جزئیات همکاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین در حوزه سلامت

  4020325082

وزیر بهداشت، در ارتباط زنده تلویزنی، جزئیات توافقات و تفاهم‌نامه های همکاری در حوزه سلامت با کشورهای آمریکای لاتین را تشریح کرد.

جزئیات همکاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین در حوزه سلامت

به گزارش مهر، بهرام عین‌اللهی، در ارتباط مستقیم با شبکه یک سیما با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیأت همراه به کشورهای آمریکای لاتین اظهار داشت: این سفر از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بوده است؛ چرا که در جریان آن تفاهم نامه‌های عملیاتی و اثربخشی با کشور ونزوئلا به امضا رسید.

وی افزود: رایزنی‌های بسیار خوبی با مسئولان کشور ونزوئلا صورت گرفت و نمایشگاه پررونقی از داروها و تجهیزات ایرانی در ونزوئلا برپا شد که مورد استقبال مردم و مسئولان کشور ونزوئلا قرار گرفت.

عین‌اللهی در ادامه از توافقنامه انتقال دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا خبر داد و گفت: شرکت‌های ما به تدریج دارو و تجهیزات پزشکی تولید شده توسط خود را به ونزوئلا صادر خواهند کرد.

وزیر بهداشت، همچنین با اشاره به علاقه مندی کشور ونزوئلا به حوزه تبادل استاد و دانشجوی علوم پزشکی با ایران تاکید کرد: همکاری‌های علمی بین دانشجویان علوم پزشکی کشورمان و کشور ونزوئلا انجام خواهد شد و توافق کردیم که همایش‌های مشترک علمی با دانشگاه‌های ونزوئلا برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور نیکاراگوئه افزود: مسئولان بهداشت و درمان نیکاراگوئه علاقه مند بودند در حوزه سلامت، همکاری بسیار وسیعی با جمهوری اسلامی داشته باشند.

عین‌اللهی گفت: بر همین اساس کار گروه مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور نیکاراگوئه با برنامه عملیاتی و زمان بندی مشخص تشکیل خواهد شد.

وزیر بهداشت، با اشاره به تولیدات کشور نیکاراگوئه در حوزه دارو اذعان کرد: میزان تولید دارو در کشور نیکاراگوئه ۲ تا ۳ درصد است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران ۹۸ درصد از نیازهای دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان کشور نیکاراگوئه از واردات داروها و تجهیزات پزشکی ایران استقبال کردند و در این خصوص توافقنامه ای برای صادرات محصولات سلامت محور به نیکاراگوئه تدوین شد.

عین‌اللهی یادآور شد: در زمان گسترش کووید ۱۹ جمهوری اسلامی ایران واکسن برکت را به کشور نیکاراگوئه ارسال کرد و آنها از این واکسن ابراز رضایت کرده و اظهار تمایل کردند که دیگر واکسن‌های ساخت ایران را نیز از جمهوری اسلامی خریداری کنند.

وزیر بهداشت، از تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های حوزه سلامت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا خبر داد و افزود: قرار است در نشست‌های مشترک مسائل حوزه سلامت را مورد بررسی قرار دهد و با هماهنگی و محوریت این کارگروه دانشگاه‌های علوم پزشکی هر چهار کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی از علاقه‌مندی کشور نیکاراگوئه به حوزه تبادل استاد و دانشجو سخن گفت و خاطرنشان کرد: در مورد مسائل بهداشتی نیز توافقاتی با کشور نیکاراگوئه صورت گرفت.

عین‌اللهی با بیان اینکه کشورهای نیکاراگوئه و ونزوئلا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دچار کمبود هستند، گفت: ما در وهله نخست نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور خودمان را تأمین می‌کنیم و پس از افزایش ذخایر راهبردی دارو در داخل، آمادگی داریم که محصولات خود را صادر کنیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه‌ها گروه‌های عملیاتی در جمهوری اسلامی ایران و هر یک از این کشورها تشکیل می‌شود تا جزئیات نیازهای هر کشور مشخص شود و نظام سلامت جمهوری اسلامی برخی از این نیازها را در قالب صادرات محصولات سلامت محور پوشش دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین