ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از روشهای مرسوم در تبلیغات است. این روزها کسب و کارهای زیادی از این طریق کالا یا خدمات خود را به مخاطبان معرفی میکنند. بنابارین بدیهی است که کاربران تلفن همراه، روزانه تعداد زیادی از این پیامها را دریافت میکنند و به همین دلیل، به اکثر این تبلیغات، توجه خاصی نشان نمیدهند. در این فضای رقابتی شدید، تنها یک پیام تبلیغاتی هدفمند میتواند اثرگذار بوده و در ذهن مخاطب ماندگار شود.
در این مقاله قصد داریم به آموزش جامع ارسال پیام تبلیغاتی هدفمند بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید بیزینس خود را تنها با یک پیامک موفق به مشتریان بالقوه خود معرفی کنید، تا انتها با ما همراه باشید.
چرا برای ارسال پیام هدفمند به یک پنل پیامکی نیاز داریم؟
هیچ تردیدی وجود ندراد که برای ارسال یک پیام تبلیغاتی موثر و سودمند، باید یک پنل ارسال پیامک حرفهای خریداری کنید. این یک اصل غیر قابل انکار است که انجام اس ام اس مارکتینگ بدون این پنل، عملا غیرممکن است.
برای اینکه بتوانید بیشترین بهرهوری را از ارسال پیامک تبلیغاتی خود داشته باشید، باید یک جامعه هدف مناسب را انتخاب کنید. به عبارتی دیگر، باید محتوای خود را برای کاربرانی ارسال کنید که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری کسب و کار شما را داشته باشند. تنها با داشتن یک پنل پیامکی حرفهای میتوانید به این هدف دست پیدا کنید.
پنلهایی مانند شرکت تابان اس ام اس از یک پایگاه داده تفکیک شده از شمارههای همراه برخوردار هستند که شما میتوانید بر اساس کسب و کار خود، پیامک تبلیغاتی را برای گروه خاصی از این شمارهها ارسال کنید. به عنوان مثال، شما میتوانید شمارههای هدف را بر اساس جنسیت، محل سکونت، شغل، پیش شماره، سن و ... انتخاب کنید.
ممکن است برای ارسال پیامک های هدفمند تمایلی به استفاده از اینگونه پایگاه های داده نداشته باشید. پس باید به دنبال راهی باشید که شماره تماس مشتریان خودتان را جمع اوری کنید. یکی از این راه های موثر استفاده از دستگاه ذخیره شماره مشتری است . با استفاده از این دستگاه و شماره مشتریان خودتان میتوانید کارایی بیشتری از پیام های ارسالی خودتان دریافت کنید.
وب سرویس پیامکی یکی دیگر از ملزومات ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند و اس ام اس مارکتینگ است. این سرویس میتواند پنل پیامکی شما را به وب سایت یا اپلیکیشن کسب و کارتان متصل کند. به این ترتیب، پیامکهای مختلفی مانند کد ثبت نام، کد ورود، پیام خوش آمدگویی، فاکتور خرید و ... برای کاربران وب سایت شما ارسال میشوند.
خدمات دیگری از قبیل ارسال پیام صوتی، امکان گزارشگیری از ارسال پیامک، ارسال پیامک به لیست سیاه مخاطبین، برگشت هزینه پیام ارسال نشده به حساب کاربری، پشتیبانی 24 ساعته و ... از دیگر مزایای خرید و استفاده از یک پنل پیامکی است.
بنابراین اولین و مهمترین قدم در ارسال پیام تبلیغاتی هدفمند، داشتن یک پنل حرفهای است که در این زمینه، ما شرکت تابان اس ام اس را به شما عزیزان معرفی میکنیم.
محتوای خود را با دقت انتخاب کنید
شما میخواهید کسب و کار خود را در یک پیامک به مخاطبین معرفی کنید؛ بنابراین باید در نوشتن و انتخاب محتوای این پیامک، نهایت دقت را به کار ببرید. فراموش نکنید که صدها شرکت مثل شما در حال ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هستند و این امر، رقابت شدیدی را ایجاد کرده است. بسیاری از کاربران تلفن همراه نسبت به پیامکهای تبلیغاتی حساس شده و حتی آنها را بلاک کردهاند! پس باید پیامک شما محتوای ویژهای داشته باشد تا به درستی، مورد توجه قرار بگیرد.
سعی کنید یک پیامک فوقالعاده و متفاوت ایجاد کرده و آن را برای کاربران ارسال کنید. محتوای این تبلیغ باید کسب و کار شما را به شکل ویژهای به مشتریان بالقوه نشان داده و آنها را مجاب کند که با شما تماس بگیرند. رسیدن به این هدفمند، نیازمند ساخت یک محتوای کوتاه، تاثیرگذار و حرفهای است.
اگر از ارسال پیام صوتی برای تبلیغ بیزینس خود استفاده کنید، کار راحتتری در پیش دارید. در این روش شما میتوانید 1 دقیقه پیام صوتی ضبط کرده و از طریق پنل پیامکی خود، آن را در قالب یک تماس تلفنی، به گوش مخاطبان برسانید. این در حالیست که پیامک متنی محدودیت کاراکتر دارد و شما باید تمام تبلیغ خود را تنها در چند کلمه انجام دهید.
پیامک خود را از روی نقشه ارسال کنید
فاصله نزدیک با کسب و کار شما، مخاطبان را ترغیب میکند تا از شما خرید کنند! این یک واقعیت غیر قابل کتمان است که افرادی که در نزدیکی شما سکونت دارند، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند! یکی از پیشنهاد ویژه برای ارسال پیام تبلیغاتی هدفمند این است که پیامک خود را از روی نقشه گوگل ارسال کنید.
این قابلیت توسط پنلهای حرفهای مانند تابان اس ام اس در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید در صورت نیاز، از آن استفاده کنید. با ارسال پیامک از روی نقشه میتوانید کسب و کار خود را به افرادی که در نزدیکی شما قرار دارند معرفی کرده و از آنها دعوت کنید با صرف یک زمان بسیار کوتاه، از کسب و کارتان دیدن کنند.
فراموش نکنید که نزدیکی محل سکونت مشتریان به کسب و کار شما، باعث میشود آنها به مشتری دائمی تبدیل شده و بارها و بارها از شما خرید کنند. این نکته در مارکتینگ از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است که شما بتونید مشتری دائمی بسازید (بسیار مهمتر از پیدا کردن مشتریان جدید)
نظر مشتریان خود را بپرسید
ارسال پیامک نظرسنجی برای مشتریان، از اهمیت ویژهای برای کسب و کار شما برخوردار است. این نکته را به خاطر بسپارید و هر چند وقت یکبار، نظر مشتریهای خود را درباره نقاط قوت و ضعف بیزینس خود بپرسید. شما باید به دقت به بازخورد پیامک نظرسنجی توجه کرده و همه مواردی که از سوی مشتریان مطرح شدهاند را جدی بگیرید. تنها در این صورت است که میتوانید خود را به عنوان یک کسب و کار متعهد، در ذهن مخاطبان ماندگار نمایید.
شاید به نظر شما کار بیهودهای بیاید اما باید بگوییم بخش مهمی از بازاریابی در این است که شما بعد از تبلیغات و فروش، نظر مشتری را بدانید و ببینید کجای کار شما بهتر و کجا ناکارآمد است. در این صورت میتوانید روی کیفیت و کارایی برند خود کار کنید.
کلام آخر
در این مقاله به بررسی ویژگیهای یک پیام تبلیغاتی هدفمند پرداختیم و به این نکته اشاره کردیم که انتخاب یک پنل پیامکی مناسب مانند تابان اس ام اس، اولین قدم برای داشتن یک روش تبلیغاتی سودمند بر اساس تلفن همراه است. همچنین در ادامه به بررسی اهمیت محتوای حرفهای، ارسال پیامک از روی نقشه، ارسال پیامک نظرسنجی و ... پرداختیم.