آخرین تحقیقات علمی: روزه باعث افزایش طول عمر می‌شود

  4020117075

مطالعه اخیر دپارتمان تغذیه و فیزیولوژی دانشگاه یوتا در آمریکا نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید.

آخرین تحقیقات علمی: روزه باعث افزایش طول عمر می‌شود

به گزارش فارس به نقل از فوربس، تحقیقات جدید نشان می دهد که یکی از موثرترین استراتژی های کاهش وزن تغییر دادن زمان خوردن است نه چیزی که می‌خورید. غذا خوردن با محدودیت زمانی که نوعی روزه داری متناوب است، فرصت کمتری برای خوردن در طول روز به افراد می دهد. در طول دوره‌های روزه‌داری طولانی، کالری وعده‌های غذایی قبلی تمام شده و بدن مجبور می‌شود که شروع به سوزاندن چربی‌های بدن کند.

اکنون، مطالعه اخیر دپارتمان تغذیه و فیزیولوژی دانشگاه یوتا در آمریکا نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید.

افراد با روزه داری متناوب، فقط در یک زمان خاص غذا می خورید. تحقیقات نشان می‌دهد روزه گرفتن برای تعداد معینی از ساعت‌ها در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در چند روز در هفته ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

رویکردهای مختلفی برای روزه داری متناوب وجود دارد، برخی تصمیم می گیرند تمام کالری روزانه خود را در یک بازه زمانی 8 ساعته مصرف کنند و به دنبال آن یک دوره 16 ساعته ناشتا باشند. برخی دیگر از رویکرد 5:2 استفاده می کنند، که در آن به طور معمول پنج روز در هفته غذا می خورند اما دو روز دیگر را تنها به یک وعده غذایی محدود می کنند. اما برای دیدن نتایج روزه داری مهم است که ثابت قدم باشید.

روزه داری متناوب نسبت به سایر اشکال رژیم غذایی منحصر به فرد است زیرا برای مشاهده نتایج، لزوماً مجبور نیستید آنچه می خورید را تغییر دهید. البته این بدان معنا نیست که می توانید در آن غذاهای ناسالم پرکالری بخورید. متخصصان توصیه می کنند غذاهای متنوعی با مواد مغذی کلیدی بخورید که به شما کمک می کند حتی در دوره های روزه داری نیز احساس خوبی داشته باشید.

روزه‌داری متناوب می‌تواند به محافظت از اندام‌های مختلف در برابر بیماری کمک کند. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ این رژیم می‌تواند از برخی بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع دوم و اختلالات عصبی مرتبط با سن جلوگیری کند و حتی ممکن است آن را معکوس کند. دانشمندان دریافتند که چنین مزایایی ممکن است با تغییرات مولکولی که در چندین اندام در بدن رخ می دهد مرتبط باشد.

آن ها آزمایش خود را با جدا کردن موش‌ها به دو گروه آغاز کردند. یک گروه در برنامه غذایی با محدودیت زمانی قرار گرفتند که در طی آن فقط 9 ساعت در روز به غذا دسترسی داشتند. گروه دوم می توانستند آزادانه در طول روز غذا بخورند. همه حیوانات با همان رژیم غذایی پر کالری تغذیه شدند. پس از هفت هفته، 22 نمونه از اندام‌های مختلف از جمله ریه‌ها، قلب، کبد، کلیه‌ها و روده‌ها و همچنین مناطق مختلف مغز جمع‌آوری شد.

محققان در کمال تعجب، تغییراتی را در نزدیک به 80 درصد از ژن های جمع آوری شده از گروه تغذیه محدود مشاهده کردند. این ژن های بیان بیشتری از خود نشان دادند که انعطاف پذیری متابولیک را افزایش داد. به نظر می رسد این تغییرات فرآیندهای بیولوژیکی پشتیبانی کننده عملکرد سلول را افزایش داده است، در حالی که همزمان التهاب و انحطاط سلولی را سرکوب می کند.

پیشرفت‌های مولکولی تقریباً در هر اندام متابولیک اصلی، از جمله قلب، کبد، ماهیچه‌ها و بخش‌هایی از روده مشاهده شد. آن ها دریافتند که تغذیه با محدودیت زمان ممکن است با کاهش التهاب، تثبیت RNA، پروتئین‌ها و حمایت از پاکسازی سلول‌های آسیب‌دیده، چندین نشانه پیری را در میان حیوانات این گروه معکوس کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین