خودرو دست دوم خارجی یا خودرو ۳۰ سال پیش داخلی؟

گروه تعاملی الف،   4020306002 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیا وضع موجود در بازار تولیدات داخلی خودرو ناپسندتر است یا واردات خودرو خارجی دست دوم؟

خودرو دست دوم خارجی یا خودرو ۳۰ سال پیش داخلی؟

گروه تعاملی الف - محمد ذاکری:

با داغ شدن بحث واردات خودروهای دست دوم به کشور، این موضوع با واکنش جدی مخالفان مواجه گردید. مخالفان واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور معتقدند با تصویب این قانون شأن ایرانیان در جهان مخدوش و ملکوک می‌گردد. چرا که کهنه خریدن بعنوان امری ناپسند موجب لکه‌دار شدن حیثیت عمومی مردم و کشور است.

حال با این نگرش که آیا وضع موجود در بازار تولیدات داخلی خودرو ناپسندتر است یا واردات خودرو خارجی دست دوم؟ با بررسی جنبه‌های مختلف موضوع می‌توان به نتیجه‌ای مطلوب و مقبول دست یافت. همانگونه که عموم مردم و مسئولان واقف و مستحضرند، خودروهای تولید داخل همان باز تولید خودروهای از قدیمی‎تر و سایر کشورها است که گاهی بیش از 30 سال از تولید و رده خارج شدن آنها در جهان می‌گذرد. سایر تولیدهای جدید داخلی نیز با کیفیتی نازل بر پلتفرم‌های از رده خارج همان خودروها طراحی و تولید می‌گردند، که از لحاظ کیفیت نیز نسبت به محصولات چند دهه گذشته نازل تر و بی‌کیفیت تر شده و بخش زیادی از خسارات جانی و مالی در حوادث رانندگی بازخورد فقدان استانداردهای به روز ایمنی در محصولات داخلی است. حال با توجه به موارد پیش گفته و شرایط فعلی بازار داخلی خودرو، کدام اقدام ناپسندتر و غیر قابل قبول تر است؟ واردات خودرو دست دوم خارجی دارای استانداردهای روز جهان یا بازتولید خودرو‌های قدیمی اما نو، نا ایمن و فاقد استانداردهای جهانی که چند دهه پیش از چرخه تولید کشور سازنده خارج شده اند؟

و اما مورد دیگری که از سوی برخی منتقدان واردات خودروهای دست دوم خارجی بعنوان یک پیشنهاد در خلال مباحث انتقادی مطرح است، آن است که تولید کننده داخلی باید با هزینه کرد بیشتر، محصولاتی کم مصرف تولید نمایند و مردم نیز بپذیرند که باید هزینه بیشتری برای خرید خودروهای کم مصرف داخلی پرداخت نمایند و همچنین قیمت سوخت نیز به نرخ جهانی افزایش پیدا کند تا بار تحمیل افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و گرانی سوخت بر مردم سهل و آسان تر شود.

حال این سوال مطرح است که افزایش قیمت خودروهای داخلی به بهانه کاهش مصرف سوخت این خودروها، با کدام معیار جهانی مطابقت دارد؟ در حالی که امروزه در بازار جهانی قیمت خودروهای کم مصرف، بسیار کمتر از قیمت خودروهای پر مصرف در جهان می‌باشد و مشخص نیست منتقدان با کدام منطق مبادرت به طرح  چنین مسائلی می‌نمایند؟

امید است که مجلس و دولت با در نظر داشتن جمیع مسائل به این مهم نگریسته و تصمیمی شایسته و درخور شأن و جایگاه ملت مسلمان ایران اتخاذ نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۶۴۱۴۴۱۰:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۶
قطعا خودرو دست دوم خارجی شرف داره به هرچی خودروی داخلی
ناشناس۳۰۶۴۵۴۰۱۴:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۶
تا کی مردم باید هزینه سوءمدیریت را بپردازند . فقط خودروی دسته دوم خارجی.
ناشناس۳۰۶۴۱۴۷۱۰:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۶
با توجه به کیفیت بسیار پایین خودروهای تولید داخل بهتر است خط تولید پیکان را برگردانید .
امیر۳۰۶۴۱۵۴۱۰:۳۵:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۶
پیکان را برگردانید .
ناشناس۳۰۶۴۱۵۸۱۰:۳۸:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۶
هیچ کدام قابل قبول نیست دست دوم به خاطر استهلاک و... و نو قدیمی هم به خاطر بی کیفیتی
ناشناس۳۰۶۴۳۶۴۱۳:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۶
دست دوم که می گن فکر می کنین مثل ایران 40 سال کارکرده؟؟ اینها به 5 سال کارکرد هم می گن دست دوم و از رده خارج
ناشناس۳۰۶۴۱۷۸۱۰:۵۵:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۶
ایا مردمان شریف و نجیبی که وفاداری و تعلق خاطر خود رو در تمام این سالها به این اب و خاک ثابت کردن و در یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا از نظر منابع زیر زمینی زندگی میکنن باید بین خودرو بی کیفیت وگران داخلی و خودرو دست دوم و کارکرده خارجی انتخاب کنن؟؟؟ به ولله دور از انصافه سلامت این خوردوهای کارکرده رو چه مرجعی تضمین میکنه؟
ناشناس۳۰۶۴۲۸۹۱۲:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۶
حرف شما کاملا درسته و مردم هم این را اثبات کرده اند پس بهتر است واردات آزاد شود و مردم خودشان تصمیم بگیرند. ضمن اینکه اینکار باعث میشود خودروساز داخلی هم به خودش بیاید و قدر سرمایه اصلی خودش که مشتریانش هستند را بیشتر بداند.
ناشناس۳۰۶۴۳۰۸۱۲:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۶
والا در شان ومنزلت ملت ایران این نیست که خودرو دست دوم وارد کنید چرا نو وارد نمیکنید ولی کشور ایران کشوری ثروتمند هست این در شان ملت ایران نیست ولی اگر بنا به خودرو های بی کیفیت داخلی باشد همان دست دوم خارجی بهتر هست کلان خودرو سازی که مدیرانش همیشه میگن ضرر دارد تعطیلش کنید صنعتی که 60 سال هست کار می‌کند همینجور بی کیفیت هست روز به روز هم بدتر میشه چه بدرد میخورد.
ناشناس۳۰۶۴۱۸۴۱۰:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۶
خودرو از مبدا تا مصرف بدلیل نصب پلاک مسیرش مشخصه حالا چرا نمی شود یا نمی خواهند مثل رجیستری موبایل نظارت کرد جای سوال است ؟ جلوی دلالی را بگیرید تا زمانیکه توزیع غلط و نرسیدن خودرو به دست مصرف کننده است و سود سرشار ناشی از دلالی متاسفانه هست به نظر من خودروی دست دوم وارد نشه بهتره چون باز خودروی نو قیمت جهانی اش معلومه ولی خودروی دست دوم قیمت مشخصی ندارد و چه سودها برخی از این سفره بازار خودرو خواهند برد، بیچاره مصرف کننده
ناشناس۳۰۶۴۳۱۸۱۲:۴۱:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۶
شما اگر می خواهید بدانید چرا خودرو گران است و چرا اجازه ورود خودرو خارجی داده نمی شود بروید سرچ کنید قطعه سازان متعلق و وابسته به کجا هستند. مثلا بزرگترین قطعه ساز ایران هلدینگ کروز که متشکل از ده ها قطعه ساز است برید ببیند مال کجاست
ناشناس۳۰۶۵۲۸۸۲۳:۴۶:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۶
مواد اولیه قطعه ساز به دلار محاسبه می شود که قیمت کارخانه همان را هم سرکوب می کنند و باعث می شود قیمت بازار ازاد ایجاد شود
ناشناس۳۰۶۴۱۸۷۱۱:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۶
خودرو یک دستگاه مکانیکی است که با علم روز دنیا دچار تغییرات زیادی می شود. هر روز یک امکان جدید به خودروهای تولیدی دنیا اضافه می شود. کشور ما به هزار و یک دلیل امکان رقابت در این بازار را ندارد. کافی است شما به خط تولید ایران خودرو بروید و دستگاه هایی که در خط تولید هستند را نگاه کنید متوجه خواهید شد که تمام ماشین آلات خط تولید خارجی هستند. ضمن آنکه بدلیل تحریم ها امکان واردات ماشین آلات روز را هم نداریم. پژو فرانسه ای که اوایل دهه 70 وارد کردیم و داخلی سازی کردیم بعد از 30 سال تولید از نمونه وارداتی آن زمان هم در کیفیت امکان رقابت ندارد چه برسد به خودروهای تولیدی پژو در سالهای اخیر. یک نفر پاسخ دهد که آیا ما یک بیل ساده رو با مواد اولیه و ماشین آلات داخلی ساز می توانیم تولید کنیم؟
ناشناس۳۰۶۴۱۹۱۱۱:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۶
چرا باید کشور ایران دارای کثیف ترین و داغون ترین سامانه تاکسی و اتوبوس داخل شهری باشد؟ تمام تاکسی ها چه ظاهر بیرونی و چه داخل خودرو بی نهایت کثیف و تصادفی و... هست. چرا مردم ایران نباید سوار تاکسی و اتوبوس تمیز بشن؟
ناشناس۳۰۶۴۱۹۳۱۱:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۶
این کارشناسان که میگی کی هستن؟
ناشناس۳۰۶۴۲۰۲۱۱:۰۵:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۶
خودرو کم مصرف داخلی؟!!!!!!! این واژه رو از کجا پیدا کردید؟ تویوتا لندکروز با 2500 کیلو وزن و موتور 3000 سی سی مصرف 9 لیتر در صد کیلومتر داره. سمند و پژو های داخلی مصرف 11 الی 12 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می کنند. حالا شما حساب کن ماشین های سبک خارجی چقدر مصرف دارن. آلودگی هوا که بماند.
ناشناس۳۰۶۴۳۰۱۱۲:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۶
مصرف این خودرو داخلی 7/5 هست عزیز
ناشناس۳۰۶۴۵۱۰۱۴:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۶
رو چه حسابی میگی اخه من کوییک دارم سه ماه کار کرده رفتم نمایندگی میگم چرا اینقدر مصرفش بالاست میگه اینا مصرفشون صدی ۱۰ هست.
ناشناس۳۰۶۴۸۰۲۱۷:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۶
میانگین مصرف با مصرف داخل شهر فرق دارد
ناشناس۳۰۶۴۵۳۹۱۴:۴۰:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۶
7/5 ماله لحظه ای است که از کارخونه خارج میشه. اما آیا سال بعد هم همین مصرف رو داره؟ لندکروز بعد 5 سال هم همون مصرف سال اول رو داره عزیز
ناشناس۳۰۶۴۳۱۵۱۲:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۶
میانگین مصرف خودرو های کوچک دنیا با وزن 900 کیلو حدود 3/5 الی 4 لیتر بنزین می باشد
ناشناس۳۰۶۵۱۵۶۲۱:۴۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۶
جهت اطلاع خودرویی سبک مانند هیوندای ‌i10 متوسط بین داخل شهر و بیرون شهر 6 لیتر در 100 کیلومتر هست لندکروز 15 هست
کارمند ساده۳۰۶۴۲۱۴۱۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۶
آنچیزی که وجود دارد طی نزدیک به 50 سال باید حتما برای متنبه شدن صنعت خوروی ایران و صنعت تولیدقطعات خودرو ایرانی ، طی یک دوره کوتاه مدت مثلا 5 سال به واردات خودرو با قدرت موتور زیر 1400 مبادرت کرد تا این صنعت منتبه شود ، حالا یا نو یا دسته دوم این راه حل رفع معضل قیمت خودرو است و بس ....
ناشناس۳۰۶۴۲۳۶۱۱:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۶
مشکل اینجاست که چرا امکانات و منابع ایرانخودرو و سایپا باید در اختیار عده ای مدیر نالایق باشد . این دو خودروساز اگر اراده کنند می توانند بهترین تولیدات را داشته باشند. اما همانطور که می دانیم ، دلالی و کارچاق کنی برای چینی ها جلوی پیشرفت صنعت خودرو سازی کشور را گرفته است و این یک درد همگانی است . سالهاست که سیستم مدیریت دولتی به عامل اصلی فساد تبدیل شده است
ناشناس۳۰۶۴۲۸۶۱۲:۱۸:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۶
آقای بذر پاش زایده همان سایپا خودرو هست که به بنیاد مسکن راه پیداکرده است.
ناشناس۳۰۶۴۲۴۰۱۱:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۶
با تصویب این قانون شأن ایرانیان در جهان مخدوش می‌گردد. چرا که کهنه خریدن بعنوان امری ناپسند موجب لکه‌دار شدن حیثیت عمومی مردم و کشور است. خودرو نو وارد کنید بدون گمرکی ببینید کسی از این لنگن های داخلی خرید میکنه
ناشناس۳۰۶۴۲۵۶۱۱:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۶
شما بجای شان نگران جان مردم باشید و بگویید خودرو خارجی دست دوم تهدید جدی برای خودرو های صفر و چینی داخلی است
ناشناس۳۰۶۴۲۶۳۱۱:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۶
قرار بود امکان تبدیل به پلاک ملی خودروهای پلاک مناطق ازاد فراهم شود. نو یا دست دوم، انها که فعلا در کشور در حال استفاده هستند. این تبدیل میتوانست بخشی از نیاز مناطق کشور بدون انتقال ارز را فراهم اورد. تغییری هم در میزان شان و میزان الایندگی و ... نخواهد بود. پس چرا دوباره متوقف شد؟
ناشناس۳۰۶۷۷۳۸۱۸:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۷
در نظر بگیرید که در قبال ارز خارج شده از کشور کالای با ارزش وارد میشود که بعدها میتوان در چرخه تولید و بازیافت از آن استفاده کرد و خودروهای دست دوم مناطق آزاد هم از لحاظ تعداد نیاز داخل را تامین نمی کند و هم بخاطر شرجی و گرمای شدید آن مناطق بسیار فرسوده هستند. اما موفقیت واردات خودرو در گرو تصویب و اجرای صحیح قانون نظارت بر دلالی است
سجاد۳۰۶۴۲۸۲۱۲:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۶
دوستان همه تصادف دیدیم تا حالا تصادف ماشین های مثلا بیوک۵۰سال پیش با پژو۱۴۰۰ دیدید؟ امنیت در کشور های دیگه اولویت اوله چون جون انسان ها را سرمایه میدونن ولی تو کشور ما ترمز abs آپشن حساب می‌کن به نظر من واردات خودرو باید بحدی افزایش داشته باشه که شرکت های خودرو سازی بدونن دیگه مشتری ندارند.
علی۳۰۶۴۳۰۷۱۲:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۶
فارغ از بحث کیفیت تولید کننده که توان تامین نیاز داخلی را هم ندارد و صف و رانت و دلالی و سفته بازی درست کرده اند
ناشناس۳۰۶۴۳۲۴۱۲:۴۳:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۶
کی میگه ارتقای پلتفرم و ایمن سازی خودروهای داخلی مستلزم صرف هزینه است و مشتری باید هزینه رو تقبل کنه؟ تکنولوژی میتونه هزینه تولید رو کاهش بده. لازم نیست از اول چرخ و انجین و جعبه دنده رو اختراع کنن. اگر فکر میکنید با طراحی یک خودروی جدید باید گرونتر به ملت انداخت، نیازه که نگاهی به ساخته های جهانی داشته باشید، با معرفی نسل های جدید هر خودرو، قیمت ها حتی کمتر هم میشن.
رضا۳۰۶۴۳۵۲۱۲:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۶
گرانی خودرو و اجبار به خرید خودروهای بی کیفیت داخلی یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم شده است.
ناشناس۳۰۶۴۳۸۳۱۳:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۶
مگر خرید خودرو دست دوم شان انسان را خراب میکند؟ این قصه چیست؟ تا بحال ایرانیان خودرو دست دوم ایرانی میخریدند و اصلا مشکلی نبود، حالا که پای منافع در میان آمد، خرید خودرو دست دوم خارجی مخالف شان مردم شد؟ بهانه سازی تا کجا؟
ناشناس۳۰۶۵۰۶۲۲۰:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۶
خیلی جالبه در واقع دارن میگن ما با تولیدات رده خارج و فروش قطره چکانی و قیمتهای فضایی هرجور دلمون بخواد سر ملت بلا میاریم هیچ ایرادی نداره اما اگه خارجیا باخبر بشن احترام و عزت مردم خدشه دار میشه!!!!!!!
ناشناس۳۰۶۴۴۰۱۱۳:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۶
خومعلومه ماشینای دست دوم خارجی امنیتش بیشتره ازماشینای صفرایرانی است
ناشناس۳۰۶۴۴۵۵۱۳:۵۸:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۶
وقتی از فساد خودروسازی تعجب کنید که بقیه بخش های کشور، درست ، پاکدست و در خدمت مردم باشد . افزایش قیمت دلار به بهانه تحریم های امریکا ، یک جنایت علیه مردم ایران است .هربار که تحریم ها تشدید شد ، قیمت دلار را سه برابر کردید.
منصور۳۰۶۴۵۲۲۱۴:۳۳:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۶
واردات را آزاد کنید و شر انحصار خودرو رو ازبین ببرید تاکی مردم تابع ایران خودرو وسایپا باشند ،بس کنید بزارید واردات آزاد بشود وخود مردم تشخیص بدهند.
ناشناس۳۰۶۸۲۴۴۲۱:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۷
واقعا فکر می کنید قراره خودروی دست دوم با قیمت بقیه دنیا اینجا فروش بره ؟ صبر کنید و قیمت نجومی همین دست دوم ها را ببینید
ناشناس۳۰۶۴۶۳۶۱۵:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۶
خودروی دسته دوم خارجی بهتر از خودروهای داخلیه
ناشناس۳۰۶۴۷۵۸۱۶:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۶
((مخالفان واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور معتقدند با تصویب این قانون شأن ایرانیان در جهان مخدوش و ملکوک می‌گردد. چرا که کهنه خریدن بعنوان امری ناپسند موجب لکه‌دار شدن حیثیت عمومی مردم و کشور است. )) اگر وارد کنند برخی همین هم به قیمت نو به خورد مردم می دهند
حاج اکبر۳۰۶۴۹۵۰۱۸:۵۳:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۶
واردات از هرنوع ازاد بشه
یعقوب۳۰۶۵۰۷۸۲۰:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۶
دوستانی که نگران مخدوش شدن شأن ایرانی از واردات خودروها کارکرده هستند میشه بفرمایید چرا دولت هواپیمای دست دوم و از رده خارح کشورهای همسایه رو میخره و ملت هم سوار می شوند؟
ناشناس۳۰۶۶۱۲۶۱۲:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۷
چون نو نمی توان خرید یعنی نمی فروشند
ی هم وطن۳۰۶۵۲۶۵۲۳:۲۷:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۶
مردم وفادار به این نظام 43سال به پای تولید داخلی موندن از تمامی وطن پرستان ایرانی تقاضا دارم ازمجلس نشینان محترم خواهش دارم واردات خودروی دست دوم رو ازاد کنین .
ن.د۳۰۶۵۵۳۵۰۶:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۷
من بعنوان یک شهروند ایرانی، دوست دارم بجای خودرو داخلی ، دست دوم خارجی سوار شوم.
ناشناس۳۰۶۵۹۹۹۱۱:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۷
تا کی باید بدنبال درمانهای مقطعی و موضعی بود ؟؟؟ منشاء بسیاری از مشکلات ریز و درشت ما که اتفاقاً همینها باعث نارضایتی عمومی می شود تصمیمات اشتباه است . خودرو در هیچ کشوری مانند ایران معضل نیست . کافیست ما هم مانند بقیه جهان عمل کنیم تا هم مردم خودروی خوب سوار شوند و هم این صنعت با تولید خودروهای با کیفیت رشد نماید .
حسین یا علی۳۰۶۷۹۱۱۱۹:۲۷:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۷
استدلال کاملا معقول و منطقی می باشد برای افراد مطلع واضح و آشکار است که ضریب ایمنی یک خودرو مدل۰ ۲۱۰ ژاپنی و فرانسوی از سمند و پراید و سایناوووو ایرانی خیلی بالاتر و مصرف بنزینش هم کمتر است حالا چطور است که بازتولید خودروهای خارجی که بیش از سی سال قبل از رده خارج شده اند اشکال و ایرادی ندارد چطور است خرید هواپیماهای دست دوم خارجی باعث کسر شأن مردم نیست اما واردات خودرو خارجی ۵ سال و ۱۰ سال کار کرده که فوق العاده بهتر از سمند و پراید و پژوی بازتولید شده خارجی هست توهین به شأن مردم قلمداد می شود؟
ناشناس۳۰۶۸۲۳۹۲۱:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۷
خودروی دست دوم هم چاره ساز گرانی خودرو نخواهد بود چون شما کاری می کنید همین دست دوم ها هم به قیمت چندین برابر همه دنیا به دست مصرف کننده ایرانی برسد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین