فیلم کامل سخنرانی آیت‌الله طالقانی درباره حجاب

  4020122041 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ضد انقلاب سال‌ها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور و حتی تحریف میکرد.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

کوروش۲۹۹۰۳۳۹۱۲:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۲۲
مرحوم طالقانی هزاران سخن دیگر نیز دارد ......
ناشناس۲۹۹۰۳۷۶۱۲:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۲۲
کجا از حجاب اجباری و کار پلیسی - امنیتی برای اعمال این اجبار صحبت کردند!؟
ناشناس۲۹۹۰۴۰۰۱۳:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۲۲
و اینگونه شد که با تشویق زنان به کار بیرون از خانه و اختلاط با مردان نامحرم حجاب هم آب رفت!
ناشناس۲۹۹۱۲۳۲۲۱:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۲۲
تشویق زنان به کار بیرون از خانه؟ چطور به خودت اجازه میدی در مورد نیمی از انسانهای جهان اینطور اظهار نظر میکنی
ناشناس۲۹۹۱۳۸۳۰۰:۳۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۳
ما از خودمان حرف نمی زنیم از طرف طبیعت خدا حرف می زنیم به طوری که حتی یک پیامبر زن نفرستاد هیچ در دستگاه حکومت رانی پیغمبر یا امام علی چند تا زن پیدا می کنید پست رسمی داشتند؟ البته اگر نگویید حضرت خدیجه که.... !! اما الان در کارهای غیر ضرور استخدام می شوید و اینگونه نهاد خانواده ضربه زده می شود
ناشناس۲۹۹۲۴۵۰۱۶:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۲۳
/همسر پیامبر،خدیجه، مگر تجارت نمی کرد
ناشناس۲۹۹۲۳۹۱۱۶:۱۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۳
یعنی اگر زنها کار نکنند مردها به تعهداتشان عمل میکنند؟
ناشناس۲۹۹۰۷۶۱۱۵:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۲۲
نقل قولی که از ایشان می‌شود این است که با اجبار حجاب موافق نبودند از این ویدئو تنها می‌توان به اعتقاد ایشان به وجوب حجاب اشاره کرد و نه اجبار قانونی
مهران۲۹۹۱۶۱۶۰۸:۲۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۲۳
جواب شما ساده است در اسلام اگر کسی روزه نیست حق ندارد در جامعه یه لیوان اب هم بخورد حتی مجازات شلاق برای اب خوردن در نظر گرفته شده پس کسی که روزه نیست در جامعه حق روزه خواری ندارد حالا سوال این است ایا در اسلام اهمیت پوشش انسان ها و تاثیرش روی جامعه از اهمیت یه لیوان اب خوردن در ماه رمضان در ملاعام کمتر است؟
ناشناس۲۹۹۰۷۷۱۱۶:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۲
خوبه. فقط امیدوارم کسی از این صحبتها برداشت حجاب جباری نکرده باشه .
ناشناس۲۹۹۰۷۸۵۱۶:۰۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۲۲
دقیقاً نکته همون جاست که میگه آیه به زنان مومن و متعهد به اسلام و انقلاب گفته چنین پوششی داشته باشند نه تمام زنان از طرفی این سخنرانی مال اول انقلاب و بعد از اعتراضات خیابانی است در ماه‌های بعد تا درگذشتشان نظرات دیگری هم در مورد حق انتخاب بیان کرده که ثبت شده و دخترشان هم تایید می کنند.
ناشناس۲۹۹۰۹۲۹۱۷:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۲
با سلام 1- کاشکی دوستانی که دم از این می زنند که حجاب اجباری زاییده سال های اخیر جمهوری اسلامی است ببیند که این مساله از ابتدای تحقق انقلاب بوده و ربطی به شخص نداشته بلکه یکی از اهداف انقلاب تحقق چنین امری بوده است . 2- کاشکی مسئولین ما هم بدانند که بعضی از این بی حجابی ها متاسفانه زاییده عمل نکردن مسئولین به وعده هایشان ، خارج نشینی فرزندانشان ، اختلاف طبقاتی و زندگی ای است که متاسفانه در سال های اخیر ایجاد شده و سبب شده که این تصور ایجاد شود که دستورات اسلام فقط برای عوام مردم است و مسئولین کشوری از آن مبری هستند. متاسفانه زمانی که مردم شاهد این هستند که در این زمانه که همه درگیر مسائل اقتصادی هستند فرزندان فلان مسئول کشوری در خارج از ایران به راحتی زندگی میکند ، بعضی از بزرگواران دو تابعیتی هستند و فرزندان این بزرگواران به راحتی با استایل های خارجی تصاویرشان به عرصه نمایش می گذارند ، این رفتار های دو گانه سبب می شود که جوانان باورپذیری خودشان را نسبت به اسلام و دین و گفته بزرگان دینی از دست بدهند و به این طریق به نوعی دهن کجی کنند. 3- باید مناظره ها و مباحثه های دو طرفه در صدا و سیما بیشتر باشد ، باید موافقین و مخالفین با هم تبادل نظر داشته باشند تا بر اساس این گفتگو ها و خروجی این مناظره ها تصمیم گیریهای درست انجام شود ، نه اینکه دست اندرکاران با ذهنیت خودشان بدون توجه به نگرش جوانی دهه هشتادی ، دست به اقدام بزنند و راهکار تعریف کنند.
ناشناس۲۹۹۱۹۳۴۱۱:۵۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۲۳
تیتر بزرگ روزنامه از ایت اله طالقانی هست که میفرماید در امر حجاب اجبار در کار نیست و این قبل رفراندوم سال 58 بوده یعنی انقلاب برا حجاب اجباری نبوده روزنامه ای که این تیتر را زده هم موجوده
عمران۲۹۹۰۹۴۳۱۸:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۲
بحث بر سر حجاب یا عدم حجاب نیست، بحث بر سر «اجباری» شدنِ حجاب در جامعه است. .
ناشناس۲۹۹۰۹۵۴۱۸:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۲۲
آیت الله طالقانی سخنان دیگری در موضوعات مختلف هم دارند.
اگر دین ندارید آزاده باشید۲۹۹۰۹۶۳۱۸:۴۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۲
ایشان جز نصیحت کار دیگری نکرده و هیچکدام از جملاتش به «حجاب اجباری» در سطح کل کشور و برای تمام آحاد مردم (حتی غیر مسلمانان) مربوط نمی شود و حداکثر در مورد رعایت حجاب توسط زنان مسلمان شاغل در دستگاه های دولتی است. کما اینکه هم ایشان در 20 اسفند 57 می فرمایند: «;حتی برای زن‌های مسلمان هم در حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیت‌های مذهبی.. زنان عضو فعال اجتماع ما هستند... اسلام و قرآن و مراجع دین می‌خواهند شخصیت زن حفظ شود. هیچ اجباری هم در کار نیست.... کی در این راهپیمایی‌ها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ این‌ها خودشان احساس مسئولیت کردند. اما حالا اینکه روسری سر کنند یا نکنند باز هم هیچکس در آن اجباری نکرده است.;» (روزنامه اطلاعات 20 اسفند 57)
تربتی۲۹۹۱۶۲۱۰۸:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۳
کاملا درسته ،ایشان گفتند زنان ما دیگر به مظاهر خودنمایی و تجمل گرایی طاغوت برنگردند و روحیه انقلابی خود را حفظ کنند، اما برخی مسئولان مگر شما روحیه انقلابی خود را حفظ کردید،به زندگی اشرافی و مال اندوزی روی اوردید،و کعبه آمال شما و فرزندان تان گرین کارت کشورهای بیگانه شد،علت اساسی بد حجابی ها اعتراض به این رویکرد شماست،این شما بودید که انقلاب اسلامی را از ریل خارج کردید،.
ناشناس۲۹۹۱۷۴۲۱۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۲۳
خدا گفته حجاب برای رنان مومن واجب هست .
ناشناس۲۹۹۲۳۹۴۱۶:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۲۳
خدا گفته لا اکراه فی الدین
ناشناس۲۹۹۲۰۹۷۱۳:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۳
اگر ایشان زنده بود کشور وضعیت بهتری داشت.
ناشناس۲۹۹۲۲۳۶۱۴:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۳
میشه سخنان کامل شهیدبهشتی پخش بشه ؟
ناشناس۲۹۹۲۲۶۰۱۵:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۲۳
ایشون حرفهای درستی میزنند و برای زنان مسلمان و ایمان دار صحبت میکنند نه مسیحی و یهودی و....
ناشناس۲۹۹۲۷۲۳۲۰:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۳
نظرات حضرت امام در خصوص الزام زنان در رعایت حجاب و پوشش در جامعه فصل الخطاب زمان ایشان بوده و در زمان حضرت آقا هم نظر ایشان فصل الخطاب است. ایشان کشف حجاب را حرام سیاسی دانستند یعنی برای متشرعین از نظر شرعی حرام و برای غیر متشرعین هم از نظر سیاسی حرام است. اما انتظار دارم مباحثه و مناظره بین موافقین و مخالفین این امر حتما و به تعداد زیاد برگزار شود.
ناشناس۲۹۹۲۷۹۶۲۱:۵۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۲۳
خداوندتبارک وتعالی درسوره الغاشیه ایه 21-26به پیامبراعظم ص چنین فرمود فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنْتَ مُذَكِّرٌ ﴿۲۱﴾ پس تذكر ده كه تو تنها تذكردهنده‏ اى (۲۱) لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ ﴿۲۲﴾ بر آنان تسلطى ندارى (۲۲) إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَكَفَرَ ﴿۲۳﴾ مگر كسى كه روى بگرداند و كفر ورزد (۲۳) فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذَابَ الْأَكْبَرَ ﴿۲۴﴾ كه خدا او را به آن عذاب بزرگتر عذاب كند (۲۴) إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُمْ ﴿۲۵﴾ در حقيقت بازگشت آنان به سوى ماست (۲۵) ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُمْ ﴿۲۶﴾ آنگاه حساب [خواستن از] آنان به عهده ماست (۲۶)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین