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با پیشنهاد هیات‌عالی نظارت حذف شد تا به این ترتیب این طرح اصلاحی مهم‌ترین کارکرد خود را از دست داده و عملا بی‌خاصیت شود...

این نخستین‌بار نیست که مجمع تشخیص پا را از حدود وظایف قانونی خود فراتر گذاشته و با دخالت در شأن قانونگذاری جایگاه این نهاد را زیرسوال می برد. در آخرین نمونه‌ای که مجمع در مصوبات مجلس دخالت کرده بود بند مربوط به واردات خودروهای زیر پنج‌سال کارکرد از مصوبه واردات خودرو حذف شده بود.»

***

دستور اژه‌ای درباره ماجرای مسمومیت با الکل تقلبی در استان البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اتفاق رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد بواسطه مصرف مُسکر مسموم، گفت: اولاً اصلِ شرب مُسکر، حرام است و کسانی که مُسکر مصرف می‌کنند مرتکب فعل حرام می‌شوند؛ بنابریان نباید از این موضوع غفلت کرد؛ اما در این قضیه، بحث فروش الکل‌های صنعتی و سهمیه‌ای در بازار آزاد و ادغام این الکل‌ها با محلول‌های دیگر و توزیع آن‌ها مطرح است؛ لذا دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم را درخصوص افرادی که مباردت به این کار می‌کنند به عمل آورند.

رییس قوه قضاییه افزود: حسب گزارش واصله در رابطه با موضوع فوق‌الذکر، کارخانه‌ای که برای تولید لوازم آرایشی، الکل سهمیه‌ای دریافت کرده بود، مبادرت به فروش این محموله در بازار آزاد کرده است؛ در این خصوص و در موارد مشابه باید بررسی‌های لازم به عمل آید؛ این بررسی‌ها باید هم ناظر بر دریافت‌کنندگان سهمیه الکل باشد و هم ناظران بر ارائه این سهمیه‌ها؛ آیا واقعاً سهمیه تخصیص‌یافته به فلان کارخانه یا مرکز به اندازه نیازش است؟ آیا این سهمیه را به همان مصرف صنعتی و تولیدی اختصاص داده یا در بازار آزاد و به افراد سودجو فروخته است؟ این‌ها مواردی است که باید مشخص شوند؛ چرا که بواسطه این امر تعدادی افراد فوت کرده و تعدادی از افراد نیز معلول یا نابینا شده‌اند؛ در قانون نیز در این حوزه، مجازات‌های سنگین و بازدارنده‌ای درنظر گرفته شده است؛ لذا معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز در این خصوص، موضوع را با جدیت دنبال کنند.

***

قانون شفافیت مالی نامزدها در انتخابات امسال مجلس اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات شامگاه یکشنبه 28 خرداد به میزبانی شورای نگهبان و با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط با انتخابات شامل وزارت کشور، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و شورای نگهبان برگزار شد.

هادی طحان نظیف درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: تاکید همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است و برای برگزاری چنین انتخاباتی، حرکت در چارچوب قانون، فصل مشترک همه دستگاه‌ها است.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در این جلسه تأکید شد که وزارت کشور سازوکارهای اجرایی سازی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.

این قانون، بهمن‌ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده بود و به علت نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملا فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیش رو انتظار این است با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرای آن باشیم.

بر اساس این قانون، داوطلبان انتخابات موظفند برخی چارچوب‌های قانونی در خصوص منابع و هزینه‌های انتخاباتی را رعایت کرده و این موارد را شفاف کنند.

***

وزیر ارشاد: مردم عمیقاً به حجاب اعتقاد دارند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، محمدمهدی اسماعیلی در مورد سهم وزارت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب، و اینکه چطور باید برنامه‌ریزی کند که این مشکل برطرف شود؟ اظهار داشت: این لایحه، اساساً یک لایحه قضایی بود کما اینکه ما نیز در دولت مشارکت داشتیم. بنده و کمیسیون فرهنگی مجلس نظرمان این بود که بخش مستقلی برای حوزه فرهنگی در نظر بگیرند و این پیشنهاد را نیز به مجلس ارائه دادیم اما بنا این بود که پیش‌بینی موارد خاصی در این لایحه صورت بگیرد، در لایحه پیشنهادی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه توافق در رابطه با تغییرات لایحه عفاف و حجاب در همان محدوده قضائی بوده و پیشنهاد و موارد جدید اضافه نشده و استدلال معاونت حقوقی ریاست جمهوری همان لایحه ارسالی قوه قضائیه با تغییرات اندک در بخش قضائی بود، گفت: با این وجود، اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معتقدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست چرا که مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند.

***

پول‌های آزادشده قبلا پیش‌خور شده‌اند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با فردا درباره نحوه هزینه‌کرد منابع آزادشده ایران در سایر کشورها گفت: البته آنچه از منابع آزاد می شود قبلا خورده شده است. شاید کمتر کسی این را مورد توجه قرار دهد. اینها همان منابعی است که در دولت قبل به عنوان منابع در اختیار که در خارج کشور بلوکه هستند، پایه برای افزایش نقدینگی قرار گرفت.

وی افزود: دولت منابع بلوکه شدن را به بانک مرکزی فروخت بنابراین این منابع جزء ذخایر خارجی بانک مرکزی شدند. از این جهت نباید تصور شود که پول های آزاد شده، منابع جدیدی هستند. البته یک فایده بسیار خوبی که این منابع دارند این است که پس از برگشت می تواند به بازار شوند و همان طور که نقدینگی را رشد دادند، نقدینگی را کاهش دهند. در واقع وسیله ای برای کاهش نقدینگی باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر نقدینگی در دست مردم کاهش پیدا کند، عرضه این منابع نتیجه اش آن خواهد بود که تورم نیز تا حدی مهار شود. البته پیش بینی می کنم امسال تورم رو به کاهش می رود و هدف گذاری دولت نیز آن است که تا پایان 1402 تورم به حدود 35 درصد برساند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۴۲۹۴۲۱:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۹
شعار زن زندگی آزادی در کنسرت در امتداد آشوب ها هست
ناشناس۳۱۰۴۵۳۲۰۳:۲۴:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۳۰
نهی از منکر ، بلکه مبارزه با مظاهر فساد و فحشا امری خودسرانه نیست ، تکلیف است بویژه آنکه وقتی نهادهای مکلف از بدیهی‌ترین وظایف خود شانه خالی میکنند
ناشناس۳۱۰۴۷۰۷۰۸:۴۸:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
اولین گام تشخیص منکر است . تشخیص افراد متفاوت است .
ح۳۱۰۴۷۳۳۰۹:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
شما زحمت بکش روش امر به معروف و نهي از منکر حضرت علی را مطالعه کن بعد فتوا صادر کن .
علی۳۱۰۴۸۵۷۱۱:۰۹:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۳۰
برادرشمالازم نکرده فتوای حضرت علی رابه کسی یادبدی اول مردم راازتنگدستی وفقرنجات بدین بعدبریددنبال حجاب .
ناشناس۳۱۰۴۵۴۶۰۴:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۳۰
هرزگی ولنگاری بی بند و باری به وضوح از آبان سال گذشته تا حال بیانگر پشت پرده این شعار است
ناشناس۳۱۰۴۵۶۹۰۵:۴۲:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
از وزیر اقتصاد درخواست میشود دستور فرمایند در تاریخ یکم تیر ماه ۱۴۰۲ چه مبالغی به حساب مدیران بانک های واریز میشود و چندین هزار میلیارد تومان هم به حساب کارکنان تحت عنوان پاداش ترازنامه که این تنها یک گوشه از زیاده خوری ها در سیستم و شبکه بانکی کشور می باشد
ناشناس۳۱۰۴۶۹۵۰۸:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
از وزیر اقتصاد درخواست میشود نه تنها برای بانکها برای بقیه اقشار مملکت هم چنین پاداشهایی واریز کنند
عمران۳۱۰۴۶۲۰۰۷:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
تحریک کردن و آزار رسانی به مردم از طریق رانت و حاشیه ی امنیت و برهم زدن کنسرتها در راستای تلاش برای بحرانی کردن شرایط جامعه است.
بنده خدا۳۱۰۴۶۸۴۰۸:۲۹:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
باید جلوشون گرفته بشه واقعا هم نیروهای خودسر هستند هرچه دعوا وبدبختی هست بین مردم زیر سر همین‌ها بلند میشه قرار نیست همین جوری هرجا دلشون خاست هل بخورن تو
ناشناس۳۱۰۴۳۰۲۲۱:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۹
کشورها اکثرا چاپ پول بدون پشتوانه مانند طلا یا ارز خارجی می کنند ولی با مالیات بر دلالی تورم را کنترل می کنن اما اینجا هنوز دنبال روش های 100 سال قبل هستند که اگر نقدینگی کم شد تورم هم کم می شود
ناشناس۳۱۰۴۵۵۱۰۴:۵۳:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۳۰
با توجه به اینکه در مقابل پول های بلوکه شده ایران در زمان روحانی اسکناس چاپ شده است در حقیقت پول های بلوکه شده پیش خور شده است و تاثیری در اقتصاد نخواهد گذاشت و بطور موقت یک آثار روانی روی بازار می گذارد که خود دولت بزرگ‌ترین نوسان ساز و نوسان گیر است حد اکثر استفاده را از آن خواهد کرد دلار تا پایان امسال حد اقل ۷۰ هزار تومان است در حالت خوش بینانه
ناشناس۳۱۰۴۵۵۵۰۵:۰۵:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۳۰
از تشکیلات اقتصادی سران محترم سه قوه که این روز ها پیگیر وام های کلان سیستم بانکی به پرسنل و مدیران خود و بنگاه های خودشان است لطفا پیگیر موضوع پاداش های کلان مدیران بانکی که از مجامع عمومی می گیرند و پاداش دیگری بنام پاداش تصویب ترازنامه که در برخی بانک ها تا معادل شش ماه حقوق به مدیران بانک مرکزی و بانک های خصولتی در گذشته داده شده ورود جدی بنمایید
ناشناس۳۱۰۴۳۲۹۲۲:۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۲۹
طرف اسم بچه اش را گذاشت رستم ، وقتی بزرگ شد جرات نداشت صداش کنه ! حالا شده حکایت ما ...
حامد۳۱۰۴۳۳۰۲۲:۱۹:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲۹
بهترین کار مجلس در این ایام باقی مانده استیضاح وزیر کشور است
ناشناس۳۱۰۴۵۹۶۰۶:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۳۰
از اینکه وزیر مانع دخالت نمایندگان در امور اجرایی شده؟!!!!!! نماینده نباید دخالت در امور اجرایی کند و فقط نسبت به ترک فعل وظیفه دارد
زارعی پور۳۱۰۴۳۷۸۲۳:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲۹
بدلیل وجودفضای مجازی است
ناشناس۳۱۰۴۶۴۹۰۸:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
همین فضای مجازی نبود الان چیزی نمانده بود از ایران به همت فضای مجازی یک آب باریکه ای مانده دوست عزیز !به خاطر عده کوچک شهری را خراب نمی کنند بلکه مدیریت می کنند
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۰۴۴۱۳۲۳:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۲۹
اصولا اینکه گفته می شود فرد یا افراد خودسر یعنی چی؟! مگر می شود فرد یا افرادی آن چنان اعتماد به نفس داشته باشند که بدون پشتیبانی دست به چتین کارهای باصطلاح خودسرانه بزنند؟! شاید حالا وقتش رسیده باشد ... برای همیشه با اصطلاحاتی بسان خودسر و خودسری و امثالهم خداحافظی کنیم، ان شاء الله.
امید یاوری دارانی۳۱۰۴۷۹۸۱۰:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
اتفاقا نباید گفت خودسر.اینها انچنان قدرتی دارند که هیچ کس اجازه بازخواست ندارد .پس به امور خلاف قانون خود ادامه خواهند داد مادامی که شفافیت و نظارت مردمی و رسانه ازاد نباشد تا به زوایای پنهان و تاریک این قدرت مافیایی نور بتاباند این خودسرها وجود خواهند داشت. #شفافیت #نظارت_مردمی #رسانه_ازاد
ناشناس۳۱۰۴۴۱۶۲۳:۳۹:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۹
نیروی انتظامی چرا مانع نشده چطور ممکن است
تربتی۳۱۰۴۴۴۷۰۰:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۳۰
حل و فصل و شناسایی نیروهای خودسر در ایران برای مردم خوشایند است.
ساسان۳۱۰۴۴۵۸۰۰:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۳۰
بگذارید ذخائر بانک مرکزی بماند
ناشناس۳۱۰۴۵۵۹۰۵:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۳۰
در مقابل دلارهای بلوکه شده در زمان دولت قبل اسکناس چاپ شده است با این حساب پول های آزاد شده تورم بیشتری ایجاد خواهد کرد و فقط برای مدت زمان محدودی آثار روانی بر بازار می گذارد که نوسان گیران از این موقعیت حد اکثر بهره را خواهند برد
ناشناس۳۱۰۴۴۶۲۰۰:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
از این نیروهای خود سر زیادند . که حتی دستگاه های مربوطه هم پیگیر انها نیستند .
ناشناس۳۱۰۴۴۸۰۰۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
خوب حالا اینها را کی مجازات میکنید!؟
دیدبان۳۱۰۴۴۸۸۰۱:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
وجود نیروی خود سر بسیار برای کشور ایران ناپسند است دستگاه قضایی چرا در برخورد با اینها مماشات می کند؟
وطن۳۱۰۴۴۹۱۰۱:۰۱:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
واقعا آقای مصباحی مقدم دل مردم را شاد کردید.شما چقدر می تونید نگران مردم باشيد.علنامنظوراینکه پول های آزاد شده به مردم ربطی داده نمیشه
افشین۳۱۰۴۵۱۶۰۲:۳۳:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۳۰
آزاد شدن پولهای بلوکه شده خوشحالی دارد ولی ببینید دولت قبل با اقتصاد کشور چه کرده؟؟؟ پول بلوکه شده را به بانک مرکزی تحمیل کرده و بجای آن خلق پول کرده؟؟!! این یعنی دولت قبل نه تنها زمان حال بلکه آینده را هم پیشخور کرده و در اصل آینده اقتصاد را نابود کرده. یعنی آقایان با خلق پول کشور داری میکردند!!!!! اینو هر آدم بیسوادی هم بلد هست و نیاز به گرفتن دکترا در انگلیس ندارد. بینوا دولت فعلی که از دست قبلی‌ها راحت بشو نیست. تا وقتی که بر اقتصاد نفتی و درآمد نفتی تکیه کنیم وضعییت همین هست که هست. مثل همه دنیا درآمد دولت باید از مالیات و عوارض تامین بشه و فروش نفت هزینه زیرساختها مسکن و اشتغال بشه نه حقوق کارمندان.
حسین۳۱۰۴۶۹۰۰۸:۳۲:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
خوب این دولت بینوای مظلوم فعلی با این شرایطی که می فرمایید چه اصراری داشت که بیاد سر کار؟
ناشناس۳۱۰۴۸۳۵۱۰:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
رئیسی فداکاری کرد که با اینهمه قرض و بدهی مسئولیت قبول کرد اگر نمی امد مملکت به فنا رفته بود.
ناشناس۳۱۰۴۷۳۲۰۹:۱۵:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
خب برای چی آقای رییسی کاندید شدند؟ مگه نمی دونسته داره چه دولتی رو داره تحویل می گیره؟!
ناشناس۳۱۰۴۸۳۷۱۰:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۳۰
گزینه ای بهتر از اقای رئیسی وجود نداشت و ایشان چاره ای بجز پذیرش این مسئولیت سنگین نداشت.
هموطن۳۱۰۴۸۶۹۱۱:۱۴:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۳۰
آقای رییسی که با اعتماد به نفس صددرصدی بهترین نسخه های اداره کشور رو می پیچیدند،از وضع اقتصادی کشور هم خبر داشتند،پس مظلوم واقعی ملت هستند که به شعارها دل خوش میکنند و رای می‌دهند.
شاهپور۳۱۰۴۵۲۱۰۲:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
البته نزدیکی انتخابات همه مسئولین ازادیخواه ومهربان می شوند.
رویگری۳۱۰۴۵۴۲۰۴:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
این م.خ خودسر اگر از جانب وزیر کشور و یا دیگری دلگرم نبود جرات قدرت نمائی جلوی تالار رودکی را داشت. ؟؟؟ حالا وزیر چرا از خود سلب افترا نمی کند.؟؟
ناشناس۳۱۰۴۵۸۱۰۶:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
بیایید یک بار برای همیشه، این نیروهای خودسر را جمع کنید. این ها به امنیت و آرامش عمومی و وفاق ملی آسیب می زنند. مملکت قانون دارد و قوه قضاییه و مجریه و نیروی انتظامی و...این ها حتی به همان اهدافی که خودشان هم می پندارند درست است، آسیب می زنند.
درست بیان کنیم۳۱۰۴۷۷۶۱۰:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۳۰
یعنی الان این قانون و قوه قضائیه و پلیس با بی حجابان که فرهنگ جامعه را زیر پا می،گذارد چکار می‌کند...روز به روز که دارد بدتر می ش؟
ناشناس۳۱۰۴۸۵۸۱۱:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۳۰
اگر حجاب فرهنگ و هنجار پذیرفته شده در جامعه بود که همه مراعات می کردند و این همه بگیر و ببند و تهدید و گشت ارشاد لازم نبود
ناشناس۳۱۰۴۸۶۳۱۱:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۳۰
مشکل از اونجاست که تعداد زیادی اجباری بودن حجاب را قبول ندارند شاید تعداد زیادی از مردم ما با حجاب موافق باشند ولی اکثریت با اجباری بودن اون مخالف هستند
ناشناس۳۱۰۴۵۹۸۰۷:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۳۰
وقتی برای موی دختران هوش مصنوعی شناسایی می‌کند نمیشه برای یک عده که مخل آسایش مردم می‌شوند واینطور آبروی نیروی انتظامی رامیریزند استفاده شود .
ناشناس۳۱۰۴۶۰۱۰۷:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۳۰
یک حرف غلطی در خبر شما بود که تعجب کردم. شورای عالی نظارتِ مجمع تشخیص، یک شورای قانونی است و وظیفه‌اش نظارت بر مصوبات مجلس از جهت همخوانی با سیاست‌های کلی نظام است. لذا اینکه بگویید مجمع تشخیص پا را از حد خودش فراتر گذاشته و دخالت میکند، اسباب تعجب بود. بله، ممکن است شما بفرمایید فلان مصوبه با سیاست‌های کلی تناقض ندارد و نظر این شورا نادرست بوده، خب این را میتوان نقد کرد، ولی جایگاه این شورا و وظایفش قانونی است.
عمران۳۱۰۴۶۲۶۰۷:۴۸:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۳۰
عنوان بهتر به جای کلمه نیروی خودسر، نیروی «جاهل» است. اینها افرادی هستند با کمترین درک و فهم و در عین حال بیشترین اعتماد به نفس. ریشه ی اقداماتشان هم انواع و اقسام رانتهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. یعنی اگر در جامعه حمایت نشوند این نیروهای جاهل در زندگیِ معمولیِ خودشان هم میمانند و نمیتوانند خانواده ی خودشان را بچرخانند، اما به کمک رانت یکباره اهرم اجتماعی بدست می آورند و برای مردم مشکل درست میکنند.
ناشناس۳۱۰۴۶۴۵۰۸:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
سلام آقای مخبر معاون اول محترم دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه آمر به معروف را نیروی خودسر بنامید به وزرای خود بفرمائید نظارت بر عملکرد خود داشته باشند. مجوز صادره که مشکل نداره مشکل عدم نظارت بر اجرا و حضور زنان بسیار بد پوشش در این کنسرتها است
ناشناس۳۱۰۴۶۵۵۰۸:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۳۰
کسی که با اتش زدن و غارت و بالارفتن از دیوار سفارت و برهم زدن کنسرت ها و مناسبت هاو اعمال و اظهارات غیر قانونی نه تنهامجازات نمیشود بلکه به ثروت و پست و مقام و منصب هم دست پیدا میکند عاقبت مانند ماری در استین به خود نظام هم اسیب می زند.
لیلا۳۱۰۴۷۲۸۰۹:۱۳:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۳۰
ماکه میدونستیم این پولهای آزاده شده یا اونهایی که در آینده آزاد خواهند شد چه یک میلیارددلار باشه چه صد میلیارد دلار سر سوزن تاثیری در وضعیت اقتصادی و رفاه مردم ایران نخواهد داشت ، حالا آقایون برای این چند میلیارد دلار دست پیش گرفتن که قبلا خرج شده و مردم یه وقت انتظاری نداشته باشن ،نه بابا ما انتظاری نداریم.
ناشناس۳۱۰۴۸۳۹۱۰:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا پولها را پیش خور کرده است ؟!
سرهنگی۳۱۰۴۹۱۴۱۱:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۳۰
دولت روحانی کار بدی کرده. اما مجلس کجا بوده که اورا استیضاح نکرده؟ شورای پول و اعتبار که دادستان کل هم در آن هست چرا اجازه دادند؟ الان هم روسای بانک مرکزی که مهمترین وظیفه اش حفظ ارزش پول است را میتوان پاسخگو قرار داد. اینطوری که شد همان کی بود کی بود من نبودم که !!!!!
درویش۳۱۰۴۷۴۲۰۹:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۳۰
افراد جاهل در تاریکی و ظلمت حرکت میکنند کارهای غیر معقول میکنند،دیگران را میرنجانند.اینها قطعا سودی میبرند از رنج مردم! ایران و ایرانی هیچگاه در انزوا نبوده و نخواهد بود. احترام به عقاید و فرهنگ ملل مختلف همیشه در آیین و دین و زندگی مردم ایران جاری بوده و خواهد بود.
امید یاوری دارانی۳۱۰۴۸۰۵۱۰:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۳۰
قانون اساسی حق قانونگذاری را صرفا برای مجلس شورای اسلامی و نمایندگانش اعلام نموده است و طبعا هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند این حق را محدود نماید .
ناشناس۳۱۰۴۸۷۱۱۱:۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۳۰
بایدبرای‌یکبارهم‌شده‌بساط این‌خودسران‌والبته جماعتی‌که‌این‌روزها بی حجاب می‌گردن‌ وهرزگی‌می‌کنن‌وسلبریتیهای‌ خائن و...جمع‌شود.
ناشناس۳۱۰۵۰۴۲۱۲:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۳۰
همه این افراد را دستگیر و محاکمه و مجازات کنید. همه هم می‌شناسید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین