گره زدن اقتصاد به مذاکرات در دولت روحانی ایران را بیچاره کرد

  4020322028 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات در دولت آقای روحانی شرایط اقتصادی کشور را بیچاره کرد.

گره زدن اقتصاد به مذاکرات در دولت روحانی ایران را بیچاره کرد

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور اظهار کرد: اکثر زندانیانی که درگیر جرایم مرتبط با موادمخدر هستند خانواده های آنها دچار فقر مطلق هستند.

وی افزود: باید توانمندسازی قبل از اعتیاد انجام شود وگرنه که توانمندسازی بعد از اعتیاد کار مشخص شده ای است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرجایی که فقر بیشتر شده است، اعتیاد هم بیشتر شده است ، گفت: پیشرفت اقتصادی توام با عدالت مهم ترین اولویت و شاخص مجلس در برنامه هفتم توسعه است.

پورابراهیمی گفت: تدبیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها در دولت قبلی انجام نشده است. مگر ما در دوران دفاع مقدس تحریم نبودیم؟ اما توانستیم از تهدید فرصت بسازیم و با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات در دولت آقای روحانی شرایط اقتصادی کشور را بیچاره کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر جایگاه اقتصادی ایران در رتبه 22 اقتصادی قرار دارد.

پورابراهیمی گفت: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود و مسائل اقتصادی ایران با غرب حل شود و اگر همچنان ناترازی بودجه ادامه پیدا کند هیچ تغییری در اقتصاد کشور نمی‌بینیم چراکه این مسائل داخلی است.

وی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: اغتشاشات اخیر شاخص های اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و بیشترین اثر منفی را بر اقتصاد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۰۰۲۷۱۰:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۲
جنابعالی که چندین سال در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور دارید چه عملکرد مثبتی داشتید، کار مسئولان شده انداختن تقصیر گردن این و اون
ناشناس۳۰۹۰۲۳۲۱۱:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هنوز نمیدونه که اقتصاد و سیاست خارجی کاملا به هم مربوط هستند. وقتی ما با کشور ها قهر هستیم چطور میشه سرمایه گذار جذب کرد؟ برجام هم وظیفش اصلاح روابط با غرب در چارچوب مشکل اصلی مملکت یعنی هسته ای بود . حالا این دولت که اقتصاد رو به برجام گره نزده . دیدیم که این گره به زندگی مردم افتاد .
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۹۰۶۵۶۱۴:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
با سلام - علاوه بر مورد فوق(نظر شما هموطن گرامی) که جناب پورابراهیمی نادیده گرفته اند! باید حضور ایشان عرض کنم که شما جوان هستید(لااقل نسبت به همسن و سال های ما!) و لذا مقایسه تحریم ها در دوران دفاع مقدس با دوران کنونی قطعا یک قیاس مع الفارق است. حجم تحریم ها و شدت و حدت تحریم ها و گستردگی تحریم ها و طرف های تحریم کننده ایران در دو دوره فوق الذکر اصلا قابل مقایسه با هم نیستند. صرف اینکه گفته شود همانند دوران دفاع مقدس باید تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل کرد کفایت نمی کند و لذا اینگونه مشابهت سازی ها را و نوع تحریم و فشارها و تهدیدها را همسنگ دانستن بهیچوجه توجیه نمی کند. ارزش پول ملی و قیمت ارز و سکه و طلا و قدرت خرید مردم خاصه کارمندان و حقوق بگیران ثابت مانند بازنشستگان در دو دوره مذکور اختلاف معناداری با هم داشته و دارند. جناب پورابراهیمی می توانند به عملکرد دوران دکتر روحانی انتقادهای اساسی تر هم داشته باشند اما قطعا این مقایسه ها از ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پذیرفتنی نخواهد بود. و من الله التوفیق
ناشناس۳۰۹۱۴۶۲۱۸:۳۰:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
رییس کمیسیون نظرات مردم را بخوان
ناشناس۳۰۹۰۳۸۳۱۳:۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۲
کدام مسئول عملکرد مثبت داشته؟؟ ظاهرا هر که مسئول شد به جای اباد کردن و ساختن، وظیفه اش فقط تخریب و انداختن مشکل گردن قبلیهای خود است!!!
ناشناس۳۰۹۰۶۸۷۱۴:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
چه بخواهيد و چه نخواهيد اقتصاد به سباست و روشهاى سياست خارجى و سلوك و اخلاق سياسى ربط دارد
ناشناس۳۰۹۰۰۳۰۱۰:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۲
خب الان که گره نزدید نتیجه چیست ؟
ناشناس۳۰۹۰۹۲۶۱۵:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲۲
اثرش رو در تاب اوری اقتصادی وخود مذاکرات خواهیم دید
حسین۳۰۹۰۰۳۳۱۰:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
پس چرا همان موقع اعلام نکردید حالا که روحانی نیست سخن میگویید!!
ناشناس۳۰۹۰۰۵۶۱۰:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
شما که راست می گویید درستش کنید و این گره را باز کنید فقط شعار ندهید بگذارید مردم عمل شما را هم ببینند .
ناشناس۳۰۹۰۰۷۰۱۰:۳۱:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۲۲
نه اینکه الان که اقتصاد را به مذاکره گره نزدید اوضاع گل و بلبله!! والله زمان روحانی با وجودی که ترامپ سر کار بود و همه جور سنگ اندازی میکردند وضعیت معیشت مردم بهتر بود.پس نتیجه می گیریم مذاکرات و غیره تاثیری ندارد
ناشناس۳۰۹۰۲۸۰۱۲:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
بارها جواب شما داده شده ولی بدان این که قیمت ارز ده برابر شود خود به خود باید قیمت ها برخی تا 50 درصد آن و برخی تا 100 درصد آن افزایش یابد ولی اینکه با سرکوب قیمتی برخی از آن اعمال نشود آخرش اعمال باید می شد در ضمن جهت اطلاع شما دوست گرامی فقط با ایجاد ارز 4200در سال 97(دستکاری در اقتصاد) قدرت خرید شما در سال 99 ،50 درصد کمتر از سال 92 شد با دستمزد رسمی سال 92 می شود 137 دلار در سال 99 می شود 81 دلار
ناشناس۳۰۹۰۳۳۱۱۲:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۲
الان با دستمزد رسمی چقدر دلار میشه از بازار ازاد خرید استاد؟
علی۳۰۹۰۰۸۰۱۰:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
ناسلامتی شما رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هستی یعنی بالاترین مقام بعد از وزیر مخاطب این حرف های پوپولیستی شما کیه واقعا ؟ کسری بودجه ناشی از زحمات شما در مجلس نبوده؟ چرا بودجه رو با این همه کسری بستی میگی اقتصاد رو به برجام گره نزنید چطور ممکنه ؟ برجام بیشتریه موافقت نامه اقتصادی سیاسیه و قطعا با اقتصاد ایران پیوند داره و انکار شما فقط قیمت دلار را بالاتر میبره با این حرفا نمیتوانید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید
ناشناس۳۰۹۰۱۰۳۱۰:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
دو سال گذشته! برای لا پوشانی ناکارآمدی خودتان دنبال بهانه های دیگری بگردید.
ناشناس۳۰۹۰۱۱۴۱۰:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۲۲
دست از این حرفهای تکراریتون بردارید ... اگر یک مقدار وارد صنعت بشید میبینید که سازندگان داخلی 90% وابسته به تکنولوژی خارجی و وارد کردن قطعات اصلی تجهیزات از خارج از کشور هستند. به دست آوردن تکنولوژی هم کار یک روز و یک هفته دو سه سال نیست! اون که خودروی ملی بود دیدیم که چقدر ملی از آب درومد. حالا شما همین سیاست غلط رو در تمامی صنایع گسترش دادید و نتیجه اش در هر حوزه ای شده پیدایش انحصار های نوظهور که بابت تحریم های بین المللی و البته قوانین اشتباه حمایت از تولید داخل، خریدار چاره ای جز خرید اجناس صنعتی بنجل با قیمت بالا از تولید کننده داخلی نداره و از طرفی تولید کننده داخلی هم با انحصار ایجاد شده دیگر دلیلی برای تغییر دادن شرایط موجود نداره. بعد شما از راه میرسین میگید تحریم ها اثر نداره. واقعا میشه آدم در ایران زندگی کنه و این همه مشکل رو لمس کنه و بگه تحریم اثر نداره؟
ناشناس۳۰۹۰۱۱۸۱۰:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
یعنی الان اقتصاد بدون گره زدن به برجام شکوفا شده است؟
ناشناس۳۰۹۰۱۲۰۱۰:۵۷:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
مسئولانی که 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل لبخند کدخدا کردند و درد و رنج زیادی برای مردم به ارمغان اوردند روز قیامت باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۰۹۰۱۲۱۱۰:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
گره زدن اقتصاد کشور به مذاکره و برجام باعث کوچک شدن سفره های مردم در 5 سال گذشته شد.
ناشناس۳۰۹۰۲۸۳۱۲:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲۲
عزیز جان فقط خبر توافق موقت در یک هفته گذشته نرخ دلار رو به ۴۷ هزار سقوط داده . صنعت ، تجارت و اقتصاد بدون روابط بین المللی راه به جایی نمی بره . و یقین بدانید که چه روحانی باشد و چه رئیسی ، اقتصاد به مذاکرات گره خورده است
ناشناس۳۰۹۰۳۵۶۱۲:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
خبرها اثر موقتی دارد و این خاصیت بازارهای مالی هست اما شما خبر ولو راست یا دروغ مذاکره هسته ای را می بینی ولی آزاد سازی منابع و مداخله دولت بابت باعث این مقدار شده
ناشناس۳۰۹۰۱۲۷۱۰:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
مسئولان دولت قبل این نکته ساده را متوجه نبودند که روزی دست خداست نه کدخدا !
ناشناس۳۰۹۰۱۲۸۱۰:۵۹:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
خوب الان که گره نزدید چرا از بیچارگی در نمیایم
ناشناس۳۰۹۰۱۲۹۱۱:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۲۲
هرکه بغیر خدا(کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که در 8 سال دولت قبل مشهود بود.
ناشناس۳۰۹۰۱۳۱۱۱:۰۰:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
ترک فعل ، و غرب باوری  دولت روحانی،. باعث شد،، 8 سال  تمام. بجای کار و تلاش، همه چیز به بهانه واهی انجام  برجام  و به صرف  اعتماد به غرب فریبکار ، تعطیل شود،  از تعطیلی مراکز هسته‌ای تا کارخانجات تولیدی تا بسیاری از کارهای عمرانی .
ناشناس۳۰۹۰۱۳۸۱۱:۰۱:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
چرا فرش های کاخ سعداباد را به بیت المال پس نمی دهند ؟!
ناشناس۳۰۹۰۱۴۸۱۱:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
چشم بسته غیب گفته خب اینا رو که همه میدونن راهکار چیه ؟ چکار می خواین بکنین ؟ برنامه اقتصادی شما و دولت برای وضعیت فعلی چیه ؟
ناشناس۳۰۹۰۲۳۴۱۱:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
اگه ایشون برنامه اقتصادی داشت، در این مدت رو میکرد.
کارمند ساده۳۰۹۰۱۵۲۱۱:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
حالا چی اگر نگیم بیچاره شده ایم و ناشکری نباشد کمتر از آن بیچارگی هم نیست ؛ دلار نزدیک به 50 هزار تومان است و زندگی 70 درصد ملت ایران که شامل کارمند و کارگر ساده و کسبه و کشاورز خرد هستند با همین دلار 50 هزار تومانی است نه دلار های دیگر....
ناشناس۳۰۹۰۱۹۷۱۱:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۲
شماچی الان اقتصاد درست کردید ؟ شما هم به چین روسیه گره زدید !
ناشناس۳۰۹۰۴۱۳۱۳:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
حالت خوبه؟ چه ربطی به چین و روسیه داشت؟ صباح دیگر عربستان یا.. هم می گویید؟ مراوده با کشورها چه ربطی به قرارداد غیر قانونی دارد؟
ناشناس۳۰۹۰۵۹۸۱۴:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
چین و روسیه فرق می کنه با آمریکا که راحت از توافق میزنه بیرون
ناشناس۳۰۹۰۲۲۸۱۱:۴۲:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
ریاست اقتصاری امثال شما کشور را بیچاره کرد. عملکرد خود در این چند سال را اگر وجود دارد منتشر کن تا ببینیم در این مقام چه گلی بر سر مردم زدی!
ناشناس۳۰۹۰۲۳۶۱۱:۴۷:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
دولت شما گره نزده مردمو بیچاره کرده! از طرفی شما که اون زمان در راس اقتصادی مجلس تشریف داشتی، چرا حرفی نزدی؟
ناشناس۳۰۹۰۳۲۸۱۲:۳۸:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
به نظر شما الان وضع خوب شده ؟؟؟؟
ناشناس۳۰۹۰۴۱۲۱۳:۱۲:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲۲
محض اطلاع جنابعالی که عمدا نمیخوای قبول کنی، هر وقت خبر از مذاکرات جدی میشه دلار به شدت افت میکنه.. باید بدانیم علم اقتصاد مثل زنجیرهای دوچرخه به هم متصل هست و قطع ارتباط با دنیا زنجیره از هم میپاشه و چرخ راه نمیره.
ناشناس۳۰۹۱۸۱۷۲۱:۴۱:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۲۲
اگه روابط خارجی تاثیر نداره همین جا بگو سال 95 رشد اقتصادی چقدر بود و تورم چقدر؟
غلامرضا۳۰۹۱۸۲۷۲۱:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
جناب آقای پور ابراهیمی نه اینکه الان دنبال مذاکره نیستید.بدون تعامل با دنیا نمی‌توان مملکت داری کرد آقایان. حضرات.بزرگواران
محمد۳۰۹۱۸۴۰۲۱:۵۳:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
ملت هنوز منتظر بازجویی و محاکمه این نفوذیها هستن
علی۳۰۹۱۸۴۴۲۱:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
محصولی که داریم استفاده میکنیم مال درخت چند ساله هست والا درخت یک دو ساله که محصولی نمیده 8 سال دولت روحانی مملکت را تعطیل کرده فقط داشتند به امریکا لبخند میزدندنتیجه اش دلار 3 تومانی شد دلار 30 تومانی که در طول تاریخ ایران سابقه نداشته حتی تورم سال 73 دولت مرحوم هاشمی هم به این میزان نبوده از کی و چی دارین حمایت میکنین؟؟!! هیج دولتی به اندازه دولت روحانی انگیزه بستن با امریکا را نداشت نتيجه اش این بود که امریکا نتيجه 8 سال زحمت چندین کشور را با قلدری پاره کند، تکرار میکنم از کی و از چی دارید حمايت میکنید؟؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین