اظهارات عجیب یک نماینده خطاب به فاطمی‌امین/ تحلیل کیهان از کاسبان بی‌حجابی/ اعتراف پمپئو

  4020210083 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اظهارات عجیب یک نماینده خطاب به فاطمی‌امین/ تحلیل کیهان از کاسبان بی‌حجابی/ اعتراف پمپئو

کاسبان بی‌حجابی، همان قاتلان معیشت مردمند

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود آورده است:‌ «تجربه ثابت کرده است جریانی که خود را مدعی اصلاحات و اعتدال می‌داند، در بزنگاه‌ها در دام افراط و یا تفریط افتاده و با هر اقدامی که به نفع دنیا و آخرت مردم است، مخالفت می‌کند. یکی از اقدامات پرتکرار توسط این جریان سیاسی، گره زدن معیشت مردم به مسائل مختلف و ایجاد دوگانه‌های دروغین با محور اقتصاد است.

به‌عنوان نمونه این طیف در سال‌های اخیر هروقت قرار بود برای اجرای امری ضروری تحت عنوان ساماندهی فضای مجازی و مقابله با ولنگاری و کلاهبرداری در فضای سایبری، اقدام قاطعی انجام شود، به صف شده و به بهانه ضربه به معیشت مردم، در اجرای آن سنگ‌اندازی می‌کرد.

همین طیف در سال گذشته در مقطعی که اوباش داعشی، گلوی مأمور پلیس را پاره و طلبه بسیجی را شکنجه کرده و حجاب از سر زنان می‌کشیدند و خانه مردم را- که زنان و کودکان در آن حضور داشتند- به آتش می‌کشیدند و مغازه مردم را تخریب می‌کردند، با این بهانه که نباید معیشت مردم تحت تأثیر قرار بگیرد، با پلمب مغازه‌ها- و از جمله واحدهای تجاری متعلق به سلبریتی‌ها- که حامی آشوب و اغتشاش و اعتصاب زورکی بودند، مخالفت کرده و آن را ضربه به معیشت مردم قلمداد می‌کرد.

حالا این روزها، این طیف که به ماهیگیری سیاسی به نفع مقاصد حزبی و قبیله‌ای معروف است، سراغ مسئله حجاب رفته و باز هم مقابل قانون گردن‌کشی می‌کند. در همین رابطه یکی از مقامات دولت قبل اخیرا در مطلبی نوشته است:«سیاست مقابله با عدم رعايت حجاب، به پلمب کردن بعضی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و نهایتا محدودیت در کسب‌وکارهاى خدماتى كوچك رسیده است. باید به سیاستگذاران چنین اقداماتی گفت با فشار به فعالان اقتصادی نمی‌توان به‌دنبال حل یا کاهش مسائل اجتماعی و فرهنگی بود.»

نکته قابل‌تأمل اینجاست که باز هم در این فقره، تعداد قابل‌توجهی از مراکز تجاری قانون‌شکن در مسئله حجاب، متعلق به همان سلبریتی‌هایی است که سال گذشته از آشوب و اغتشاش دفاع کرده و دنبال اعتصاب زورکی بودند. همان سلبریتی‌هایی که پیش از این بارها از ولنگاری در فضای مجازی حمایت کرده بودند. همان سلبریتی‌هایی که اکثرا جزو قشر متمول و مرفه بوده و هیچ درکی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ندارند.

ناگفته نماند بخشی از مراکز تجاری که در مسئله حجاب قانون‌شکنی کرده‌اند، سابقه ارتباط با مفسدان دانه‌درشت اقتصادی را داشته و دقیقا مشابه عملکرد برخی سلبریتی‌ها، در سال گذشته نیز در حمایت از پروژه آشوب فعال بوده‌اند و این گروه نیز هیچ درکی از مشکلات معیشتی مردم ندارد.

با این حال افراطیون مدعی اصلاحات هم‌صدا با برخی سلبریتی‌ها و همچنین همصدا با فعالین اقتصادی مرتبط با مفسدان دانه‌درشت، در رویکردی عوام‌فریبانه در بزنگاه‌ها اینچنین مدعی می‌شوند که «به ‌جای بگیر و ببند در فضای مجازی، بروید اقتصاد را درست کنید»! یا «به‌ جای بگیر و ببند در حجاب، بروید اقتصاد را درست کنید»! و «به‌ جای بازداشت و دستگیری معترضان(بخوانید اوباش مسلح) بروید اقتصاد را درست کنید»! و...

این طیف باز هم در رویکردی عوام‌فریبانه و با ادبیاتی متفاوت برای لوث کردن اجرای قانون خطاب به طرف مقابل مدعی است که «چرا بگیر و ببند در فضای مجازی برای شما مهم‌تر از اقتصاد است؟»! و یا «چرا بگیر و ببند در مسئله حجاب برای شما مهم‌تر از اقتصاد است؟»! و..

در پاسخ به این مغلطه و سفسطه آشکار باید گفت که تاکید بر مسائلی از جمله ساماندهی فضای مجازی و مقابله با هنجارشکنی در مسئله حجاب و موارد مشابه دیگر، همگی بر پایه قانون و شرع است. علاوه‌بر این، مواردی از جمله ساماندهی فضای مجازی و مقابله جدی با بی‌حجابی، خواسته و مطالبه قاطبه مردم عزیز کشورمان- با گرایش‌های مختلف سیاسی و تیپ‌های مختلف- است.»

******

اظهارات عجیب یک نماینده خطاب به فاطمی‌امین

در جریان استیضاح رضا فاطمی امین، وزیر صمت که منجر به پس گرفتن رای اعتماد مجلس شد، یکی از نمایندگان موافق استیضاح در صحبت‌های خود ادعاهای عجیبی را مطرح کرد. 

لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی فاطمی‌امین و تردید در صحت و سقم آن‌ها اظهار داشت: « آقای وزیر با آمار بازی کردید. شما مبنای مقایسه را سال ۱۴۰۰ قرار دادید اما من مبنا را ۱۳۹۸ گذاشتم چون دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کرونا بود و تولیدی‌ها زیر ۵۰ درصد کار کردند. چرا می‌گویید ۱۳ درصد رشد بوده؟ پس دروغ می‌گویید، بعد رئیس‌جمهور همین عدد را به عنوان آمار جلوی رهبری می‌گویند و اینگونه حیثیت نظام می‌رود. آقای وزیر رشد ۳ درصد بوده نه ۱۳ درصد.»

وی اضافه کرد: «آقای وزیر اگر حرف‌های آقای علیرضا بیگی درباره واگذاری خودرو به نمایندگان نبود چه حرفی داشتید بگویید؟ شما سوار موج شدید و به هیچ یک از سوالات پاسخ ندادید. طبق نظرسنجی‌ها ۸۱ درصد از مردم از وزیر تنفر دارند؛ ما نماینده مردم هستیم. آقای وزیر شما مشکل در عدم درک مسئله دارید.»

******

اعتراف پمپئو به ایجاد محدودیت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا در کتاب خود که با عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» منتشر شده به ذکر خاطراتی از دوران حضور خود در پست وزیر خارجه پرداخته است.

سایت مشرق با ترجمه بخشی از این کتاب، آورده است: « سال ۲۰۱۹، «جواد ظریف» وزیر خارجه‌ی [وقت] ایران، می‌خواست برای آن‌چه که ایران ادعا می‌کرد «امور مربوط به سازمان ملل» است، به آمریکا بیاید. واقعیت این است که ظریف عاشق نیویورک، رستوران‌های خوب، و هتل‌های پنج‌ستاره است. به علاوه از فرصت سفر به نیویورک برای زمزمه‌ی پروپاگاندای ایران (مثلاً این‌که «برنامه‌ی هسته‌ای ما هرگز قرار نبوده به تولید تسلیحات هسته‌ای منجر شود») در گوش خبرنگاران پرشوق‌وذوق و نالایق جریان اصلی آمریکایی هم نهایت استفاده را می‌کرد.

دوست داشت با سناتور «دایان فاینستاین»، سناتور «رند پال» و دیگر رهبرانی هم ملاقات کند که از اعتراف به گستردگی تهدید رژیم ایران امتناع می‌کنند. و اغلب در جلسات اندیشکده‌ای با سازمان‌هایی مانند «شورای روابط خارجی» نیز شرکت می‌کرد؛ جایی که او و به‌اصطلاح نخبگان مته‌به‌خشخاش‌گذار حوزه‌ی سیاست، می‌توانستند دور هم از تعصب رادیکال مسیحی مایک پمپئو افسوس بخورند.

من و «برایان هوک» ‏[نماینده‌ی ویژه‌ی پمپئو در امور ایران و مدیر «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا] ‏دستور دادیم ویزای ظریف رد شود (اقدامی که طبق توافق‌نامه‌ی مقر سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ در چارچوب حقوق قانونی آمریکاست)، چون هیچ کار واقعی‌ای در سازمان ملل نداشت.

تیم ما در نهایت از منع کامل سفر ظریف به آمریکا کوتاه آمد، اما توانستیم بسیاری از فعالیت‌های او را محدود کنیم و محدودیت‌هایی علیه کارهایی وضع نماییم که نماینده‌ی دائم او [و ایران] در سازمان ملل می‌تواند در آینده انجام دهد. نه‌تنها فعالیت [نمایندگی] ایران [در سازمان ملل] در آمریکا را محدود کردیم، بلکه در سازمان ملل به جهان‌گراها [گلوبالیست‌ها] نشان دادیم که تیم رهبری بسیار متفاوتی از دولت‌های قبلی آمریکا هستیم. در مورد این مسئله‌ی تاکتیکی، می‌توانستم نهایتاً یک قدم کوتاه بیایم، چون از همان ابتدا خواسته بودم دو قدم پیش بروم.»

******

جزئیات شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان در حمله تروریستی

صبح امروز، سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس آگاهی شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در یک حمله تروریستی مسلحانه به شهادت رسید.

سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این رابطه به فارس گفت:‌ « در ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح امروز رئیس پلیس آگاهی انتظامی سراوان در حالی که با خانواده اش در یکی از خیابان‌های شهرستان در حال تردد بودند، توسط معاندین به صورت ناجوانمردانه ترور شدند.»

وی خاطرنشان کرد: «در این حمله ناجوانمردانه سرهنگ علیرضا شهرکی رئیس آگاهی شهرستان سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همسر وی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت.»

گفتنی است ساعاتی پس از این حادثه، همسر شهید شهرکی هم در پی جراحت وارده به درجه شهادت نائل آمد.

همچنین سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در این رابطه خاطرنشان کرد: «سرهنگ شهرکی صبح امروز در حالی که فرزندش را به مدرسه رسانده و در حال بازگشت از مدرسه بود به همراه همسرش مورد ترور قرار گرفت و به شهادت رسید.»

وی بیان کرد که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار و تحت بررسی است تا عاملان این جنایت شناسایی و دستگیر شوند.

******

نقره‌داغ شدن واحدهای صنفی متخلف به دلیل کشف‌حجاب

خبرگزاری فارس نوشت: «در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب و برخورد با کشف حجاب در معابر و اماکن و خودروها، در روزهای اخیر شاهد صدور تذکر و اخطار پلمب به واحدهای صنفی، رستوران‌ها و باغ تالارهایی هستیم که در آن جرم کشف حجاب صورت گرفته است.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که امروز مجتمع تجاری اپال بعد از پلمب به علت کشف حجاب بازگشایی شد اما دو واحد صنفی گرند کیدز و مک استور در همین مجتمع تجاری که با درج استوری با ارائه تخفیف مشتریان را تحریک به حضور در محل بدون حجاب شرعی می کرد پلمب شدند؛ البته لازم به ذکر است که هر دو متصدی ضمن ندامت از اقدام خویش مراتب عذرخواهی از مردم را در پیج های بعدی خود اعلام کردند.

همچنین غیر از پلمب برای صاحبان فروشگاه نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

همچنین زرگری سنجاق متعلق به شاهرخ استخری واقع در مجتمع اپال در پی بی‌توجهی به اخطارها و تعهدات قبلی، به علت کشف حجاب فروشنده، صبح روز جاری پلمب شد.»

******

توضیحات فاطمی امین درباره اهدای خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس

در جریان استیضاح رضا فاطمی امین که منجر به خداحافظی او با صندلی وزارت صمت شد، وی به ادعای اخیر احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز مبنی بر اهدای خودروی شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس پاسخ داد و گفت: « در روزهای اخیر یک اتهام کذب منتشر شد که مردم هم متضرر شدند؛ اتهامی که نه در شأن دولت مردمی بود و نه در شأن مجلس انقلابی است. صرفا کذب محض بود. در چند روز گذشته بنده هرجا رفتم احساس کردم نگاه سنگینی به بنده است شما هم همین طور بودید.»

وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: «چرا باید با آبروی افراد اینگونه بازی شود. این آبروریزی‌ها ذخیره قبر و قیامت می‌شود. این اتهام ضربه به مجلس شورای اسلامی و دولت و اعتماد عمومی است. ملت ایران فاطمی امین به عنوان خادم شما آلوده به فساد نشده است. نمایندگان شما در مجلس آلوده به فساد نیستند.»

وی خطاب به احمد علیرضا بیگی گفت: «آقای علیرضابیگی از شما می‌خواهم اکنون بلند شوید و ۷۰ خودرو را کنار بگذارید و فقط یک خودروی داده شده را نام ببرید. چرا مجلس شورای اسلامی و دولت تخریب می‌شود؟ چرا برای کشور هزینه ایجاد می‌کنید؟ چرا باید مجلس انقلابی که ضد فساد است به چنین فسادی متهم شود؟ آیا این جنگ روانی نیست؟»

فاطمی امین در ادامه اظهار داشت: «بنده از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پرسیدم و ایشان به بنده گفتم در اواخر سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ قبل از تشکیل دولت مردمی یک رابطه‌ای بین یکی از واحدهای مجلس و یک شرکت خودروساز خصوصی که متخلف بوده و اکنون در سازمان تعزیرات پرونده دارد شکل می‌گیرد. آقای پژمانفر گفتند اتفاقی افتاد و برای دو روز در تابلوی رفاهی مجلس شورای اسلامی شرایطی برای دریافت خودرو درج شد اما هیئت رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی بلافاصله به این موضوع ورود کرد و جلوی این کار را گرفت. چرا کاری که مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۰ بوده را به این استیضاح ربط دادند؟»

******

وسعت نظر رهبری درباره حق اعتراض را امتداد دهید

روزنامه فرهیختگان نوشت: «کارگران و مشکلات معیشتی آنها امری است که اگر به آن بی‌توجهی شود و نادیده گرفته شوند، علاوه‌بر اینکه آنها را نسبت به فعالیت بی‌رغبت می‌کند و حرکت اقتصاد را کند خواهد کرد، می‌تواند موجبات اعتراض‌شان را نیز فراهم کند؛ اعتراضی که اگر به‌موقع شنیده شده و پاسخ داده شود می‌توان به آن به چشم فرصتی نگریست که باعث شناخت ضعف‌های موجود در عرصه‌های تولیدی و عمرانی می‌شود.

نادیده گرفتن این اعتراضات اما باعث می‌شود گروه‌های معاند با سوءاستفاده از آن مسیر اعتراض صنفی را به‌سمت ادامه علیه حاکمیت تغییر دهند. مسیری که بیش از هر چیز کارگران را قربانی کرده و مطالبات اصلی آنها را به‌حاشیه می‌راند درطول تاریخ انقلاب اسلامی بارها شاهد چنین تلاشی از جانب گروه‌های معاندان بوده‌ایم. تلاشی که کارگران با تکیه به بینش و اعتقاد خود هربار آن را ناکام گذشاته‌اند.

جدید‌ترین نمونه از این تلاش‌ها را نیز در ماجرای التهابات سال گذشته شاهد بودیم؛ التهاباتی که جریان‌های معاند در آن تعطیلی مراکز اقتصادی را یکی از اصلی‌ترین اهداف خود قرار دادند و تلاش داشتند اولا کارگران اقتصادی را به اعتصاب دعوت کرده و ثانیا هر اجتماع اعتراضی کارگران را به‌نفع فضا‌سازی رسانه‌ای خود مصادره کنند.

این تلاش البته با هوشمندی کارگران همچون سایر طراحی‌های دشمن در جنگ ترکیبی سال گذشته ناکام ماند. رفتار هوشمندانه کارگران امری بود که در جریان دیدار رهبر انقلاب با کارگران نیز مورد اشاره و تحسین قرار گرفت. ایشان هوشیاری و تاثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان را جهاد بزرگ جامعه کارگری خواندند و تاکید کردند که تا امروز نتوانسته‌اند و بعد از این نیز به حول و قوه الهی نخواهند توانست جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار دهند.»

این روزنامه در ادامه آورده است:‌ « واجب است که مسئولان امر در دولت و مجلس به جای اینکه نسبت به اعتراضات بی‌توجه بوده و منتظر بمانند تا یک جریان ثالث به صدای کارگران ضریب بدهد، خود وارد عمل شده و در راستای عینیت بخشیدن به اصل ۲۷ قانون اساسی، بستر رسمی تشکیل اجتماعات و اعتراضات قانونی را فراهم آورند.

ورود به‌موقع دستگاه‌ها برای حل مسائل کارگران همچنین باعث می‌شود تا فرصت استفاده از نظرات کارگران برای رفع موانعی نیز بهتر به کار گرفته شود. فرصتی که لازمه بهره‌مندی از آن این است که دستگاه‌های مختلف مطابق نگاه رهبر انقلاب اعتراضات کارگری را در راستای آگاهی یافتن از مسائل کمک‌کننده ببینند. در همین راستا ایجاد بستر‌های ارتباطی برای شنیدن انتقادات کارگران پیشنهادی است که باعث می‌شود دغدغه‌های آنها شنیده شده و اشراف کاملی نسبت به موانع رشد تولید و اقتصاد کشور حاصل شود.»

******

هدیه رئیس‌جمهور به فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعطای هدیه رئیس‌جمهور به فرهنگیان خبر داد.

رضا مراد صحرایی با اشاره به نزدیک بودن روز معلم اظهار داشت: «فردا یک هدیه از طرف رئیس جمهور به همه فرهنگیان داده خواهد شد؛ این هدیه شاید ارزش مادی چندانی که در شأن فرهنگیان باشد، نداشته باشد اما اینکه رئیس‌جمهور در چنین روزی این تصمیم برای هدیه دادن را دارند، ارزشمند است.»

وی با بیان اینکه فرهنگیان مطالباتی از ما دارند، گفت: «اگر قرار است نتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم بهتر است من وزیر آموزش و پرورش نشوم.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۱۰۶۶۲۲:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
رئیس‌جمهور در دستوری صریح اعلام کرده که اگر فرزند مسئولی به خارج از کشور رفت، پدر او هم باید از مسئولیت برود. باید سریعا در این‌ باره با بررسی دقیق موضوع، آمار مربوط به حضور فرزندان مقامات ایرانی در خارج کشور را تهیه شود. فرزندان مسئولان که به خارج از کشور می‌روند دیگر حق ندارند که در داخل کشور مسئولیت بگیرند. نمی‌شود در ایام سختی شاهد خروج فرزندان مسئولان از کشور بود و بعدها، پدران این فرزندان با استفاده از جایگاه و مسئولیت‌هایی که در اختیار دارند به‌ دنبال واگذاری مسئولیت‌ها به فرزندانشان باشند.
ناشناس۳۰۲۱۲۰۶۲۳:۵۶:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
نود درصد استیضاح وزیر صمت مربوط به تورم افسار گسیخته است که حاصل مدیریت وزیر اقتصاد می باشد ارجح این بود که اول وزیر اقتصاد استیضاح میشد سپس وزیر صمت
ناشناس۳۰۲۱۴۰۸۰۷:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۱
کل تیم اقتصادی رییسی ( مخبر، رضایی، خاندوزی، فرزین، میرکاظمی معزول،...) باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۰۲۱۵۲۱۰۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
وزیر صمت میخواست همه چی باهم داشته باشه نشد هم مافیای تولید خودرو و هم مافیای واردات هم تولید داخلی هم مجلس هم مردم هم مهار گرانی هم منصب وزارت و ....
ناشناس۳۰۲۱۳۷۱۰۶:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
خبرگزاری ایلنا: حمیدرضا توکلی، دبیر انجمن واردکنندگان دارو از تخصیص‌ نیافتن ارز برای واردات کالاهای دامپزشکی، طی بیش از سه ماه گذشته، از جمله واکسن طیور و به‌ تبع آن کمیاب‌ شدن این نوع واکسن در کشور خبر داد.
ناشناس۳۰۲۱۰۷۵۲۲:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مجلس باید فکری برای جلوگیری از کم ارزش شدن پول ملی بکند. اینکه نمی‌شود به واسطه ناکارآمدی برخی هر روز ارزش ریال در کشور پایین بیاید و مشکلات مردم بیشتر بشود.
ناشناس۳۰۲۱۱۱۲۲۲:۴۳:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
هزینه تعویض کارت بانکی از سه هزار تومان به 15 هزار تومان افزایش یافته است. چرا؟
ناشناس۳۰۲۱۱۲۵۲۲:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
گران فروش هارو نقره داغ کنید
ناشناس۳۰۲۱۱۳۸۲۳:۱۱:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مثل همیشه کیهان می‌زند وسط سیبل
ناشناس۳۰۲۱۴۳۷۰۸:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
والله تا اونجا که ما می دانیم تحلیل‌های کیهان همیشه اشتباه و یک جانبه بوده.هنوز از بحث زمستان سخت و تمجید از تیم اقتصادی دولت چیزی نگذشته
جعفری۳۰۲۱۵۰۵۰۹:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
تقصیر خودش نیست مثل همیشه می زند به سیبل بغلی اون باید یک طوری نگاه مردم را از مساِیل اصلی باید منحرف کند تا به کاسبی اصلی لطمه نخورد اصلا دیده ابد یک مقاله درست حسابی در مورد نابودی ارزش پول ملی تورم سقوط بیش از هفتاد درصد مردم به زیر خط فقر بنویسد درامد سرانه مردم چهار دهمین کشور ثروتمند جهان به کمتر از هفت دلار در روز رسیده اینها موضوعات جالبی برای طنز گزنده حاج حسن نیست ؟
ناشناس۳۰۲۱۱۴۵۲۳:۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آمار تولید خودرو به روال عادی قبل سال 97 برگشته این ها از چی می گویند؟
ناشناس۳۰۲۱۱۴۸۲۳:۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
روز پیروزی مافیای بود و مجلس انقلابی باید اعتماد می کرد.
ناشناس۳۰۲۱۴۵۲۰۸:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
جلوی سونومی امواج‌گونه مردم مقاومت بی فایده است .
ناشناس۳۰۲۱۴۸۴۰۹:۰۷:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
چرا کیهان از کاسبان تحریم و دلالان تورم و مختلسین نمیگه هیچوقت.
ناشناس۳۰۲۱۴۹۰۰۹:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
برای کنترل حجاب در مجتمع های تجاری عظیم مثل اپال باید به ازای هر طبقه دو نفر نیروی امر به معروف زن و مرد با حقوق مکفی و بیمه و مزایا و نهار یا شام به صورت دو شیفت به هزینه مغازه دارها استخدام شوند مثلا اپال که 450 مغازه با فروشهای میلیاردی دارد استخدام این تعداد نیرو برای برقراری حجاب فشاری به مغازه دارها نمی آورد ولی از پلمب مجتمع جلوگیری می شود کاش قبل از بازگشایی این موضوع در دستور کار قرار می گرفت و مغازه دارها حتما با توجه به پلمب بودن و ضرر و زیان روزانه قبول می کردند
ناشناس۳۰۲۱۴۹۳۰۹:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
....در پاسخ به این مغلطه و سفسطه آشکار باید گفت که تاکید بر مسائلی از جمله ساماندهی فضای مجازی و مقابله با هنجارشکنی در مسئله حجاب و موارد مشابه دیگر، همگی بر پایه قانون و شرع است.... کدام دین و شرع دریافت 25 درصد بهره را مجاز می داند؟!!
ناشناس۳۰۲۱۵۳۳۰۹:۴۵:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
اگر این همه فشارهای اقتصادی و معیشتی با بی تدبیری ایجاد نمی کردید و بموقع و براحتی می شد به زن بی حجاب تذکر داد.
ناشناس۳۰۲۱۷۲۵۱۱:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
مجتمع های تجاری عظیم مثل اپال بدون پول به اصطلاح بدحجابان ورشکست می شوند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین