میرسلیم: لندکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد!

  4020302013 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

در مناظره خودرویی میرسلیم و رشیدی‌کوچی دو نماینده مجلس، رشیدی‌کوچی گفت: اگر شما بتوانید لندکروز دست دوم را با قیمت یک میلیارد بخرید، ۲۰۶ یک میلیاردی را می‌خرید؟ و میرسلیم پاسخ داد: فرقی ندارد.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۸۷۰۲۰۸:۵۵:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲
کسی که نماینده مردمه‌در ظاهر و لی به نظر مردم کوچکترین اهمیتی نمیده
ناشناس۳۰۵۸۷۲۷۰۹:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲
با سلام پیشنهاد میشه آقای میر سلیم به دلیل کهولت سن از مناسب رسمی کشور باز نشست شوند.
ناشناس۳۰۵۸۷۵۲۰۹:۲۷:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۲
من میشینم تو لندکروز میرسلیم بشینه تو ۲۰۶ شاخ به شاخ میزنیم به هم فرقش برای ایشون مشخص میشه
ناشناس۳۰۵۹۴۷۰۱۶:۰۰:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۲
سوال رشیدی غلطه . مگر کارخانه 206 را یک میلیارد می فروشه که اونو با لندکروز مقایسه می کنه ؟
ناشناس۳۰۵۹۹۰۱۲۰:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۲
من ۵۰ میلیون بالای قیمت کارخانه میدم شما تا ماه آینده برام یه ۲۰۶ صفر جور کن
ناشناس۳۰۵۹۹۸۵۲۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲
مساله اینه که منع واردات و تعرفه های نجومی باعث شده ۲۰۶ برای مردم ۱ میلیارد در بیاد.
ناشناس۳۰۶۰۱۶۶۰۰:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۳
سرکوب قیمت کارخانه
ناشناس۳۰۵۸۷۸۹۰۹:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
از وقتی بچه بودم این میرسلیم را با لباس هندی و عینک معروف اش در 40 سال پیش توی صفحه تلویزیون بعنوان مسئول دیدم. هنوز هم هست. با با مگر قحط الرجال است که از چهل سال پیش هنوز راس کاره
ناشناس۳۰۵۹۳۷۴۱۵:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲
در مملکت قحط الرجال نیست، ولی در تیم خودی های آقایان، بله به شدت قحط الرجال است!
ناشناس۳۰۵۸۸۸۱۱۰:۳۴:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲
تیتری که زده اید اصلا با اصول صداقت و امانتداری در بیان وقایع سازگار نیست، منظور آقای میرسلیم این بود که الان مشکل این است که در کشورمان خودرو به عنوان یک سرمایه محسوب می شود و مردم برای حفظ ارزش پولشان، آن را تبدیل به خودرو میکنند بنابراین اگر خودروی دست دوم خارجی هم وارد شود باز این مشکل حل نمی شود. من نیز معتقدم با واردات خودروی دست دوم وابستگی کشور به دلار و واردات بیشتر خواهد شد، عده ای که الان مافیای خودرو را در دست دارند در آن زمان مافیای واردات خودروی دست دوم و به خصوص لوازم یدکی را به دست خواهد گرفت و بنابراین بازار خودرو بدتر خواهد شد. از مردم خواهش میکنم فریب شعارها را نخوردند و به عواقب تصمیمات توجه داشته باشند.
ناشناس۳۰۵۹۳۸۳۱۵:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲
فقط بحث سرمایه و گرانی نیست، اگر از نظر شما 20 هزار کشته در سال مشکل نیست که هیچ، ولی اگر مشکل هست، باید بدانید اگر همین کالای سرمایه ای دست کم مانند فرشته مرگ عمل نکند، آمار 20 هزار می تواند تا 30 درصد کاهش یابد! به علاوه پارامتر های جانبی مانند مصرف بنزین، آلودگی هوا و ...البته اگر مشکل حساب می شوند!
ناشناس۳۰۵۹۴۴۶۱۵:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲
هر دو این نماینده دارند عوامانه حرف می زنند
ناشناس۳۰۵۹۵۳۸۱۶:۴۴:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲
چی میگی بنده خدا؟ فقط ۳۰ میلیارد دلار درسال مصرف بنزینه‌که رایگان سوزونده‌میشه این الان جز ارز حساب نمیشه؟
ناشناس۳۰۵۸۸۸۶۱۰:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲
تا کی مردم باید تاوان جاه طلبی و سو مدیریت و رانت خواری این افراد رو بدهند. این آقا که در گفتارشان نشانه ای از تجربه و تدبیر نیست چطور در عمل به نفع منافع کشور قدم بر میدارن . جز به نابودی بخش عظیمی از سرمایه ملی برای تولید خودروی بی کیفیت داخلی با آن شرایط فروش که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. تو سایر کشورها همان خودروی لند کروز با قیمت مناسب ابتدا تحویل می شود و سپس مبالغ به صورت اقساط بدون بهره پرداخت می گردد
ناشناس۳۰۵۸۹۱۷۱۰:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲
همان که قبلا نیز گفتم، آقای میرسلیم می فهمد که دارد اشتباه می گوید ولی تیپ شخصیتی ایشان این گونه است که بر اشتباه خود پافشاری می کند.
علی۳۰۵۸۹۷۲۱۱:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲
جناب میر سلیم ، اگر مردم دیدگاههای جنابعالی را قبول داشتند،شما را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کردند. پس برای کشور تعیین تکلیف نکنید
امیر۳۰۵۹۰۱۴۱۱:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲
نماینده مجلس را ببین که فرق لندکروز را با 206 هم نمی داند وای به حال مردم .
ناشناس۳۰۵۹۴۲۳۱۵:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۲
اتفاقا لندکروز دست دوم خاصیت 206 نو را دارد
ناشناس۳۰۵۹۰۶۳۱۲:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲
همین که هنوز نگفته‌۲۰۶ بهتر است،یعنی میشه امیدوار بود.
ناشناس۳۰۵۹۱۱۲۱۳:۰۱:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۲
طوری صحبت می کند که گویی ایشان نماینده خودروسازها هستند نه مردم.
ناشناس۳۰۵۹۷۶۳۱۹:۱۴:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲
مسئول طراحی موتور ملی و هیات مدیره در چند شرکت قطعه سازی
ناشناس۳۰۵۹۹۸۸۲۲:۰۸:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲
میرسلیم عضو هیئت مدیره چندین شرکت قطعه ساز بوده
ناشناس۳۰۵۹۱۹۶۱۳:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲
اگر فرق ندارد ،پس چرا اینقدر تفاوت قیمت دارند. اگر فرق ندارد ، چرا نمیزارید وارد کشور شود. اگر فرق ندارد ، چرا لندکروز کشته نمیده. اگر فرق ندارند ، چرا برای ورودش اینقدر مقاومت میکنید. اگر فرق ندارند، چرا نمیزارید مردم سوار خودروی بهتر شوند. و...........
ناشناس۳۰۵۹۲۷۱۱۴:۲۸:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای رشیدی ! کدام کارخانه خودروساز 206 را یک میلیارد می فروشد ؟ از تولید حمایت کنید تا مردم 207 را ارزان از کارخانه بخرند. همه نمی توانند خودرو یک میلیاردی بخرند .
ناشناس۳۰۵۹۴۰۳۱۵:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
اشتباه متوجه شدی عزیزم! منظور از حمایت از خودرو ساز این است که هر گزینه دیگر از ملت گرفته شود تا مجبور به خرید محصول ایشان باشند.
ناشناس۳۰۵۹۷۹۸۱۹:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲
اشتباه این است که این هارا حمایت از خودرو ساز بدانیم . این حمایت از دلال بازار آزاد هست .جلوی تقویت تولیدکننده وا فزایش تولید را گرفتند و واردات را ممنوع کردند تا با ایجاد کمبود بازار سیاه درست بشه. قیمت میلیاردی به دلالی مربوطه .باید تولید و تولید کننده حمایت بشه تا مردم عادی بتونند خودرو ارزان مورد نیازشان راتهیه کنند. در این صورت نظارت بر کیفیت تولید هم معنی پیدا می کنه .
ناشناس۳۰۶۰۴۰۸۰۹:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۳
یعنی 50 سال حمایت کافی نبوده؟ زمانی که ایران خودروسازی را شروع کرد تویوتا موتور 3 چرخ تولید می کرد. اگر با حمایت از خودروسازان وضع درست میشد که الان اینجا نبودیم.
444444444۳۰۵۹۲۹۸۱۴:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲
این آقای میرسیم یکسال تمامه با این اظهار نظرهای سیاسی و اقتصادیش رو مغز مردم ایران راه میره
ناشناس۳۰۵۹۳۴۱۱۵:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲
هر بچه ای در ایران فرق این دو را میفهمد ...
ایرانی۳۰۵۹۸۶۲۲۰:۲۶:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲
اگه فرقی ندارد پس چرا پیکان از تولید خارج شد .
ناشناس۳۰۵۹۹۸۴۲۲:۰۶:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۲
به نظر میرسه میرسلیم‌ نگفت کیفیت ۲۰۶ با لندکروز فرق نمیکنه.منظورش این بود که در شرایط فعلی مملکت مردم به هر دو به چشم کالای سرمایه ای نگاه میکنن و از این نظر با هم فرقی ندارند و اگه لندکروز دست دوم یک میلیارد به دست مردم‌برسد در بازار آزاد به قیمت دو سه میلیارد فروش خواهد رفت.انصاف حکم میکنه که در بیان نظرات کسانی که قبولشون نداریم هم امانتدار باشیم.
ناشناس۳۰۶۰۰۴۸۲۲:۵۶:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲
من کاملا با دیدگاه های میرسلیم مخالف هستم ولی اینجا منظورش از فرق ندارد خودرو و کیفیت خودرو نبود منظورش این بود که خودرو خارجی هم بیاید همینطور گران می شود و می شود کالا سرمایه ای
مهدی جوادی فر۳۰۶۰۲۱۲۰۲:۱۵:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۳
اول یا آقای میر سلیم تا به حال سوار لندکروز نشده یا ۲۰۶ یا هر دو دوم ، حمایت با معنی حماقت نیست ، وقتی انژکتور یک میلیون در سال رو نمی‌توانید تولید کنید و باید از خارج وارد کنید این به معنی حماقت در مدیریت سرمایه است غالب خودروهای کشور موتور ۱۶۰۰ هستند به جز پراید و ۲۰۶ تیپ دو که ۱۳۰۰ هستند یک باز طراحی انجام بدهید همه موتور ها را به یک استاندارد برسانید و یک کارخانه بزنید برای همه ماشین‌ها یک کارخانه انژکتور تولید کند خودروسازی ها و قطعه ساز ها را با هم هماهنگ کنید مواد اولیه را اولویت داخل قرار دهید ، وقتی در سال ۹۱ اعلام شد که هزینه خرید محصولات پتروشیمی ها و فولاد و معادن دلاری حساب شو و همه سوت و هورا کشیدند دلار ۳۰۰۰ تومان بود الان دلار بالای ۴۳ هزار در بازار رسمی و ۵۱ در بازار غیر رسمی است خود این دوچرخه بودن ارز یک طرف مسئله سوم نرخ سوم است که نرخ محصولات نهایی به تومان محسوب می‌شود که همه اینها باعث ایجاد محصولات پراید در حد پرادو شده است اگر خودروی ملی ما سمند است که ۸۷ درصد دلاری و بالای ۷۰ درصد وارداتی است و اگر غرور (پراید )ما این محصولات است معلوم می‌شود که نماینده ما چگونه می‌شود اگر پراکنده گویی کردم عذرخواهی میکنم ولی دامنه کلام وسیع است خصوصا در حوزه اقتصاد و علوم اجتماعی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین