املاکی ها خودشان می خرند، خودشان می فروشند!

گروه تعاملی الف،   4020206019 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

منزل پدری را بعد از سال فوت ایشان برای فروش گذاشتیم. اما در یک هفته خریدار خانه را چند صد میلیون تومان گران‌تر فروخت!

املاکی ها خودشان می خرند، خودشان می فروشند!

کروه تعاملی الف - اکبر سعیدی:

این تجربۀ ما در فروش منزل پدریمان است تا مخاطبان بزرگوار الف ببینند و بخوانند که دلالی چه پدری از ملت درآورده است و برخی مسئولین انگار هنوز خواب هستند و منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید را جدی نمی‌گیرند. از رشد قارچ گونۀ بنگاه‌های معاملات املاک خیابان منزل پدر مرحوم می‌گذرم و فقط به همین بسنده کنم که در یک سال اخیر بعد از فوت پدر، دو معاملات املاک به هشت معامله املاکی فقط در یک خیابان افزایش پیدا کرد. اگر این درد بزرگ اقتصاد کشور عزیزمان نیست، پس چه چیزی درد است؟ بگذریم.

منزل پدری را بعد از سال ایشان برای فروش گذاشتیم. چند معاملاتی را سر زدیم. بالاخره در یک جا توافق کردیم و خانه را فروختیم. درست یک هفته بعد؛ تأکید می‌کنم یک هفتۀ بعد من برای گرفتن سررسیدی که در آن معاملات املاکی جا گذاشته بودم، سر زدم. دیدم دو مشتری نشسته اند و مشغول گفتگو و درخواست برای خرید. صاحب معاملات املاکی چند خانه را مشخصات داد و مشتری نپسندید. بلند شدند بروند که گفت: یکی هم سراغ دارم که هفته پیش گرفتیم و خودم گذاشتم برای فروش!

ناگهان حساس شدم؛ حسی گفت منزل پدری خودم باشد. حدسم درست شد! نشانه‌ها، خود آن خانه بود. کنجکاو شدم. به سرعت بحث روی خرید و قیمت رفت. مالک خود اقای خریدار ما بود که صاحب معاملات املاکی بود. باورم نمی‌شد ملک ما را 500 میلیون بیشتر داست می فروخت! آب سردی بود که روی سرم ریخته شد. اول فکر کردم اشتباه شنیدم؛ ولی خیر! مشتری داشت برای 10میلیون کمتر چانه می‌زد و آخرش هم توافق نکردند.

مشتریان که بیرون رفتند حس خوبی نداشتم. ملک را فروخته بودم و ادعایی نداشتم. اما انگار چیزی درونم می‌گفت بپرسم: آقای ... ما که این ملک را هفتۀ پیش به شما فروختیم 800 میلیون؛ در این یک هفته که دلار و طلا هم نوسان جدی نداشت! چه شد که این همه رفت روش؟ لبخندی زد که برایم به اندازۀ دردهای یک ملت بزرگ مرا آزرد. خیلی جدی گفت: قاعدۀ بازار همین است و اگر اینطوری نخریم و نفروشیم، نمی‌توانیم بمانیم.

آقایان مسئول! اقای نمایندۀ مجلس! آقایان تصمیم بگیر اقتصادی دغدغه مند تأکیدات مقام معظم رهبری. نگاه نمی‌کنید که اقتصاد کشور از کجاها دارد آسیب می‌بیند؟ یکی همین دلالی است! شما همین داستان را یک‌بار دیگر بخوانید؛ جنبه‌های مختلفش را ارزیابی کنید و بعد ببینید چه موارد مشابهی هر روز در اقتصاد ایران اتفاق می‌افتد و کسی هم دقت کافی ندارد.

در خبرها خواندم که قرار است تا قبل از تابستان قانونی تصویب شود که از خرید و فروش مکرر ملک مالیات 60 درصدی گرفته شود. جای خالی چنین قوانینی مدت ها بود که در کشور خالی بود و متاسفانه شامل معامله اخیر خانواده ما نشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۶۵۷۶۱۶:۰۸:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۷
سیاست گذاری های اشتباه و نادرست در این سالها، مردم را به سوی کارهای غیر مولد، دلالی، سوداگری و غیر مفید تشویق کرده است.
ناشناس۳۰۱۶۸۹۶۱۸:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۷
کاملا با شما موافقم مشکل دلالهای خورده پا نیستند ... نزدیک 90 درصد اقتصاد کشور در دست دولته پس این حرفها چیه وضعیت کنونی صد در صد ناشی از عملکرد دولت و ناتوانی برخی مدیران کشوره مردم عادی فقط دارند تاوان این ناکارامدیها رو میدن حالا یکی سعی میکنه با دلالی امورات زندگیش رو بگذرونه تقصیر اون نیست م..
ناشناس۳۰۱۷۱۴۵۲۰:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی خود دولت با بالا و پایین کردن نرخ دلار، فروش خودرو با چند برابر قیمت، بالا بردن مالیات و عوارض ، بالا و پایین کردن بورس،..... خزانه اش را پر می کند، نمی توان از مردم عادی انتظار داشت که دنبال دلالی نروند.
ناشناس۳۰۱۷۱۵۶۲۰:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی نرخ تورم سالانه رسمی 50% و غیر رسمی بالای 100% است، مردم تشویق به خرید کالاهای سرمایه ای یا حتی احتکار کالاهای غیر سرمایه ای می شوند. در این راستا دلالی و سوداگری پردرآمدترین شغل می شود. عامل اصلی بوجود آمدن تورم هم سیاست گذاری های اشتباه است.
ناشناس۳۰۱۷۷۴۲۱۱:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۸
سربازی اجباری زندگی جوانان را فلج کرده.
ناشناس۳۰۱۷۰۱۶۱۹:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۷
هرکسی سراغ دلالی نمیره. خود طرف هم برای خودش اصول نداره که میره سراغ هرجور پولی
ناشناس۳۰۱۷۱۲۹۲۰:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۷
چرا در کشورهای دیگر تا این حد دلال وجود ندارد که در ایران هست؟ چون اولاً همه راهها برای مردم برای داشتن شغل مرتبط با تحصیلات، تخصص یا حرفه وجود دارد. ثانیاً با درآمد یک شغل مفید می توان حداقل یک زندگی آبرومندانه را داشت. ثالثاً قوانین محکمی برای جلوگیری از سوداگری وجود دارند. رابعاً نرخ تورم بالای 50% ندارند.
ناشناس۳۰۱۷۱۷۸۲۰:۵۹:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۷
مشکل این چیزها نیست چاپ اسکناس توسط دولت ،کسری بودجه دولت
محمد زمانی۳۰۱۷۵۵۷۰۵:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۸
در حال حاضر بیش از 3.5 میلیون واحد مسکن احتکار شده داریم(که نه میفروشند و نه اجاره میدهند) تا عرضه در بازار مسکن کاهش یابد و قیمتها سر بفلک بگذارد و جالب این است هیچکس قانون احتکار کالای مصرفی را در مورد آنها پیاده نمیکند. اگر کسی مثلا لاستیک را احتکار کند سیستمهای نظارتی و عملیاتی داریم که با آن طبق قانون جلوگیری از احتکار برخورد شدید میکنند مثل مصادره یا حراج و غیره .لیکن در مورد املاک و مسکن مافیای بیرحم اقتصادی نمیگذارد چنین عملی پیاده شود.و ...
ناشناس۳۰۱۶۵۷۹۱۶:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی می شود بی زحمت و ریختن عرق جبین یک شبه ره صد ساله طی کرد، چرا که نه؟
املاکی۳۰۱۷۳۴۸۲۲:۲۲:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۷
آقا ادعای مضحکیه که املاکی ها خودشان می خرند و می فروشند ...من یک املاکی هستم از ۶ ماه پیش تابحال فقط توانستم دو معامله خرید و فروشی و دو اجاره ببندم که سرجمع حق کمیسیون بنده طی شش ماه شده است ۷۰ میلیون تومان ،ماهی ۷ میلیون اجاره مغازه میدم و ۵ میلیون حقوق یک کارمند پول آب و برق و گاز هم حساب بفرمایید ...از جیبمم ی چیزی گذاشتم روش تا بحال ...چرا الکی شایعه میندازین؟ماشین ۳۰۰ درصد گرون شده ،گوشت ۳۰۰ درصد گرون شده،طلا ۲۰۰ درصد گرون شده،دلار ۱۲۰ درصد گرون شده در حالی که متوسط افزایش قیمت املاک کمتر از ۸۰ درصده طی یکسال ...نمی دونم‌چه استدلالی هست که فکر میکنن املاک مشمول تورم سالیانه نمیشه و میخان کاسه کوزه را سر املاکی بشکنن...املاکی دوس داره ملک ارزون باشه معامله صورت بگیره نه اینکه وقتی هر بار به فروشنده زنگ می زنیم و برای فروش ملکش مشتری داریم یا منصرف شده یا با توجه به روند افزایشی همه کالاها فروشنده تغییر قیمت میده و مبلغ بالاتری طلب میکنه، ۹۰ درصد فروشنده ها هم افراد عادی جامعه هستند کاسب نیستند به قصد تبدیل به احسن کردن برای فروش گذاشتند .انصاف چیز خوبیست و نامردی است همه اعضا یک صنف را محکوم کنیم به جرم نکرده.
ناشناس۳۰۱۶۵۹۳۱۶:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۷
دلال ها میدانند و میتوانند چگونه قوانین را دور بزنند. چه در بحث ملک چه خودرو که فعلا گل فعالیت خرید و فروش ها است. حتی ردی هم از خود بجا نمیگذارند . تنها وکالت از فروشنده به خریدار بعدی یکی از ترفند هایشان است. و در بسیاری از مواقع حتی فروشنده و خریدار همدیگر را نه میبینند و نه خواهند شناخت
ناشناس۳۰۱۷۰۹۸۲۰:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۷
آن وقت پای همه آنها گیر هست، رصد کردن کار سختی نیست
محمد۳۰۱۶۵۹۴۱۶:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۷
عامل اصلی تورم مسکن همین بنگاه ها هستند دولت کنونی واقعا کاری برای کنترل نمیکنه همه را به امان خدا رها کرده تمامی املاکی ها باید تعطیل بشن و فقط املاکی مجاز با داشتن چند مهندس عمران و چند کارشناس حقوق مجوز بگیرن و حتی اگر مشکلی در مبایعه نامه ها بوجود اومد مسولیت اول و آخر گردن اونها باشه نه الان هرکی بلند شده یه بنگاه زده بدون دانش
ناشناس۳۰۱۷۰۶۰۲۰:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۷
دقیقا
ناشناس۳۰۱۷۱۱۰۲۰:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۷
و سایت دیوار
ناشناس۳۰۱۷۵۵۴۰۴:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۸
درود بر شما
ناشناس۳۰۱۶۶۰۴۱۶:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۷
قول شرف میدهم چنین چیزی تصویب نخواهد شد. یا اگر شود، آنقدر تبصره میخوره که کارایی نخواهد داشت. چون قرار نیست معضل مسکن حل شود، اگر قرار بود تا الان هزار تا قانون از این دست داشتیم
ناشناس۳۰۱۶۶۰۷۱۶:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۷
احتکار، قاچاق، دلالی، رکود اقتصادی و سوداگری از عوارض منحوس تورم است. در علم اقتصاد، تورم را می توان به تومور بدخیم تشبه کرد.
احمد حسینی۳۰۱۸۱۶۴۱۸:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۸
مشکل اساسی فعلی مسکن این است که میلیونها خانه و آپارتمان توسط رانت خواران احتکار شده که نه میفروشند و نه اجاره میدهند به امید افزایش قیمت کلان آن و کارشناسان میگویند در صورت ورود آنها در بازار املاک و مسکن در حال حاضر قیمت مسکن معقول و مشکل بی خانمانها و مستاجرین حل میشود. لیکن متاسفانه مسئولین محترم از دولت و مجلس و دستگاه قضا تاکنون هیچ اقدام موثر و بدرد بخوری در این مورد انجام نداده اند.
ناشناس۳۰۱۶۶۲۸۱۶:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۷
چرا وقتی با تکنولوژی امروز فروشندگان می توانند با اپلیکیشن ملک خودشون رو مستقیم به مصرف کننده بفروشند اصلا مشاور املاکی وجود دارد به نظرم کل املاکیها باید جمع شود چرا که هر فروشنده ای می تواند ملک خود را در سایتها بدون دخالت املاک مستقیم به خریدار بفروشند
ناشناس۳۰۱۷۵۵۲۰۴:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۸
متاسفانه بزرگترین و مهمترین سامانه ها و اپلیکیشنهای ایرانی باگهای بسیار وحشتناکی دارند و بعضاً LOAD نمیشوند قطع و وصل میشوند ERROR های زیادی میدهند که همه ما دیده ایم و برای چنین امری فعلا غیر قابل اطمینان هستند. یک مثال ساده آن دادن کد رهگیری یکسان به چند مبایعه نامه است. ورود به سامانه ها برای مردم عادی ممکن است خیلی دنگ و فنگ داشته باشد ولی مزاحمین و سو استفاده چی ها و حتی هکرهای مبتدی براحتی در پرونده های موجود در سامانه ها گشت و گذار میکنند و هر اطلاعاتی بخواهند میگیرند.
ناشناس۳۰۱۶۶۴۹۱۶:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۷
خودشان می خرند خودشان می فروشند
ناشناس۳۰۱۷۶۰۰۰۷:۰۳:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۸
جالبه توی شرق مازندران .در شهر کوچک دو واحد ساختیم گذاشتیم برای فروش .مشتری پسندید .قیمت رو دلال بنگاه تموم کرد .به دلال گفتم شماره منو بده به این خریدار .زنگ بزنه دوسه تا سوال دارم از نحوه پرداخت بپرسم .قبول نکرد .معامله بهم خورد..متوجه شدم کلکی در کاره
ناشناس۳۰۱۶۶۸۳۱۶:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۷
اصل داستان آن دلال خرده پای و آن مشاور املاک محل شما نیست داستان از یک جای دیگر شروع می شود اسمش بانک است بانکهایی که پول مردم را در طرحهای سفته بازی سرمایه گذاری میکنند بانکهایی که به جای دادن تسهیلات ملک میخرند و از این راه سود های کلان به جیب می زنند اصل داستان دولت است دولتی که به دلیل کمبود بودجه تورم را به مردم تحمیل می کند دولتی که از جیب قشر متوسط و ضعیف جامعه برمیدارد و باعث فربه شدن ثروتمندان می شود دوست عزیز به جای معلول به علتها توجه کن اگر قرار باشد این کشور درست شود باید مدل بانکداری ما عوض شود باید مدل بودجه ریزی ما عوض شود باید اداره کشور مرتب و منظم شود و از این بلبشو در بیاید آن مشاور املاک که تقصیری ندارد او در محیطی اینچنینی دارد گلیم خود را از آب بیرون می کشد
ناشناس۳۰۱۶۶۹۴۱۷:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۷
مردم اگر از روش کار دولت شاکی باشند باید به کجا شکایت ببرند ما اگر از عدم تحقیق و تفحص مجلس ، حساب کشی مجلس از دولت شاکی باشیم به کجا باید شکایت ببریم این چه مدل مدیریت اقتصاد کشوره آخه اینهمه منابع کشور داره هرز میره کشوری که قرار بود در افق 20 ساله این سالها اول منطقه باشه چرا این وضع رو داره اصلا مسئول بد اداره کردن و هدر رفت منابع کشور کیه؟
ناشناس۳۰۱۶۷۲۱۱۷:۰۹:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۷
چون آقایان هم خودشان دلال هستند
ناشناس۳۰۱۶۷۳۳۱۷:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۷
دلال اصلی ساختار بروکراسی کشور است نه این خورده دلالها دلال اصلی دولت است که این چنین با تحمیل ابر تورم ها از جیب ما به پول برمی دارد دلال اصلی دولت است که همه را تبدیل به دلال کرده چرا که کار اقتصادی تو این کشور جواب نمیده دلال است مدل مدیریت اقتصادی است چرا که هیچ فعل سازنده ای در این کشور بازنده ندارد همه بانکها رباخوار و دنبال سود دوست عزیز بهتره این نقد را به دلال اصلی وارد کنید دلالی که باعث شکل گیری اینهمه دلال خورده پا شده
ناشناس۳۰۱۶۷۴۲۱۷:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۷
جالبه خودشون تورم ایجاد میکنند و به دلیل انفجار تورم مردم برای حفظ دارایی خودشون اونها رو تبدیل به ملک ارز و طلا می کنند این وسط همونی که باعث و بانی تورم هست میگه باید حالا به من مالیات بدین آخه طبق چه اصلی همچین نتیجه ای گرفتین اینکه ماشین چند صد میلیونی چند میلیارد بشه تقصیر شماست نه صاحب اتومبیل اونوقت اون باید مالیات بده. این شکاف اقتصادی رو دلالهای خرده پا به وجود آوردن یا تصمیمهای اشتباه اقتصادی.
ناشناس۳۰۱۷۰۶۳۲۰:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۷
جالب این هست شما نمیدانی که تورم از طریق همین کارها ایجاد می شود و کسی با داشتن دارایی توسط مردم کار ندارد بلکه دلالی کاذب عامل اصلی تورم در ایران در این 50 سال هست در ضمن انباشت سرمایه هم هرچه قدر کلان تر باشد مالیات باید گرفته شود برای باز توزیع در جامعه
ناشناس۳۰۱۶۷۸۵۱۷:۳۷:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۷
بازار ملك بترتيبي رونق دارد كه بساز بفروشها به در و ديوارخانه آگهي مي زنند كه حاضرند بابت يافتن خانه گلنگي جایزه بدهند
ناشناس۳۰۱۶۷۸۶۱۷:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۷
من به عنوان كارگر چگونه ميتوانم با اينگونه معاملات خونه دار بشم. آقايان مسوول رفتم براي مسكن ملي ثبت نام كردم با دلايل مضحكي ردم كردن چطور بايد صاحب خونه بشم مگه من در اين كشور زندگي نميكنم مگه من و امثال من ايراني نيستيم فقط يه عده خاص بايد همه جوره امكانات داشته باشن.
ناشناس۳۰۱۶۷۹۸۱۷:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۷
باید از مسئولین هی مطالبه کرد. زنگ به نمایندگان مجلس زد و ... خودمان زنگ بزنیم به دیگران بگوییم زنگ بزنند با پیگیری و فشار آوردن است که کارها به جلو می رود.
ناشناس۳۰۱۶۸۰۶۱۷:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۷
املاکیها از اول املاکی نبودند مدتهاست با املاکیهای مختلفی در ارتباط هستند که از اول املاکی نبودند بلکه شغلهایی مثل کارمند استاد دانشگاه بازنشسته و ... داشتند الان همه مدل آدمی وارد خرید و فروش ملک شدند دلیل اصلی آن نه نیاز به مسکن بلکه سود کردن از وضعیت تورم و افزایشهای مستمر ملک و مسکن است همینجا مشخصه که مقصر این افراد نیستند مقصر دولت است که این وضع را به وجود آورده چرا منابع مالی و منابع انسانی به سمت تولید نمی رود چرا واحد های تولیدی یکی یکی در حال تعطیل شدن هستند یه نگاه به شهرکهای صنعتی بندازین تعطیلن همه شدن دلال مسکن این تقصیر دلال نیست این تقصیر کسیه که عملا راه دیگه ای برای کسانی که میخواهند زندگی خودشون رو بچرخونن نزاشتن.
ناشناس۳۰۱۶۸۰۸۱۷:۵۳:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۷
تا وقتی بانکهای خصوصی اضافه برداشت دارند وسود بالا به سپرده می دهند روز به روز بدتر می شود حالا برود پیگیر شوید کیایند که بانک خصوصی دارند .
ناشناس۳۰۱۷۰۶۵۲۰:۰۱:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۷
همه جا همین گونه هست ولی با مالیات بر عایدی سرمایه جلوی تورم های بالا گرفته می شود
ناشناس۳۰۱۷۵۱۳۰۲:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۸
اصلا چرا باید سرمایه گذاری اینچنینی عایدی داشته باشد تا ازش مالیات گرفت مشکل همینجاست.به جای اینکه ملک و مسکن سود ده باشه چرا تولید صادرات ارزش افزوده مواد معدنی کشور ما سود ده نیست چرا ما با اینهمه منابع صادرکننده بزرگ جهان نیستیم
ناشناس۳۰۱۷۱۸۱۲۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۷
دولت برای کسری بودجه چند هزار میلیاردی خودش اسکناس چاپ می‌کنه نه بانک
ناشناس۳۰۱۶۹۵۲۱۹:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۷
باید دولت دخالت کنه تو قیمت های مسکن
ناشناس۳۰۱۷۰۵۸۱۹:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۷
املاكي فقط يه كاغذ بر ميداره مشخصات طرفين رو توش مينويسه و چندين ميليون به جيب ميزنه كمتر از 15 دقيقه كارمند و كارگر بدبخت يكماه عرق ميريزه براي 5 تومن
ناشناس۳۰۱۷۴۸۵۰۱:۱۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۸
دقیقادرسته،بیخود نیست که تو محله هاکه یه بنگاه میتونه کل قردادهای مسکن اون محل روبنویسه ده تابنگاه مثل قارچ رویئده و. دارن خون مردم رو میمکند
رضا۳۰۱۷۱۰۱۲۰:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۷
املاکی و سایت دیوار عین دوتا دوست و برادر کنار هم پدر مردمو درآوردن مسولان هم خودشون را به کارهای حاشیه ای مشغول میکنن کی بیدار بشن خدا داند
ناشناس۳۰۱۷۱۵۸۲۰:۴۷:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۷
بزرگترین دلال در حوزه مسکن و املاک بانکهای دولتی و غیر دولتی هستند که سالیان سال در این عرصه دست به سرمایه گذاریهای سنگین زده اند و حالا به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد قوانینی تصویب و اجرا شود که ارزش دارایی های نامشروعشان را کاهش دهد.
علیرضا۳۰۱۷۱۷۲۲۰:۵۶:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۷
مشکلات یکی یکی حل می شه
مهدی۳۰۱۷۱۹۸۲۱:۱۱:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۷
نتیجه نبود قوانین شفاف ، برخورد سلیقه ایی با مردم ، اجرای سلیقه ایی قانون برای مردم و مسئولین و ... ، همین خواهد بود . مقایسه کنید با ژاپن ، مردن از کار زیاد برای مردم آن دیار افتخار هست اما اینجا غارت و خیانت به کشور و ساختن شهر های کانادا و استرالیا ، ترکیه و امارات با ثروت مردم ایران افتخار هست .
علیرضا۳۰۱۷۲۰۱۲۱:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی دولت و سازمانهای دولتی هم دنبال دلالی و کاسبی های بزرگ هستند نباید به بنگاه کوچک ایرادی گرفت اول باید دلالی های بزرگ دولتی و خصولتی جمع شوند بعدا سراغ خرده پاها رفت درد مملکت ما فقط مسکن نیست هر چیزی مافیای خودش را دارد که با کمک رانت و نفوذ دولتی به قدرت مافیایی رسیده اند مثلا خودرو مواد غذایی مواد پتروشیمی دارو مصالح ساختمانی و غیرو هم پای مافیاهای دولتی وجود دارد الان چرا خودروهای ایرانی از بهترین خودروهای جهان گرانتر هست یا چرا هزینه اشتراک ثابت که دو ماه یکبار ۲۰۰۰ تومان به ماهی ۲۴۰۰۰ تومان به هزینه قبض تلفن ثابت از شهریور ۱۴۰۱ اضافه شد و بار ۲۴ برابری هزینه ماهانه به مشترکان وارد کرد که اگر فراموش کنی قبض را پرداخت کنی به ۴۸۰۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.
ناشناس۳۰۱۷۲۷۳۲۱:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی تولید کننده فلج بشه وافراد جامعه جایی برای سرمایه گذاری نداشته باشن میرن سراغ ملک،طلا،دلار،ماشین،ماشین سنگین و دلالی محصولات کشاورزی ودلالی سایر بازارهای دیگه این اصلا عجیب نیست چه در این دولت چه هر دولت دیگه .
گوهری۳۰۱۷۲۷۹۲۱:۴۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۷
دولت محترم خواهشا هرچه سریعتر مسکن تهران را قیمت گذاری منصفانه سیستمی کند بر مبنای متری الان نوساز از ۸ تا ۱۰ میلیون درمیاد منطقه به منطقه قیمت گذاری منصفانه کنه تا دست دلالها و سوجویان و بنگاهیان کوتاه بشه از قیمت گذاری نجومی مسکن یه واحد مسکن مگه از طلاست که قیمت نجومی داشته باشه ما مردم زیر بار گرونی مسکن کمرمون شکسته دیگه بداد ملت برسین مسولین دولت ما مردم همیشه پشت نظام و رهبری بودیم و هستیم شما مسولین در عمل بداد مردم برسین مردم را خوشحال کنید و مسکن ملی بیشتر و سریعتر تولید کنید و حصار حریم شهری را بروزرسانی و باز کنید جمیعت زیاد شده دیگه روز بروزم رو به افزایش هست رویه اجازه ساخت و ساز را آسان کنید بلکه از بحران مسکن خارج شویم.
ناشناس۳۰۱۷۳۱۹۲۲:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۷
تورو خدا یاقانونی نزارید یا میزارید لاقل تبصره وراه در رو نزارید این دلال ها خیلی زرنگند واسه همینه که هرکسی نمیتونه دلال بشه
ایران۳۰۱۷۳۲۹۲۲:۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۷
عامل اصلی گران شدن ملک وماشین وهمه چی سایت دی‌وار هستش بعلاوه عواملی که دوستان میگن
ناشناس۳۰۱۷۳۳۰۲۲:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۷
کاری نکنید که سرمایه ها کشور به خارج از کشور منتقل شود .کشور های دیگه با خرید مسکن اقامت میدهند در کشور ما نگاه فقط به خزانه خالی دولت است که از هر چیزی مالیات اخذ می کنند
افخم توفیقی بروجنی۳۰۱۷۳۶۰۲۲:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۷
الان حدودا سه سال است که مالکان قیمت اجاره را مالک تعیین می کنند و قیمت خرید را هم بساز و بفروش اصلا در قیمت گذاری اجاره و خرید و فروش حرف بنگاه را قبول نمی کنند
امیر۳۰۱۷۳۹۶۲۲:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۷
خانه و زمین مسکونی هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و هیچ هزینه ای برای مالک نداشته طبق برنامه ریزی توسط سرمایه داران و دلالان و محتکرین گروگان گرفته شده است مسئولین خیلی راحت میتوانند با محدود کردن مالکیت خانه و زمین مسکونی و گرفتن مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک همه چی را درست کنند تا کسی نتواند انرا گرو بگیرد و هر کس به اندازه سهمش بتواند از ان بهره مند گردد و هر کس برای نیاز انرا تهیه کند
سعید۳۰۱۷۳۹۷۲۲:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۷
باید اپلیکیشنی طراحی بشه که با پشتیبانی حقوقی قوه قضاییه و سازمان ثبت و ... بشه موجر و مستاجر در اون ملک رو بصورت قانونی و مستند، اجاره بدن و بگیرن و خریدار و فروشنده ملک بتونن ملک رو بخرن و بفروشن.
ناشناس۳۰۱۷۴۲۴۲۳:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۷
وقتی پول ملی روزبه روز بی ارزش می شود مردم برای حفظ سرمایه خود به طلا دلار زمین و مسکن روی می آورند.
ناشناس۳۰۱۷۴۳۲۲۳:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۷
تمام این مشکلات را هم قوه مجریه هم قضاییه هم مقننه میدانند چون اینها جزیی از این ملت هستند اگر بخواهند که این معضل را پیگیری کنند میتوانند فعلا جناب اقای رئیسی تاکنون پیگیر بوده ودر بعضی از مشکلات خوب عمل کرده انشااله ما منتظریم که پیگر این دلالان هم باشند تا شاید ما هم صاحب خانه شدیم انشااله
حمیدی۳۰۱۷۴۷۷۰۱:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۸
مافیای مخوف ملک و خودرو و ...آنقدر گردن کلفت هستند که نبض بازار دست و در اختیار آنها است برخی سیاسیون دلسوز هم خواسته باشند مقاومت و اصلاحاتی هم انجام بدهند مثل مورچه زیر پای فیل له خواهند شد
وطنپرست۳۰۱۷۵۰۲۰۱:۳۳:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۸
تازمانی دفاتراملاک و مسکن باشندمشکل مسکن حل نمی‌شود هزاران خانه خالی احتکار شده دردست این سوداگران هست .
علی۳۰۱۷۵۱۲۰۲:۱۷:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۸
گرانی در اقتصاد ایران از اول هرسال بازدن استارت دولت وقوه قضائیه شروع میشه افزایش دیه کرایه اتوبوس. افزایش گمرکی افزایش قیمت دلار توسط دولت برای کسری بودجه و....
شهروند۳۰۱۷۶۱۳۰۷:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۸
این دلالان بخش مسکن و خودرو خوب دارند می تازند و از موقعیت استفاده و زراندوزی و سودجویی کرده و یک شبه پولدار شده اند و کارگر بیچاره برای نان شب خانواده اش همیشه شرمنده می باشد
علی۳۰۱۷۶۳۲۰۸:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۸
چرا دولت جلوی این سوداگران ملک رانمیگیرد اگر بخواهد میتواند اولآ خریدو فروش ملکهای وکالتی را ملغا کند ثانیآبه بنگاهداران اجازه خریدو فروش راندهد
ناشناس۳۰۱۷۶۵۷۰۹:۲۴:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۸
از فروش قطعی مالیات می گیرند املاکی می خرد ولی پیش از قطعی شدن به کسی دیگر می فروشد ومالیاتی هم نمی دهد حتی برای خرید اول!
ناشناس۳۰۱۷۹۳۵۱۴:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۸
دلالی فاتحه مملکت رو خونده دیگه کسی کار نمیکنه...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین