نمایش مضحک زلنسکی علیه ایران/ اصرار یک حزب اصلاح‌طلب برای شورش علیه قانون و شرع/ شکم‌سیری عبدالحمید! 

گروه سیاسی الف،   4020307109 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نمایش مضحک زلنسکی علیه ایران/ اصرار یک حزب اصلاح‌طلب برای شورش علیه قانون و شرع/ شکم‌سیری عبدالحمید! 

اصرار یک حزب اصلاح‌طلب برای شورش علیه قانون و شرع

خبرگزاری فارس با انتقاد از موضع اخیر حزب اصلاح‌طلب اتحاد‌ ملت در مسئله حجاب که با استقبال رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی مواجه شده، نوشت: «حزب اتحاد ملت ایران‌اسلامی، در جریان جلسه دفتر سیاسی خود اعلام کرده است که با حجاب اجباری مخالف است. این جلسه به ریاست آذر منصوری، دبیرکل و با حضور اعضا برگزار شده است. در جلسه دفتر سیاسی این حزب، لایحه حجاب و عفاف بررسی شده و اعضا با تاکید بر اینکه آنچه پیرامون آن بحث می‌شود هنوز قطعی نیست و تبدیل به قانون نشده بر لغو هرگونه اجبار در موضوع حجاب تاکید کردند.

متاسفانه هر جا ردپایی از گردن کشی مقابل قانون و یا هنجارشکنی و جود دارد، طیف تندرو جریان اصلاح طلب نیز حاضر است. این طیف یک‌روز علیه رأی مردم شورش کرده و مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب بدل می کند و روز دیگر از مفسدان دانه درشت اقتصادی حمایت کرده و دیگر روز از حرام شرعی و حرام سیاسی حمایت می کند.

قطعا و یقینا طیف تندرو اصلاح طلب حامی حقوق زنان نیست، که اگر بود در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، از «قاتلِ یک زن» قهرمان نمی ساخت و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار نمی داد. یا در پرونده ای دیگر از مثله کردن پیکر دختر نوجوان توسط دوست پسرش دفاع نمی کرد و قاتل را بی گناه جلوه نمی داد.»

******

نمایش مضحک زلنسکی علیه ایران

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که این روزها با شکست‌های متعددی مواجه شده، در یک اقدام فرافکنانه و با ادعای واهی کمک ایران به روسیه در جنگ با اوکراین، به دنبال اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران است!

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشته: «بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که روز شنبه به مجلس عالی اوکراین ارائه شد، ولودیمیر زلنسکی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد. در الحاقیه پیش نویس این قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است که تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود.

بر اساس این سند، پیشنهاد می‌شود تجارت با ایران به طور کامل ممنوع شود، ترانزیت منابع، پرواز‌ها و حمل و نقل در خاک اوکراین متوقف شود و از خروج سرمایه توسط شهروندان ایرانی به خارج از اوکراین جلوگیری شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود هرگونه سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی و انتقال فناوری‌ها، هرگونه فعالیت در کلیه زمینه‌های دارای حقوق معنوی در اوکراین توسط ساکنان برای ایران ممنوع شود.

هیئت دولت، سرویس اطلاعات خارجی، سرویس امنیتی و بانک ملی اوکراین مسئول اجرای این سند هستند. وزارت امور خارجه اوکراین پس از تصویب این سند توسط مجلس عالی، باید مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده را در مورد اعمال تحریم‌ها مطلع کند.»

این در حالی است که مبادلات اقتصادی ایران و اوکراین در هیچ دوره‌ای چشم‌گیر و قابل‌توجه نبوده و به نظر می‌رسد که این نمایش مضحک زلنسکی، پوششی برای شکست‌های او و در راستای جهت‌دهی به اتهام‌زنی‌هایی است که اخیراً علیه کشورمان مطرح کرده است.

******

خواب جدید مجلس برای ارز؟

تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی که در ماه‌های گذشته توسط بانک‌مرکزی صورت پذیرفت، دستمایه انتقاد برخی نمایندگان مجلس شده است. آن‌ها معتقدند که مشابه ارز ۴۲۰۰، تعیین این نرخ فسادزاست و موجب منفعت مصرف‌کننده نمی‌شود و همین امر شائبه‌هایی را در خصوص احتمال حذف این نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی مطرح کرده است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در این‌باره به ایلنا می‌گوید: «وقتی دولت نتواند زنجیره‌های بعد از اختصاص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را کنترل کند و وقتی که این ارز  را دریافت می‌کند اما کالای وارد شده را با ارز بازار آزاد به مردم می‌فروشد چرا باید چنین رانتی وجود داشته باشد و این رانتی در اختیار برخی از افراد ایجاد شود؟

دولت می تواند ارز را با همان قیمت ۳۸ هزار تومان بفروشد و این مابه التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان را به شکل دیگری در قالب یارانه پرداخت کند و این اقدام توجیه‌پذیرتر است.

البته ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به تمام کالاها که اختصاص پیدا نمی‌کند و تنها مشمول کالاهای اساسی می‌شود اما زمانی می‌توان از این ارز ترجیحی برای کالای اساسی استفاده کرد که پشتوانه آن کوپن باشد تا کالایی که با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد می‌شود در قالب کوپن به طور مستقیم به دست خانوار برسد. وقتی کوپنی وجود ندارد، دلیلی ندارد این رانت برای عده‌ای بماند.»

این در حالی است که علی‌رغم توصیه کارشناسان مبنی بر عدم حذف ارز ۴۲۰۰ و تبعات تورمی آن، این اقدام صورت گرفت و موج تورمی کالاهای اساسی دامن‌گیر توده‌های وسیع جامعه شد و باید دید که این توصیه‌های تکراری بر چه اساس و مبنایی مطرح می‌شود.

******

آقای عبدالحمید! مردم امنیت میخواهند 

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان که مدتی است مواضع غیر عقلانی و تندی را علیه نظام اسلامی و مردم ایران اتخاذ می‌کند، به تازگی در اظهاراتی گفته است: «نمایندگان مردم دغدغه‌شان این شده که فلان شهر و روستا آب و برق و راه دارد یا نه.... بگذارید آب و برق و راه نداشته باشیم اما شرف و حیثیت این ملت معترض حفظ شود.»

این ادعاها، واکنش سایت مشرق را به دنبال داشت و این رسانه نوشت:‌ «یک مطالعه ساده در امر فلسفه و مبانی اجتماعی بر هر فرد جوینده حقیقتی آشکار می‌کند که نیازهای اصلی بشر شامل پنج نیاز امنیت، خوراک، پوشاک، مسکن و نیاز جنسی است که البته ترتیب تقدم دارند و هریک پس از دیگری مطرح می‌شوند.

پس از این نیازها طبق نظریات مختلفی مثل "نظریه سلسله نیازهای مازلو"، نیازهای دیگر مثل "احساس شکوفایی، آزادی و..." مطرح می‌شوند.

پس از این مقدمه باید نتیجه گرفت که گویا رفاه زیاد و سیری و تنعّم فردی مولوی عبدالحمید سبب شده که از نیازهای عمومی مردم سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای ایران غافل شود و حتی از این بگوید که دیگر آب و برق نمی‌خواهیم!

او گویا از یاد برده که نبود همین برق و امنیت و راه در قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان چه رنج‌هایی را به مردم شریف این استان تحمیل کرد و البته از اصول موجده انقلاب اسلامی هم بود.

مولوی گویا از یاد برده ده‌ها شهید جهاد سازندگی و شهید امنیت و شهید مرزبانی که جانشان را دادند فقط و فقط برای اینکه سیستان و بلوچستان آب و برق و راه و امنیت داشته باشد.

پس نباید این نعمت‌ها را ندیده گرفت یا کم‌اهمیت شمرد یا نسبت به آنها ابراز ناسپاسی کرد و حکومت بوجود آورنده آنها را از یاد برد.

حال اگر کسی تمام این مراحل را به جا آورد و از حکومت بابت این نعمت‌ها تشکر کرد، نیازهای همچنان منطقه و محرومیت‌زدایی را از یاد نبرد و بر اهمیت از دست نرفتن امنیت و برق و راه تأکید کرد؛ آنگاه می‌تواند بصورت معقول به مسئله آزادی و عدالت و... بپردازد و البته از این حیث نیز انتقاد مولوی خالی از محتوای و عقلانیت است.

چرا اعدام چند قاتل و تروریست و شرور مسلح و جاسوس مولوی عبدالحمید را ناراحت کرده است؟!

از طرفی مگر نظام اسلامی عزم خود را برای مبارزه با مفاسد و تخلفات در هر سطحی نشان نداده است که عبدالحمید با استناد به چند خبر مغلوط اینچنین مدعی آزادی و عدالت می‌شود؟

و اما شرف… باید به مولوی یادآوری کرد که شرف یعنی راستگویی، شرف یعنی ریخته شدن خون انسان در راه آب و برق و اقتصاد و امنیت مردم، شرف یعنی همراه مردم بودن نه فراموش کردن مردم، و شرف یعنی مولوی ریگی و ماموستا شیخ‌الاسلام که خونشان به دست تروریست‌ها در راه اسلام و ایران بر زمین ریخته شد.

اینکه مولوی عبدالحمید در سنین پیری خود در کدام قسمت این عقلانیت‌ها و این حقانیت‌ها و این کانون‌های شرف ایستاده و اینکه چرا شخص او دیگر آب و برق و راه را مهم نمی‌داند، از سؤالات بزرگ روزگار ماست که خاصّه جوانان شریف و نجیب سیستان و بلوچستان باید به پاسخ آنها فکر کنند.»

******

تناسبی‌شدن انتخابات مجلس در تهران

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۷ خرداد ماه) و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ماده به این طرح در مورد برگزاری انتخابات تناسبی برای نخستین بار در تهران با ۱۶۱ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، درباره این مصوبه به فارس گفت: «در انتخابات تناسبی مردم به جای رأی دادن به کاندیداها به لیست‌ها رای می‌دهند. لیست‌ها به تناسب رای‌هایی که در انتخابات آورده‌اند، در مجلس کرسی خواهند داشت و این مدل در واقع مقدمه‌ای برای حزبی شدن انتخابات است.»

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، دیگر انتخابات به شکل اکثریت که پیش از این، آن را شاهد بودیم به کنار می‌رود و دیگر انتخابات به شکل اکثریت و رای به کاندیداها را نخواهیم داشت.»

مصوبه تناسبی شدن انتخابات در صورت بررسی و تایید در شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

******

پادشاه عمان در سفر به ایران به دنبال چیست؟

بعدازظهر امروز، هیثم بن طارق سلطان عمان برای دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان وارد ایران شد. این سفر، تحلیل‌های بسیاری را به دنبال داشته و حتی برخی از کارشناسان، آن را به مذاکرات احیای برجام مرتبط می‌دانند.

خبرگزاری مهر در این خصوص نوشته است: «سوالی که در روزهای گذشته ذهن تحلیلگران امور را به خود مشغول کرده، این است که آیا یکی از مهمترین محورهای رایزنی سلطان عمان در تهران با مقامات عالی رتبه کشورمان، مساله هسته‌ای ایران خواهد بود؟ آیا هیثم بن طارق حامل پیام‌هایی از غرب و به ویژه آمریکا برای ایران است و به دنبال گشودن گره روند احیای توافق برجام است؟ آیا سلطان عمان به دنبال میانجی‌گری میان ایران و آمریکاست؟

قدر مسلم آن است که سفر شخص سلطان به ایران حکایت از اهمیت موضوعات مورد رایزنی است زیرا اگر موضوع عادی مطرح بود، بدون تردید مجاری دیپلماتیک آسان‌تری هم نیز وجود داشت. بن طارق تلاش دارد که از تمامی پتانسیل در دسترس خود بهره گیرد. این سفر در بحبوحه همگرایی در منطقه رخ می‌دهد. روندی که با توافق ریاض و تهران آغاز و در ادامه با تقویت روابط ایران و امارات همراه بوده است و بحث‌هایی هم در محافل رسانه‌ای درباره بهبود روابط ایران با مصر مطرح است.

عمان مدتهاست که سیاست منحصر به فردی دارد و آن پرهیز از اقدام نمایشی است. عمان خاموش و بی صدا عمل می‌کند و تا به سرانجام رساندن میانجی‌گری به پیش می‌رود. نقش عمان در توافقات مهم و مواضع بین المللی بر همگان مشهود است. سفر اخیر سلطان عمان به مصر در راستای سیاست صفر اختلافات میان کشورها رخ داد. جایگاهی که عمان نزد قاهره دارد سبب می‌شود که نقش مثبتی در منطقه و احیای روابط میان قاهره و تهران ایفا کند.

امضای چندین یادداشت تفاهم و برنامه همکاری میان ایران و عمان و افزایش چشمگیر حجم مبادلات میان دو کشور، نشان از روابط شاخص میان ایران و عمان است و این قدرت بالایی به مسقط برای میانجی‌گری میان تهران و پایتخت‌های عربی و غیرعربی می‌دهد.

سلطان هیثم جای پای سلطان قابوس فقید گذاشته است و به عنوان ارمغان آورنده صلح و میانجی گر توانا عمل می‌کند. هنری که سلطان هیثم مانند سلطان قابوس فقید دارد، میانجی‌گری موفق، کاهش تنش و تقویت ثبات در منطقه از طریق برقراری روابط حسنه با همه طرف‌ها و باز کردن گره‌های کور روابط میان کشورهاست.»

******

واکنش وزیر دفاع به خرید سوخو ۳۵ از روسیه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به گمانه‌زنی‌های اخیر در خصوص خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه واکنش نشان داد.

امیر آشتیانی در این خصوص به تسنیم گفت: «ما خودمان تولیدکننده هستیم و در بخش صنعت هوایی در حوزه جنگنده‌ها، هواپیمای ترابری، هواپیمای آموزشی و سایر بخش‌ها کار می‌کنیم اما اگر درباره توان دفاعی‌مان احساس نیاز کنیم، سعی می‌کنیم از هر کشوری که امکانات فناوری و یا تجهیزات داشته باشد، دریافت کنیم.»

وی ادامه داد: «مباحث مطرح‌شده درباره جنگنده سوخو نیز بیشتر گمانه‌زنی است؛ البته بر اساس قراردادهایی که جمهوری اسلامی ایران از قبل در حوزه‌های مختلف با کشورهای مختلف داشته‌ است، کار را دنبال می‌کنیم، ممکن است در هر مقطعی بعضی از آن‌ها به نتیجه برسد و بگوییم موردی که مثلاً پنج سال پیش قرارداد آن را بستیم، الان به نتیجه رسیده است.»

وزیر دفاع در پاسخ به این سؤال که "آیا ما منعی برای خرید داریم؟"، تصریح کرد: «نه، منعی نیست، هر کجا نیاز داشته باشیم چه در تأمین نیازمندی‌ها و چه در صادرات محدودیتی احساس نمی‌کنیم.»

گفتنی است، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش شهریورماه سال گذشته از برنامه ارتش برای خرید جنگند‌های سوخو ۳۵ خبرداد. تا پیش از این گمانه‌زنی‌ها در باره خرید جنگنده از روسیه توسط ایران حول محور جنگنده سوخو ۳۰ مطرح بود.

پس از این آن شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد اوایل امسال جنگنده‌های سوخو ۳۵ وارد کشور می‌شوند.

وزیر دفاع نیز اواخر سال گذشته در نشست خبری اعلام کرد که خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه هنوز در حال دنبال کردن است و هنوز تجهیزاتی دریافت نشده است.

******

هاشمی: خاتمی ناراحتی عصبی پیدا کرده/ لاریجانی: تمارض می‌کند!

کتاب تازه‌ انتشاریافته‌ مرحوم هاشمی از رخدادهای سال ۱۳۷۹، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده.

روزنامه فرهیختگان با بررسی بخش‌هایی از این کتاب خاطرات به ماجرای کسالت سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت و ادعای جالب علی لاریجانی در این خصوص اشاره کرده است: «یکی از برجسته‌ترین و پرتکرارترین موارد مطرح‌شده، نقل‌قول‌هایی است که عموما تعریف و تمجید از خدمات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و برکات دولت سازندگی و در عوض در نقد رئیس‌جمهور وقت، سیدمحمدخاتمی مطرح شده است. یک نمونه جالب اما به ادعای کسالت عصبی سیدمحمد خاتمی اشاره دارد که موارد پیش‌رو را ازجمله شاخص‌ترین آنهاست: 

* آقای حسن روحانی گفت، آقای علی یونسی وزیر اطلاعات که با او ملاقات کرده از خطر تعطیلی روزنامه‌ها اظهار ناراحتی کرده و گفته آقای سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور، مضطرب است. نزد او گریه کرده است (اول اردیبهشت). 

* آقای رضا امراللهی، رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر آمد برای افتتاح کنگره هماهنگی دانشگاه و صنعت دعوت کرد و گفت، وضع روحی آقای سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور خراب است و از من خواست که احوالپرسی کنم (19 اردیبهشت). 

 * «آقای خاتمی گفت، تحت‌تأثیر فشارهای کار و اعتراضات، ناراحتی عصبی پیدا کرده و به دستور اطبا به‌طور مرتب داروی آرام‌بخش مصرف می‌کند، اطبا گفته‌اند که اگر نکند ممکن است تبدیل به افسردگی شود.» (14 اردیبهشت)

* هاشمی اما در 21 اردیبهشت روایتی به نقل از علی لاریجانی آورده که ادعای کسالت عصبی خاتمی را تمارض می‌داند و می‌نویسد:  آقای لاریجانی احتمال می‌دهد که ادعای کسالت عصبی آقای خاتمی تمارض باشد و گفت بعد از این جلسه متشنج دولت، صحبت از کنار رفتن آقای [‌عطاء‌الله‌] مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدی شده و معتقد است آقای خاتمی توان مدیریت کلان ندارد.»

******

تفرقه بنداز و حکومت کن به سبک اینترنشنال!

خبرگزاری فارس نوشت: «شبکه اینترنشنال بار دیگر سیاست انگلیسی خود در قبال ایران را به معرض نمایش گذاشت. در پی درگیری‌های روز گذشته مرزبانان ایرانی و نیروهای مرزی طالبان که باعث شهادت یکی از مرزبانان کشورمان شد، صبح امروز با سفر جانشین فرمانده انتظامی کشور و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش به سیستان، آرامش در مرزهای ایران حاکم شده است.

اما ظاهرا این آرامش به مذاق شبه رسانه تروریستی اینترنشنال خوش نیامده و این شبه رسانه در صفحات ایران اینترنشنال و افغانستان اینترنشنال خود، ایجاد فتنه و آشوب و برانگیختن احساسات مخاطبان ایرانی و افغانستانی خود را دنبال می‌کند تا شعله درگیری را برافروخته‌تر کند!

البته فتنه انگیزی و ایجاد ناآرامی، جزء جدایی ناپذیر این شبکه تروریستی است، به طوریکه طی سالیان گذشته و بخصوص در ایام اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، با فعالیت شبانه‌روزی خود، ایجاد آشوب و شورش در ایران را دنبال کرده‌است!

این شبکه در صفحه خود با عنوان «ایران اینترنشنال» در شبکه‌های اجتماعی، افغانستان را عامل درگیری قلمداد می‌کند و در صفحه دیگری با نام «افغانستان اینترنشنال» ایران را شروع‌کننده نزاع ذکر می‌کند و بدین شکل به اتخاذ سیاست موذیانه‌ای روی آورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۶۸۱۲۰۲۰:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۷
زلسنکی به ایرانی ها میگه مشکلتون با جبهه ما چیه؟ یکی بهش بگه ایران ۳۰ ساله تحریمش کردن از امکانات جهان به شکل ناجوانمردانه محرومش کردن توقع داری به جبهه غرب کمک کنیم؟ که بیشتر تحریممون کنن؟
ناشناس۳۰۶۹۰۰۴۰۹:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۸
تولیدکننـدگان لـوازم خانگی اگر قبلا چراغ خاموش محصولات خود را گران می‌کردند ولی امروز چراغ روشن این کار را می‌کنند. دولتمردان بدانند ادامه بی‌رویه گرانی‌، مشـتریان را سـردرگم کرده و بسیاری قادر به خرید لوازم خانگی نیستند.
ناشناس۳۰۶۹۰۰۹۰۹:۰۷:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۸
آیا این درست است در کشوری که یکی از بزرگترین تولیدکننده های میوه، لبنیات ، پسـته و گـردو و خیلـی از اقلام مهم خوراکی دنیا است، برخی از مردم توان خرید این اقلام را نداشـته باشند؟
ناشناس۳۰۶۹۱۶۴۱۰:۲۱:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۸
شما بگو اکراین به روسیه تجاوز کرد یا روسیه به اکراین تجاوز کرد ؟؟؟ طرفداری از متجاوز کار درستیه ؟؟ منصف باش !
ناشناس۳۰۶۹۲۰۵۱۰:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۸
منصف این هست که دنبال رو غرب نباشی و علیه دیگر کشور ها دسیسه نکنی برای خاک آن کشور، آن هم کشوری که ضعیف نیست و نگاه نمی کند تا دسیسه تکمیل شود
ناشناس۳۰۶۹۵۶۷۱۳:۵۱:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۸
هموطن گرامی حمله روسیه به اوکراین قابل دفاع نیست. با توجیهات هم نمی توان از محکومیت این حمله سرباز زد. والله اعلم
ناشناس۳۰۶۹۱۶۶۱۰:۲۱:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۸
همین زن زلنسکی از حامیان مریم خائن رجوی هست -
ناشناس۳۰۶۹۲۱۵۱۰:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۸
اصلا اون مریم رجوی برگ کدوم درخته ؟؟ ارزش حرف زدن داره ؟؟؟
ناشناس۳۰۶۸۱۳۶۲۰:۵۵:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۷
در برخی از مناطق تهران شاهد افزایش قیمت شدید اجاره خانه هستیم. در مناطق مرکزی و پایین شهر نیز قیمت‌ها عجیب و غریب است. بازار اجاره بها هیچ منطق مشخصی ندارد. این آشفتگی قیمت‌ها تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟
ناشناس۳۰۶۸۱۳۹۲۰:۵۶:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۷
کارگران قراردادی یا موقت نه امنیت شغلی دارند و نه از درآمد خوبی برخوردارند. این افراد در بدترین شرایط ممکن کار می‌کنند و در گذران امور زندگی خود بسیار به مشکل برخورده‌اند. واقعا ضعیف‌ترین قشر جامعه همین کارگران موقت هستند.
ناشناس۳۰۶۸۱۴۲۲۰:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۷
قبـلا وزارت بهداشـت از عدم کمبـود دارو و عدم گرانی آن سـخن گفته بود. اما اکنون برعکس شـده برخی داروها هم کمیاب شـدند هم گران. وزارت بهداشت توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است.
ناشناس۳۰۶۸۱۷۴۲۱:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۷
عبدالحمید با آبروی اهل سنت بازی نکند
ناشناس۳۰۶۸۱۸۴۲۱:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۷
اپوزیسیون،عبدالحمید،سلبریتی هاو... کجان فشار بیارن به جوامع بین المللی برای حمله به طالبان.برای محکوم کردن این اقدام،برای نجات جان مردم.کمپینی،بیانیه ای بدید.باید به کشتارها پایان بدید.
ناشناس۳۰۶۸۲۹۹۲۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۷
برای چی یارانه داده شود بابت حذف آن؟ همین یارانه های غیر اصولی و همین ارزهای رانتی تورم بالا درست کرده از سال 97 و الان 28500
ناشناس۳۰۶۸۳۰۲۲۱:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۷
آخه این دلقک غرب که برای اسم گرجستان هم نقشه می کشد دیگر ببین چی هست نازیستی
ناشناس۳۰۶۹۲۲۹۱۱:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۸
تا اسم غرب یا حجاب می آید غرب گداها بر می خورد و منفی می‌دهند بابا یک کمی غیرت داشته باشید
ناشناس۳۰۶۸۳۰۸۲۱:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۷
هرکس رسانه دشمن را ببیند و مرجع خود کند خواسته یا ناخواسته تفکر دشمن را در ایران دارد باز می کند
ناشناس۳۰۶۸۳۱۱۲۲:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۷
از این که این فرد را.... برکنار نمی کنید عجیب تر هست و نه حرف این شخص کاملا خط دهی شده از دشمن هست
ناشناس۳۰۶۸۳۵۲۲۲:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۷
برداشت من از صحبت های عبدالحمید اینست که با زبان استعاره صحبت کرده است که کرامت انسانی بالاتر از هر چیزی است.شما ببینید در این چند دهه کرامت انسانی مردم ایران به کجا رسیده که مهاجرت و پشت به وطن کردن در صدر افکار مردم بخصوص نسل جوان شده. ببینید ما در چه زمینه هایی پیشرفت داشته ایم.ما و کره جنوبی همزمان صنعت خودرو را با مونتاژ شروع کردیم و انها به کجا رسیده اند و ما به کجا؟
ناشناس۳۰۶۸۴۶۲۲۳:۰۲:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۷
اصول دین را باید با عقل پذیرفت. در مورد فروع دین یا باید مجتهد بود یا باید از مرجع تقلید، تقلید کرد و یا احتیاط که آن هم نوعی تقلید است. همانطور که در علوم دیگر کسی که تخصص ندارد از متخصص آن علم استفاده می کند در فروع دین مانند حجاب هم ما که مجتهد نیستیم باید از نظر مراجع استفاده کنیم که همه آن ها حجاب را واجب می دانند.
ناشناس۳۰۶۹۸۴۶۱۶:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۸
شخص ده ها سال علوم مختلفی مثل نحو، صرف، بلاغت، علوم قرآنی، علم حدیث، رجال، تاریخ، منطق، اصول فقه و ... رو به صورتی کار می کنه که به درجه اجتهاد برسه و بتونه فتوا بده. در روایات هست که کسی حق فتوا دادن بدون علم نداره. اون وقت الان هر کسی بدون علم کافی نظر میده. نظر فقط نظر مجتهدین. شما میری دکتر دارو میده میگی منو قانع کن به کدوم دلیل این دارو رو بخورم؟ پس چرا با نظر تمام مجتهدین در مورد وجوب حجاب مخالفت می کنین؟
ناشناس۳۰۶۸۴۶۶۲۳:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۷
درود بر مولوی
محمد۳۰۶۸۷۰۴۰۱:۱۸:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۸
خواب جدید مجلس برای ارز؟ از عواقب ابرتورم بترسید...
عمران۳۰۶۸۷۹۱۰۳:۲۴:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۸
«شورش علیه قانون و شرع»! من فکر کردم حالا چه شده! بعد دیدم منظورش مخالفت با حجاب اجباری است! اولا اجبار حجاب در سطح کل جامعه یک مساله ی شرعی نیست، چون حکم شرعی فقط مخصوص مسلمانان است، و هیچ جای شرع حجاب بر غیرمسلمانانِ ساکن در ممالک اسلامی واجب نشده است. دوم خودِ قانون هم محل تغییر مداوم است، همین لایحه ی اخیر یک تغییر محسوب میشود، آن حزب مذکور هم طفلک از لحاظ سیاسی نظرش را برای تغییر قانون گفته است.
ناشناس۳۰۶۸۸۷۰۰۷:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۸
دلقکی که کشورش را ویران کرد باید دنبال بهانه بگردد تمام اتحادیه حقارت و برده گی اروپا و ایالات متحده به این کشور اسلحه می دهند در مقابل چند تصویر فوتو شاپی درمانده شده اند
ناشناس۳۰۶۹۱۸۳۱۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۸
دفاع در برابر تجاوز در تمام فرهنگ ها شجاعت و قهرمانی است
ناشناس۳۰۶۹۸۰۶۱۵:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۸
کاری نمی کرد که بهش تجاوز کنن تا بعد بخواد دفاع کنه
ناشناس۳۰۷۰۳۳۸۲۰:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۸
تجاوز و متجاوز به هر شکلی منفور و محکوم است
ناشناس۳۰۶۸۸۹۱۰۷:۴۳:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۸
کارخانه «داروگر» بعد از 95 سال به علت مشکلات اقتصادی و ورشکستگی تعطیل شد!
ناشناس۳۰۶۹۰۷۱۰۹:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۸
البته مشکل اقتصادی درسته اما باید یاد بگیریم به روز باشیم . در رقابت شامپوی تخم مرغی جایی ندارد .
ناشناس۳۰۶۹۱۱۵۰۹:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۸
به علت کاهش کیفیت محصولاتش و عدم استقبال مردم نبوده؟!
ناشناس۳۰۶۸۹۶۲۰۸:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۸
خلاصه ی ماجرای سوخو 35 . ایران می خواهد و روسیه نمی دهد ... حالا چرا این می خواهد و چرا آن نمی دهد ، از فهم من خارجه .
حسین۳۰۶۹۰۱۵۰۹:۰۹:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۸
شما نظر خودتان را قانون و هنجار می دانید؟ کجاست این قانون و حرام بودنش از کجا منتج شده؟
ناشناس۳۰۶۹۰۳۵۰۹:۱۶:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۸
آنچه در این متون آمده برآمده بی کم و کاست از سخنان مسئولین ولو با اضافه گویی های بیشتر است. رسالت روزنامه باید چیز دیگه باشد و توان نقد دولت و مسئولین را داشته باشد نه در راستای عملکرد آنان بنویسد ..
ناشناس۳۰۶۹۰۴۲۰۹:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۸
بارها گفته شد به دلیل اینکه قانون حجاب ازچند سال قبل اجرا نشد همین دوقطبی سازان شروع به نفرت پراکنی کردن و آخر سر سال قبل آشوب راه انداخته شد و الان هم همین هست وقتی این دوقطبی سازان غرب گدا آزادانه هر حرفی را می زنند و همزمان عدم برخورد با اینها یا هنجار شکنان....
یک دوست۳۰۶۹۱۳۵۱۰:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۸
خودتون دقت کردید؟ سه تا عنوان توی تیتر این مطلب نوشتید که اکثر مردم با تک تکش مخالف هستن. البته میتونید تکذیب کنید اما فرقی در واقعیت ایجاد نمیکنه.
ناشناس۳۰۶۹۲۷۴۱۱:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۸
از دلقک نباید انتظار زیادی داشت!!!
براق۳۰۶۹۴۱۴۱۲:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۸
سخنان مولوی عبد الحمید را سرسری برای خودتان تحلیل نکنید. ایشان به طعنه اینگونه سخن می گوید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین